Page 48 - KobiEfor_Mart_2018
P. 48
AJANS
Native Kreatif
Direktör Ahmet
Emre Y›lmaz ve
Native Proje
Direktörü Do¤ukan
Ça¤l›yan,
“Markan›n itibar›
sosyal medyadan
çok iyi yönetilir”
diyor.
n Röportaj:
Deniz YANIKTAfi
Ahmet
Do¤ukan Emre
Ça¤l›yan Y›lmaz
Native Digital;
“Yerli fikir, global etki”
U zmanl›¤› sosyal medya yönetimi ve dijital menin önemini dile getiriyor: “Sadece sosyal med-
yay› çok iyi yönetti¤i için yeni müflteriler kazanan,
projeler olan Native Digital’in slogan›;
“Yerli fikir, global etki.” Native Proje Di-
sundu¤u hizmet rakiplerinden daha pahal› olsa da
tercih edilen markalar var. Art›k billboardlardan
rektörü Do¤ukan Ça¤l›yan, “yabanc› ge-
len fikirlere baflkald›ran yerli” olduklar›n›
söylüyor: “Birlikte çal›flmaktan öte bir parçam›z itibar yönetimi devri bitti, markalar›n kendi kullan›-
c›s›na bu kadar yak›nlaflabilece¤i sosyal medyadan
olarak gördü¤ümüz markalar›m›z›n tüm mecralar- baflka bir alan, bu kadar çok veriyi daha h›zl› analiz
daki iletiflim faaliyetlerini bir bütün olarak ele al›- edebilece¤iniz baflka bir mecra yok. Çünkü dijitalde
r›z. Sosyal medyan›n dinamiklerini çok iyi okuruz, ölçebildi¤iniz her fley neredeyse yüzde 100 do¤ru
dijital mecran›n iletiflim gücünü markalar›m›z için sonuç verir.” Ça¤l›yan, Henry Ford’un söyledi¤ine
h›zl›, etkin ve çift yönlü kullan›r›z. Önümüzdeki iflle- inan›lan pazarlaman›n ünlü sözü; “1 dolar›m olsa
ri küçük büyük diye ay›rmadan en do¤ru stratejiyle 50 sentini reklama yat›r›r›m” sözünün art›k “1 dola-
yola ç›kar›z. Baflta sosyal medyada ve di¤er tüm r›m olsa 50 sentini dijitale yat›r›r›m” diye de¤ifltir-
mecralarda en etkili kampanyalar› yarat›r›z. Tüke- mek gerekti¤ine inan›yor.
ticilerimizin beklentilerine odaklanarak markalar›- Native Digital’in 2013 y›l›n›n A¤ustos ay›nda ku-
m›z›n itibar› için global network’lerin gücünden da- ruldu¤unu belirten Ça¤l›yan, ilk müflterilerinin THY
ha büyük bir güç oldu¤una inand›¤›m›z yüzde 100 ve T‹M oldu¤unu, ‹novasyon Haftas› etkinlikleri ile
yerli tutkumuzla çal›fl›r›z.” ifle bafllad›klar›n› anlat›yor: “Sonras›nda konkurla-
Do¤ukan Ça¤l›yan, marka için web sitesinin öne- ra kat›ld›k ve yapt›¤›m›z ifllerle markalar›n dikkati-
mini de vurgulayarak, “Markan›n itibari sosyal ni çektik. 9 ana marka ve onlar›n alt markalar›yla
medyadan çok iyi yönetilir” diyor. ‹nsanlar›n sosyal birlikte toplamda 14 markaya hizmet veriyoruz. 3
medyada markalara iliflkin yaln›zca kötü deneyim- yeni markaya daha hizmet vermeye bafllayaca¤›z,
lerini paylaflt›klar›na dikkat çeken Ça¤l›yan, mar- henüz görüflme aflamas›nda oldu¤umuz 1 marka
kan›n itibar›n› o nedenle sosyal medyadan yönet- da var. Her zaman yeni iflbirliklerini ve iflimizi bü-
48 KobiEfor Mart 2018