Page 62 - KobiEfor_Agustos_2011
P. 62

STK



                Ali Ulvi Orhan, di¤er sektörlerle ortak
              sorunlar›n›n yan›s›ra sektörün en büyük
               sorununun ithal kumafllara gelecek ek
               vergiler oldu¤unu söylüyor. Önemli ve
            kullan›labilir desteklere imza atan KOSGEB’i
                  önemsedi¤ini vurgulayan Orhan,
             Osmanbey-Merter-Laleli’den yap›lan bavul
           ticaretinin de resmi ihracat say›lmas›n› istiyor.


              Osmanbey’de moda soka¤a ç›k›yor
              Osmanbey’in 1970’li y›llarda a¤›rl›kl› Sultanha-
           mam esnaf› taraf›ndan moda ve haz›rgiyimde daha
           iyi üretme hedefiyle kuruldu¤unu aktaran Orhan,
           bölgeden uçak uçumu 3-4 saatlik mesafede her ül-
           keyi kapsayan hinterlanda moda mal› sat›ld›¤›n› söy-
           lüyor. Orhan, yeni projelerini de aç›kl›yor: “Yollar›n
           çevre düzenlemesinin bitmesinin ard›ndan 2 ayda 1
           pazar günleri Osmanbey’i halka açaca¤›z. Bu etkin-
           likleri geleneksel hale getirece¤iz. fiubat ya da Eylül
           ay› gibi bafllayaca¤›z. Moda günleri, sokak konserle-
           ri, sanat etkinlikleri de olacak. ‹nsanlar Osmanbey’e
           gelip hem al›flverifl yaps›n, hem e¤lensin istiyoruz.
           Osmanbey soka¤a ç›kacak, kap›lar›n› halka açacak.
           Dernek olarak üyelerimize yönelik ortak sat›n alma
           çal›flmalar›m›z sözkonusu, enerji, akaryak›t konusun-
           da ve bir GSM operatörüyle görüflüyoruz. TAV Pass-
           port’u indirimli olarak üyelerimize veriyoruz. Osman-  tünde durmal›, durabilecek iflleri seçmeli. Biz bü-
           bey-Laleli-Merter olarak iflbirli¤i yap›yoruz. Sadece  tün dünyaya mal satmak zorunday›z. Devlet, mo-
           pazarlama alan›nda yabanc› çal›flanlara oturma ve  dern dünyayla önümüzdeki engelleri kald›rmal›.
           çal›flma izni sa¤lanmas›, bavul ticaretinin de ihracat  Biz Uzakdo¤u ve Çin’le mücadele ediyoruz. Giri-
           say›lmas› için giriflimlerde bulunuyoruz. Bu alanda  flimci zor yetiflir, mutlaka desteklenmeli. Biz sana-
           Gümrük Müsteflarl›¤› ile çal›fl›yoruz. Biz bölgenin cid-  yici olarak Çin’deki ucuz üretimi kendi lehimize çe-
           di otel ihtiyac› oldu¤unu 3 y›ld›r söylüyoruz, son dö-  virmeliyiz. Bizim insan›m›z oraya çok rahat mal sa-
           nemde Osmanbey’e ciddi bir otel yat›r›m› oldu, bu  tabilir. Türkiye art›k her mal› burada üretmemeli.
           piyasaya da bir katmade¤er yarat›yor.”           Art›k 3 dolara tiflört satamazs›n. Örne¤in ben sa-
                                                            nayici olarak o ürünleri orada ürettiririm, kendi
              Çin ile mücadele ediyoruz                     markam alt›nda dünyaya satar›m.  Önemli olan
              Ali Ulvi Orhan, di¤er sektörlerle ortak sorunlar›-  know-how’a ve tedarik zincirine sahip olmak. Tür-
           n›n yan›s›ra sektörün en büyük sorununun ithal   kiye organizatör ülke olmal›. ‘Dünya global oldu’
           kumafllara gelecek ek vergiler oldu¤unu söylüyor.  diyoruz, art›k bu kabu¤u y›rtmam›z laz›m. Öbür
           Önemli ve kullan›labilir desteklere imza atan KOS-  türlü sizin fark›n›z kalmaz. Türkiye katmade¤erli
           GEB’i önemsedi¤ini vurgulayan Orhan, Osmanbey-   ürün üretebilir. Tasar›m ve inovasyon daha çok pa-
           Merter-Laleli’den yap›lan bavul ticaretinin de res-  ra getiriyor. Sektörün gelece¤i tasar›mda yat›yor.
           mi ihracat say›lmas›n› istiyor. Dahili iflleme rejimi-  Devlet herkese yard›m edemez ki… Bana göre dün-
           nin çok çal›flmad›¤›n› kaydeden Orhan, “K›dem     ya bugün de¤iflti, dünyay› tekrar yorumlamal›y›z.
           tazminat› sorunu mutlaka çözülmeli, belki devlet  Haz›rgiyimde ve tekstilde çok uzun bir yol var. Son
           bu konuda bir fon oluflturabilir, çünkü bu yaln›z  derece liberal bir ekonomi yap›lmas› laz›m. ‹hracat
           bizim için de¤il, iflçi aç›s›ndan da çok önemli. KO-  amaçl› dünya hammadde fiyatlar›na en h›zl› ulafl-
           B‹’lerin tan›t›m, reklam faaliyetlerine ve e-ticarete  mak önemli. Firmalar daha az adetli, h›zl› üretim
           daha fazla yönlenmeleri teflvik edilmeli. Sektörde  modeline (esnek üretim) geçmeli. Buna ayak uydu-
           kalifiye eleman sorunumuz devaml› var. E¤itim ku-  ran para kazan›yor. Günümüzde zaman fiyattan
           rumlar›yla bizim gibi derneklerin çok daha fazla ifl-  daha önemli. Moda tasar›m› gelifltirmek zorunda-
           birli¤i yapmas› laz›m” diye konufluyor. Orhan, dö-  y›z. Türkiye’de haz›rgiyimde kalite oturmufl düzey-
           nüp çuvald›z› bir de sanayiciye bat›r›yor: “Sanayi-  de. Türkiye’nin rakibi ‹talya. ‹talya 56-60 milyar
           cinin dönüp kendine bakmas› laz›m. Kendisini to-  dolar, Türkiye ise 22 milyar dolar ihracat yap›yor.
           parlayacak. Ben korumac›l›¤a karfl›y›m. Tekstil be-  Uzakdo¤u’da ise fiyat ucuz olsa da uzun süreler-
           bek bir sektör mü? Firmalar art›k kendi ayaklar› üs-  de, çok adet ve tek bir ürün satabiliyor.”

            62 KobiEfor A¤ustos 2011
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67