Page 83 - KobiEfor_Mayıs_2020
P. 83
REEL SEKTÖR
Teknopark İstanbul, TÜRKPATENT desteği ile
inovatif projelere destek sağlayacak
Teknopark İstanbul, evsahipliği yaptığı şirketlere sağlayacak. Bilgiyi üretmek kadar
sağladığı olanak ve hizmetleri genişletmeye devam üretilen bilginin ticarileşmesi ve
ediyor. Son olarak Türk Patent ve Marka Kurumu korunmasının da oldukça önemli Nurcan
Altay
(TÜRKPATENT) işbirliğinde Bilgi ve Doküman Biri- olduğu gerçeğinden hareket ettik-
mi’ni kampüs içerisinde açan Teknopark İstanbul, lerini dile getiren Altay: “Teknopark İstanbul TTO
bu birimle firma ve girişimcilere sınai haklar konu- olarak bilimsel ve teknolojik bilgiyle kalkınmaya ara-
sunda bilgi ve destek sağlamayı hedefliyor. cılık etmek ve üretilen bilginin ticarileşmesini sağla-
Teknoloji Transfer Ofisi (TTO) Sınai Haklar Birimi mak amacıyla hareket ediyoruz. Bu bağlamda 2019
Sorumlusu ve Patent Uzmanı Nurcan Altay’ın deste- yılında 19 patent başvurusunun gerçekleştirildiği
ği ile faaliyetlerini sürdürmesi planlanan birimin gi- Teknopark İstanbul’da TTO aracılığıyla 18 başvuruya
rişimcilere yol göstermesi hedefleniyor. Birim; yeni- destek verdik. Son olarak TÜRKPATENT ile kampü-
likçi kültürün oluşturulması, markalaşma çabaları- sümüzde açacağımız Bilgi ve Doküman birimiyle bil-
nın desteklenmesi, katmadeğeri yüksek buluş ve ta- giyi üretme ve toplumun yararına kullanılabilir bir
sarımların üretilmesi konularında önemli katkılar değere dönüştürme esasıyla hizmet vereceğiz.”
Türk Telekom’dan kadın İş Leasing Anadolu’da reel
girişimcilere destek sektörü desteklemeye
devam ediyor
Türk Telekom’un TOBB, Habitat
Derneği ve Birleşmiş Milletler Kal- İş Leasing KOBİ’lerin ve reel sektörün
kınma Programı (UNDP) işbirliğinde yatırımlarının destekçisi olmaya devam edi-
gerçekleştirdiği ‘Hedefi Olan Kadına yor. İş Leasing Konya Şubesi, koronovirüs
İnternetle Hayat Kolay’ projesi sos- günlerinde Konya, Karaman, Afyon ve Aksa-
yal dayanışma grubu ‘İmece 2006’ ile devam ediyor. ray illerindeki KOBİ’lerin makina yatırımla-
Evde bulunan malzemeleri değerlendirerek ürettik- rını finanse ediyor.
lerini kermeslerde sergileyerek üniversite öğrencileri- Konu hakkında konu-
ne burs sağlayan İmece 2006 gönüllüsü kadınlar, pan- şan İş Leasing Konya
demi dönemi çalışmalarını online sürdürebilmek üze- Şubesi Yönetmeni Deniz Güngör, “Makina
re eğitim aldı. Habitat Derneği tarafından verilen eği- satıcısı firmalar ile cazip çalışma koşulları-
tim, sosyal izolasyon kuralları çerçevesinde online ola- mız ve reel sektör firmaları için nakit akışla-
rak gerçekleştirildi. Eylül 2019’dan bugüne yaklaşık rına uygun ödeme planlarımız bulunuyor.
1250 kadına ulaşılan projeyle, 2020 sonuna kadar 81 il- Firmalardan yoğun talep almaktayız. Koro-
de 5 bin kadının dijital pazarlama ile tanıştırılması, 100 navirüs günlerinde diğer sorunlu zamanlar-
kadına da işlerini geliştirmeleri konusunda mentörlük da yaptığımız gibi müşterilerimizin her za-
desteği verilmesi hedefleniyor. man destekçisiyiz” dedi.
KOBİ’lerin ilk tercihi Sodexo
Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri, 26 il- gelen ilk marka olma özel-
de gerçekleştirdiği Türkiye Yemek Kartı Pazar Araş- liğine de korumuş oldu.
tırması sonuçlarını açıkladı. 5-99 arasında çalışanı Yapılan araştırmaya gö-
olan, küçük ve orta ölçekli işletmelerin katılımıyla re; işverenlerin çalışanları-
yapılan araştırma; çalışanlara sağlanan yan haklar, na öğle yemeği verirken tercih ettikleri yollar içeri-
bu hakların dağıtılmasında kullanılan yöntemler, sinde çalışanların en mutlu olduğu yöntem, yemek
memnuniyet oranı ve yemek kartı kullanımının yay- kartı olarak ortaya çıktı. Çalışanlara yemek hizme-
gınlığı konusunda önemli sonuçları ortaya koydu. tini yemek kartı ile sağlayan işletmeler; yaygın ol-
81 ilde 45 binden fazla restoran, kafe ve büfede ma, alışkanlık ve hizmet kalitesinin yemek kartı se-
seçme özgürlüğü sunan ve 1 milyon tüketiciye çimindeki en belirleyici unsurlar olduğunu söyler-
hizmet veren Sodexo, en fazla tercih edilen marka ken; yüzde yüz vergi avantajı çalışanlarına özgür-
oldu. Sodexo aynı zamanda yüzde 81.4’lik bilinirlik lük, pratiklik ve tek fatura ile operasyonel kolaylığı
oranı ile yemek kartı dendiğinde KOBİ’lerin aklına öne çıkan tercih nedeni olarak belirtiyor.
May›s 2020 KobiEfor 83