Page 75 - KobiEfor_Mayıs_2019
P. 75

Finansal bilgi düzeyimiz art›yor
                                                           E-Ticaret hacmi 2018 y›l›nda
            Finansal Okuryazarl›k ve Eriflim Derne¤i (FODER)  59.9 milyar TL’ye ulaflt›
          ve Visa (NYSE:V) taraf›ndan, Türkiye’deki 27 bankan›n
          deste¤iyle yürütülen “Param› Yönetebiliyorum” finan-
          sal okuryazarl›k projesi kapsam›nda, ikincisi gerçek-
          lefltirilen ‘Türkiye Finansal Okuryazarl›k Araflt›rma-
          s›’n›n sonuçlar› aç›kland›. Bas›n toplant›s›na FODER
          Baflkan› Özlem Denizmen, Visa Türkiye Genel Müdü-
          rü ve FODER Yönetim Kurulu Üyesi Merve Tezel, Ipsos
          Sosyal Araflt›rmalar Enstitüsü Hizmet Birimi Lideri ve
          ‹cra Kurulu Üyesi Özlem Bora kat›ld›. Araflt›rma so-
                                 nuçlar›na göre Türkiye’de   Biliflim Sanayicileri Derne¤i’nin (TÜB‹SAD) y›l-
                                 minimum finansal bilgiye  l›k “Türkiye e-Ticaret Pazar Büyüklü¤ü” raporu
                                 sahip olan bireylerin oran›  aç›kland›. TÜB‹SAD Yönetim Kurulu Baflkan›
                                 5 puan artarak, 2017’deki  Kübra Erman Karaca’n›n aç›l›fl konuflmas›n› yap-
                                 yüzde 70 oran›ndan, yüzde  t›¤› toplant›da, sunum TÜB‹SAD e-Ticaret Komis-
                                 75’e yükseldi. Kad›nlarda-  yonu Baflkan› Burak Ertafl taraf›ndan gerçeklefl-
                                 ki art›fl ise Türkiye geneli-  tirildi. Deloitte Türkiye Direktörü Alper Günayd›n
                                 nin üzerinde yafland› ve   ise toplant›ya konuflmac› olarak kat›ld›. Rapora
                                                           göre; e-Ticaret sektörü 2018 y›l›nda yüzde 42 bü-
                                 2017 y›l›nda yüzde 64 olan
                                 oran 6 puanl›k art›flla yüz-  yüme ile 59.9 milyar liral›k hacme ulaflt›. 2014-
                                                           2018 y›llar› aras›nda sektörün ortalama y›ll›k bü-
          de 70’e ç›kt›. Araflt›rmaya göre, hanelerde bütçe yap-
          ma oran›nda da 2017 y›l›na göre kayda de¤er bir art›fl  yüme h›z› ise yüzde 33 oldu. Rapora göre; ‘Tatil-
          görüldü. 2017 y›l›nda yüzde 65 olan bu oran 2019’da  Seyahat’ bir önceki y›la göre yüzde 54 büyüme
                                                           sa¤layarak yüzde 22.9 milyar TL’ye ulaflt›. Sade-
          yüzde 74’e ç›kt›. Kad›nlar›n hanedeki rolü incelendi-
          ¤inde ise 2017 y›l›na göre kad›nlar›n hanedeki para  ce ‘Online Perakende’ ise yüzde 41’lik büyüme
                                                           sa¤layarak 20.8 milyar TL’ye ulaflt›. ‘Çok Kanall›
          kullan›m› kararlar›na dahil olma oran› yüzde 72’den
          yüzde 80’e yükselirken, bütçeye katk›da bulunma ora-  Online Perakende’ ise yüzde 30 büyüme sa¤laya-
          n›n›n ise yüzde 48’den yüzde 51’e ç›kt›¤› görüldü. Pa-  rak 19.7 milyar TL oldu. ‘Online Bahis’ alan› ise
                                                           yüzde 26’l›k büyüme sa¤layarak 5.5 milyar TL’lik
          ra biriktirme al›flkanl›¤›, 2017 y›l›nda yüzde 42 seviye-
          sinde iken 2019 y›l›nda yüzde 45’e ulaflt›.       büyüklü¤e ulaflt›.


           Yale Quick Lift Türkiye pazar›nda liderlik hedefliyor
             Amerika’n›n lider forklift ve istif makineleri üreticisi Yale, Quick Lift firmas› ile imzalad›¤› yeni distribü-
           törlük anlaflmas›yla robotik ürünlerini Türkiye’ye ta-
           fl›yor. Yeni yat›r›mlar Türkiye pazar›n› 5 y›l içinde 30
           bin adetlere ulaflt›racak. Hyster-Yale Grup EMEA
           Bölgesi K›demli Baflkan Yard›mc›s› Harry Sands ve
           TSM Global CEO’su Taner Sönmezer düzenledikleri
           bir toplant›yla iflbirli¤i anlaflmas›n›n detaylar›n› pay-
           laflt›. Quick Lift’in Yale’in forklift ve depo içi ekipman-
           lar›n›n sat›fl, kiralama ve sat›fl sonras› hizmetlerin-
           den sorumlu olaca¤›n› söyleyen Harry Sands, bu iflbirli¤i sayesinde Türkiye’nin tüm bölgelerinde yayg›n ve
           etkin sat›fl ve sat›fl sonras› hizmetler sunabileceklerini aktard›. Türkiye’yi lojistik üssü olarak gördüklerini
           belirten Sands, Yale Türkiye’deki potansiyeli gördükleri için buraya yat›r›m yapt›klar›n› söyledi.
             TSM Global CEO’su Taner Sönmezer ise TSM Global’in 2014 y›l›ndan bu yana Türkiye’nin yan› s›ra Gür-
           cistan, Azerbaycan, Türkmenistan, K›rg›zistan ve Özbekistan’da sat›fl ve sat›fl sonras› hizmetler alan›nda
           faaliyet gösterdi¤ini söyledi. Sönmezer, “Türkiye forklift pazar› normal dönemlerde y›lda 10 bin adet orta-
           lamas›na sahiptir; ama bu sene maksimum 6 bin civar›nda bir pazar büyüklü¤ü söz konusu olacak. Biz
           2019 y›l›n› f›rsat y›l› olarak görüyoruz; pazar›n önü aç›l›yor, bu y›l beklenenden iyi durumday›z. Pazarda
           yükselen ivme 2020 Mart’›ndan sonra katlanarak artacak. ‹ngiltere ve Fransa’da her 600-2.000 kifliye 1
           forklift düflerken Türkiye’de her 8 bin kifliye 1 forklift düflüyor. Türkiye de k›sa zamanda bu seviyeye ç›ka-
           cakt›r. Pazar büyüklü¤ünün önümüzdeki 5 y›l içinde 30 bin adede ç›kmas›n› öngörüyoruz. TSM Global ifl-
           tiraki olan Quick Lift firmas› da Yale iflbirli¤i ile geliflen bu pazar›n lideri olacak” diye konufltu.

                                                                                     May›s 2019 KobiEfor 75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80