Page 59 - KobiEfor_Agustos_2015
P. 59

gerekti¤ine gönülden inan›r. O  okuyabilir. Uzay teknolojileri ge-  etti¤ini, operasyonu yönetti¤ini
          dengeyi varoluflçulukta bulan    lifltiren Saab Ericsson’a da bir  ifade ediyor. Kürklü için 3M’in en
          Kürklü’nün yaflam› bu dengeyi ya-  proje gelifltirir. ‹ki y›l süren yenilik  çekici taraf› firman›n sürekli yeni-
          kalamak üzerine kuruludur.      iktisad› ve ekonomisi yüksek li-  lik peflinde koflan yap›s›. Yeni
                                          sans›n›n ard›ndan 2006 y›l›nda  ürünler sürekli yeni ifl modelleri
            ODTÜ’lülük                    Türkiye’ye dönmeye karar verir.   gerektiriyor. Sat›n almalarla bü-
            Frans›zca ve Frans›z ekolü ile                                yüyen firma, ürün grubunu sürek-
          geçen ilk gençli¤in ard›ndan      ‹novasyon koflucusu            li yenileyerek gelifltiriyor, sahada
          Kürklü’nün hayat›, ‹ngilizce e¤i-  Türkiye’de Ar-Ge yapan bir flir-  çözüm üretiyor. Örne¤in 3M, ifl
          tim veren ODTÜ Makine Mühen-    ketin yeni ürünlerini yönetmek is-  güvenli¤i alan›nda yüksekte çal›fl-
          disli¤i bölümünü kazanmas›yla   ter, ilgisi otomotiv sektörünedir.  ma ürün grubunu getirmifl, ürün-
          tekrar de¤iflir. Kendi deyimiyle  Kürklü, o dönem; arad›¤› f›rsat›  lerin yan›s›ra sahada çözüm üre-
          ODTÜ onu fanustan ç›kar›r, Ana-  Sabanc› Holding’in Gebze’deki ye-  tilecek. Kerem Kürklü, 3M’in güç-
          dolu’nun her yerinden ö¤rencinin  ni yat›r›m›nda yakalar: TEMSA.  lü oldu¤u alanlarda büyümesini,
          geldi¤i kozmopolit bir yerdir üni-  Erken yaflta kariyer basamaklar›-  sosyal görünürlü¤ünü art›rmay›,
          versite. Türkiye ve gerçekleriyle  n› h›zla ç›kmas›n› sa¤layan ifl f›r-  Türkiye’de daha fazla say›da ürün
          yüzleflme burada bafllar.         sat›d›r. ‹fl gelifltirme departma-  üretmeyi ve bölgesel üretim mer-
            Kerem Kürklü; ODTÜ y›llar›nda  n›nda ifle bafllar, sonra Holding’in  kezi haline getirmeyi hedefledik-
          arkadafllar›yla kurdu¤u heavy    stratejik planlama ekibine girer.  lerini anlat›yor. 3M’in Türkiye’de
          metal müzik yapan Soulitary mü-  Holding’in yeni olan her iflinin  büyüyen bir firma oldu¤unu vur-
          zik grubu ile festivallere kat›l›r,  içindedir art›k, özel sektör, kamu-  gulayan Kürklü, kendi liderli¤inde
          K›z›lay’da da birkaç yerde sahne  nun her alan›yla tan›fl›r,     insanlar›n ifl yap›fl flekillerine
          al›r. Kürklü, y›llar sonra grubun  farkl› ifl modellerini görme    katk› ve yeni alanlara daha ce-
          solistinin müzik hayat›na devam  imkan› yakalar. Holding’in       saretle girmelerini sa¤lad›¤›n›,
          etti¤ini de ekliyor.            en büyük flirketlerinden           ak›ll› risk yönetimi kültürünü
                                          Kordsa Global’e geçer. Las-       yaflatt›¤›n› dile getiriyor.
            ‹sveç ve çok kültürlülük      tik sektöründe dünyan›n
            Özellikle yenilik ekonomisine  en büyük kord bezi                      Empatik liderlik
          ilgi duyan Kürklü’nün hayat› üni-  üreticisidir, dünya-                    Kerem Kürklü, ken-
          versite sonras›nda ‹sveç’e, Göte-  da 11 fabrikas›                       dini ekibindeki çal›-
          borg’da ekonomi yüksek lisans›  vard›r, 2 y›l bo-                         flanlara inisiyatif ve-
          e¤itimi almak için ad›m atmas›yla  yunca orada ça-                        ren bir yönetici olarak
          tekrar de¤iflir. Yenilik ekonomisi-  l›fl›r. Sonras›n-                      tan›ml›yor: “Herkesin
          dir art›k Kürklü’nün ilgi oda¤›.  da 3M. Orta ve                           potansiyelini ortaya
          Hem çal›fl›r hem okur ‹sveç’te. Bir  Do¤u Avrupa                            koyabildi¤i, yenili¤e
          Bat› ülkesinde genç bir insan ol-  Bölgesi’nde ifl                          aç›k, ifl yap›fl flekli-
          man›n anlam›n› kavrar Kürklü.   güvenli¤i  ve                              mizi sorgulayan bir
          Daha zor ve yaln›z bir hayat. Çok  ekipmanlar›                             anlay›fl› yerlefltir-
          kültürlülük, ‹talyan, Frans›z ve ‹s-  yöneticili¤iyle                       meye çal›fl›yorum,
          veçli arkadafl çevresi, ‹sveç kültü-  bafllar 3M yolcu-                       etki gücüm yüksek-
          rünün milliyetçilikten uzak, hü-  lu¤u. 28 ülke var-                        tir. Herkesin fikrini
          manist, önyarg›s›z, dünyan›n bü-  d›r bu çerçevede.                         söyleyebildi¤i bir
          tün kültürlerine aç›k bir toplum  Kordsa’da ve 3M’de                        iklimi yaratmaya
          olmas› güzeldir, s›cak bir ülkenin  bol bol ülke seyahat-                   çal›fl›yorum.”
          insan› içinse iklim zordur.     leri vard›r.                                  Kerem Kürklü’ye
             ‹lk gerçek ifl deneyimi ‹sveç’in  Geçen y›l Temmuz                       göre; baflar›l› CEO,
          dünyaca ünlü firmas› SKF’de bafl-  ay›nda ise 3M Türkiye               sahip oldu¤u ifl yap›fl fel-
          lar. Kendi hayalleriyle tan›fl›r, ye-  Güvenlik ve Grafik              sefesiyle organizasyona
          ni ifl gelifltirme operasyonunda  Ürünleri Ülke Direktö-               katk› sa¤lamal›, etkileme-
          sahada bizzat sorumluluk al›r er-  rü olur Kerem Kürklü.             li, uzun vadeli bak›fla ve
          ken yaflta. 3 proje yapar, hem   ‹novasyonun di¤er bir                belli senaryolar dahilinde
          yapt›¤› projeyi lisans tezi olarak  deyimle yenili¤in pe-           oda¤›n› büyük resimden al-
          kabul ettirir, hem de firman›n  flinde koflmak Kürk-                  madan, detay hakimiyetine
          içinde çal›flt›¤›ndan ihtiyaçlar› bi-  lü’nün h›zla kariyer           sahip olmal›: “Daha empa-
          liyordur, o ihtiyaçlara yönelik pro-  basamaklar›n› t›rman-          tik, iletiflimi güçlü insanlar›
          jeler gelifltirir. ‹sveç ilginç bir yer-  mas›n› sa¤lar. Bu gö-       gelecekte önü aç›k olacak.
          dir Kürklü’ye göre, sanayi ve üni-  revinde süreci inove             Lider, empatik olmal›, bu
          versite iç içe çal›flt›¤›ndan ö¤ren-  etti¤ini aktaran Kürklü           konuda koçluk hizmeti
          cilerin önü aç›kt›r, çal›flabilir ve  yeni ifl modelleri inove             al›yorum.
                                                                                    A€ustos 2015 KobiEfor 59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64