Page 64 - KobiEfor_Ekim_2011
P. 64

AJANS




            MÜfiTER‹LER‹
           l Vak›fbank
           l Egepen Deceuninck
           l Procter &Gamble
            (Braun, Duracell, Gillette)
           l Çal›k Holding
           l Trabzon 2011 Avrupa
             Gençlik Olimpiyatlar›
           l Sabanc› Vakf›                                                     layam›yor. Müflteri iletiflimin
           l Arby’s                                                            de¤erli bir ifl oldu¤unu anla-
           l Rönesans Gayrimenkul                                              mal›. Reklamverenler de son
             Yat›r›m                                                           5 y›ld›r iletiflimin bir ihtiyaç
           l AFM                                                               oldu¤unu fark ettiler. Rek-
           l Corio Al›flverifl                                                   lam pahal› bir ifl, ayn› za-
             Merkezleri                                                        manda bir güven ifli. Rek-
           l Dream TV                                                          lamverenin reklam ajans›na
           l Eczac›bafl› (Daylong)                                              güvenmesi gerekir ve rek-
            (Vicks First Defence)                                              lam ifle yaramal›. Bütçesinin
           l Praktiker                                                         karfl›l›¤›n› alamazsa müflteri-
           l Ramsey                ajanstaki en deneyim-  nin reklama olan güveni sars›l›yor.”
           l Best FM
                                   li ekiple çal›flmal›. KO-
                                   B‹’lerde samimiyet çok   ‹letiflimde TV’nin taht› sürecek
          önemli. Örne¤in bizde bütün KOB‹ müflterilerimizle  ‹smail Bölükbafl›na göre internet h›zla büyüyen
          bizzat ben ilgileniyorum. Onlar büyüdü¤ünde biz de  bir mecra olsa da hala en güçlü iletiflim mecras› olan
          kazan›yoruz.”                                   televizyonun Türkiye’de 15-20 y›l daha taht› sallan-
                                                          mayacak. Türkiye’yi sadece Taksim, Niflantafl› ve Eti-
            Reklam ifle yaramal›                           ler’den ibaret saymad›klar›n›n alt›n› çizen Bölükbafl›,
            Müflterinin iyi bir reklamveren olmas›, ürününü iyi  yapt›klar› çal›flmalarda sahip olduklar› diplomalar›-
          tan›mas› ve rakiplerinden farkl›laflt›rmak için elinden  n›n yan›s›ra Türkiye’yi flehir flehir, mahalle mahalle,
          geleni yapmak için çaba göstermesi gerekti¤ini ak-  semt semt dolafl›p sohbet ettikleri tüketicilerden
          taran Bölükbafl› flunu söylüyor: “‹letiflim art›k komp-  edindikleri tecrübelerden oluflan güveni ortaya koy-
          like. Reklam eskiden oldu¤u gibi hedef kitleyi yaka-  duklar›n› aç›kl›yor.


                          ALAADD‹N ADWORKS’ÜN KURULUfi ÖYKÜSÜ

             Ajans›n kurucular› Birol Özcanl›, ‹smail Bölükba-  olurlar. 10 y›l sonra biraraya geldiklerinde ise Ala-
           fl› ve Murat Do¤u, ‹stanbul Üniversitesi ‹ngilizce ‹k-  addin’in Sihirli Lambas› ortaya ç›kar ve Alaaddin
           tisat Bölümü’nde okuduklar› y›llardan arkadafl.  Adworks’ü kurarlar. Ajans ad›n› ald›¤› Alaaddin’in
           Okul y›llar›nda tiyatro ile ilgilenen, televizyonlara  Sihirli Lambas› masal› gibi insanlar› cezbeder, ad›y-
           dizi, talkshow senaryolar› yazan 3 arkadafl›n yolla-  la di¤er rakiplerinin isimlerinden kolayca ayr›l›r,
           r› mezun olduktan sonra ayr›l›r. Ancak reklam dün-  Özbekistan, Kazakistan gibi yurtd›fl›ndaki ifllerde
           yas›n›n büyüsü üçünü de sarm›flt›r, iktisatç› olmaz-  de avantaj sa¤lar. ‹smail Bölükbafl›, ajans›n ad›n›n
           lar, farkl› farkl› ajanslarda ifl bulur, reklam yazar›  müflterileriyle hofl bir sohbete bafllaman›n ilk ad›-
                                                          m›n› att›rd›¤›n› da vurguluyor. Ajans› Türkiye’nin en
                                                          yüksek ivmesini yakalad›¤› do¤ru bir zamanda kur-
                                                          duklar›n› aktaran Bölükbafl› büyüme serüvenini
                                                          özetliyor: “Sonradan Tülin Alt›nok da orta¤›m›z
                                                          olarak aram›za kat›ld›, 2004’te Alaaddin’i kurdu¤u-
                                                          muzda 4 kifliydik, bugün 60 kifliye ulaflt›k. Bir ül-
                                                          kenin ekonomisi iyiyse iyi yönetilen kurulufllar bü-
                                                          yür. Bu süreçte 2008 kriziyle karfl›laflt›k, krizi f›rsa-
                                                          ta dönüfltürdük. O dönemde KOB‹’ler için özel ça-
                                                          l›flmalar yapt›k, müflterilerimizin daha fazla yan›n-
                                                          da olduk. Müflterilerimizle iliflkimiz güçlenerek de-
                                                          vam ediyor. Kriz döneminde içgörülerimizle insan-
                                                          lar›n ruh halini yakalayan kampanyalar yapt›k.”


          64 KobiEfor Ekim 2011
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69