Page 83 - KobiEfor_Mayıs_2020
P. 83

REEL SEKTÖR




           Teknopark İstanbul, TÜRKPATENT desteği ile
           inovatif projelere destek sağlayacak
             Teknopark İstanbul, evsahipliği yaptığı şirketlere  sağlayacak. Bilgiyi üretmek kadar
           sağladığı olanak ve hizmetleri genişletmeye devam  üretilen bilginin ticarileşmesi ve
           ediyor. Son olarak Türk Patent ve Marka Kurumu  korunmasının da oldukça önemli       Nurcan
                                                                                                 Altay
           (TÜRKPATENT) işbirliğinde Bilgi ve Doküman Biri-  olduğu gerçeğinden hareket ettik-
           mi’ni kampüs içerisinde açan Teknopark İstanbul,  lerini dile getiren Altay: “Teknopark İstanbul TTO
           bu birimle firma ve girişimcilere sınai haklar konu-  olarak bilimsel ve teknolojik bilgiyle kalkınmaya ara-
           sunda bilgi ve destek sağlamayı hedefliyor.    cılık etmek ve üretilen bilginin ticarileşmesini sağla-
             Teknoloji Transfer Ofisi (TTO) Sınai Haklar Birimi  mak amacıyla hareket ediyoruz. Bu bağlamda 2019
           Sorumlusu ve Patent Uzmanı Nurcan Altay’ın deste-  yılında 19 patent başvurusunun gerçekleştirildiği
           ği ile faaliyetlerini sürdürmesi planlanan birimin gi-  Teknopark İstanbul’da TTO aracılığıyla 18 başvuruya
           rişimcilere yol göstermesi hedefleniyor. Birim; yeni-  destek verdik. Son olarak TÜRKPATENT ile kampü-
           likçi kültürün oluşturulması, markalaşma çabaları-  sümüzde açacağımız Bilgi ve Doküman birimiyle bil-
           nın desteklenmesi, katmadeğeri yüksek buluş ve ta-  giyi üretme ve toplumun yararına kullanılabilir bir
           sarımların üretilmesi konularında önemli katkılar  değere dönüştürme esasıyla hizmet vereceğiz.”

           Türk Telekom’dan kadın                              İş Leasing Anadolu’da reel
           girişimcilere destek                                sektörü desteklemeye
                                                               devam ediyor
             Türk Telekom’un TOBB, Habitat
           Derneği ve Birleşmiş Milletler Kal-                   İş Leasing  KOBİ’lerin ve reel sektörün
           kınma Programı (UNDP) işbirliğinde                  yatırımlarının destekçisi olmaya devam edi-
           gerçekleştirdiği ‘Hedefi Olan Kadına                yor. İş Leasing Konya Şubesi, koronovirüs
           İnternetle Hayat Kolay’ projesi sos-                günlerinde Konya, Karaman, Afyon ve Aksa-
           yal dayanışma grubu ‘İmece 2006’ ile devam ediyor.   ray illerindeki KOBİ’lerin makina yatırımla-
             Evde bulunan malzemeleri değerlendirerek ürettik-  rını finanse ediyor.
           lerini kermeslerde sergileyerek üniversite öğrencileri-  Konu hakkında konu-
           ne burs sağlayan İmece 2006 gönüllüsü kadınlar, pan-  şan İş Leasing Konya
           demi dönemi çalışmalarını online sürdürebilmek üze-  Şubesi Yönetmeni Deniz Güngör, “Makina
           re eğitim aldı. Habitat Derneği tarafından verilen eği-  satıcısı firmalar ile cazip çalışma koşulları-
           tim, sosyal izolasyon kuralları çerçevesinde online ola-  mız ve reel sektör firmaları için nakit akışla-
           rak gerçekleştirildi. Eylül 2019’dan bugüne yaklaşık  rına uygun ödeme planlarımız bulunuyor.
           1250 kadına ulaşılan projeyle, 2020 sonuna kadar 81 il-  Firmalardan yoğun talep almaktayız. Koro-
           de 5 bin kadının dijital pazarlama ile tanıştırılması, 100  navirüs günlerinde diğer sorunlu zamanlar-
           kadına da işlerini geliştirmeleri konusunda mentörlük  da yaptığımız gibi müşterilerimizin her za-
           desteği verilmesi hedefleniyor.                     man destekçisiyiz” dedi.


           KOBİ’lerin ilk tercihi Sodexo

             Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri, 26 il-  gelen ilk marka olma özel-
           de gerçekleştirdiği Türkiye Yemek Kartı Pazar Araş-  liğine de korumuş oldu.
           tırması sonuçlarını açıkladı. 5-99 arasında çalışanı  Yapılan araştırmaya gö-
           olan, küçük ve orta ölçekli işletmelerin katılımıyla  re; işverenlerin çalışanları-
           yapılan araştırma; çalışanlara sağlanan yan haklar,  na öğle yemeği verirken tercih ettikleri yollar içeri-
           bu hakların dağıtılmasında kullanılan yöntemler,  sinde çalışanların en mutlu olduğu yöntem, yemek
           memnuniyet oranı ve yemek kartı kullanımının yay-  kartı olarak ortaya çıktı. Çalışanlara yemek hizme-
           gınlığı konusunda önemli sonuçları ortaya koydu.   tini yemek kartı ile sağlayan işletmeler; yaygın ol-
             81 ilde 45 binden fazla restoran, kafe ve büfede  ma, alışkanlık ve hizmet kalitesinin yemek kartı se-
           seçme özgürlüğü sunan ve 1 milyon tüketiciye   çimindeki en belirleyici unsurlar olduğunu söyler-
           hizmet veren Sodexo, en fazla tercih edilen marka  ken; yüzde yüz vergi avantajı çalışanlarına özgür-
           oldu. Sodexo aynı zamanda yüzde 81.4’lik bilinirlik  lük, pratiklik ve tek fatura ile operasyonel kolaylığı
           oranı ile yemek kartı dendiğinde KOBİ’lerin aklına  öne çıkan tercih nedeni olarak belirtiyor.

                                                                                     May›s 2020 KobiEfor 83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88