Page 69 - KobiEfor_Mayıs_2019
P. 69

TÜRK‹YE ‹LE H‹ND‹STAN T‹CARET‹                 l Konfeksiyon (kad›n ve erkek tak›m elbise)
                                                            l Makine hal›s›
           Y›llar      2014     2015     2016     2017
                                                            l Cam eflya
           ‹hracat  586,588,922  650,318,958  651,702,660  688,049,216  l ‹nflaat malzemeleri (seramik, fayans, banyo
           ‹thalat   6,898,576,779 5,613,515,289 5,757,246,112 5,572,363,938  tak›mlar›)
                                                            l Otomotiv parçalar›
           Hacim  7,485,165,701 6,263,834,247 6,408,948,772 6,260,413,154
                                                            l Mobilya (özellikle ev mobilyalar›)
           Denge  -6,311,987,857 -4,963,196,331 -5,105,543,452 -4,884,314,722
                                                            l Alt›n mücevherat
            l Ev veya çamafl›rhane tipi y›kama makinalar›    l Tekstil makineleri
                                                            l Tekstil kimyasallar›
            l Ferro alyajlar
                                                            l Ka¤›t peçete, havlu vb.
            l Kuru baklagiller
            l Dabaklanm›fl post ve deriler
            l ‹pliklerin, mensucat›n ifllenmesi için makinalar
            l Plastikten di¤er levha, plaka, flerit, film
            l Dokuma makinalar› (tezgahlar)
            l Borular, kazanlar, tanklar, depolar, musluklar,
            valfler
            l Amonyak ve çözeltileri
            l Kendine özgü fonksiyonu olan makinalar ve
            mekanik cihazlar
            l Ka¤›t ve karton döküntü ve k›rp›nt›lar›
            l Dokunmufl hal›lar ve di¤er yer kaplamalar›
            l Pamuklu mensucat                              Yat›r›m yap›labilecek sektörler:
            l Çikolata ve kakao içeren di¤er g›da           l Tar›msal ürün ve g›da iflleme
            müstahzarlar›                                   l Mobilya
                                                            l Tekstil ve konfeksiyon
            l Transmisyon milleri, kranklar; yatak kovanlar›
                                                            l Deri iflleme, konfeksiyon ve ayakkab›
            ve mil yataklar›; diflliler ve sistemleri; vidalar;
            diflli kutular›, volan                           l Hal›
            l Bulafl›k, flifle vb. y›kama ve kurutma makinalar›,   l ‹nflaat malzemeleri
            flifle, kutu çuval vb. doldurma, etiketleme       l Tekstil kimyasallar›
            makinalar›, ambalaj vb. makinalar               l Otomotiv yan sanayi
            l Demir veya çelikten depo, sarn›ç, küvler vb.   l Cam eflya
            kaplar (Kaynak:TradaMap)                        l Kuyumculuk
                                                            l Turizm
                                                            l Otelcilik
                                                            Da¤›t›m kanallar›
                                                            Ülkedeki perakende da¤›t›m yeri say›s› 12 milyo-
                                                          nu geçmifltir. Ço¤u Hintli üretici zamanla gelifltirdik-
                                                          leri tekrar da¤›t›m yapan stokçular, toptanc›lar ve
                                                          perakendecilerden oluflan üçlü da¤›t›m ve sat›fl sis-
                                                          temini kullanmaktad›r. Toptanc›l›k düflük maliyet,
                                                          yüksek ifl hacmi ve yüzde 4-5’ten bafllayan kar pay›y-
                                                          la kazançl› ifltir. Kentsel bölgelerde daha giriflimci
            ‹hracat potansiyelimiz olan bafll›ca sektörler  perakendeciler kredi ve evlere servis imkan› sa¤la-
            ‹laç sanayi hammaddelerinde potansiyel bir pa-  maktad›rlar. Al›flverifl merkezlerinin perakendecilik
          zard›r. Zeytinya¤›, sert kabuklu meyveler, kuru mey-  sektörüne etkisi nedeniyle flimdilerde büyük pera-
          veler baflta olmak üzere g›da ürünlerinde büyük po-  kende noktalar›nda indirimler ve do¤rudan teslim
          tansiyel ihtiva etmektedir. ‹nflaat-müteahhitlik iki ül-  gündeme gelmifltir.
          ke aras›nda en fazla potansiyel arz eden sektördür.
            ‹hracat potansiyeli yüksek ürünler ise flunlard›r:            Faydal› Adres
            l Salça ve meyve sular›
                                                            Yeni Delhi Ticaret Müflavirli¤imiz:
            l Bisküvi, flekerleme, çikolata vb.
            l Makarna                                       50-N, Nyaya Marg Chanakyapuri NEW DELHI / INDIA
            l Zeytinya¤›                                    Tel: 00 91 11 2687 99 07// 00 91 11 2688 90 53
                                                            Faks: 00 91 11 2688 92 36
            l Kuru ve sert kabuklu meyveler; incir, kay›s›,
                                                            E-posta: yenidelhi@ekonomi.gov.tr
            f›nd›k
                                                                                     May›s 2019 KobiEfor 69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74