Page 63 - KobiEfor_Temmuz_2015
P. 63

HABER


                Avea’n›n ana sponsorlu¤unu
                üstlendi¤i The Web ‹stanbul
            Konferans›, dijital pazarlama ve
                pazarlama bilimi konusunda
                        uzman konuflmac›lar›
                      ‹stanbul’da buluflturdu.
               “Story of Storytelling (Hikaye
                       Anlatman›n Hikayesi)”
                   ana temas›yla markalar›n
               tüketiciyle olan etkilefliminde
            hikayelerin önemine odaklanan
             konferansta, dijital pazarlama,
              sosyal medya ve yeni ekonomi           Soldan sa¤a; Peter Economides, Dehflan Ertürk, Fatofl Karahasan,
                                                          fiükrü Dinçer, Doç.Dr. Sinan Canan, Baran Yurdagül.
                  odakl› konuflmalar yap›ld›.


                                     The Web ‹stanbul Konferans›:

               “Hikaye Anlatman›n Hikayesi”


          E       tkinli¤in sunumunu ve     kete geçirmek zorundas›n›z.    sinde yay›nlanan “Mobil medya
                                                                              The New York Times gazete-
                                            Do¤ru hikayeyle organizasyonu-
                  aç›l›fl konuflmas›n› yapan
                  ‹stanbul Bilgi Üniversitesi
                                                                           bugüne kadar icat edilmifl en
                                            nuzdaki bireylerin duygusal ze-
                  Ö¤retim Görevlisi, Gaze-
                                            kas›na dokunabilirseniz, hikaye-
                                                                           güçlü mecrad›r” sözünü de hat›r-
                  teci ve Yazar Yrd.Doç.Dr.
                                                                           ve pazarlamac›lar›n bu yeni dün-
                                            k›ndal›¤›n› gelifltiren; kendini
            Fatofl Karahasan, “Yeni Bir Çer-  nin parças› olabilmek için far-  latan Economides, “Markalar›n
            çeve, Yeni Bir Dil” bafll›kl› konufl-  daha do¤ru kontrol eden, moti-  yaya nas›l uyum sa¤layaca¤›n›,
            mas›nda öykülerin insan do¤as›y-  vasyonu ve empatisi yüksek,  hikayelerini nas›l anlatacaklar›n›
            la olan bütünlü¤üne ve befl duyu-  sosyal iliflkileri geliflmifl ve or-  yeniden düflünmesi gerekiyor.
            nun öyküyle bütünleflmesine yer  tak hayale inanan bir organizas-  Sosyal medya öyle bir güçtür ki
            verdi. Karahasan, “Dünya de¤iflse  yon yaratabilirsiniz. Bireyler  sizi hem y›kar, hem yüceltir. Gü-
            de, binlerce y›ld›r cevap arad›¤›-  olarak da, nerede çal›fl›rsan›z  nümüzde sosyal medyay› yo¤un
            m›z sorular› daha iyi anlamak ve  çal›fl›n, hikayesi olan, sizi hika-  kullanan 18-34 yafl aral›¤› en de-
            gelecek nesillere aktarmak için  yesinde kahramanlaflt›ran ve   ¤erli iletiflim oda¤› olarak kabul
            öykülerden yard›m al›yoruz” dedi.  sözlerini tutan flirketler ve yö-  ediliyor. Markalar›n bu yafl gru-
                                            neticilerle olman›z önemlidir.  bunun ruhuna dokunacak hika-
              Ertürk: “Her hikaye           Unutmay›n ki her hikaye bir söz-  yeler anlatmay› ö¤renmesi gere-
              bir sözdür”                   dür ve tutulmas› gerekir.”     kiyor” diye konufltu.
              “Do¤ru Hikaye, Kazanan Ta-                                      Etkinlikte ayr›ca Türk Telekom
            k›m” bafll›kl› aç›l›fl konuflmas›n›  Economides: “Sosyal          Grubu Entegre Ba¤lant› Yönetimi
            yapan Türk Telekom Grubu Bi-      medya hem y›kar,             Direktörü Baran Yurdagül’ün
            reysel Pazarlama Genel Müdür      hem yüceltir”                moderatörlü¤ünde “Hikayeleri-
            Yard›mc›s› Dehflan Ertürk, tek-    Apple’›n  “Think  Different”  mizin De¤iflen Oyuncular›” bafl-
            nik bilgi, zihinsel ve kavramsal  kampanyas›n›n flekillenmesinde  l›kl› panelde Storytelling'in öne-
            beceri ve duygusal zekan›n ku-  rol alan Marka Stratejisti Peter  mi ve hayat›m›za dokunan bafla-
            rumsal hayatta aranan özellik-  Economides, “Her fley’in ‹letifli-  r›l› örnekler incelenirken; tekno-
            ler oldu¤unu, bunlardan yaln›z-  mi” bafll›kl› sunumunda, dijital  lojinin bu alandaki etkileri ve
            ca duygusal zekan›n hikaye an-  etkileflim ve sosyal medya saye-  sundu¤u yeni nesil çözümler de
            lat›m›yla tetiklenebilece¤ini be-  sinde bugün toplumun, bireyle-  konufluldu. “Duyular› Atefllemek:
            lirtti. Ertürk sözlerine flöyle de-  rin iletiflim ve etkileflim için kul-  5 Duyu ve 5 Uzman” konulu pa-
            vam etti: “Mesajlar›n›z› ak›lda  land›¤› araçlar›n son derece etki-  nelde ise Avea Dijital Ba¤l›l›k
            kal›c› bir flekilde aktarmak isti-  leyici, öngörülemez sonuçlar› ol-  Müdürü Cenk Çelebio¤lu konufl-
            yorsan›z duygusal zekay› hare-  du¤una de¤indi.                mac› olarak yerald›.
                                                                                     Temmuz 2015 KobiEfor 63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68