Page 76 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 76
DOSYA/SÜREKL‹ E⁄‹T‹M MERKEZLER‹
Üniversitelerin bilgi ve beceri borsas›;
SEM SÜREKL‹ E⁄‹T‹M
MERKEZLER‹
Dijital dönüflüm
dünyay› dijital
ekosisteme
dönüfltürüyor.
Teknolojik geliflmeye,
yüksek seviyeli
kusursuz üretime,
e-hizmet ve e-ticaret
süreçlerine ve her
bireyi aktör yapan
tüketim dünyas›n›n
dönüflüm h›z›na
yetiflmek için;
“bilmiyorum!”
“beceremiyorum!”
tembelli¤ine yer yok
art›k. Bilgi ve beceriyi
her yafltan herkese
kazand›rmak ve
kitlesellefltirmek
üniversitelerin
kaç›n›lmaz ifllevi
haline geldi.
“D ijital dönüflüm” ad›n› verdi¤imiz gü- beceriyi hemen kazanmal›d›r. KOB‹’ler için bu bir
nümüzde bilgi “ekonomik de¤er” ol-
sorundur, o halde bu sorun kim taraf›ndan ve nas›l
çözülecektir?
du. Mal ve hizmet üretiminde ve tica-
rette bilgiyi en çok kullabilen ifllet-
Tüm dünyada ve Türkiye’de anlafl›ld› ki sorunu
meler öne geçiyor, küresel sistem çözecek olan üniversitelerdir. Üniversiteler gele-
içinde kendine bir yer bulabiliyor. Geleneksel dav- neksel (formel) e¤itim programlar› d›fl›nda, ö¤ren-
ranan iflletmeler ise dijital dönüflüme ayak uydura- mek ve yetenek kazanmak isteyen KOB‹ sahipleri-
mad›klar› için küçülüyor, yokoluyorlar. ne ve giriflimci çal›flanlara hizmet üretmek için ye-
Rekabeti böylesine ac›mas›z k›lan ise bilgi ve ile- ni e¤itim modelleri gelifltirdiler. Bu e¤itim model-
tiflim teknolojileri oldu. lerini uygulad›klar› yeni yap›lara Sürekli E¤itim
Türkiye’de üretimde ve ticarette geleneksel çer- Merkezleri (SEM) ad› verildi. “Yaflam boyu e¤itim”
çeveden kendini kurtaramad›¤› için yar›fl›n d›fl›na felsefesinden esinlenmifl SEM’leri okurlar›m›za bir
düflenler ise genellikle küçük ve orta boy ifllet- dosya kapsam› içinde tan›tmay› önemli buluyoruz.
meler (KOB‹’ler) oluyor. KOB‹’ler yokolmamak için Sürekli E¤itim Merkezleri (SEM) uygulamas› gü-
dijital ekonominin zorunlu k›ld›¤› bilgiye ulaflmak nümüzün ekonomik ve toplumsal ihtiyaçlar›ndan
için derhal harekete geçmeli, bilgiyi kullanaca¤› do¤du. Türkiye üniversiteleri bu sürece AB müza-
76 KobiEfor Eylül 2017