Page 47 - KobiEfor_Mayıs_2020
P. 47

tımızı artırmayı başardık” bilgisini                       de etti: “Bu salgın süreci özellikle gı-
          verdi. Erken alınan tedbirler nedeniy-                     da ve medikal ürünler ihracatçılarımız
          le iş dünyasının kendisini salgının ya-                    ve bu sektörlere yatırım yapmayı dü-
          ratacağı koşullara hazırlamak için za-                     şünen iş insanlarımıza gıda ve sağlık
          man kazandığının altını çizen Gülle,                       ürünleri sektörlerinin her koşulda
          görüşlerini şöyle aktardı: “Özellikle                      vazgeçilmez ve talep sorunu yaşama-
          Ticaret Bakanlığımızın büyük çabala-                       yan sektörler olduğunu gösterdi.
          rıyla gerçekleşen ‘Temassız İhracat’                       Özellikle kısa ve orta vadede özellikle
          tüm bu zorlu koşullara rağmen ihracatımızın sü-  bu iki sektöre yatırımların ciddi oranda artmasını
          rekliliğinin sağlanması konusunda çok önemli. Ay-  bekliyoruz. Yine ülkemiz sağlık turizmi bakımından
          rıca, bu sürece gelmeden ihracat açısından başarı-  lider ülkeler arasında yer alıyor. Salgın sonrası
          lı bir süreç geçirmemiz, yılın ilk iki ayını da rekor-  Sağlık Bakanlığımız öncülüğünde virüse karşı ver-
          larla tamamlamamız da bizler için ayrı bir motivas-  diğimiz tüm dünya tarafından takdir edilen bu ba-
          yon kaynağı. Yaşanan bu sorunların kısa vadeli ola-  şarılı sınav ile sağlık turizmi alanında hasta sayısı
          cağını, salgın sonrası dönemde ise ihracatçılarımı-  ve cirolarda büyük bir artış yaşanması kuvvetle
          zın yeni rekorlara devam edeceğini öngörüyoruz.”   muhtemel.” Özellikle gıda alanında kısa vadede tü-
                                                          keticinin önceliklerinin değişmesinin gayet doğal
             “Bazı iş kollarında yatırımcı patlaması      olacağını dile getiren Gülle, “Tüketici artık gıda gü-
             olabilir”                                    venliği ve temizliğine karşı daha hassas. Bu nokta-
             COVID-19, birçok ürün grubunda üretimin ne   da firmaların alacağı ekstra hijyen önlemleri ile tü-
          kadar önemli olduğunu gözler önüne serdi. Temel  keticilere kendilerini kanıtlamaları gerekiyor, ayrı-
          ihtiyaç olarak tanımlayacağımız gıda ve sağlık  ca pek çoğunun strateji olarak belirlediği raf ömrü
          ürünleri bunlardan birkaçı oldu. TİM Başkanı İsma-  uzun olan ürünlerin paketli olarak satışa sunulma-
          il Gülle de önümüzdeki dönem üreticilerin bazı  sı, süreci minimum hasarla atlatmak için önemli
          alanlara yoğunlaşacaklarını belirterek, şunları ifa-  bir hamle olarak gözüküyor” dedi.


            İsmail Gülle: “Türk ihracatçısı bu süreçten güçlenerek çıkacak”
             Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Mart ayı geçici  men Mart ayında 83 ülkeye ihracatını 512 milyon
           dış ticaret verilerini açıkladı. Mart ayında ihracat,  dolar artırmayı başardı. Bu 83 ülkenin 62’sinde ar-
           Genel Ticaret Sistemi’ne (GTS) göre yüzde 17.8 dü-  tış yüzde 10’un, 28’inde ise yüzde 50’nin üzerinde
           şüşle 13 milyar 426 milyon dolar oldu. Son 12 aylık  gerçekleşti. Bu ülkeler arasında, geçtiğimiz yılın
           ihracat ise 179 milyar 98 milyon dolara ulaştı. TİM  Mart ayına göre 15.2 milyon dolar ihracat artışıyla
           Başkanı İsmail Gülle, “Mart ayı ihracat rakamları-  Cibuti, 15.1 milyon dolar ihracat artışıyla Gana ve
           mız, tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs sal-  14.1 milyon dolar ihracat artışıyla Umman dikkat
           gınının küresel ticaret üzerinde beklenen etkilerini  çekti.  Mart ayında ihracatçılar, ülkemizin bayrağı-
           gözlemlediğimiz bir tabloya işaret etmektedir. Tür-  nı 205 ülke ve bölgede dalgalandırmayı başardı. En
           kiye ihracatçısının proaktif gücüyle dünya ekonomi-  çok ihracat gerçekleştirilen ilk 3 ülke ise 1.3 milyar
           sini durma noktasına getiren koronavirüse karşı iyi  dolar ile Almanya, 880 milyon dolar ile ABD ve 802
           bir sınav verdi. Çin, Almanya ve İtalya gibi birçok ih-  milyon dolar ile Birleşik Krallık oldu. İlk 10 ülkenin
           racatçı ülkenin aksine ihracatçı sayımız artarken  ihracattaki payı yüzde 46.2 olurken ilk 20 ülkede bu
           pazarlarımızı genişletmeyi başardık” dedi. Küresel  pay yüzde 64.8’e yükseldi.  ABD, Almanya, Birleşik
           virüs salgınının dünya ekonomisi ve küresel ticare-  Krallık, İspanya ve Fransa’nın da yer aldığı tam 20
           te yönelik öngörüleri tümüyle değiştirdiğini hatırla-  ülkeye her sektör ihracat gerçekleştirmeyi başar-
           tan Gülle, 2020 ve sonrası için hedeflerinin arkasın-  dı. En büyük pazar olan Avrupa Birliği’nin ihracat-
           da olduklarını söyledi.                        taki payı 6.2 milyar dolarlık bir hacim ile yüzde 46.2
             TİM Başkanı Gülle, şu bilgileri paylaştı: “TİM ola-  seviyesine yükseldi. İllerin ihracatına bakıldığında;
           rak ülkemizin her noktasında yürüttüğümüz KOBİ  Mart ayında 25 il ihracatını artırdı. En çok ihracat
           ihracat Seferberliği eğitimlerimizin en net sonucu  gerçekleştiren ilk 3 il sırasıyla; 5 milyar 268 milyon
           olarak; Mart ayında ihracat ailemize 1.335 firmamı-  dolarla İstanbul, 1 milyar 98 milyon dolarla Bursa
           zın katıldığını bildirmekten memnuniyet duyuyo-  ve 1 milyar 88 milyon dolarla Kocaeli oldu. En dik-
           rum. İhracata yeni başlayan bu firmalarımız Mart  kat çekici artışlar ise; yüzde 184 artışla 17.9 milyon
           ayında 61.3 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi.  dolar ihracata imza atan Kastamonu, yüzde 98 ar-
           Firma özelinde bakıldığında, Mart ayı içerisinde  tışla 43.5 milyon dolara ulaşan Düzce ve yüzde 65
           toplam 35.910 firmamız ihracat gerçekleştirdi.”  artışla 22.5 milyon dolar ihracat yapan Giresun’da
             Türkiye küresel ticaretteki olumsuz tabloya rağ-  yaşandı.

                                                                                     May›s 2020 KobiEfor 47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52