Page 50 - KobiEfor_Mayıs_2020
P. 50
F‹NANS
Gelece¤in Bankas›,
‘kiflisel veriyi de koruyacak’
KPMG ‘Gelece¤in Dijital Bankac›l›¤›’n›
araflt›rd›. Araflt›rma, koronavirüs
nedeniyle dijital kanallara yo¤unlaflan
bankalar›n 10 y›l içinde nas›l bir evrim
geçirece¤ine ›fl›k tutuyor. KPMG’nin
öngörülerine göre 2030’lar›n bankalar›n›n
en önemli mevduat› müflterilerinin kiflisel
Kerem Vardar
verileri olacak.
F inans sektörünü büyük bir hızla dönüştüren lerini güçlendirecek.
• Açık bankacılık, fintech şirketlerini ve sistem-
teknolojinin etkilerini araştıran KPMG, ban-
• Geleceğin bankaları; fintech ekosistemlerini,
kaların değişimine ışık tutan bir çalışma yap-
tı. KPMG’nin hazırladığı ‘Geleceğin Dijital Bankacı- müşteri için iletişimde olduğu tedarikçilerini yöne-
lığı’ araştırması, 10 yıl içinde finans sektörünün ya- tebilen yapılar olacak.
pı taşlarından olan bankaları bekleyen yıkıcı dönü-
şümün ipuçlarını veriyor. Koronavirüs salgınında iş Güven sağlayan bankalar başı çekecek
modellerini hızla dijitale taşıyan ve müşterilerine • Kişisel verilerin güvenli bir şekilde saklandığı
‘temassız’ bir dünya sunan bankaların yeni tekno- bir numaralı kuruluş bankalar olacak. Araştırmaya
lojilerle sınavı devam edecek. KPMG’nin araştırma- katılım gösteren tüketicilerin yüzde 47’si bankacılı-
sına göre, 2030’lu yılların bankacılık işlemlerine ğı kişisel verilerin muhafaza edilmesinde en güve-
mevduattan çok müşterilerin kişisel verileri yön ve- nilir sektör olarak görüyor.
recek. Müşterilerin kazanç ve yatırımlarını değer- • Bazı bankalar tüketicilere kişisel veri yönetimi
lendirdikleri en güvenilir alan olan bankalar, 10 yıl ile ilgili sağladıkları özgürlüklerle, şimdiden hareke-
te geçmiş durumda. Gelecekte veri gizliliğinin korun-
sonra müşterilerin aynı zamanda kişisel verilerinin
masında öncü adımlar atmaya devam eden bankalar
de korunacağı en güvenilir yer olacak.
diğer sektörlere yol gösterici bir rol oynayacak.
10 yılda son 100 yıldan fazla değişecek
Yapay zeka için etik uzmanlar gelecek
KPMG Türkiye Finansal Hizmetler Sektör Lideri
• Teknolojinin getirdiği bilinmezlik ve yeni alan-
Kerem Vardar, geleceğin bankacılık sisteminin ta- lar müşteriler için riskli olabiliyor. Yapay zekanın
mamen müşteri ihtiyaçları üzerine şekilleneceğini
her zaman bir uzman gibi etik, tarafsız davranması
söyledi. Vardar, şunları ekledi: “Bankacılık sektö-
beklenmiyor. Bu nedenle yapay zekanın kararlarını
ründe önümüzdeki 10 yıl boyunca, son 100 yılda
denetleyecek, teknolojiyi yönlendirecek, yapay ze-
gördüğümüzden daha fazla değişiklik göreceğiz.
kayla birlikte çalışacak uzmanlar bankacılık siste-
Bunun sebebi sadece gelişen teknoloji değil hepsi
minde görev alacak.
birbirine bağlı olan yapısal faktörler, demografik
değişim, sosyo-ekonomik koşullar, regülasyonlar
Yeni nesil teknolojiler bankacılık anlayışını
ve çevresel değişiklikler de etkili. 2030’lu yılların
değiştirecek
bankaları, yapay zeka ve robot otomasyonu ile des- • Teknoloji, bankacılığı yeni aygıtlar ve uygula-
teklenen kanallar üzerinden veri odaklı müşteri malar sayesinde daha kişisel hale getirecek ve "her
deneyimi konusunda uzmanlaşacak.” zaman her yerde" kullanılabilir kılacak. Yapay zeka
(AI), makine öğrenmesi (ML) ve Nesnelerin İnter-
Geleneksel bankacılıkta sınırlar kalkacak neti (IoT) başta olmak üzere çağımıza damga vuran
• Bankalar için yeni bir iş modeli olan; Fin- birçok yeni nesil teknoloji bir bütün olarak banka-
tech’lerle bankacılık sistemlerinin ortak sinerjiler ların müşterilerle kurduğu ilişkiyi dönüştürecek.
oluşturdukları ve perakende sektöründe örnekleri- • Ek olarak, yüksek derecede bağlantılı bir dün-
ni gördüğümüz ‘Platformlaşma’ yaygınlaşacak. ya artık norm haline gelecek ve tüketiciler sesli ve
Bankalar müşterilerine ihtiyaçlarına yönelik olarak kişisel asistanlar, yüz tanıma sistemi ve giyilebilir
etkileşimli geniş seçenekler sunarak hizmetlerini aygıtlar aracılığıyla bankalarla daha etkili bir şekil-
kişiselleştirme imkanı tanıyacak. de etkileşime girecek.
50 KobiEfor May›s 2020