Page 49 - KobiEfor_Mart_2018
P. 49

yütmeyi hedefliyoruz. Geçen y›l yüzde 40 büyüdük,
          bu y›l yüzde 60 büyüme hedefimiz mevcut.” Dijital
          alanda ve özellikle sosyal medya alan›nda uzun va-
          deli planlar yap›lamayaca¤›na dikkat çeken Ça¤l›-
          yan, “2019’da önümüzü çok net göremiyoruz. Sos-
          yal medyan›n anl›k geliflimine göre biz de yap›lan-
          mam›z› de¤ifltiriyoruz.”
            2019 y›l›n›n veriye daha çok hakim olabilen ve
          mecra dinamiklerini daha iyi uygulayabilen ajans-
          lar›n y›l› olaca¤›n› öngören Ça¤l›yan,“Bu yüzden
          teknolojiyi ve büyük veriyi daha iyi an-                 TÜRK TELEKOM (Survivor 2017 Canl› Yay›nlar›)
          layan, kullanan ve yorumlayan                            ›fl›¤›nda sürekli yeniden flekillendirdikle-
          bir ajans olmaya odaklan›yo-                             rini söylüyor: “Sosyal medyada uzun va-
          ruz. Gelecekte dijital ile medya                         deli stratejiler devri kapand›. Gündem
          planlamay› ayn› çat› alt›nda bu-                          de¤ifltikçe, mecralar›n dinamikleri çok
          luflturabilen ajanslar kampan-                             farkl›lafl›yor. Mecralar kendini gelifltir-
          yalar›n liderli¤ini üstlenecek.                           dikçe de siz yenilenmek zorundas›n›z.
          Çünkü gelecek; dijitalin” diye   VAKIFBANK (Sevgililer Günü)  Bizim iflimiz trendleri takip etmek, ilk
          konufluyor.                                                  ve en iyisini yapmak.” Y›lmaz, sosyal
                                                                      medyada yükselen trendin maksi-
            Crimson Hexagon ile ‘an’›                                 mum 60 saniyelik videolar oldu¤unu
            yakalamak                                                  paylafl›yor: “‹lk 4 saniyede kifliyi çok
            Native Kreatif Direktör Ahmet                              iyi yakalaman›z laz›m. Örne¤in; Ins-
          Emre Y›lmaz, kulland›klar› sosyal                            tagram kullan›c›s› h›zl› tüketim, gü-
          medya takip arac›; Crimson Hexagon                            zel, kaliteli ve mesaj› net, etkileyici
          ile sunduklar›  hizmeti farkl›laflt›rd›k-  TÜRKSAT KABLO (Gülüflünü Bul)  içerik istiyor.  ‹statistiklere göre bir
          lar›n› söylüyor: “Tüketicilerin online          görselde insan yüzü varsa yüzde 38 daha fazla ilgi
          mecralarda marka, flirket veya ürünle            görüyor. Art›k yaz›lar okunmuyor, 140 karakterin
          ilgili ne söyledikleri ve neden bu görüfllere sahip ol-  üstündeki tüm yaz›lar›n devri bitti. Sosyal medya
          duklar›n› anlamak için kulland›¤›m›z bir araç. Crim-  fenomeni kullan›m› bir marka için yararl› da olabi-
          son Hexagon ile sosyal a¤larda ortaya ç›kan trendle-  lir, zararl› da. Art›k fenomenlerin anlaflmal› oldu¤u
          ri analiz etmek ve marka hakk›nda yorumlar›n› pay-  ajanslar var, onlar üzerinde fenomenle çal›flmak
          laflan en etkili ve aktif kiflilere ulaflmak mümkün. Tü-  daha do¤ru.”
          ketici e¤ilimleri, ilgileri ve tüketici e¤ilimlerinin ra-  Ahmet Emre Y›lmaz, her markan›n mutlaka dijita-
          kiplerle nas›l bir rekabet oluflturdu¤u gibi birçok ve-  le önem vermesi ve profesyonel bir sosyal medya
          riye ulaflabiliyoruz. Bu araçla internetteki tüm sosyal  ajans› ile çal›flmas› gerekti¤ini ifade ediyor: “Yapa-
          medya mecralar›n› izleyebiliyor ve markalar›m›z›n  caklar› yat›r›m›n fazlas›yla kendilerine geri dönece-
          stratejilerini buna göre belirliyoruz.  Büyük veriyi da-  ¤ini bilerek hareket etmeliler. Dijitalde her fleyin an-
          ha iyi anlamak bu araç sayesinde mümkün. 2.5 mil-  l›k karfl›l›¤›n› alabilirler, yap›lan her kurufl yat›r›m 5
          yar veriyi dakikalar içinde iflleyip anlaml› bir sonuç  kurufl olarak geri dönebilir. Yeter ki do¤ru zamanda
          elde edebiliyoruz. Bu araç sayesinde oluflturdu¤u-  do¤ru ajansla do¤ru iflleri yaps›nlar. Do¤ru ajans bi-
          muz stratejiler çok daha net oluyor. Bu arac› Türki-  ziz. Ajans seçerken bütçeye de¤il, yap›lan iflin niteli-
          ye’de tekrar satabilen tek markay›z. ABD eski Baflka-  ¤ine, ajans›n referanslar›na baks›nlar.” Y›lmaz, özel-
          n› Obama seçim sürecinde bu arac› kullanm›flt›. Ko-  likle müflteri taraf›nda reklam ekibinin sosyal med-
          nuflurken olumsuz alg›lanan cümleler anl›k takip  yadan ve dijitalden anlamas› gerekti¤ine de dikkat
          edilip konuflmas› ona göre yönlendirilebiliyordu. ‹çe-  çekiyor: “Eriflim, iyi konuflulma, markan›n dijital ve
          ri¤e bu arac›n verilerine göre karar verebiliyorsunuz.  sosyal mecralarda bilinirli¤inin artmas› ve kriz du-
          Kriz veya f›rsat olabilecek herhangi bir durumu çok  rumlar›nda en az hasarla ç›kan baflar›l› bir kriz yö-
          öncesinden fark edip krize ‘dur’ diyebiliyorsunuz.  netimi; bunlar çok önemlidir. Profesyonel flekilde
          Böylece kazan›lan avantaj›, lehine kullanarak marka-  sosyal medyas› yönetilmeye bafllayan markalar,
          ya de¤er katacak ifller yapabiliyoruz.”          do¤ru hedef kitleye ulaflt›klar›nda bunun de¤erini
            Instagram, Facebook ve Twitter gibi popüler   anlayarak dijitale daha fazla yat›r›m yapmaya bafll›-
          mecralar›n sürekli farkl›laflt›¤›n› ve yeni araçlar  yor. Her markan›n sosyal medya hedefleri olmal›.
          gelifltirdi¤ini aktaran Y›lmaz, markalar›na olufltur-  Reklam ajans› ile dijital reklam ajans› ve sosyal
          duklar› sosyal medya stratejilerini bu geliflmeler  medya ajans›n›n entegre çal›flmas› çok önemli.”
                                                                                      Mart 2018 KobiEfor 49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54