Page 64 - KobiEfor_Ekim_2011
P. 64
AJANS
MÜfiTER‹LER‹
l Vak›fbank
l Egepen Deceuninck
l Procter &Gamble
(Braun, Duracell, Gillette)
l Çal›k Holding
l Trabzon 2011 Avrupa
Gençlik Olimpiyatlar›
l Sabanc› Vakf› layam›yor. Müflteri iletiflimin
l Arby’s de¤erli bir ifl oldu¤unu anla-
l Rönesans Gayrimenkul mal›. Reklamverenler de son
Yat›r›m 5 y›ld›r iletiflimin bir ihtiyaç
l AFM oldu¤unu fark ettiler. Rek-
l Corio Al›flverifl lam pahal› bir ifl, ayn› za-
Merkezleri manda bir güven ifli. Rek-
l Dream TV lamverenin reklam ajans›na
l Eczac›bafl› (Daylong) güvenmesi gerekir ve rek-
(Vicks First Defence) lam ifle yaramal›. Bütçesinin
l Praktiker karfl›l›¤›n› alamazsa müflteri-
l Ramsey ajanstaki en deneyim- nin reklama olan güveni sars›l›yor.”
l Best FM
li ekiple çal›flmal›. KO-
B‹’lerde samimiyet çok ‹letiflimde TV’nin taht› sürecek
önemli. Örne¤in bizde bütün KOB‹ müflterilerimizle ‹smail Bölükbafl›na göre internet h›zla büyüyen
bizzat ben ilgileniyorum. Onlar büyüdü¤ünde biz de bir mecra olsa da hala en güçlü iletiflim mecras› olan
kazan›yoruz.” televizyonun Türkiye’de 15-20 y›l daha taht› sallan-
mayacak. Türkiye’yi sadece Taksim, Niflantafl› ve Eti-
Reklam ifle yaramal› ler’den ibaret saymad›klar›n›n alt›n› çizen Bölükbafl›,
Müflterinin iyi bir reklamveren olmas›, ürününü iyi yapt›klar› çal›flmalarda sahip olduklar› diplomalar›-
tan›mas› ve rakiplerinden farkl›laflt›rmak için elinden n›n yan›s›ra Türkiye’yi flehir flehir, mahalle mahalle,
geleni yapmak için çaba göstermesi gerekti¤ini ak- semt semt dolafl›p sohbet ettikleri tüketicilerden
taran Bölükbafl› flunu söylüyor: “‹letiflim art›k komp- edindikleri tecrübelerden oluflan güveni ortaya koy-
like. Reklam eskiden oldu¤u gibi hedef kitleyi yaka- duklar›n› aç›kl›yor.
ALAADD‹N ADWORKS’ÜN KURULUfi ÖYKÜSÜ
Ajans›n kurucular› Birol Özcanl›, ‹smail Bölükba- olurlar. 10 y›l sonra biraraya geldiklerinde ise Ala-
fl› ve Murat Do¤u, ‹stanbul Üniversitesi ‹ngilizce ‹k- addin’in Sihirli Lambas› ortaya ç›kar ve Alaaddin
tisat Bölümü’nde okuduklar› y›llardan arkadafl. Adworks’ü kurarlar. Ajans ad›n› ald›¤› Alaaddin’in
Okul y›llar›nda tiyatro ile ilgilenen, televizyonlara Sihirli Lambas› masal› gibi insanlar› cezbeder, ad›y-
dizi, talkshow senaryolar› yazan 3 arkadafl›n yolla- la di¤er rakiplerinin isimlerinden kolayca ayr›l›r,
r› mezun olduktan sonra ayr›l›r. Ancak reklam dün- Özbekistan, Kazakistan gibi yurtd›fl›ndaki ifllerde
yas›n›n büyüsü üçünü de sarm›flt›r, iktisatç› olmaz- de avantaj sa¤lar. ‹smail Bölükbafl›, ajans›n ad›n›n
lar, farkl› farkl› ajanslarda ifl bulur, reklam yazar› müflterileriyle hofl bir sohbete bafllaman›n ilk ad›-
m›n› att›rd›¤›n› da vurguluyor. Ajans› Türkiye’nin en
yüksek ivmesini yakalad›¤› do¤ru bir zamanda kur-
duklar›n› aktaran Bölükbafl› büyüme serüvenini
özetliyor: “Sonradan Tülin Alt›nok da orta¤›m›z
olarak aram›za kat›ld›, 2004’te Alaaddin’i kurdu¤u-
muzda 4 kifliydik, bugün 60 kifliye ulaflt›k. Bir ül-
kenin ekonomisi iyiyse iyi yönetilen kurulufllar bü-
yür. Bu süreçte 2008 kriziyle karfl›laflt›k, krizi f›rsa-
ta dönüfltürdük. O dönemde KOB‹’ler için özel ça-
l›flmalar yapt›k, müflterilerimizin daha fazla yan›n-
da olduk. Müflterilerimizle iliflkimiz güçlenerek de-
vam ediyor. Kriz döneminde içgörülerimizle insan-
lar›n ruh halini yakalayan kampanyalar yapt›k.”
64 KobiEfor Ekim 2011