Page 67 - KobiEfor Ekim 2020
P. 67

markaların alması gereken temel aksiyonlardan    boyutu var. İlki deneyim ve profesyonellikle belir-
         biri de tüm paydaşlarıyla dayanışma oldu. Bugün   lenecek kısa listedir. Sektördeki varlığı, deneyimi,
         tüketici beklentileri de bu yönde. Dürüstlük en bü-  o zamana kadar hayata geçirdiği projeler, hizmet
         yük sigorta elemanlarından biriyse, liderlerin dü-  verdiği kişi ve kurumların memnuniyeti gibi ta-
         rüstlüğü de kaçınılmaz bir gereklilik haline geliyor.   mamen profesyonel bir başarı potansiyeli elbette
         İhtiyatlı, dürüst, dayanışmayı bilen ve paydaşları-  sorgulanır. Böylece bir kısa liste hazırlanır. Ancak
         nın sesine kulak veren liderlerin sivrildiğini rahat-  ikinci boyut, ajans seçiminde son kararı verdirir. O
         lıkla görüyoruz. Literatüre göre kriz dönemlerinde   karara da markaya hizmet verecek ekiple tanışa-
         liderlerden ‘adaptasyon’, ‘dayanıklılık’ ve ‘güveni-  rak erişilir. Ajanstaki ekipler, müşteri tarafının iş
         lirlik’ beklenir. Bunlar elbette yerinde beklentiler.   arkadaşlarıdır. Her gün belki de defalarca telefon-
         Ancak bir gerçek var ki; CovidD-19 döneminde li-  da konuşulan, kriz gibi hassas zamanlarda mar-
         derlerin kurumsal performansı yükselten bu de-   kanın en yakını olan, kurumun sırlarına hakim ve
         ğerli yetkinliklerinin yanında ayrıştırıcı karakter   dolayısıyla size güven veren insanları, adeta dos-
         özelliklerini ortaya koymaları bekleniyor. Samimi   tunuzu seçer gibi seçersiniz. Karşılıklı bir güven
         liderler, ‘bizden biri’ olduklarından onların böy-  ve uyum yakalandığında da performans çok ciddi
         lesine belirsizlikle dolu bir dönemde bir sorunun   oranda artacaktır.”
         çözümünü o anda bilmemelerinden
         ya da endişelerinden ‘zayıflık’ algısı
         çıkarmayız. Hata yaparlarsa kolay-
         lıkla affedebiliriz, yetersizliklerini
         anlayışla karşılayabiliriz. Kayıpla-
         rında da zaferlerinde de yanlarında
         olabiliriz.”
            “Dijital yatırımlarınızı erteleme-
         yin”: Pandeminin dijitalleşme adım-
         larını henüz tamamlayamamış tüm
         sektörlere ve kurumlara hızlı bir
         adaptasyon şartı getirdiğini belirten
         Ünsür, dijital yatırımlarını erteleyen
         herkesin hızla bu yatırımları yapmak
         zorunda kaldığını ifade ediyor: “Bun-
         dan sonra ‘normal’ düzende de uzak-
         tan çalışma başta olmak üzere pek   Ajans Ortakları: Jüliet Sanosyan Demircioğlu, Tulga Pınar, Esra Şegülen  Ünsür,
         çok dijital uygulamanın en azından                    Ali Taylan Bilik, Selin Süter
         kısmen kalıcı olacağına inanıyorum.”
            “İtibar tesisi, marka değerini yükseltir”: “Bir   “Halkla ilişkiler sektörü, pandemi sürecini
         kampanyanın başarı ölçüsü ‘satış’ mıdır?” soru-  doğru yönetebildi”:  Esra Şengülen Ünsür, Pan-
         muzu, Ünsür şöyle yanıtlıyor: “Satış elbette bütün   demi (Covid-19 Salgını) ve ‘Yeni Normal’ sürecinin
         markaların hedefindedir ama halkla ilişkiler ile   sektöre etkilerini ise şöyle değerlendiriyor: “Pan-
         satışa ulaşmak uzun bir yoldur. Süreli bir kam-  deminin başından bu yana İDA üyeleri arasında
         panya gerçekleştirip ürün  veya  hizmet sattırmak   düzenli görüşmeler ve anketler yapıyoruz. Sektö-
         halkla ilişkilerin konusu değildir. Halkla ilişkilerin   rümüzün önemli bir kısmını da temsil ettiğinden
         başarısı satış üzerine kurulu değildir. Satış, iyi bir   rahatlıkla söyleyebiliriz ki Türkiye’de halkla iliş-
         iletişim sürecinin sonunda diğer değişkenlerin de   kiler sektörü pandemi sürecini doğru yönetebildi.
         yolunda gitmesi halinde markanın yanal kazanım-  Öncelikle çalışan sağlığını korumak adına hızla ve
         larından biri olabilir. Dolayısıyla da bizim uzman-  tüm birimleriyle uzaktan çalışma sistemine geçe-
         lığımızda başarılı iletişim süreçleri, markanın ya   bilen ilk sektörlerden olduk. Adaptasyon yeteneği
         da kurumun itibarının tesisine katkı koyar, itibarın   güçlü bir sektör olarak sürece çalışma yerimiz de-
         korunması için çalışır ve dolayısıyla marka değeri-  ğişse de hemen uyum sağladık; hizmet verdiğimiz
         nin yükseltilmesine katkı sunar ki son derece kıy-  markalarla yakın çalışmaya devam ettik. Sürecin
         metlidir.”                                       ilk dönemleri genellikle yoğun iç iletişim faaliyetle-
            Ajans seçiminde dikkat edilmesi gerekenler:   riyle doluydu. Haziran ve hatta Temmuz ayından iti-
         Esra Şengülen Ünsür, bu süreçte KOBİ’ler ve mar-  baren ise markalarımızın rutin iletişim faaliyetleri
         kaların ajans seçiminde dikkat etmeleri gereken   geri döndü. Şimdi ihtiyatlı ancak serin kanlı şekilde
         noktaları ise şöyle sıralıyor: “Ajans seçiminin iki   hep birlikte çalışmaya devam ediyoruz.”

                                                                                      Ekim 2020 KobiEfor 67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72