Page 74 - KobiEfor_Mayıs_2019
P. 74

REEL SEKTÖR




          “TÜS‹AD Bu Gençlikte ‹fi Var!” büyük ödül “Algdeha”n›n oldu

                                                    TÜS‹AD Bu Gençlikte ‹fi Var!” Program›’n›n 2019 y›l› kaza-
                                                 nanlar› gerçeklefltirilen ödül töreninde aç›kland›. 5'i yurt d›-
                                                 fl›ndan olmak üzere 81 flehir, 178 üniversiteden 2990 gencin
                                                 1118 ifl fikriyle baflvurdu¤u “TÜS‹AD Bu Gençlikte ‹fi Var!”
                                                 Giriflimcilik Program›’n›n aç›l›fl konuflmas›n› TÜS‹AD Yöne-
                                                 tim Kurulu Baflkan› Simone Kaslowski yapt›. Kaslowski, “Fi-
                                                 kir ve giriflim özgürlüklerinin desteklendi¤i, gençlere ve giri-
          flimcilere olan güvenin artt›¤› bir Türkiye'de rekabet gücü yüksek ve dünyada ad›ndan söz ettirecek giri-
          flimlerin daha h›zl› yeflerece¤ine inan›yoruz” dedi. Program›n bu seneki birincisi “Algdeha”, ikincisi “Kisar
          -Bal Kutusu” ve üçüncüsü “DsyApp” oldu.


           “Türkiye Çöpüne Sahip Ç›k›yor mu?”
             MV Holding Kurucusu ve Onursal Baflkan› Murat  76.8’i çöpleri kontey-
           Varg› liderli¤inde, çöp konusunda davran›fl dönüflü-  nere hane halk›ndan
           mü sa¤lamay› amaçlayan Çöpüne Sahip Ç›k Vak-  birisinin att›¤›n› söylü-
           f›’n›n araflt›rma sonuçlar› kamuoyuyla paylafl›ld›.  yor, yüzde 13’lük bir
           Toplam 1003 kiflinin kat›l›m›yla gerçeklefltirilen  kesim ise ifli apart-
           araflt›rma, Türkiye’de toplumun çöp ve at›k konu-  man görevlisine dev-
           sundaki alg›s›n›, çöp atma ve geri dönüflüm konu-  rediyor.
           lar›ndaki al›flkanl›klar›yla beraber gözler önüne se-  Çöpleri ayr›flt›ranlar›n yüzde 71.2’si plastiklerin
           riyor. Çöpüne Sahip Ç›k Vakf› Genel Müdürü Emrah  ayr›flt›r›lmas› konusunda hassasiyet gösterirken,
           Bilge: “Üretti¤imiz çöpü azaltmak ve çöpü do¤ru  konu giysilere gelince bu oran yüzde 15.7’ye düflü-
           yere atmak tamamen bizim elimizde. As›l önemli  yor. Ayr›flt›rma yapmayanlar›n yüzde 75.5’i etrafla-
           olan do¤ru tüketim al›flkanl›klar› edinerek, daha  r›nda geri dönüflüm kutusu olmad›¤›ndan flikâyet
           sat›n alma aflamas›ndayken üretece¤imiz çöp mik-  ederken, geriye kalanlar ise konuya kiflisel sebep-
           tar›n› azaltacak flekilde davranmak” diye konufltu.  lerden dolay› önem göstermiyor. Çöpler konteyne-
              Türkiye’de çöp denildi¤inde insanlar›n yaln›zca  re yüzde 71.1’lik bir oranda çöp pofleti içerisinde
           yüzde 11.6’s›n›n akl›na geri dönüflüm geliyor. Geri  at›l›yor. Türkiye ‹statistik Kurumu 2016 y›l› verileri-
           kalanlar çöpü bir an önce uzaklaflt›r›lmas› gereken  ne göre, Türkiye’de yaklafl›k 32 milyon ton evsel
           bir y›¤›n olarak görüyor. Toplumun yüzde 60’› “S›f›r  at›k üretildi. Bu sonuca göre bir kifli ortalama ola-
           At›k” kavram›ndan habersiz. Kat›l›mc›lar›n yüzde  rak günde 1.17 kg, y›lda ise 421 kg çöp üretiyor. Be-
           47’si, kendilerine yöneltilen “Sizce yaflad›¤›n›z çev-  lediyelerin 2016 y›l›nda temizlik iflleri için harcad›¤›
           rede çöp sorunu var m›?” sorusuna “Evet” cevab›n›  kayna¤›n dokuz milyar TL’den fazla oldu¤u belirti-
           veriyor. Bu cevab› verenlerin yüzde 57’lik bir bölü-  liyor. Türkiye’de durum böyleyken, dünyan›n gene-
           mü problemin kayna¤›n›n vatandafl oldu¤unu, yüz-  linde ise y›lda 2.2 milyar ton çöp üretiliyor. Her y›l 1
           de 56’l›k bir kesimi ise yönetimlerin yetersizli¤inin  trilyondan fazla naylon poflet çevreye at›l›yor.  Tür-
           sorunda pay› oldu¤unu düflünüyor. Sonuç olarak  kiye, çöplerin sadece yüzde 11’ini ayr›flt›rabiliyor.
           insanlar›n yüzde 94.8’i çevreye at›lan çöplerden ra-  Geri dönüflüm oran›n›n 2023 hedefleri do¤rultu-
           hats›z olduklar›n› belirtiyor. Kat›l›mc›lar›n yüzde  sunda yüzde 35’e ç›kmas› planlan›yor.


          IFS, kurumsal varl›k yönetim pazar›nda dünya lideri seçildi
            IFS’in strateji ve yeteneklerini detayl› flekilde de¤erlendiren IDC MarketScape araflt›rmas›, flirketi SaaS
          (Servis olarak yaz›l›m-Software as a Service) ve bulut-tabanl› varl›k yo¤unluklu kurumsal varl›k yönetimi
          uygulamalar›nda dünya lideri kategorisine yerlefltirdi. IFS; geliflmifl ifllevleriyle proje ve varl›k yaflam dön-
          güsü sunmas›, kurum genelinde varl›k yönetimi sa¤l›yor olmas› ve havac›l›k sektöründe köklü deneyimle-
          re sahip olmas› gibi güçlü yönleri ile SAAS ve bulut tabanl› kurumsal varl›k yönetimi pazar›nda liderli¤e
          yerleflti. IFS Ürün Direktörü Christian Pedersen  flunlar› söyledi: “Hizmet verdi¤imiz varl›k yo¤unluklu
          sektörler ayn› zamanda dünyan›n en s›k› düzenlemelerine ve denetimlerine tabi sektörler. Bu nedenle bu-
          ralarda, dijital dönüflümün ve önemli teknolojik geliflmelerin kontrollü bir flekilde gelifltirilmesi ve müfl-
          teri geri bildirimlerinin düzenli olarak al›narak sektörel deneyimle yayg›nlaflt›r›lmas› gerekiyor. IDC Mar-
          ketScape liderli¤imiz ayr›ca, varl›k yönetiminin gelece¤ini belirleyecek çözümler gelifltirme konusundaki
          motivasyonumuzu daha da art›rd›.”

          74 KobiEfor May›s 2019
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79