Page 63 - KobiEfor_Temmuz_2015
P. 63
HABER
Avea’n›n ana sponsorlu¤unu
üstlendi¤i The Web ‹stanbul
Konferans›, dijital pazarlama ve
pazarlama bilimi konusunda
uzman konuflmac›lar›
‹stanbul’da buluflturdu.
“Story of Storytelling (Hikaye
Anlatman›n Hikayesi)”
ana temas›yla markalar›n
tüketiciyle olan etkilefliminde
hikayelerin önemine odaklanan
konferansta, dijital pazarlama,
sosyal medya ve yeni ekonomi Soldan sa¤a; Peter Economides, Dehflan Ertürk, Fatofl Karahasan,
fiükrü Dinçer, Doç.Dr. Sinan Canan, Baran Yurdagül.
odakl› konuflmalar yap›ld›.
The Web ‹stanbul Konferans›:
“Hikaye Anlatman›n Hikayesi”
E tkinli¤in sunumunu ve kete geçirmek zorundas›n›z. sinde yay›nlanan “Mobil medya
The New York Times gazete-
Do¤ru hikayeyle organizasyonu-
aç›l›fl konuflmas›n› yapan
‹stanbul Bilgi Üniversitesi
bugüne kadar icat edilmifl en
nuzdaki bireylerin duygusal ze-
Ö¤retim Görevlisi, Gaze-
kas›na dokunabilirseniz, hikaye-
güçlü mecrad›r” sözünü de hat›r-
teci ve Yazar Yrd.Doç.Dr.
ve pazarlamac›lar›n bu yeni dün-
k›ndal›¤›n› gelifltiren; kendini
Fatofl Karahasan, “Yeni Bir Çer- nin parças› olabilmek için far- latan Economides, “Markalar›n
çeve, Yeni Bir Dil” bafll›kl› konufl- daha do¤ru kontrol eden, moti- yaya nas›l uyum sa¤layaca¤›n›,
mas›nda öykülerin insan do¤as›y- vasyonu ve empatisi yüksek, hikayelerini nas›l anlatacaklar›n›
la olan bütünlü¤üne ve befl duyu- sosyal iliflkileri geliflmifl ve or- yeniden düflünmesi gerekiyor.
nun öyküyle bütünleflmesine yer tak hayale inanan bir organizas- Sosyal medya öyle bir güçtür ki
verdi. Karahasan, “Dünya de¤iflse yon yaratabilirsiniz. Bireyler sizi hem y›kar, hem yüceltir. Gü-
de, binlerce y›ld›r cevap arad›¤›- olarak da, nerede çal›fl›rsan›z nümüzde sosyal medyay› yo¤un
m›z sorular› daha iyi anlamak ve çal›fl›n, hikayesi olan, sizi hika- kullanan 18-34 yafl aral›¤› en de-
gelecek nesillere aktarmak için yesinde kahramanlaflt›ran ve ¤erli iletiflim oda¤› olarak kabul
öykülerden yard›m al›yoruz” dedi. sözlerini tutan flirketler ve yö- ediliyor. Markalar›n bu yafl gru-
neticilerle olman›z önemlidir. bunun ruhuna dokunacak hika-
Ertürk: “Her hikaye Unutmay›n ki her hikaye bir söz- yeler anlatmay› ö¤renmesi gere-
bir sözdür” dür ve tutulmas› gerekir.” kiyor” diye konufltu.
“Do¤ru Hikaye, Kazanan Ta- Etkinlikte ayr›ca Türk Telekom
k›m” bafll›kl› aç›l›fl konuflmas›n› Economides: “Sosyal Grubu Entegre Ba¤lant› Yönetimi
yapan Türk Telekom Grubu Bi- medya hem y›kar, Direktörü Baran Yurdagül’ün
reysel Pazarlama Genel Müdür hem yüceltir” moderatörlü¤ünde “Hikayeleri-
Yard›mc›s› Dehflan Ertürk, tek- Apple’›n “Think Different” mizin De¤iflen Oyuncular›” bafl-
nik bilgi, zihinsel ve kavramsal kampanyas›n›n flekillenmesinde l›kl› panelde Storytelling'in öne-
beceri ve duygusal zekan›n ku- rol alan Marka Stratejisti Peter mi ve hayat›m›za dokunan bafla-
rumsal hayatta aranan özellik- Economides, “Her fley’in ‹letifli- r›l› örnekler incelenirken; tekno-
ler oldu¤unu, bunlardan yaln›z- mi” bafll›kl› sunumunda, dijital lojinin bu alandaki etkileri ve
ca duygusal zekan›n hikaye an- etkileflim ve sosyal medya saye- sundu¤u yeni nesil çözümler de
lat›m›yla tetiklenebilece¤ini be- sinde bugün toplumun, bireyle- konufluldu. “Duyular› Atefllemek:
lirtti. Ertürk sözlerine flöyle de- rin iletiflim ve etkileflim için kul- 5 Duyu ve 5 Uzman” konulu pa-
vam etti: “Mesajlar›n›z› ak›lda land›¤› araçlar›n son derece etki- nelde ise Avea Dijital Ba¤l›l›k
kal›c› bir flekilde aktarmak isti- leyici, öngörülemez sonuçlar› ol- Müdürü Cenk Çelebio¤lu konufl-
yorsan›z duygusal zekay› hare- du¤una de¤indi. mac› olarak yerald›.
Temmuz 2015 KobiEfor 63