Page 83 - KobiEfor_Kasim_2014
P. 83

F‹NANS




                                       Devrim Ziya Tavil anlat›yor:


                       KOB‹ bankac›l›¤› tüm





                           dünyada gelifliyor






                                                              Dünya Bankas› Grubu Üyesi IFC’nin
                                                                Türk Ekonomi Bankas›’n› (TEB)
                                                              dünyan›n en iyi 3 KOB‹ bankas›ndan
                                                                   biri seçmesi bankaya ilgiyi
                                                                  uluslararas› arenada art›rd›.
                                                                Banka yönetimi bu baflar›s›ndan
                                                                 dolay› birçok banka taraf›ndan
                                                               ülkesine davet edildi. Davet edilen
                                                               ülkeler aras›nda Pakistan’da var,
                                                             Brezilya’da. K›talar aras› yolculuklara
                                                                imza atan ve KOB‹ bankac›l›¤›n›
                                                              yerinde inceleme flans›n› yakalayan
                                                                TEB KOB‹ Bankac›l›¤› Direktörü
                                                                  Devrim Ziya Tavil ile edindi¤i
                                                             tecrübeyi ‘Dünyada KOB‹ Bankac›l›¤›’
                                                                    bafll›¤› alt›nda konufltuk.
                                                           T       EB, KOB‹ Bankac›l›¤›’nda sadece iflletmeye


                                                                   finans destek sa¤layarak var olmak iste-
                                                                   medi. Bir dizi strateji gelifltiren banka bu
                                                                   süreçte iflletmeyi de kendi büyümesine ka-
                                                                   nalize etme yöntemini tercih ederek KO-
                                                            B‹’nin geliflimine katk› sa¤layabilecek; TEB KOB‹
                                                            TV, TEB Dan›flman, TEB KOB‹ AKADEM‹, TEB Giri-
                                                            flim Evi gibi uygulamalar gelifltirdi. Tüm bu strate-
                                                            jiler ise TEB’i Türk bankac›l›k sektöründe iyi bir
                                                            noktaya getirdi. Peki dünyada bu noktada neler olu-
                                                            yordu? Devrim Ziya Tavil, gezdi¤i ülkelerden yola
                                                            ç›karak önemli bir noktaya dikkat çekiyor: “Dünya-
                                                            da henüz KOB‹ bankac›l›¤› istenilen noktada de¤il.
                                                            Geliflmifl ekonomilerde dahi bireysel ve kurumsal
                                                            bankac›l›k daha geliflmifl bir noktada. Dolay›s›yla
                                                            KOB‹’lerin bir k›sm› kurumsalda bir k›sm› da birey-
                                                            sel de¤erlendiriliyor ve KOB‹’ye ayr› bir fokuslanma
                                                            yap›lm›yor.” KOB‹’nin arada kald›¤›n› ve bunun te-
                                                            mel yanl›fllardan biri oldu¤unu aktaran Tavil, flu
                                                            bilgiyi veriyor: “Bireysel bankac›l›kta önemli olan
                                                            ürün satmakt›r. Ev veya otomobil kredisi vermek
                                                            önemlidir. KOB‹ bak›fl aç›s›nda ise ürün veya sat›fl

           82 KobiEfor Kas›m 2014
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88