Page 67 - KobiEfor Ekim 2020
P. 67
markaların alması gereken temel aksiyonlardan boyutu var. İlki deneyim ve profesyonellikle belir-
biri de tüm paydaşlarıyla dayanışma oldu. Bugün lenecek kısa listedir. Sektördeki varlığı, deneyimi,
tüketici beklentileri de bu yönde. Dürüstlük en bü- o zamana kadar hayata geçirdiği projeler, hizmet
yük sigorta elemanlarından biriyse, liderlerin dü- verdiği kişi ve kurumların memnuniyeti gibi ta-
rüstlüğü de kaçınılmaz bir gereklilik haline geliyor. mamen profesyonel bir başarı potansiyeli elbette
İhtiyatlı, dürüst, dayanışmayı bilen ve paydaşları- sorgulanır. Böylece bir kısa liste hazırlanır. Ancak
nın sesine kulak veren liderlerin sivrildiğini rahat- ikinci boyut, ajans seçiminde son kararı verdirir. O
lıkla görüyoruz. Literatüre göre kriz dönemlerinde karara da markaya hizmet verecek ekiple tanışa-
liderlerden ‘adaptasyon’, ‘dayanıklılık’ ve ‘güveni- rak erişilir. Ajanstaki ekipler, müşteri tarafının iş
lirlik’ beklenir. Bunlar elbette yerinde beklentiler. arkadaşlarıdır. Her gün belki de defalarca telefon-
Ancak bir gerçek var ki; CovidD-19 döneminde li- da konuşulan, kriz gibi hassas zamanlarda mar-
derlerin kurumsal performansı yükselten bu de- kanın en yakını olan, kurumun sırlarına hakim ve
ğerli yetkinliklerinin yanında ayrıştırıcı karakter dolayısıyla size güven veren insanları, adeta dos-
özelliklerini ortaya koymaları bekleniyor. Samimi tunuzu seçer gibi seçersiniz. Karşılıklı bir güven
liderler, ‘bizden biri’ olduklarından onların böy- ve uyum yakalandığında da performans çok ciddi
lesine belirsizlikle dolu bir dönemde bir sorunun oranda artacaktır.”
çözümünü o anda bilmemelerinden
ya da endişelerinden ‘zayıflık’ algısı
çıkarmayız. Hata yaparlarsa kolay-
lıkla affedebiliriz, yetersizliklerini
anlayışla karşılayabiliriz. Kayıpla-
rında da zaferlerinde de yanlarında
olabiliriz.”
“Dijital yatırımlarınızı erteleme-
yin”: Pandeminin dijitalleşme adım-
larını henüz tamamlayamamış tüm
sektörlere ve kurumlara hızlı bir
adaptasyon şartı getirdiğini belirten
Ünsür, dijital yatırımlarını erteleyen
herkesin hızla bu yatırımları yapmak
zorunda kaldığını ifade ediyor: “Bun-
dan sonra ‘normal’ düzende de uzak-
tan çalışma başta olmak üzere pek Ajans Ortakları: Jüliet Sanosyan Demircioğlu, Tulga Pınar, Esra Şegülen Ünsür,
çok dijital uygulamanın en azından Ali Taylan Bilik, Selin Süter
kısmen kalıcı olacağına inanıyorum.”
“İtibar tesisi, marka değerini yükseltir”: “Bir “Halkla ilişkiler sektörü, pandemi sürecini
kampanyanın başarı ölçüsü ‘satış’ mıdır?” soru- doğru yönetebildi”: Esra Şengülen Ünsür, Pan-
muzu, Ünsür şöyle yanıtlıyor: “Satış elbette bütün demi (Covid-19 Salgını) ve ‘Yeni Normal’ sürecinin
markaların hedefindedir ama halkla ilişkiler ile sektöre etkilerini ise şöyle değerlendiriyor: “Pan-
satışa ulaşmak uzun bir yoldur. Süreli bir kam- deminin başından bu yana İDA üyeleri arasında
panya gerçekleştirip ürün veya hizmet sattırmak düzenli görüşmeler ve anketler yapıyoruz. Sektö-
halkla ilişkilerin konusu değildir. Halkla ilişkilerin rümüzün önemli bir kısmını da temsil ettiğinden
başarısı satış üzerine kurulu değildir. Satış, iyi bir rahatlıkla söyleyebiliriz ki Türkiye’de halkla iliş-
iletişim sürecinin sonunda diğer değişkenlerin de kiler sektörü pandemi sürecini doğru yönetebildi.
yolunda gitmesi halinde markanın yanal kazanım- Öncelikle çalışan sağlığını korumak adına hızla ve
larından biri olabilir. Dolayısıyla da bizim uzman- tüm birimleriyle uzaktan çalışma sistemine geçe-
lığımızda başarılı iletişim süreçleri, markanın ya bilen ilk sektörlerden olduk. Adaptasyon yeteneği
da kurumun itibarının tesisine katkı koyar, itibarın güçlü bir sektör olarak sürece çalışma yerimiz de-
korunması için çalışır ve dolayısıyla marka değeri- ğişse de hemen uyum sağladık; hizmet verdiğimiz
nin yükseltilmesine katkı sunar ki son derece kıy- markalarla yakın çalışmaya devam ettik. Sürecin
metlidir.” ilk dönemleri genellikle yoğun iç iletişim faaliyetle-
Ajans seçiminde dikkat edilmesi gerekenler: riyle doluydu. Haziran ve hatta Temmuz ayından iti-
Esra Şengülen Ünsür, bu süreçte KOBİ’ler ve mar- baren ise markalarımızın rutin iletişim faaliyetleri
kaların ajans seçiminde dikkat etmeleri gereken geri döndü. Şimdi ihtiyatlı ancak serin kanlı şekilde
noktaları ise şöyle sıralıyor: “Ajans seçiminin iki hep birlikte çalışmaya devam ediyoruz.”
Ekim 2020 KobiEfor 67