Page 97 - KobiEfor Temmuz - Ağustos 2025
P. 97

“Batı’da iyiyiz, Orta Doğu’da %8’e yakın daraldık”

             Makine İhracatçıları Birliği (MAİB) tarafından paylaşılan  yaptı. Şirketlerin rekabet gücünü, yatırım kabiliyetleri ve
          makine imalat sanayi konsolide verile-                           temel teknolojilerdeki yenilenmele-
          rine göre, 2025 ilk 5 ayında Türkiye'nin                         rini geliştirecek önlemlerde geciken
          serbest bölgeler dâhil toplam makine                             Avrupa’nın acil harekete geçtiğine
          ihracatı 11.5 milyar dolar oldu. Fiyat                           dikkat çeken Karavelioğlu, ““Çin’in
          performans ekseninde Batı ile Doğu                               ticari girişimlerine verilecek en iyi
          malları arasında en iyi seçenek olarak                           yanıtın pazarı birleştirmek oldu-
          görülen Türk makinelerinin son dö-                               ğuna inanan AB'nin regülasyon yü-
          nemde hızla pahalanmasına dikkat                                 künü azaltmaya yönelik yeni siyasi
          çeken Makine İhracatçıları Birliği                               taahhüdü, uluslararası rekabet, jeo-
          (MAİB) Başkanı Kutlu Karavelioğlu,                               politik gerilimler ve yapay zeka gibi
          “AB genelinde %2.5 artış sağladığımız                            ileri teknolojilerin hızlı yükselişi kar-
          ilk 5 ayda Yakın ve Orta Doğu’da %8’e                            şısında önemli bir adım” dedi.
          yakın daralmış olmamız, teknolojik  Kutlu                        Resmi Gazete’de yayımlanarak yü-
          hassasiyeti olan gelişmiş ülkelerde pa-  Karavelioğlu            rürlüğe giren “Yatırımlarda Devlet
          yımızı korurken, fiyat hassasiyeti olan                           Yardımları Hakkında Cumhurbaş-
          pazarlarda pay yitirdiğimizin bir göstergesi. Bu durum,  kanı Kararı’nı olumlu bulduklarını belirten Karavelioğlu,
          ÜFE'deki döviz bazlı yükselişi salt kalite ve verimlilikle açık-  yeni Teşvik Mevzuatı’nın yerli makineleri öncelemesi ge-
          lamaya çalışan tezlerle çelişen bir durum” açıklamasını  rektiğini ifade etti.

           Ford Otosan’dan sektöre entegre okul modeli

               Ford Otosan, Millî Eğitim Bakanlığı işbirliğiyle üretim de-  İnsan Kaynakları ve Dönüşüm Lideri Osman Özdemir, “Ford
            neyimini eğitimle buluşturarak otomotiv ana sanayide bir  Otosan olarak başarıyı yalnızca üretim rakamlarımızla
            ilke daha imza atıyor. Kocaeli fabrikası içerisinde hayata ge-  değil, içinde bulunduğumuz topluma kattığımız değerle öl-
            çirilen sektöre entegre okul modeliyle öğrenciler, doğrudan  çüyoruz. Sektöre entegre okul modeliyle yalnızca eğitim
            üretim sahasında uy-                                                    vermekle kalmıyoruz;
            gulamalı eğitim alma                                                    gençlere gerçek üretim
            fırsatı  yakalayacak.                                                   ortamında mesleki ge-
            2025–2026 eğitim öğ-                                                    lişim fırsatı sunuyor,
            retim yılında başlaya-                                                  mezuniyet sonrasında
            cak bu yenilikçi model,                                                 onları çalışma hayatına
            gençleri mesleğe ha-                                                    hazırlıyoruz. Bu okul,
            zırlarken istihdama da                                                  gençlere sunduğumuz
            doğrudan kapı arala-                                                    bir gelecek vizyonudur”
            yacak. Ford Otosan                                                      diye konuştu.


          Shopsa, Türkiye’deki kadın üreticileri destekliyor

             Yönetim Kurulu Başkanlığını İş İnsanı Demet Sabancı Çe-
          tindoğan’ın yaptığı ve Türkiye genelinde il bazında kadın üre-
          ticileri bir araya toplayan, onların ürünlerini yurt içi ve yurt dışı
          ayağı ile global pazarda yer almasını sağlayan sosyal girişim
          projesi Shopsa, sağladığı toplumsal faydayla bireysel emeğin
          kurumsal başarıya dönüşmesine yardımcı oluyor. Bu plat-
          formda Türkiye’nin 81 ilinden kadın üreticiler, kadın koopera-
          tifleri ve birlikler bir araya geliyor. Shopsa’nın bu seneki hedefi,
          Türkiye’nin önemli zincir marketlerinde dahi satışa sunulan
          kadın emeği ürünlerin e-ticaretle yurtdışına satılmasını sağ-
          layarak ihracatta önemli bir başarı elde etmek. Shopsa Ku-
          rucusu Demet Sabancı Çetindoğan, “Kadınları bireysel ve
                                                              Demet Sabancı
          kurumsal olarak pazarla buluştururken onların verdiği emeği  Çetindoğan
          gerçek değerine kavuşturuyoruz” dedi.
                                                                             Temmuz-A ustos 2025 KobiEfor  097
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102