Page 56 - KobiEfor_Mayıs_2020
P. 56
D‹J‹TAL ‹fi MODELLER‹
Şirket sistemlerine erişimlerde ayrıcalıklı yetkile-
re sahip kullanıcı hesaplarının sayısı kısıtlanmalı.
Uzaktan çalışanlar için şirket tarafından onay-
lanmış depolama platformları, iletişim / video kon-
ferans araçları, proje yönetim araçları gibi uygula-
malar kullanılmalıdır.
Online ortamlarda gerçekleştirilen toplantılar
için; toplantının bir bölümü yahut tamamına ilişkin
katılımcıların rızası olmaksızın çeşitli vasıtalarla
ses, video ve görüntü kaydı alınmasının, saklanma-
sının, ifşa edilmesinin ve bunların yapılmasına izin
verilmesinin hukuki sorumluluğu unutulmamalı.
Uzaktan çalışmanın işverene yararları:
• Ofis kirası, ofis mobilyaları, aylık faturalar gibi
maliyetler daralıyor.
• Çalıştırılacak işgücü havuzu (pazarı) büyüyor.
• Daha fazla ciro, daha fazla iş tutkusu ve daha
yüksek iş tatmini doğuyor.
• İşyerinin zaman ve mekan bağımlılığını
esnetiyor.
• Fiziksel beyin göçünü azaltıyor. Uzaktan çalışma teknolojileri
• Zaman yönetimi işverene geçiyor. Doğacak teknoloji ihtiyaç alanları: Uzaktan ça-
Bugün itibarıyla genel yararları: Yılda 54 milyon lışma teknolojik bir çözümdür, teknolojiye ihtiyaç
ton sera gazı salınımını engelliyor. 640 milyon varil alanları doğuracaktır:
petrol tasarrufu yaratıyor. Otoyol kullanımını 119 • İnternet bağlantısı yavaş olan hanelerin güçlü
milyar mil azaltıyor. Elektrik kullanımını 9 ila 14 internet bağlantısı veya kablosuz ağ ekipmanı ile
milyar kilovat/saat azalıyor. desteklenmesi, Wi-Fi ala-
nının genişletilmesi.
Uzaktan çalışmada güvenlik önlemleri • Her yerden bağlanabi-
Uzaktan çalışmada, şirketler açısından doğacak lir güvenli bulut sistemleri.
riskler ortadan kaldırılmalıdır: Çalışanların üstle- • İnternet üzerinden
necekleri, başta gizlilik olmak üzere tüm yükümlü- toplantı ve eğitimleri ger-
lükler sözleşmeye bağlanmalı, teknik önlemler çekleştirmek için kolay,
alınmalıdır. hızlı, güvenli ve verimli
Uzaktan çalışma, mümkünse şirket tarafından Web Konferans Sistemle-
sağlanan bilgisayar, telefon ve benzeri teknolojik ri. Bayi, personel, teda-
araç gereçler ile yapılmalı, şirket bilgileri açısından rikçi, müşteri görüşmele-
güvenlik zafiyetlerine izin verilmemelidir. ri, eğitimler, seminerler,
Dışarıdan istenmeyen erişime karşı korumak toplantılar ve destek hiz-
için güvenilir bir VPN kurmalı ve aynı zamanda VPN metleri için çözümler.
olmadan harici ağlardan kurumsal kaynaklara olan • Kullanılması gereken
bağlantıları yasaklanmalıdır. yazılımların uzaktan kullanılacak sistemlere kurul-
Kişisel e-postalar şirket içi yazışmalarda kulla- ması.
nılmamalıdır. • Proje yönetim araçları ve toplu iletişim yetene-
Çalışanların kullanıcı hesaplarının tahmini zor ğine sahip araçlar.
parolalarla korunması sağlanmalı, parola değiştir- • İş süreçlerine göre yazılım seçimi.
me sıklığı arttırılmalı. Kullanılabilecek mevcut teknolojiler: Web Kon-
ferans Sistemleri, bulut bilişim, projelerin ve ilgili
dosya ve mesajların otomatik ayrıştırılması, proje
yönetimi ve iletişimi bir arada sunan çözümler, ça-
lışan verimliliğinin ölçülmesi ve belirli periyotlarda
analiz yapabilmeye, iş görev dağılımında iş atama-
ları yapılmasına, her iş günü sonunda çalışan ve
ekipler özelinde verimlilik ölçümüne olanak sağla-
yan yazılımlar ve sistemler…
56 KobiEfor May›s 2020