Page 74 - KobiEfor_Mayıs_2019
P. 74
REEL SEKTÖR
“TÜS‹AD Bu Gençlikte ‹fi Var!” büyük ödül “Algdeha”n›n oldu
TÜS‹AD Bu Gençlikte ‹fi Var!” Program›’n›n 2019 y›l› kaza-
nanlar› gerçeklefltirilen ödül töreninde aç›kland›. 5'i yurt d›-
fl›ndan olmak üzere 81 flehir, 178 üniversiteden 2990 gencin
1118 ifl fikriyle baflvurdu¤u “TÜS‹AD Bu Gençlikte ‹fi Var!”
Giriflimcilik Program›’n›n aç›l›fl konuflmas›n› TÜS‹AD Yöne-
tim Kurulu Baflkan› Simone Kaslowski yapt›. Kaslowski, “Fi-
kir ve giriflim özgürlüklerinin desteklendi¤i, gençlere ve giri-
flimcilere olan güvenin artt›¤› bir Türkiye'de rekabet gücü yüksek ve dünyada ad›ndan söz ettirecek giri-
flimlerin daha h›zl› yeflerece¤ine inan›yoruz” dedi. Program›n bu seneki birincisi “Algdeha”, ikincisi “Kisar
-Bal Kutusu” ve üçüncüsü “DsyApp” oldu.
“Türkiye Çöpüne Sahip Ç›k›yor mu?”
MV Holding Kurucusu ve Onursal Baflkan› Murat 76.8’i çöpleri kontey-
Varg› liderli¤inde, çöp konusunda davran›fl dönüflü- nere hane halk›ndan
mü sa¤lamay› amaçlayan Çöpüne Sahip Ç›k Vak- birisinin att›¤›n› söylü-
f›’n›n araflt›rma sonuçlar› kamuoyuyla paylafl›ld›. yor, yüzde 13’lük bir
Toplam 1003 kiflinin kat›l›m›yla gerçeklefltirilen kesim ise ifli apart-
araflt›rma, Türkiye’de toplumun çöp ve at›k konu- man görevlisine dev-
sundaki alg›s›n›, çöp atma ve geri dönüflüm konu- rediyor.
lar›ndaki al›flkanl›klar›yla beraber gözler önüne se- Çöpleri ayr›flt›ranlar›n yüzde 71.2’si plastiklerin
riyor. Çöpüne Sahip Ç›k Vakf› Genel Müdürü Emrah ayr›flt›r›lmas› konusunda hassasiyet gösterirken,
Bilge: “Üretti¤imiz çöpü azaltmak ve çöpü do¤ru konu giysilere gelince bu oran yüzde 15.7’ye düflü-
yere atmak tamamen bizim elimizde. As›l önemli yor. Ayr›flt›rma yapmayanlar›n yüzde 75.5’i etrafla-
olan do¤ru tüketim al›flkanl›klar› edinerek, daha r›nda geri dönüflüm kutusu olmad›¤›ndan flikâyet
sat›n alma aflamas›ndayken üretece¤imiz çöp mik- ederken, geriye kalanlar ise konuya kiflisel sebep-
tar›n› azaltacak flekilde davranmak” diye konufltu. lerden dolay› önem göstermiyor. Çöpler konteyne-
Türkiye’de çöp denildi¤inde insanlar›n yaln›zca re yüzde 71.1’lik bir oranda çöp pofleti içerisinde
yüzde 11.6’s›n›n akl›na geri dönüflüm geliyor. Geri at›l›yor. Türkiye ‹statistik Kurumu 2016 y›l› verileri-
kalanlar çöpü bir an önce uzaklaflt›r›lmas› gereken ne göre, Türkiye’de yaklafl›k 32 milyon ton evsel
bir y›¤›n olarak görüyor. Toplumun yüzde 60’› “S›f›r at›k üretildi. Bu sonuca göre bir kifli ortalama ola-
At›k” kavram›ndan habersiz. Kat›l›mc›lar›n yüzde rak günde 1.17 kg, y›lda ise 421 kg çöp üretiyor. Be-
47’si, kendilerine yöneltilen “Sizce yaflad›¤›n›z çev- lediyelerin 2016 y›l›nda temizlik iflleri için harcad›¤›
rede çöp sorunu var m›?” sorusuna “Evet” cevab›n› kayna¤›n dokuz milyar TL’den fazla oldu¤u belirti-
veriyor. Bu cevab› verenlerin yüzde 57’lik bir bölü- liyor. Türkiye’de durum böyleyken, dünyan›n gene-
mü problemin kayna¤›n›n vatandafl oldu¤unu, yüz- linde ise y›lda 2.2 milyar ton çöp üretiliyor. Her y›l 1
de 56’l›k bir kesimi ise yönetimlerin yetersizli¤inin trilyondan fazla naylon poflet çevreye at›l›yor. Tür-
sorunda pay› oldu¤unu düflünüyor. Sonuç olarak kiye, çöplerin sadece yüzde 11’ini ayr›flt›rabiliyor.
insanlar›n yüzde 94.8’i çevreye at›lan çöplerden ra- Geri dönüflüm oran›n›n 2023 hedefleri do¤rultu-
hats›z olduklar›n› belirtiyor. Kat›l›mc›lar›n yüzde sunda yüzde 35’e ç›kmas› planlan›yor.
IFS, kurumsal varl›k yönetim pazar›nda dünya lideri seçildi
IFS’in strateji ve yeteneklerini detayl› flekilde de¤erlendiren IDC MarketScape araflt›rmas›, flirketi SaaS
(Servis olarak yaz›l›m-Software as a Service) ve bulut-tabanl› varl›k yo¤unluklu kurumsal varl›k yönetimi
uygulamalar›nda dünya lideri kategorisine yerlefltirdi. IFS; geliflmifl ifllevleriyle proje ve varl›k yaflam dön-
güsü sunmas›, kurum genelinde varl›k yönetimi sa¤l›yor olmas› ve havac›l›k sektöründe köklü deneyimle-
re sahip olmas› gibi güçlü yönleri ile SAAS ve bulut tabanl› kurumsal varl›k yönetimi pazar›nda liderli¤e
yerleflti. IFS Ürün Direktörü Christian Pedersen flunlar› söyledi: “Hizmet verdi¤imiz varl›k yo¤unluklu
sektörler ayn› zamanda dünyan›n en s›k› düzenlemelerine ve denetimlerine tabi sektörler. Bu nedenle bu-
ralarda, dijital dönüflümün ve önemli teknolojik geliflmelerin kontrollü bir flekilde gelifltirilmesi ve müfl-
teri geri bildirimlerinin düzenli olarak al›narak sektörel deneyimle yayg›nlaflt›r›lmas› gerekiyor. IDC Mar-
ketScape liderli¤imiz ayr›ca, varl›k yönetiminin gelece¤ini belirleyecek çözümler gelifltirme konusundaki
motivasyonumuzu daha da art›rd›.”
74 KobiEfor May›s 2019