Page 92 - KobiEfor_Kasim_2014
P. 92

say ‹letiflim Grubu’na geri dönen Koçer, 5 y›l boyun-  nin önemine de¤inen Koçer,
           ca Saydam PR’›n Genel Müdür Yard›mc›l›¤› görevini  kampanyaya ve hizmet sunu-
           yürütmüfl. Ali Saydam’›n da icazetini alarak 2009’da  lan sektöre göre çal›flmada
           ortaklar›yla birlikte Manifesto ‹letiflim ve Dan›fl-  liderlik yapan ajans›n de¤ifle-
           manl›¤› ve Etkinlik Hizmetleri’ni kuran ve 2 y›l Genel  bilece¤ine ve ajanslar›n birbi-
           Müdür Yard›mc›l›¤› görevini yürüttükten sonra ayr›-  rinden haberdar ve iletiflim
           lan Koçer, 3 y›l önce Amazon ‹letiflim’i kurmufl.   içinde olmalar›n›n önemine
              ‹tibar yönetimi, stratejik iletiflim dan›flmanl›¤›,  de¤iniyor.
           marka iletiflimi ve kriz yönetimi konular›nda uzman  Baflar› ölçüsü itibard›r:
           olan Amazon ‹letiflim Ajans Baflkan› Gamze Koçer,  Gamze Koçer, “Bir kampan-
           “Ben güce inan›yorum, bunu temsil eden bir söz-  yan›n baflar›s›nda; süreklilik,
           cük; Amazon. Güçlü, yarat›c›, özgüvenli ve esprili bir  yarat›c›l›k ve tutarl›l›k öne ç›-
           duruflumuz, vazgeçmeyen bir yap›m›z var. Amazon   kar. Çal›flma, kurum kültürü
           y›lm›yor, müflteri kaybetmiyor” diyor. 3-4 müflteriy-  ve marka kimli¤iyle örtüflme-
           le yola ç›kan Amazon ‹letiflim, bugün Apple, Alt›n-  lidir. Kampanyalar birikir, bi-  Gamze Koçer’e göre
                                                                                          marka; “Tüm sosyal
           bafl Holding, Busuu, Holiday Inn, Kent Plaza, Kozzy  rikir, itibar› etkiler. Sat›fl geçi-  paydafllar›n›n
           Al›flverifl Merkezi (AVM), NGSTYLE, Optimum AVM,   cidir. ‹letiflim çal›flmalar›n›n      duygusal ve
           Ravago, Tomtom, Twigy, Vialand, Praktiker ve Vital  baflar›s›nda as›l ölçü; itibar-  zihinsel net bir
           Fulya olmak üzere 14 müflterisine hizmet sunuyor.   d›r. Firmalar ve markalar›n  de¤erlendirmesidir,
                                                                                             hem kalbinden,
              Teknoloji, perakende, h›zl› tüketim, moda sektör-  itibar›; kampanyalar›n yan›s›-  hem zihninden geçen,
           lerine hizmet veren Amazon ‹letiflim’in özellikle  ra lideri, finans›, çal›flan›, sos-  süzgeçten kalan bir
           teknoloji alan›nda uzmanl›¤›n› daha da gelifltirece-  yal sorumluluk çal›flmalar› ve    tortudur.”
           ¤ini belirten Koçer, “Teknolojiye odakland›k. Dijital  iç iletiflimiyle artar” diyor.
           pazara yat›r›m yapmay› düflünüyoruz. Teknolojik     ‹lkeli ajans:  Müflterilerinin ço¤unlukla di¤er
           bilgisi ve yarat›c›l›¤› güçlü bir baflka iletiflim ajans›y-  müflterilerinin referans›yla Amazon ‹letiflim ile ça-
           la ifl idaresi ve müflteri yönetimini üstlendi¤imiz bir  l›flmaya bafllad›¤›n› anlatan Koçer, ajans›n ödün
           ortakl›k kurmay› düflünüyoruz” diye konufluyor. Ko-  vermedi¤i ilkelerinden de sözediyor: “Etik kodlar›
           çer, ayr›ca çocuk markalar›n› gelifltirmek istedikle-  çi¤nemeyiz. Bas›n haklar›na sayg›s›zl›k etmeyiz.
           rini ve sa¤l›k sektörüne girmeyi de hedeflediklerini  Tütün firmalar›na hizmet vermeyiz. ‹nsan, hayvan,
           aç›kl›yor: “2016 y›l› sonlar›na do¤ru uluslararas› fir-  çocuk haklar›na ve çevreye duyars›z olamay›z.” ‹l-
           malarla iflbirli¤i de düflünüyoruz. Temkinli ve planl›  kelerine uymayan müflterilerle çal›flmad›klar›n›n
           hareket etmenin önemine inan›yoruz. Ajans›m›z 4-5  alt›n› çizen Koçer, bütçeden çok itibar› önemsedik-
           y›ll›k bir tecrübeye ulafl›nca böyle bir at›l›m yapma-  lerini kaydediyor.
           y› planl›yoruz.”                                   Markalaflma hedefindeki KOB‹’ler iletiflime ya-
              Uzun süreli müflteri iliflkileri baflar›d›r: Gamze  t›r›m yapmal› : KOB‹’lerin fikirlere, geliflime aç›k
           Koçer, baflar›s›n›n s›rr›n› paylafl›yor: “‹fli tedasüfe  yap›s›n› de¤erli bulan Koçer, “Bizim fikirlerimize
           b›rakmayacaks›n›z, kontrol etmek ve temkinli dav-  de¤er veren, toplant›lar›m›za üst yönetimleriyle
           ranmak, planlama ve öngörülü olmak çok önemli.”  can-› gönülden kat›lan KOB‹’lerimiz bizim için çok
           Gamze Koçer için baflar› kriteri ise uzun süreli  de¤erli” diyor. Koçer markalaflma hedefindeki KO-
           müflteri iliflkileri. Kurulduklar› günden bu yana  B‹’lere iletiflim yat›r›m› yapmalar›n› öneriyor: “Bir
           müflterileriyle uzun süreli iliflkiler kurmaya özen  KOB‹’nin ulusal ve uluslararas› marka olma hede-
           gösterdiklerini ve bugüne kadar hiç müflteri kay-  fi varsa bütçesine uygun bir ajansla çal›flmal›. He-
           betmediklerini aktaran Koçer, 360 derece iletifli-  def kitlesine ve markas›n›n ihtiyac›na göre çal›fla-
           min de önemini vurguluyor. Reklam ajans›ndan,    ca¤› ajans de¤iflir. Biz markalar›m›z› do¤ru yön-
           halkla iliflkilere, medya planlama ve sat›nalma-  lendirmeye çal›fl›yoruz. Firman›n içerisinde ku-
           dan, dijital ajansa kadar bütün ajanslar›n yürüttük-  rumsal iletiflim konusunda uzman birinin olmas›,
           leri çal›flmada ortak bir stratejiyle hareket etmesi-  ajansla yap›lacak iflin ak›fl›n› h›zland›r›r.”
















                                                                                       Kas›m 2014 KobiEfor 91
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97