Page 99 - KobiEfor-Mayıs-2021
P. 99

karşılığının ölçümlenmesi noktasında ise markalar
         daha performans odaklı stratejilere yöneldi ancak
         marka bilinirliliğini de koruyarak bu geçişi yapmak
         önemli bir nokta hale geldi.”
             Marka ihtiyacına göre kampanyanın başarı ölçü-
         tünün değişebileceğini de kaydeden Vahit Tarcan,
         “Bizler bu adımda markaların kampanya beklentile-
                                        rini doğru analiz
                                        ederek en iyi so-
                                        nuca ulaşmala-
                                        rına destek olu-
         yoruz. Satış, siteye trafik sağlama, sitede geçirilen
         oturum süresinin arttırılması veya marka bilinirli-
         liğini desteklemek gibi birçok farklı alanda başarılı
         kampanyalar gerçekleştiriyoruz” diye konuşuyor.

            “Trendin içinde kalmak ve trende
            yön vermek”
            Pandemi sürecinde, dijital dönüşümün ve bu ala-
         na yatırımın önemi daha da belirginleşti.
            Vahit Tarcan, pandemi sürecinde ve sonrasında
         markalara önerdiği iletişim stratejisine ve onların iz-
         lemeleri gereken adımlara da değiniyor: “Bizler her
         gün dijital dünyayı takip ederek ekosistemde nasıl
                                   daha hizmet verebile-
                                   ceğimizi araştırıyoruz.   layan Vahit Tarcan, ajans seçiminde belirleyici kri-
                                   Bu dönemde yapılabi-   terleri şöyle ifade ediyor: “Büyük ajanslar iyi birim
                                   lecek en önemli nokta-  maliyet ve her mecraya ulaşabilmekte güçlüdür an-
                                   nın trendin içinde kal-  cak markalara dijital yenilikleri aktarmakta yetersiz
                                   mak, benimsemek ve     kalıyorlar bu da çok fazla marka işbirlikleri olma-
                                   trende yön vererek ön-  sından kaynaklanıyor. KOBİ’lerin, rakipler hakkın-
                                   cülük etmek olduğu-    da fikri olan ve dijital dünyayı güncel takip eden bir
         nu düşünüyoruz. Markalara trendi takip etmelerini,   ajans ile çalışması daha doğru olacaktır.”
         yeniliklere açık olmalarını ve hedef kitlelerini doğru
         analiz etmelerini önerebiliriz.”                   Pandemi ile hibrit döneme geçiş
                                                            oldukça hız kazandı
            “Dijital dünyayı güncel takip eden bir          Pandemi sürecinde dijitalleşme hızı arttı ve dijital
            ajansla çalışılmalı”                          dünyanın gücü ve etkisi daha da belirgin hale geldi.
            Pandemi sürecinde KOBİ’ler ve markaların ajans   Vahit Tarcan, pandemi sürecinin sektöre etkilerini
         seçiminde dikkat etmeleri gereken noktaları vurgu-  değerlendirerek, “Pandemi neredeyse tüm sektörleri
                                                                         kötü anlamda etkilemiş olmasına
                                                                         rağmen dijital sektör beklenenden
                                                                         daha büyük bir ivme yakaladı. Tüm
                                                                         dünyada etkili olan pandemi ile hib-
                                                                         rit döneme geçiş oldukça hız ka-
                                                                         zandı.  Markaların offline & online
                                                                         bütçe dağılımında dijital son yıllar-
                                                                         da ivme yakalamıştı ancak pandemi
                                                                         süreci ile birlikte dijitalleşmenin
                                                                         hızı arttı markalar dijital dünyanın
                                                                         gücünü çok daha net görmeye baş-
                                                                         ladı. Yapılan yatırımın somut çıktıla-
                                                                         rını görmek dijitalin hacminin gide-
                                                                         rek büyüyeceğinin en somut örneği
                                                                         diyebiliriz” açıklamasını yaptı.
                                                                                     0D\ÜV      KobiEfor 99
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104