Page 71 - KobiEfor_Haziran_2013
P. 71

Didem Arz›k;
                “KOB‹’lerin markalaflma sürecinde
             mutlaka iletiflime yat›r›m yapmalar› ve
                bunu sürekli hale getirmeleri flart.
              ‹letiflime mutlaka bütçe ay›rmal›lar.”
           ¤›m›z ifle inanmal›y›z. Markan›n güvenilir, verdi¤i  mas›na, kampanyan›n içinde bir duygusunun, mar-
           mesaj›n do¤ru ve dürüst olmas› bizim için önemli.”   kan›n iyi, do¤ru anlatan bir mesaj›n›n olmas›na ba¤-
                                                            l›: “Marka, sürekli olmal›d›r. Hedef kitleye uygunlu-
              Markan›n dan›flman›y›z                         ¤u olmal›, içinde duygu bar›nd›rmal›, halk›n benim-
              Didem Arz›k, halkla iliflkiler flirketlerinin iflinin yal-  seyebilece¤i, yenilikçi bir marka olmal›, ayn› zaman-
           n›zca bas›nda görünürlük olarak alg›land›¤›n› ifade  da özüne sad›k kalmal›. Do¤ru kampanyalar, strate-
           ediyor, oysa durum farkl›: “Halkla iliflkiler flirketleri  jiler, do¤ru ad›mlar, do¤ru alg›y› yaratmak önemli.
           markan›n dan›flmad›r, biz asl›nda dan›flmanl›k hiz-  Yurtd›fl›nda ma¤aza açmakla global marka olam›yor-
           meti veriyoruz. ‹letiflim alan›nda bir markaya hizmet  sunuz. ‹letiflime do¤ru yat›r›m yap›lmal›.”
           veren bütün ajanslar›n birbiriyle paralel ve elbirli¤iy-  Didem Arz›k, Gülben Ergen’in Çocuklar Gülsün
           le çal›flmas› gerekti¤ine inan›yorum. Markan›n iletifli-  Projesi’ni ve Turkcell’in Van Kumbaras› kampanyas›-
           minin baflar›s› için reklam, medya, halkla iliflkiler ve  n› baflar›l› buluyor.
           sosyal medya ajanslar› ayn› dili konufluyor olmal›.
           Örne¤in birçok müflterimiz için birlikte çal›flt›¤›m›z  Markalaflma sürecinde
           Class Film Reklam Ajans› da bizim çözüm orta¤›m›z.  iletiflime yat›r›m flart
           Organizasyonlarda Etiks Travel ile çal›fl›yoruz. Bu  Didem Arz›k’›n markan›n baflar›s› için do¤ru halk-
           ajanslar bizim bünyemizdeymifl gibi güvendi¤imiz ve  la iliflkiler ajans›yla çal›flmas› gereken KOB‹’lere öne-
           çal›flt›¤›m›z ajanslar.”                          rileri flöyle: “Kesinlikle ajans›n›z›n sizinle ne kadar il-
                                                            gilenebilece¤ini ö¤renmelisiniz. Ayn› dili konuflmak
              Medya iliflkilerinde iddial›                   çok önemli. Biz dan›flman›z, bizim baflar›m›z firma-
              “Medya iliflkilerinde çok iddial›y›z” diyen Didem  n›n da do¤ru ad›mlar at›yor olmas›na ba¤l›. Mutlaka
           Arz›k, KOB‹’lerin genelde akl›n›n kar›fl›k oldu¤unu  halkla iliflkiler, reklam ve internet reklam›n›, sosyal
           anlat›yor: “Süreç sanc›l› olabiliyor, onlara markalafl-  medyada bulunmay› ihmal etmesinler. KOB‹’lerin
           ma sürecinde destek oluyoruz, yol haritas› çiziyoruz.  markalaflma sürecinde mutlaka iletiflime yat›r›m yap-
           O firman›n bünyesinde bir çal›flan, kurumsal iletiflim  malar› ve bunu sürekli hale getirmeleri flart. ‹letifli-
           eleman› ve gazeteci gözü oluyoruz. 7 gün 24 saat  me mutlaka bütçe ay›rmal›lar.”
           müflterimizin yan›nday›z. Baflar›m›z›n s›rr› burada.
           Kriz, liderlik ve sosyal medya yönetimi hizmeti veri-
           yoruz. Sosyal medyan›n gücüne çok inan›yoruz, bu
           alanda müflterilerimize hizmet sunan ayr› bir ekibi-
           miz var. Ajans baflkan› olarak bas›nla tüm iliflkileri
           ben yürütüyorum, müflterimizle birebir ben ilgileni-
           yorum. Müflterimiz butik bir ajans›n en önemli müfl-
           terisi oluyor. Ayn› sektörden rakip olabilecek marka-
           lara ayn› zamanda hizmet vermiyoruz.”
              Yükselen mecra sosyal medyad›r
              Yükselen mecran›n sosyal medya oldu¤una dikkat
           çeken Arz›k, internetin gücünün yads›namayaca¤›n›,
           gözard› edilemeyece¤ini kaydediyor: “1-2 y›l içinde
           bütün firmalar, dijital dünyan›n gücünü gözard› ede-
           meyecek. ‹nternet reklamc›l›¤› önemli hale geldi.”
           Didem Arz›k’a göre yürütülen halkla iliflkiler çal›flma-
           s›n›n baflar›s›, reklam kampanyas›yla ayn› dili konufl-
                                                                                      Haziran 2013 KobiEfor 71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76