Page 70 - KobiEfor Eylül 2021
P. 70
)5$1&+à6à1*
UFRAD Franchising Derneği Genel Başkanı Doç.Dr. Mustafa Aydın:
´0DUNDODåPD\D JLGHQ HQ K×]O× NDUO× YH
LVWLNUDUO× \RO )UDQFKLVLQJµ
UFRAD Franchising Derneği Genel mekanizmalarını kullanmaları
Başkanı Doç.Dr. Mustafa Aydın, gerektiğini söylüyor. Aydın, yapılan
“Marka değilseniz, yoksunuz” diyor. araştırmaların markalaşmaya giden en
Aydın, markaların dijital pazarlama hızlı, karlı, sistematik ve istikrarlı yolun,
stratejilerini, e-ticaret uygulamalarını, ‘Franchising Sistemi’ ile olduğunu
kişiselleştirilmiş reklamcılık ortaya koyduğunu da anlatıyor.
FRAD Franchising Derneği Genel Başkanı “Marka değilseniz, yoksunuz”
Doç.Dr. Mustafa Aydın, 2020 Mart ayı itibariyle Doç. Dr. Mustafa Aydın, şunları ifade ediyor: “Bu-
Utüm dünyayı etkisi altına alan Pandemi süre- günün dünyasında şayet marka değilseniz yoksunuz
cinin, yaşam koşullarımızın, tüketim trendlerimizin, ve yarından sonra var olmanız mümkün değil. Mar-
temel ihtiyaçlarımızın ve dolayısıyla franchising sis- kalarımız artık sadece hizmet ihracatında önemli
teminin de değişmesine neden bir oyuncu değil, Türk ekonomisi-
olduğunu söylüyor. nin kalkınması ve ülkemizin yurt-
Doç. Dr. Mustafa Aydın, “Salgın dışında tanınması için de önemli
öncesinde sadece en iyi kalite ve bir araç. Yıllardır söylediğim gibi;
hizmetle yatırımcıları yakalayabi- ne konuda iş yapılırsa yapılsın, bir
len markalarımız artık hız, kalite firmanın, yaptığı işin ismi, marka-
ve erişebilirlik kanallarını da en sı, her şeyin üzerinde bir değerdir
iyi düzeyde tutmak zorunda” diyor. ve bu değer öyle bir değer haline
Home-office ile birlikte online eği- gelir ki; marka, kişilerin üstün-
timler, zoom toplantıları, ve webi- de bir kimlik kazanarak topluma
narların ne kadar öne çıktığını hep mal olur.”
birlikte gözlemlemiş olduğumuzu “Markalaşma kaçınılmaz hede-
belirten Doç.Dr. Mustafa Aydın, fimiz olmalıdır”: Markalaşmanın
“Dijital ortam artık hayatımızın büyümeyi de zorunlu hale getirdiği-
bir parçası oldu. Markalar, dijital ne dikkat çeken Aydın, yapılan araş-
pazarlama stratejilerini, e-ticaret tırmaların, markalaşmaya giden en
uygulamalarını, kişiselleştirilmiş hızlı, karlı, sistematik ve istikrarlı
reklamcılık mekanizmalarını kul- Mustafa yolun, ‘Franchising Sistemi’ ile
lanmalılar” önerisini dile getiriyor. Aydın olduğunu ortaya koyduğunu an-
70 KobiEfor (\OÖO