Page 40 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 40
HABER
Dijital dönüflümün kilidi KOB‹’ler
Türkiye Biliflim Derne¤i ‹stanbul fiubesi ana temas›yla Kadir Has
taraf›ndan düzenlenen 2. ‹stanbul Üniversitesi’nde gerçeklefltirildi.
KOB‹’ler ve Biliflim Kongresi (KOB‹’19), Zirve’de KOB‹L‹fi‹M Çal›flma Grubu’nun
“Ekonominin ‹tici Gücü KOB‹’ler; 15. y›l özel pastas› da kat›l›mc›larla
KOB‹’lerin ‹tici Gücü Biliflim” birlikte kesildi.
T ürkiye Biliflim Derne¤i (TBD), KOSGEB, Türkiye
‹hracatç›lar Meclisi (T‹M), ‹stanbul Ticaret Oda-
s› (‹TO) taraf›ndan desteklenen ve Türkiye Bili-
flim Derne¤i (TBD) ‹stanbul fiubesi taraf›ndan düzen-
lenen 2. ‹stanbul KOB‹’ler ve Biliflim Kongresi (KO-
B‹’19), dergimiz KobiEfor’un medya sponsorlu¤unda
Kadir Has Üniversitesi’nde gerçeklefltirildi. “Ekono-
minin ‹tici Gücü KOB‹’ler; KOB‹’lerin ‹tici Gücü Bili-
flim” ana temas›yla gerçeklefltirilen etkinli¤e çok sa- ma sorumlulu¤unu yapabilir mi? Temel sorun bu”
y›da KOB‹ temsilcisi kat›ld›. dedi ve bunun için ciddi bir planlama ve çal›flma ge-
T‹M Yönetim Kurulu Üyesi Fatih Kemal Ebiçlio¤lu, rekti¤ini söyledi. KOB‹’lerin ihracatç› olmas› yolunda
Türkiye ekonomisinin lokomotif gücü KOB‹’lerin fi- T‹M olarak önemli çal›flmalar yapt›klar›n› aktaran
nansa eriflim gibi bir tak›m sorun- Ebiçlio¤lu, T‹M’in sa¤lad›¤› platformlarla orta ölçekli
larla karfl› karfl›ya bulundu¤unu veya küçük iflletmelerin ihracatç› olmas›n›n geçmifle
belirterek, bu sorunlar›n k›sa sü- göre daha kolay oldu¤unu anlatt›. Ama ihracatç› ol-
rede giderilmeyece¤ini ancak önü- mak için tüm süreçlerin dijital transformasyonu sa¤-
müzde geliflmekte olan bir ülke lamas› gerekti¤ini paylaflan Ebiçlio¤lu, “Aksi halde
olarak f›rsatlar bulundu¤unu söy- uluslararas› arenada ön planda olma flans›n›z yok. ‹h-
F. Kemal ledi: “Ama yine bir fleyleri kaç›r- racatç› olsan›z dahi sürdürülebilir olamazsan›z” uya-
Ebiçlio¤lu man›n arifesindeyiz. Geliflmifl ül- r›s›nda bulundu.
kelerle terminoloji olarak hemen hemen ayn› fleyleri KOSGEB ‹stanbul Merkez Müdürü Zeynep Kas›-
söylüyoruz. Dünyada olan bitenin fark›nday›z, ama mo¤lu ise dijitalleflme konusunda
eylemde ve hedef koymada ve o hedefe gitme yolun- KOSGEB olarak ça¤r›ya ç›kt›klar›n›
da eksik oldu¤umuzu görüyorum. Fark›nda olmak ve 1511 baflvuru ald›klar›n› belirtti:
ad›m atmak için yeterli de¤il.” “Bu baflvurulardan 231 tanesi diji-
Dijital transformasyonun s›cak bir konu oldu¤una talleflme sa¤layacak iddias›ndayd›.
ve dijital dönüflümün mevcut insan kayna¤›n›n yeni- Dijitalleflme için bilim, teknoloji,
den flekillenmesi anlam›na geldi¤ine dikkat çeken üretim, STK, üniversite ekosistemi Zeynep
Ebiçlio¤lu, “KOB‹’ler yetkin insan kayna¤›n› olufltur- gerekiyor. Gerçekçi olmak laz›m, Kas›mo¤lu
40 KobiEfor Temmuz 2019