Page 48 - KobiEfor_Mart_2018
P. 48

AJANS




          Native Kreatif
          Direktör Ahmet
          Emre Y›lmaz ve
          Native Proje
          Direktörü Do¤ukan
          Ça¤l›yan,
          “Markan›n itibar›
          sosyal medyadan
          çok iyi yönetilir”
          diyor.
           n Röportaj:
           Deniz YANIKTAfi









                                                                  Ahmet
                             Do¤ukan                              Emre
                             Ça¤l›yan                             Y›lmaz

                                               Native Digital;

                   “Yerli fikir, global etki”



        U         zmanl›¤› sosyal medya yönetimi ve dijital  menin önemini dile getiriyor: “Sadece sosyal med-


                                                          yay› çok iyi yönetti¤i için yeni müflteriler kazanan,
                  projeler olan Native Digital’in slogan›;
                  “Yerli fikir, global etki.” Native Proje Di-
                                                          sundu¤u hizmet rakiplerinden daha pahal› olsa da
                                                          tercih edilen markalar var. Art›k billboardlardan
                  rektörü Do¤ukan Ça¤l›yan, “yabanc› ge-
                  len fikirlere baflkald›ran yerli” olduklar›n›
          söylüyor: “Birlikte çal›flmaktan öte bir parçam›z  itibar yönetimi devri bitti, markalar›n kendi kullan›-
                                                          c›s›na bu kadar yak›nlaflabilece¤i sosyal medyadan
          olarak gördü¤ümüz markalar›m›z›n tüm mecralar-  baflka bir alan, bu kadar çok veriyi daha h›zl› analiz
          daki iletiflim faaliyetlerini bir bütün olarak ele al›-  edebilece¤iniz baflka bir mecra yok. Çünkü dijitalde
          r›z. Sosyal medyan›n dinamiklerini çok iyi okuruz,  ölçebildi¤iniz her fley neredeyse yüzde 100 do¤ru
          dijital mecran›n iletiflim gücünü markalar›m›z için  sonuç verir.” Ça¤l›yan, Henry Ford’un söyledi¤ine
          h›zl›, etkin ve çift yönlü kullan›r›z. Önümüzdeki iflle-  inan›lan pazarlaman›n ünlü sözü; “1 dolar›m olsa
          ri küçük büyük diye ay›rmadan en do¤ru stratejiyle  50 sentini reklama yat›r›r›m” sözünün art›k “1 dola-
          yola ç›kar›z. Baflta sosyal medyada ve di¤er tüm  r›m olsa 50 sentini dijitale yat›r›r›m” diye de¤ifltir-
          mecralarda en etkili kampanyalar› yarat›r›z. Tüke-  mek gerekti¤ine inan›yor.
          ticilerimizin beklentilerine odaklanarak markalar›-  Native Digital’in 2013 y›l›n›n A¤ustos ay›nda ku-
          m›z›n itibar› için global network’lerin gücünden da-  ruldu¤unu belirten Ça¤l›yan, ilk müflterilerinin THY
          ha büyük bir güç oldu¤una inand›¤›m›z yüzde 100  ve T‹M oldu¤unu, ‹novasyon Haftas› etkinlikleri ile
          yerli tutkumuzla çal›fl›r›z.”                    ifle bafllad›klar›n› anlat›yor: “Sonras›nda konkurla-
            Do¤ukan Ça¤l›yan, marka için web sitesinin öne-  ra kat›ld›k ve yapt›¤›m›z ifllerle markalar›n dikkati-
          mini de vurgulayarak, “Markan›n itibari sosyal  ni çektik. 9 ana marka ve onlar›n alt markalar›yla
          medyadan çok iyi yönetilir” diyor. ‹nsanlar›n sosyal  birlikte toplamda 14 markaya hizmet veriyoruz. 3
          medyada markalara iliflkin yaln›zca kötü deneyim-  yeni markaya daha hizmet vermeye bafllayaca¤›z,
          lerini paylaflt›klar›na dikkat çeken Ça¤l›yan, mar-  henüz  görüflme aflamas›nda oldu¤umuz 1 marka
          kan›n itibar›n› o nedenle sosyal medyadan yönet-  da var. Her zaman yeni iflbirliklerini ve iflimizi bü-

          48 KobiEfor Mart 2018
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53