Page 61 - KobiEfor_Agustos_2011
P. 61

termifltir. Ayr›ca Nijerya Lagos ve ‹ran Tahran’da  “Ulusal ve uluslararas› moda ve haz›rgiyim piyasala-
           fuar organize edilmesi için çal›flmalar›n› sürdür-  r›nda zaten tan›nan ve bilinen bir bölge olan ‘Os-
           mektedir.”                                       manbey’in bir marka olmas›n› ve daha uzun y›llar
                                                            boyunca kal›c› ve geliflen bir pazar olmas›n› sa¤la-
              E¤itime verilen önem                          mak” diye aç›kl›yor.
              Ali Ulvi Orhan, tekstil ve haz›rgiyim sektörlerindeki
           yaflanan yo¤un rekabet, h›zl› teknolojik geliflme ve  365 gün aç›k uluslararas› moda fuar›
           de¤iflim, iflgücünün niteli¤inin, organizasyonlar›n ya-  ve merkezi
           p›s›n›n ve yönetim anlay›fllar›n›n de¤iflmesi sürecinde  Ali Ulvi Orhan, uluslararas› haz›rgiyim, moda ge-
           AB’ye yönelik entegrasyonun sa¤lanmas› ve standart-  liflmelerini ve trendlerini yak›ndan takip eden, izle-
           lar›nda üretim yap›lmas›na yönelik çal›flmalara OT‹AD  yen vizyonuyla kendine özgü moda yaratan, tasarla-
           olarak özel bir önem verildi¤inin alt›n› çiziyor: “Bu  yan h›zl› terminlerle koleksiyonlar›n› üreten ve pa-
           çerçevede OT‹AD olarak organize edilen toplant›, kon-  zarlayan yap›s›yla Osmanbey’in, “Fast Fashion-Pron-
           ferans ve seminerlerle üyelerin üretim, sat›fl, pazarla-  to Moda” ekolunu en iyi uygulayan bir merkez olma
           ma, ifl idaresi, yabanc› dil, kiflisel geliflim ve zaman  özelli¤ini tafl›d›¤›n› söylüyor. Ayn› zamanda baflta
           yönetimi konular›nda e¤itimine özel bir önem veril-  Laleli piyasas› olmak üzere iç piyasan›n da en önem-
           mektedir. Ayr›ca, Devletin (KOSGEB ve D›fl Ticaret  li haz›rgiyim tedarikçilerinden biri olan Osmanbey’in,
           Müsteflarl›¤›) uygulamaya koydu¤u tüm teflviklerin  ça¤dafl tasar›ml› vitrinleri, çevre düzenlemesi, kalite-
           kullan›lmas›nda üyelerine öncülük yapmakta, ortak  li ve trendy ürün çeflitlili¤iyle can ve mal güvenli¤i-
           sat›nalma ve OT‹AD CARD projeleriyle üyelerin indi-  ne yönelik ald›¤› tedbirlerle her gün binlerce yerli ve
           rimli mal ve hizmet almas›n› sa¤lamaktad›r.” Orhan,  yabanc› müflteriye modern ve düzenli bir al›flverifl
           ayr›ca sektöre özel; “marka kimli¤i oluflturma, önü-  ortam› sundu¤unu aktar›yor. Ayr›ca Osmanbey-Lale-
           müzdeki dönem moda trendleri” gibi e¤itimler de ver-  li aras›nda ücretsiz müflteri servis minibüsleri çal›flt›-
           diklerini ifade ediyor. Bilgi Üniversitesi, ‹stanbul Mo-  r›ld›¤› bilgisini veriyor. Osmanbey’in, lokal ve bölge-
           da Akademisi, Niflantafl› Meslek Yüksekokulu, Marma-  sel fiziki yap›s›yla yenilikçi, dinamik, pratik ve birlik-
           ra Üniversitesi Haz›rgiyim Bölümü gibi kurumlarla ifl-  te hareket etme ve düflünme mantalitesiyle dünya
           birli¤i yapt›klar›n› da aktar›yor.               piyasalar›nda benzerine az rastlan›r 365 gün aç›k bir
                                                            “Uluslararas› Moda Fuar› ve Merkezi” olma konsep-
              Hedef; dünyada “Osmanbey” markas›             tine sahip oldu¤unu dile getiren Orhan, “Osman-
              Ali Ulvi Orhan, OT‹AD’da görev yapm›fl tüm yöne-  bey’de yüksek kalitede ve uluslararas› moda trend-
           tim kurullar›n›n misyon ve vizyonu kapsam›nda; böl-  lerine ve sezona göre uygun üretilmifl bayan, erkek
           gesinin ve sektörünün her türlü sorununa an›nda  ve çocuk giyim, triko, kaban, ceket, penye, spor,
           müdahale edilerek sorunun çözümlenmesiyle periyo-  abiye ve hamile giyim üzerine her türlü ürünün y›l›n
           dik yay›mlanarak da¤›t›m›n› yapt›¤› Osmanbey Moda  her günü rahatl›kla ve istenilen miktarlarda h›zl› bir
           Dergisi ve Osmanbey Fashion Guide’yle ve her an  flekilde temin edilmesi mümkün. ‘Osmanbey’ bugün
           güncellenen web sitesiyle kurumsallaflmalar›n› ta-  oldu¤u gibi gelecekte de ulusal ve uluslararas› mo-
           mamlam›fl bir sivil toplum kuruluflu olduklar›n› da  da endüstrisinde kazand›¤› ‘marka’ olma özelli¤ini
           vurguluyor. OT‹AD’›n en büyük hedeflerinden birini,  gururla tafl›maya devam edecek” diyor.


                       OSMANBEY MARKASI
                           TESC‹LLENECEK

               Bölgesel anlamda 20 kadar markam›z bulundu¤unu
             düflünen Orhan’a göre Türkiye’nin dünya markas› Mavi
             olabilir. Osmanbey ad›n›n markalaflmas› için OT‹AD olarak
             tescil baflvurusunda bulunduklar› bilgisini veren Orhan,
             sonucun ard›ndan logo çal›flmas› yapacaklar›n› ve logoyu
             marka yapmak istediklerini anlat›yor. Orhan, bu y›l›n mo-
             das›ndan da sözediyor: “Bu y›l baharat renkleri; taba, ki-
             remit, bordo, hardal, haki ve k›fl›n klasik renkler yine çok
             moda. Kad›nlarda erkeksi kumafllar çok moda olacak.
             Maskülen bir çizgi hakim. Süet ve dantel modas› devam
             ederken kumafllarda tivit, deri, napa, bal›k s›rt› öne ç›ka-
             cak. ‹ç giyimde yine baharat renkleri sözkonusu. Çal›flan
             kad›nlarda bu y›l erkek havas› var. Yine de flunu söyle-
             mek laz›m, moda o kadar canl› oldu ki sürekli ve h›zl› bir
             de¤iflim geçiriyor.”

                                                                                      A¤ustos 2011 KobiEfor 61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66