Page 50 - KobiEfor_Mayıs_2020
P. 50

F‹NANS



                  Gelece¤in Bankas›,


          ‘kiflisel veriyi de koruyacak’


          KPMG ‘Gelece¤in Dijital Bankac›l›¤›’n›
          araflt›rd›. Araflt›rma, koronavirüs
          nedeniyle dijital kanallara yo¤unlaflan
          bankalar›n 10 y›l içinde nas›l bir evrim
          geçirece¤ine ›fl›k tutuyor. KPMG’nin
          öngörülerine göre 2030’lar›n bankalar›n›n
          en önemli mevduat› müflterilerinin kiflisel
                                                              Kerem Vardar
          verileri olacak.
         F    inans sektörünü büyük bir hızla dönüştüren  lerini güçlendirecek.
                                                            • Açık bankacılık, fintech şirketlerini ve sistem-
              teknolojinin etkilerini araştıran KPMG, ban-
                                                            • Geleceğin bankaları; fintech ekosistemlerini,
              kaların değişimine ışık tutan bir çalışma yap-
          tı. KPMG’nin hazırladığı ‘Geleceğin Dijital Bankacı-  müşteri için iletişimde olduğu tedarikçilerini yöne-
          lığı’ araştırması, 10 yıl içinde finans sektörünün ya-  tebilen yapılar olacak.
          pı taşlarından olan bankaları bekleyen yıkıcı dönü-
          şümün ipuçlarını veriyor. Koronavirüs salgınında iş  Güven sağlayan bankalar başı çekecek
          modellerini hızla dijitale taşıyan ve müşterilerine  • Kişisel verilerin güvenli bir şekilde saklandığı
          ‘temassız’ bir dünya sunan bankaların yeni tekno-  bir numaralı kuruluş bankalar olacak. Araştırmaya
          lojilerle sınavı devam edecek. KPMG’nin araştırma-  katılım gösteren tüketicilerin yüzde 47’si bankacılı-
          sına göre, 2030’lu yılların bankacılık işlemlerine  ğı kişisel verilerin muhafaza edilmesinde en güve-
          mevduattan çok müşterilerin kişisel verileri yön ve-  nilir sektör olarak görüyor.
          recek. Müşterilerin kazanç ve yatırımlarını değer-  • Bazı bankalar tüketicilere kişisel veri yönetimi
          lendirdikleri en güvenilir alan olan bankalar, 10 yıl  ile ilgili sağladıkları özgürlüklerle, şimdiden hareke-
                                                          te geçmiş durumda. Gelecekte veri gizliliğinin korun-
          sonra müşterilerin aynı zamanda kişisel verilerinin
                                                          masında öncü adımlar atmaya devam eden bankalar
          de korunacağı en güvenilir yer olacak.
                                                          diğer sektörlere yol gösterici bir rol oynayacak.
            10 yılda son 100 yıldan fazla değişecek
                                                            Yapay zeka için etik uzmanlar gelecek
            KPMG Türkiye Finansal Hizmetler Sektör Lideri
                                                            • Teknolojinin getirdiği bilinmezlik ve yeni alan-
          Kerem Vardar, geleceğin bankacılık sisteminin ta-  lar müşteriler için riskli olabiliyor. Yapay zekanın
          mamen müşteri ihtiyaçları üzerine şekilleneceğini
                                                          her zaman bir uzman gibi etik, tarafsız davranması
          söyledi. Vardar, şunları ekledi: “Bankacılık sektö-
                                                          beklenmiyor. Bu nedenle yapay zekanın kararlarını
          ründe önümüzdeki 10 yıl boyunca, son 100 yılda
                                                          denetleyecek, teknolojiyi yönlendirecek, yapay ze-
          gördüğümüzden daha fazla değişiklik göreceğiz.
                                                          kayla birlikte çalışacak uzmanlar bankacılık siste-
          Bunun sebebi sadece gelişen teknoloji değil hepsi
                                                          minde görev alacak.
          birbirine bağlı olan yapısal faktörler, demografik
          değişim, sosyo-ekonomik koşullar, regülasyonlar
                                                            Yeni nesil teknolojiler bankacılık anlayışını
          ve çevresel değişiklikler de etkili. 2030’lu yılların
                                                            değiştirecek
          bankaları, yapay zeka ve robot otomasyonu ile des-  • Teknoloji, bankacılığı yeni aygıtlar ve uygula-
          teklenen kanallar üzerinden veri odaklı müşteri  malar sayesinde daha kişisel hale getirecek ve "her
          deneyimi konusunda uzmanlaşacak.”               zaman her yerde" kullanılabilir kılacak. Yapay zeka
                                                          (AI), makine öğrenmesi (ML) ve Nesnelerin İnter-
            Geleneksel bankacılıkta sınırlar kalkacak     neti (IoT) başta olmak üzere çağımıza damga vuran
            • Bankalar için yeni bir iş modeli olan; Fin-  birçok yeni nesil teknoloji bir bütün olarak banka-
          tech’lerle bankacılık sistemlerinin ortak sinerjiler  ların müşterilerle kurduğu ilişkiyi dönüştürecek.
          oluşturdukları ve perakende sektöründe örnekleri-  • Ek olarak, yüksek derecede bağlantılı bir dün-
          ni gördüğümüz ‘Platformlaşma’ yaygınlaşacak.    ya artık norm haline gelecek ve tüketiciler sesli ve
          Bankalar müşterilerine ihtiyaçlarına yönelik olarak  kişisel asistanlar, yüz tanıma sistemi ve giyilebilir
          etkileşimli geniş seçenekler sunarak hizmetlerini  aygıtlar aracılığıyla bankalarla daha etkili bir şekil-
          kişiselleştirme imkanı tanıyacak.               de etkileşime girecek.

          50 KobiEfor May›s 2020
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55