Page 92 - KobiEfor_Kasim_2014
P. 92
say ‹letiflim Grubu’na geri dönen Koçer, 5 y›l boyun- nin önemine de¤inen Koçer,
ca Saydam PR’›n Genel Müdür Yard›mc›l›¤› görevini kampanyaya ve hizmet sunu-
yürütmüfl. Ali Saydam’›n da icazetini alarak 2009’da lan sektöre göre çal›flmada
ortaklar›yla birlikte Manifesto ‹letiflim ve Dan›fl- liderlik yapan ajans›n de¤ifle-
manl›¤› ve Etkinlik Hizmetleri’ni kuran ve 2 y›l Genel bilece¤ine ve ajanslar›n birbi-
Müdür Yard›mc›l›¤› görevini yürüttükten sonra ayr›- rinden haberdar ve iletiflim
lan Koçer, 3 y›l önce Amazon ‹letiflim’i kurmufl. içinde olmalar›n›n önemine
‹tibar yönetimi, stratejik iletiflim dan›flmanl›¤›, de¤iniyor.
marka iletiflimi ve kriz yönetimi konular›nda uzman Baflar› ölçüsü itibard›r:
olan Amazon ‹letiflim Ajans Baflkan› Gamze Koçer, Gamze Koçer, “Bir kampan-
“Ben güce inan›yorum, bunu temsil eden bir söz- yan›n baflar›s›nda; süreklilik,
cük; Amazon. Güçlü, yarat›c›, özgüvenli ve esprili bir yarat›c›l›k ve tutarl›l›k öne ç›-
duruflumuz, vazgeçmeyen bir yap›m›z var. Amazon kar. Çal›flma, kurum kültürü
y›lm›yor, müflteri kaybetmiyor” diyor. 3-4 müflteriy- ve marka kimli¤iyle örtüflme-
le yola ç›kan Amazon ‹letiflim, bugün Apple, Alt›n- lidir. Kampanyalar birikir, bi- Gamze Koçer’e göre
marka; “Tüm sosyal
bafl Holding, Busuu, Holiday Inn, Kent Plaza, Kozzy rikir, itibar› etkiler. Sat›fl geçi- paydafllar›n›n
Al›flverifl Merkezi (AVM), NGSTYLE, Optimum AVM, cidir. ‹letiflim çal›flmalar›n›n duygusal ve
Ravago, Tomtom, Twigy, Vialand, Praktiker ve Vital baflar›s›nda as›l ölçü; itibar- zihinsel net bir
Fulya olmak üzere 14 müflterisine hizmet sunuyor. d›r. Firmalar ve markalar›n de¤erlendirmesidir,
hem kalbinden,
Teknoloji, perakende, h›zl› tüketim, moda sektör- itibar›; kampanyalar›n yan›s›- hem zihninden geçen,
lerine hizmet veren Amazon ‹letiflim’in özellikle ra lideri, finans›, çal›flan›, sos- süzgeçten kalan bir
teknoloji alan›nda uzmanl›¤›n› daha da gelifltirece- yal sorumluluk çal›flmalar› ve tortudur.”
¤ini belirten Koçer, “Teknolojiye odakland›k. Dijital iç iletiflimiyle artar” diyor.
pazara yat›r›m yapmay› düflünüyoruz. Teknolojik ‹lkeli ajans: Müflterilerinin ço¤unlukla di¤er
bilgisi ve yarat›c›l›¤› güçlü bir baflka iletiflim ajans›y- müflterilerinin referans›yla Amazon ‹letiflim ile ça-
la ifl idaresi ve müflteri yönetimini üstlendi¤imiz bir l›flmaya bafllad›¤›n› anlatan Koçer, ajans›n ödün
ortakl›k kurmay› düflünüyoruz” diye konufluyor. Ko- vermedi¤i ilkelerinden de sözediyor: “Etik kodlar›
çer, ayr›ca çocuk markalar›n› gelifltirmek istedikle- çi¤nemeyiz. Bas›n haklar›na sayg›s›zl›k etmeyiz.
rini ve sa¤l›k sektörüne girmeyi de hedeflediklerini Tütün firmalar›na hizmet vermeyiz. ‹nsan, hayvan,
aç›kl›yor: “2016 y›l› sonlar›na do¤ru uluslararas› fir- çocuk haklar›na ve çevreye duyars›z olamay›z.” ‹l-
malarla iflbirli¤i de düflünüyoruz. Temkinli ve planl› kelerine uymayan müflterilerle çal›flmad›klar›n›n
hareket etmenin önemine inan›yoruz. Ajans›m›z 4-5 alt›n› çizen Koçer, bütçeden çok itibar› önemsedik-
y›ll›k bir tecrübeye ulafl›nca böyle bir at›l›m yapma- lerini kaydediyor.
y› planl›yoruz.” Markalaflma hedefindeki KOB‹’ler iletiflime ya-
Uzun süreli müflteri iliflkileri baflar›d›r: Gamze t›r›m yapmal› : KOB‹’lerin fikirlere, geliflime aç›k
Koçer, baflar›s›n›n s›rr›n› paylafl›yor: “‹fli tedasüfe yap›s›n› de¤erli bulan Koçer, “Bizim fikirlerimize
b›rakmayacaks›n›z, kontrol etmek ve temkinli dav- de¤er veren, toplant›lar›m›za üst yönetimleriyle
ranmak, planlama ve öngörülü olmak çok önemli.” can-› gönülden kat›lan KOB‹’lerimiz bizim için çok
Gamze Koçer için baflar› kriteri ise uzun süreli de¤erli” diyor. Koçer markalaflma hedefindeki KO-
müflteri iliflkileri. Kurulduklar› günden bu yana B‹’lere iletiflim yat›r›m› yapmalar›n› öneriyor: “Bir
müflterileriyle uzun süreli iliflkiler kurmaya özen KOB‹’nin ulusal ve uluslararas› marka olma hede-
gösterdiklerini ve bugüne kadar hiç müflteri kay- fi varsa bütçesine uygun bir ajansla çal›flmal›. He-
betmediklerini aktaran Koçer, 360 derece iletifli- def kitlesine ve markas›n›n ihtiyac›na göre çal›fla-
min de önemini vurguluyor. Reklam ajans›ndan, ca¤› ajans de¤iflir. Biz markalar›m›z› do¤ru yön-
halkla iliflkilere, medya planlama ve sat›nalma- lendirmeye çal›fl›yoruz. Firman›n içerisinde ku-
dan, dijital ajansa kadar bütün ajanslar›n yürüttük- rumsal iletiflim konusunda uzman birinin olmas›,
leri çal›flmada ortak bir stratejiyle hareket etmesi- ajansla yap›lacak iflin ak›fl›n› h›zland›r›r.”
Kas›m 2014 KobiEfor 91