Page 94 - KobiEfor Temmuz - Ağustos 2025
P. 94
AXA Türkiye’den anlamlı katkı
Akdeniz Arkeolojisi Derneği’nin hafızamız için uzun vadeli sorumlulu-
yürüttüğü su altı arkeolojisi çalışma- ğumuzun bir parçası” dedi. AXA Tür-
ları, Fransa’nın Nice kentinde düzen- kiye Hukuk, Uyum ve Kurumsal
lenen Birleşmiş Milletler Okyanus Sorumluluk Başkanı Onur Koçkar,
Konferansı’nda (UN Ocean Confe- projenin sunduğu çok yönlü sürdürü-
rence) gerçekleştirilen özel etkinlikte lebilirlik katkısına dikkat çekti. Projeye
uluslararası kamuoyuyla paylaşıldı. liderlik eden Akdeniz Arkeolojisi Der-
AXA Grubu’nun ev sahipliğinde dü- neği Yönetim Kurulu Üyesi Doç. Dr.
zenlenen organizasyonda AXA Türkiye Hakan Öniz, “Türkiye, su altı arkeolo-
CEO’su Yavuz Ölken, “Sigortacılık sa- jisinde dünya standartlarını yakalayan,
dece riskleri değil, değerleri de gü-
d hatta aşan bir noktaya ulaştı. Bu sü-
z
Yavuz Ölken Hakan Öniz Onur Koçkar v vence altına almayı gerektirir. Kültürel reçte akademik kurumların yanı sıra,
m
miras projelerine sağladığımız bu özel sektörün de katkısı çok değer-
katkı, geleceğe bırakacağımız ortak liydi” diye konuştu.
İstanbul, 2026 Avrupa ITS Kongresi’ne ev sahipliği yapacak
İstanbul, 2026 yılında Avrupa’nın en prestijli teknoloji Aslan, bu organizasyonun İstanbul’un dünya sahnesin-
ve ulaşım etkinliklerinden biri olan ERTICO ITS Avrupa deki konumunu güçlendireceğini, yatırım fırsatları yara-
Kongresi’ne ev sahipliği yapacak. İstanbul Büyükşehir tacağını ve sürdürülebilir ulaşım çözümleri için yeni
Belediyesi’nin öncülüğünde ve İSBAK AŞ’nin ev sahipli- kapılar açacağını ifade etti.
ğinde 27-29 Nisan 2026’da İstanbul Kongre Merkezi’nde
düzenlenecek olan kongre, 50'den fazla ülkeden 3.000’i
aşkın katılımcıyı ağırlayacak. İBB Başkan Vekili Nuri
Aslan, “İstanbul’umuz tarihte de gelişen ulaşım sistem-
lerine öncülük etmiş kentlerden biri. Beyoğlu’nda bulu-
nan Tünel Metrosu, dünyanın en eski ikinci metrosu
olmasıyla bizler için oldukça kıymetli bir hazine” dedi.
Pluxee Türkiye’den McDonald’s Türkiye’den
KOBİ’lere 3 kat iş hacmi istihdam seferberliği
Pluxee, Türkiye ekonomisinin can damarı olan KOBİ’leri McDonald’s Türkiye yeni işe alım kampanyasıyla ülke ge-
desteklemeye yönelik faaliyetlerini sürdürüyor. Pluxee kü- nelinde 2 bin ki şiye istihdam sağlamaya hazırlanıyor. Resto-
resel olarak KOBİ’lere sadece hizmet sunmakla kalmıyor; ranlarında iş fırsatı sunan şirket, her
aynı zamanda KOBİ’leri aktif üye işyeri olarak ekosistemine yaştan insanın iş gücüne katılımını
dahil ederek ekonomik katkı sağlıyor. Pluxee, sadece desteklemeyi hedefliyor. McDonald’s
yemek kartı çözümüyle KOBİ üye iş yerlerine her yıl küresel Türkiye CEO’su Mwaffak Kanjee, “Bü-
olarak 6.2 milyar Euro’luk ticari hacim sağlıyor. Bu hacmin yüme planlarımız kapsamında 8 bini
2026 mali yılı sonuna kadar 8 milyar Euro’ya çıkarılması aşan çalışan sayımızı daha da artır-
hedefleniyor. Pluxee Satış Genel Müdür Yardımcısı Koray mak amacıyla başlattığımız istihdam
Bozkurt, şirketin global sürdürülebilirlik hedeflerinde seferberliğinde bu yaz, gençler, kadın-
KOBİ’lere sağlanan ticari hacmi artırmanın ana hedefler- lar ve emekliler öncelikli olmak üzere
den biri olduğunu belirtti. Türkiye’nin dört bir yanında işe alım
yapacağız” dedi. Ortalama 26.6 yaş ile
genç bir çalışan profiline sahip olan
McDonald’s Türkiye, özellikle işsizlik Mwaffak Kanjee
oranının yüksek olduğu genç yaş grup-
larında istihdam yaratıyor. Kanjee ayrıca, şirkette ekip sevi-
şirkette ekip sevi
yesinde işe başlayıp orta ve üst düzey yönetim kademelerine
yükselen çok sayıda genç çalışana sahip olduklarını, dolayı-
sıyla McDonald’s Türkiye’nin gençlere önemli kariyer fırsat-
Koray Bozkurt
ları sunduğunun da altını çizdi.
094 KobiEfor Temmuz-A ustos 2025Temmuz-
94 KobiEfor