Page 71 - KobiEfor_Haziran_2013
P. 71
Didem Arz›k;
“KOB‹’lerin markalaflma sürecinde
mutlaka iletiflime yat›r›m yapmalar› ve
bunu sürekli hale getirmeleri flart.
‹letiflime mutlaka bütçe ay›rmal›lar.”
¤›m›z ifle inanmal›y›z. Markan›n güvenilir, verdi¤i mas›na, kampanyan›n içinde bir duygusunun, mar-
mesaj›n do¤ru ve dürüst olmas› bizim için önemli.” kan›n iyi, do¤ru anlatan bir mesaj›n›n olmas›na ba¤-
l›: “Marka, sürekli olmal›d›r. Hedef kitleye uygunlu-
Markan›n dan›flman›y›z ¤u olmal›, içinde duygu bar›nd›rmal›, halk›n benim-
Didem Arz›k, halkla iliflkiler flirketlerinin iflinin yal- seyebilece¤i, yenilikçi bir marka olmal›, ayn› zaman-
n›zca bas›nda görünürlük olarak alg›land›¤›n› ifade da özüne sad›k kalmal›. Do¤ru kampanyalar, strate-
ediyor, oysa durum farkl›: “Halkla iliflkiler flirketleri jiler, do¤ru ad›mlar, do¤ru alg›y› yaratmak önemli.
markan›n dan›flmad›r, biz asl›nda dan›flmanl›k hiz- Yurtd›fl›nda ma¤aza açmakla global marka olam›yor-
meti veriyoruz. ‹letiflim alan›nda bir markaya hizmet sunuz. ‹letiflime do¤ru yat›r›m yap›lmal›.”
veren bütün ajanslar›n birbiriyle paralel ve elbirli¤iy- Didem Arz›k, Gülben Ergen’in Çocuklar Gülsün
le çal›flmas› gerekti¤ine inan›yorum. Markan›n iletifli- Projesi’ni ve Turkcell’in Van Kumbaras› kampanyas›-
minin baflar›s› için reklam, medya, halkla iliflkiler ve n› baflar›l› buluyor.
sosyal medya ajanslar› ayn› dili konufluyor olmal›.
Örne¤in birçok müflterimiz için birlikte çal›flt›¤›m›z Markalaflma sürecinde
Class Film Reklam Ajans› da bizim çözüm orta¤›m›z. iletiflime yat›r›m flart
Organizasyonlarda Etiks Travel ile çal›fl›yoruz. Bu Didem Arz›k’›n markan›n baflar›s› için do¤ru halk-
ajanslar bizim bünyemizdeymifl gibi güvendi¤imiz ve la iliflkiler ajans›yla çal›flmas› gereken KOB‹’lere öne-
çal›flt›¤›m›z ajanslar.” rileri flöyle: “Kesinlikle ajans›n›z›n sizinle ne kadar il-
gilenebilece¤ini ö¤renmelisiniz. Ayn› dili konuflmak
Medya iliflkilerinde iddial› çok önemli. Biz dan›flman›z, bizim baflar›m›z firma-
“Medya iliflkilerinde çok iddial›y›z” diyen Didem n›n da do¤ru ad›mlar at›yor olmas›na ba¤l›. Mutlaka
Arz›k, KOB‹’lerin genelde akl›n›n kar›fl›k oldu¤unu halkla iliflkiler, reklam ve internet reklam›n›, sosyal
anlat›yor: “Süreç sanc›l› olabiliyor, onlara markalafl- medyada bulunmay› ihmal etmesinler. KOB‹’lerin
ma sürecinde destek oluyoruz, yol haritas› çiziyoruz. markalaflma sürecinde mutlaka iletiflime yat›r›m yap-
O firman›n bünyesinde bir çal›flan, kurumsal iletiflim malar› ve bunu sürekli hale getirmeleri flart. ‹letifli-
eleman› ve gazeteci gözü oluyoruz. 7 gün 24 saat me mutlaka bütçe ay›rmal›lar.”
müflterimizin yan›nday›z. Baflar›m›z›n s›rr› burada.
Kriz, liderlik ve sosyal medya yönetimi hizmeti veri-
yoruz. Sosyal medyan›n gücüne çok inan›yoruz, bu
alanda müflterilerimize hizmet sunan ayr› bir ekibi-
miz var. Ajans baflkan› olarak bas›nla tüm iliflkileri
ben yürütüyorum, müflterimizle birebir ben ilgileni-
yorum. Müflterimiz butik bir ajans›n en önemli müfl-
terisi oluyor. Ayn› sektörden rakip olabilecek marka-
lara ayn› zamanda hizmet vermiyoruz.”
Yükselen mecra sosyal medyad›r
Yükselen mecran›n sosyal medya oldu¤una dikkat
çeken Arz›k, internetin gücünün yads›namayaca¤›n›,
gözard› edilemeyece¤ini kaydediyor: “1-2 y›l içinde
bütün firmalar, dijital dünyan›n gücünü gözard› ede-
meyecek. ‹nternet reklamc›l›¤› önemli hale geldi.”
Didem Arz›k’a göre yürütülen halkla iliflkiler çal›flma-
s›n›n baflar›s›, reklam kampanyas›yla ayn› dili konufl-
Haziran 2013 KobiEfor 71