Page 73 - KobiEfor Eylül 2021
P. 73
Franchisee’lerine sürdürülebilir nakit geri dönüşü sağlayan marka;
3L]]D VDWDQ WHNQRORML åLUNHWL 'RPLQR·V
Domino’s Franchise Operasyon hedeflerini ve rekabette avantaj
Direktörü Alp Söğütlügil ile sağlayan özelliklerini, franchise
Domino’s Türkiye’nin büyüme koşullarını ve standartlarını konuştuk.
Domino’s Türkiye ve Domino’s FR’i nı açtıklarında gerekli tüm bilgi ve becerilere sahip olu-
anlatır mısınız? yorlar. Toplam yatırım maliyetimiz, kiralanan dükkânın
Ülkemizdeki ilk şubesini 1996 yılında, Ulus’ta açan metrekare alanı, cephesi, kiralandığı andaki fiziksel
Domino’s olarak Türkiye genelinde toplam 76 şehir- durumuyla orantılı olarak farklılık gösterebiliyor.
de 580 restoranımız ile hizmet veriyoruz. Türkiye şu- İşletme esnasında tüm franchisee’ler, royalty ve
belerimizin yaklaşık yüzde 80’i franchise şubelerimiz reklam fonu katılım payı ödüyorlar. Yatırım bedeli eği-
tarafından yönetiliyor. Ülke çapında 7.500’den fazla tim, isim hakkı, dekorasyon, fırın gibi pek çok kalemi
çalışanımızla hem yerel ekonomiye hem de istihdama kapsıyor. Yatırımın geri dönüş süresi ortalama 3 yıl.
sağladığımız katma değerle de öne çıkıyoruz. Yatırımcılarımızla anlaşma süremiz ise 10+5 yıl oluyor.
Domino’s’un Türkiye’deki hedefleri 2021-2022 yılı Şubelerini açtıkları andan itibaren kendi şubelerinden
ve uzun vadeli hedefleri nelerdir? sorumlu bir danışmana sahip oluyorlar. Bu danışman
Pandemi ile birlikte küre- düzenli şube ziyaretleri ile şu-
sel çapta yaşanan olağanüstü bedeki tüm süreçleri yakından
koşullara rağmen, asla reha- takip ediyor.
vete kapılmadık ve şube açı- Domino’s olarak Türkiye’de
lışlarımıza devam ettik. 2021 en fazla franchise’ı olan ulus-
yılında hızlanan açılışlarımız lararası restoran grubuyuz.
neticesinde Haziran 2021 iti- Bugün Türkiye şubelerimizin
bariyle Türkiye genelinde 76 yaklaşık yüzde 80’i franchise
şehirde toplam 580 şubeye şubelerimiz tarafından yöneti-
ulaşmış bulunuyoruz. Açılış- liyor. Sürdürülebilir nakit geri
larımız hız kesmeden sürüyor. dönüşü sağlayan bir marka
2021 yılı planlamalarımız olarak, girişimcilere kazan-
dahilindeki Ordu, Başakşehir, dıran fırsatlar sunuyoruz.
Konya Ereğli, Kardelen, Silo- Üretimden sipariş teslimine,
pi, Tatvan, Bodrum Yalıkavak, lojistikten tedarike her alan-
Bayburt, Akçay, Rize Çayeli, da en son dijital teknolojileri
Datça, Antalya, Gemlik, Tav- kullanarak, franhisee’larımızın
Alp
şanlı, İnegöl, Kahraman- Söğütlügil en verimli ve en kârlı şekilde
maraş, Arsuz, Mersin Tece, çalışmalarını sağlıyoruz. Dijital
Gümüşhane, Antalya Döşemealtı’ndaki yeni şubeleri- kanallarda yaptığımız yatırımlarla da franchisee’larımıza
mizin çoğu faaliyete girdi. Operasyonlarımız farklı iller- destek veriyoruz. İçinde bulunduğumuz bu olağanüstü
de de devam ediyor. 2021 hedefimiz; Türkiye’de toplam dönemde de franchise şubelerimizin mevcut koşullar-
30-40 arası yeni şube açmak. dan minimum düzeyde etkilenmeleri adına sunduğumuz
Türkiye’deki potansiyelimizi 900 şube olarak görü- finansal desteklerle onlara katkı sunmayı sürdürüyoruz.
yoruz. Açılan yeni şubelerimiz ile birlikte çalışan sa- Büyümede ve rekabette Domino’s’u öne çıkaran
yımızı 2025 yıl sonunda 10 binin üzerine çıkacağımızı özellikleri nelerdir?
öngörüyoruz. Bizi rakiplerimizden ayrıştıran başlıca niteliğimiz
Domino’s Türkiye’nin franchise koşulları ve inovasyona ve teknolojiye yaptığımız yatırımlar. Bu ni-
standartları nelerdir, Domino’s’ta franchisee teliğimizle “pizza satan teknoloji şirketi” olarak anılı-
olmanın avantajları nelerdir? yoruz. Hizmet kalitemiz, müşteri odaklı bakış açımız ve
Öncelikle girişimci adayları yoğun bir eğitim progra- her geçen gün kendimizi daha ileri noktaya taşıma he-
mına katılarak, Domino’s’un standartlarını, restoran içi defimizle de öne çıkıyoruz. Müşterilerimizi anlayarak,
operasyonlarını ve yönetim kültürünü öğreniyorlar. Sü- sürekli yenilenerek, hızlı ve esnek yapımımızı koruya- Advertorial
reci başarıyla tamamlayan franchisee’ler, restoranları- rak aksiyon alıyor ve büyüme trendimizi sürdürüyoruz.
(\OÖO 2021 KobiEfor 73