Page 56 - KobiEfor_Agustos_2015
P. 56

F‹NANS


                                 Yap› Kredi, yeni müflteriyi kazand›


                  KOB‹’de yüzde 51 büyüdü





            Aktif müflteri say›s› 1 milyonu aflan Yap› Kredi, 2014’te oldu¤u gibi 2015’te de
                  yeni müflteri kazan›m stratejisiyle büyümesini sürdürmeye kararl›.
                Geçen y›l KOB‹ bankac›l›¤›nda yüzde 51, KOB‹ kredilerinde ise yüzde 43
                               seviyesinde bir büyümeye imza atan banka,
                    aktif müflteri say›s›n› artt›rarak 2015’te büyümeye odaklan›yor.
         T       ürkiye’de ‘esnaf›n babas›’ olarak an›lan Ya-  siyasi krizler Yap› Kredi’nin büyüme stratejisine


                 p› Kredi, Türkiye’nin konjonktür olarak zor
                                                          olumsuz yans›m›yor. En az›ndan KOB‹’ler ve tar›m
                 geçirdi¤i 2015-2016 y›l›nda da büyümeye
                                                          iflletmelerinde banka hedeflerini revize etmeden ha-
                                                          yata geçiriyor. Rakamlarla ifade edersek; Yap› Kredi,
                 odakland›. 2014 y›l›nda deyim yerindeyse
                 ‘baflar› hikayesi’ yazan bankan›n hedefi yine
          yeni müflteri kazanmaya odakl›. Konuyu detayland›r-  2014 y›l›nda KOB‹ kredilerinde sektörün üzerinde
                                                          büyüme göstererek ticari kredilerde yüzde 1 pazar
          mak için 2014 y›l›nda yerel seçimler sonras›nda gö-  pay› kazand›. Banka, 2014 y›l›nda KOB‹ bankac›l›¤›
          rüflme flans›n› yakalad›¤›m›z Yap› Kredi KOB‹ ve Ta-  olarak yüzde 51, KOB‹ kredilerinde ise yüzde 43 se-
          r›m Bankac›l›¤› Grup Direktörü Asl› Düzenli ile bu  viyesinde bir büyümeye imza att›. KOB‹ kredilerinin
          kez genel seçimler sonras›nda biraraya geldik. Se-  bilanço içindeki pay› ise yüzde 30 seviyelerine ulaflt›.
          çimler sonras›n›n yaratt›¤› belirsizlik, FED’in faiz ar-  Peki banka bu baflar›s›n› nas›l sa¤l›yor? Asl› Dü-
          t›rma karar›, komflu ülkelerin yaflad›¤› ekonomik ve  zenli, stratejilerini 2015’i de kapsayacak flekilde flöy-
                                                          le anlat›yor: “Öncelikle müflterilerimizi tan›maya
                                                          odaklan›yor, talep ve ihtiyaçlar›na uygun ürün ile
                                                          hizmetler sunarak onlara destek oluyoruz. Bu yakla-
                                                          fl›m›m›z sayesinde 70 y›ll›k geçmiflimizde çal›flt›¤›-
                                                          m›z KOB‹ müflteri say›s› 1 milyonu aflt›. 2015 y›l›nda
                                                          da hedefimiz öncelikle henüz çal›flma flans› bulama-
                                                          d›¤›m›z KOB‹’lerimize ulaflarak onlar› da Yap› Kre-
                                                          di’nin ayr›cal›kl› dünyas› ile tan›flt›rmak ve sa¤laya-
                                                          ca¤›m›z kaynaklar ile KOB‹ kredilerinde sa¤lad›¤›-
                                                          m›z büyümeyi sürdürmek olacakt›r. Daha önceki y›l-
                                                          larda oldu¤u gibi 2015 y›l›nda da en önemli önceli¤i-
                                                          miz yeni müflteri kazan›m›d›r. Bu alanda sektörde
                                                          fark yaratmak ad›na 2013 y›l›nda alan›nda deneyimli
                                                          bankac›lardan oluflan ‘Müflteri ‹liflkileri Yöneticisi’
                                                          ekiplerimizi kurduk. ‹lgili ekipler ve flubelerimiz y›l
                                                          boyunca sahada yapt›klar› müflteri ziyaretleri ile bü-
                                                          yük bir etki sa¤lad›lar. Yap› Kredi olarak bir di¤er
                                                          önemli hedefimiz ise KOB‹’lere sa¤lad›¤›m›z kaynak
                                                          deste¤imizi her y›l artt›rarak devam ettirmek ve pa-
                                                          zar pay› art›fl›m›z› da sürdürmektir.” Asl› Düzenli,
                                                          “Bizim için önemli olan bu piyasa flartlar›nda iflletme
                                                          sermayesi eksikli¤i olan, yat›r›m yapmak isteyen ve
                                                          bilançosunu do¤ru yöneten KOB‹’lere destek olmaya
                                                          devam etmektir” diyor. Günümüz konjonktüründe
                                                          yat›r›mlarda çok ifltahl› bir piyasan›n olmad›¤›na dik-
                                                          kat çeken Düzenli, ancak halen daha sektörlere gö-
                                                          re belli bir talebin varl›¤›n› korudu¤unu aktar›yor.

                                                            KOB‹’nin aya¤›na giden kazan›yor
                                                            Türkiye’de KOB‹ denilince pazarda ciddi bir reka-
                                                          bet sözkonusudur. Yap› Kredi, rekabette farkl›laflma
                                                          stratejisini; müflteri odakl› olma ve sahaya inme ola-

          56 KobiEfor A€ustos 2015
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61