Page 49 - KobiEfor_Mart_2018
P. 49
yütmeyi hedefliyoruz. Geçen y›l yüzde 40 büyüdük,
bu y›l yüzde 60 büyüme hedefimiz mevcut.” Dijital
alanda ve özellikle sosyal medya alan›nda uzun va-
deli planlar yap›lamayaca¤›na dikkat çeken Ça¤l›-
yan, “2019’da önümüzü çok net göremiyoruz. Sos-
yal medyan›n anl›k geliflimine göre biz de yap›lan-
mam›z› de¤ifltiriyoruz.”
2019 y›l›n›n veriye daha çok hakim olabilen ve
mecra dinamiklerini daha iyi uygulayabilen ajans-
lar›n y›l› olaca¤›n› öngören Ça¤l›yan,“Bu yüzden
teknolojiyi ve büyük veriyi daha iyi an- TÜRK TELEKOM (Survivor 2017 Canl› Yay›nlar›)
layan, kullanan ve yorumlayan ›fl›¤›nda sürekli yeniden flekillendirdikle-
bir ajans olmaya odaklan›yo- rini söylüyor: “Sosyal medyada uzun va-
ruz. Gelecekte dijital ile medya deli stratejiler devri kapand›. Gündem
planlamay› ayn› çat› alt›nda bu- de¤ifltikçe, mecralar›n dinamikleri çok
luflturabilen ajanslar kampan- farkl›lafl›yor. Mecralar kendini gelifltir-
yalar›n liderli¤ini üstlenecek. dikçe de siz yenilenmek zorundas›n›z.
Çünkü gelecek; dijitalin” diye VAKIFBANK (Sevgililer Günü) Bizim iflimiz trendleri takip etmek, ilk
konufluyor. ve en iyisini yapmak.” Y›lmaz, sosyal
medyada yükselen trendin maksi-
Crimson Hexagon ile ‘an’› mum 60 saniyelik videolar oldu¤unu
yakalamak paylafl›yor: “‹lk 4 saniyede kifliyi çok
Native Kreatif Direktör Ahmet iyi yakalaman›z laz›m. Örne¤in; Ins-
Emre Y›lmaz, kulland›klar› sosyal tagram kullan›c›s› h›zl› tüketim, gü-
medya takip arac›; Crimson Hexagon zel, kaliteli ve mesaj› net, etkileyici
ile sunduklar› hizmeti farkl›laflt›rd›k- TÜRKSAT KABLO (Gülüflünü Bul) içerik istiyor. ‹statistiklere göre bir
lar›n› söylüyor: “Tüketicilerin online görselde insan yüzü varsa yüzde 38 daha fazla ilgi
mecralarda marka, flirket veya ürünle görüyor. Art›k yaz›lar okunmuyor, 140 karakterin
ilgili ne söyledikleri ve neden bu görüfllere sahip ol- üstündeki tüm yaz›lar›n devri bitti. Sosyal medya
duklar›n› anlamak için kulland›¤›m›z bir araç. Crim- fenomeni kullan›m› bir marka için yararl› da olabi-
son Hexagon ile sosyal a¤larda ortaya ç›kan trendle- lir, zararl› da. Art›k fenomenlerin anlaflmal› oldu¤u
ri analiz etmek ve marka hakk›nda yorumlar›n› pay- ajanslar var, onlar üzerinde fenomenle çal›flmak
laflan en etkili ve aktif kiflilere ulaflmak mümkün. Tü- daha do¤ru.”
ketici e¤ilimleri, ilgileri ve tüketici e¤ilimlerinin ra- Ahmet Emre Y›lmaz, her markan›n mutlaka dijita-
kiplerle nas›l bir rekabet oluflturdu¤u gibi birçok ve- le önem vermesi ve profesyonel bir sosyal medya
riye ulaflabiliyoruz. Bu araçla internetteki tüm sosyal ajans› ile çal›flmas› gerekti¤ini ifade ediyor: “Yapa-
medya mecralar›n› izleyebiliyor ve markalar›m›z›n caklar› yat›r›m›n fazlas›yla kendilerine geri dönece-
stratejilerini buna göre belirliyoruz. Büyük veriyi da- ¤ini bilerek hareket etmeliler. Dijitalde her fleyin an-
ha iyi anlamak bu araç sayesinde mümkün. 2.5 mil- l›k karfl›l›¤›n› alabilirler, yap›lan her kurufl yat›r›m 5
yar veriyi dakikalar içinde iflleyip anlaml› bir sonuç kurufl olarak geri dönebilir. Yeter ki do¤ru zamanda
elde edebiliyoruz. Bu araç sayesinde oluflturdu¤u- do¤ru ajansla do¤ru iflleri yaps›nlar. Do¤ru ajans bi-
muz stratejiler çok daha net oluyor. Bu arac› Türki- ziz. Ajans seçerken bütçeye de¤il, yap›lan iflin niteli-
ye’de tekrar satabilen tek markay›z. ABD eski Baflka- ¤ine, ajans›n referanslar›na baks›nlar.” Y›lmaz, özel-
n› Obama seçim sürecinde bu arac› kullanm›flt›. Ko- likle müflteri taraf›nda reklam ekibinin sosyal med-
nuflurken olumsuz alg›lanan cümleler anl›k takip yadan ve dijitalden anlamas› gerekti¤ine de dikkat
edilip konuflmas› ona göre yönlendirilebiliyordu. ‹çe- çekiyor: “Eriflim, iyi konuflulma, markan›n dijital ve
ri¤e bu arac›n verilerine göre karar verebiliyorsunuz. sosyal mecralarda bilinirli¤inin artmas› ve kriz du-
Kriz veya f›rsat olabilecek herhangi bir durumu çok rumlar›nda en az hasarla ç›kan baflar›l› bir kriz yö-
öncesinden fark edip krize ‘dur’ diyebiliyorsunuz. netimi; bunlar çok önemlidir. Profesyonel flekilde
Böylece kazan›lan avantaj›, lehine kullanarak marka- sosyal medyas› yönetilmeye bafllayan markalar,
ya de¤er katacak ifller yapabiliyoruz.” do¤ru hedef kitleye ulaflt›klar›nda bunun de¤erini
Instagram, Facebook ve Twitter gibi popüler anlayarak dijitale daha fazla yat›r›m yapmaya bafll›-
mecralar›n sürekli farkl›laflt›¤›n› ve yeni araçlar yor. Her markan›n sosyal medya hedefleri olmal›.
gelifltirdi¤ini aktaran Y›lmaz, markalar›na olufltur- Reklam ajans› ile dijital reklam ajans› ve sosyal
duklar› sosyal medya stratejilerini bu geliflmeler medya ajans›n›n entegre çal›flmas› çok önemli.”
Mart 2018 KobiEfor 49