Page 76 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 76

DOSYA/SÜREKL‹ E⁄‹T‹M MERKEZLER‹



                              Üniversitelerin bilgi ve beceri borsas›;

         SEM                                       SÜREKL‹ E⁄‹T‹M






                                                   MERKEZLER‹




                                                                            Dijital dönüflüm
                                                                            dünyay› dijital
                                                                            ekosisteme
                                                                            dönüfltürüyor.
                                                                            Teknolojik geliflmeye,
                                                                            yüksek seviyeli
                                                                            kusursuz üretime,
                                                                            e-hizmet ve e-ticaret
                                                                            süreçlerine ve her
                                                                            bireyi aktör yapan
                                                                            tüketim dünyas›n›n
                                                                            dönüflüm h›z›na
                                                                            yetiflmek için;
                                                                            “bilmiyorum!”
                                                                            “beceremiyorum!”
                                                                            tembelli¤ine yer yok
                                                                            art›k. Bilgi ve beceriyi
                                                                            her yafltan herkese
                                                                            kazand›rmak ve
                                                                            kitlesellefltirmek
                                                                            üniversitelerin
                                                                            kaç›n›lmaz ifllevi
                                                                            haline geldi.
        “D            ijital dönüflüm” ad›n› verdi¤imiz gü-  beceriyi hemen kazanmal›d›r. KOB‹’ler için bu bir

                      nümüzde bilgi “ekonomik de¤er” ol-
                                                         sorundur, o halde bu sorun kim taraf›ndan ve nas›l
                                                         çözülecektir?
                      du. Mal ve hizmet üretiminde ve tica-
                      rette bilgiyi en çok kullabilen ifllet-
                                                            Tüm dünyada ve Türkiye’de anlafl›ld› ki sorunu
                      meler öne geçiyor, küresel sistem  çözecek olan üniversitelerdir. Üniversiteler gele-
         içinde kendine bir yer bulabiliyor. Geleneksel  dav-  neksel (formel) e¤itim  programlar› d›fl›nda, ö¤ren-
         ranan iflletmeler ise dijital dönüflüme ayak uydura-  mek ve yetenek kazanmak isteyen KOB‹ sahipleri-
         mad›klar› için küçülüyor, yokoluyorlar.         ne ve giriflimci çal›flanlara hizmet üretmek için ye-
            Rekabeti böylesine ac›mas›z k›lan ise bilgi ve ile-  ni e¤itim modelleri gelifltirdiler. Bu e¤itim model-
         tiflim teknolojileri oldu.                       lerini uygulad›klar› yeni yap›lara Sürekli E¤itim
            Türkiye’de üretimde ve ticarette geleneksel çer-  Merkezleri (SEM) ad› verildi. “Yaflam boyu e¤itim”
         çeveden kendini kurtaramad›¤› için yar›fl›n d›fl›na  felsefesinden esinlenmifl SEM’leri okurlar›m›za bir
         düflenler ise genellikle küçük ve orta boy ifllet-  dosya kapsam› içinde tan›tmay› önemli buluyoruz.
         meler (KOB‹’ler) oluyor. KOB‹’ler yokolmamak için  Sürekli E¤itim Merkezleri (SEM) uygulamas› gü-
         dijital ekonominin zorunlu k›ld›¤› bilgiye ulaflmak  nümüzün ekonomik ve toplumsal ihtiyaçlar›ndan
         için derhal harekete geçmeli, bilgiyi kullanaca¤›  do¤du. Türkiye üniversiteleri bu sürece AB müza-
          76 KobiEfor Eylül 2017
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81