Page 63 - KobiEfor_Ekim_2011
P. 63

n›n tüketicinin kalbinde, zihninde ve cüzdan›nda
          yer etmesi önemlidir. Biz aflkla ba¤lan›lan markalar
          yaratmak isteriz.”
            ‹smail Bölükbafl›, kimi zaman ürünün gelifltirilme
          aflamas›nda tan›flt›klar› markaya, stratejisinden, ya-
          rat›m aflamas›na, pazarlamaya hatta sat›fl noktas›n-
          daki insanlar›n e¤itimine her konuda hizmet verdik-
          lerini anlat›yor. Markan›n iletiflimini her alanda üst-
          lendiklerini aktaran Bölükbafl›, özellikle sosyal med-
          yas›n› da yönettiklerinin alt›n› çiziyor: “Yaln›zca rek-
          lam de¤il, müflterilerimize pazarlama fikri de sunan
          bir ajans›z. Çal›flt›¤›m›z kurulufllar›n pazarlama de-
          partmanlar› da Alaaddin Adworks’ü kendi depart-
          manlar›ndan biri olarak görüyor.”
            Aslolan baflar›
            Alaaddin için baflar›n›n temel ilke oldu¤unu Bö-
          lükbafl›, flöyle özetliyor: “Alaaddin hep baflar›y›
          konufltu, sonuçta para da kazand›. Hiç umurumuz-
          da de¤il para. Baflar›rsan›z zaten para arkas›ndan
                        gelir.”
                          Ajans yüzde 100 Türk bir ajans.      ALAADD‹N’‹ S‹H‹RL‹ KILAN
                        Türkiye’de ilk 30 iletiflim ajans› ara-            10 NEDEN
                        s›nda yer al›yor. Bölükbafl›’n›n ifa-
                        desiyle flöyle: “Yüzde 100 Türk       1. En ay›rt edici fark ürünün kendisindedir. Biz sa-
                        ajanslar› içerisinde ilk 5 içerisinde  dece onu sakland›¤› yerde bulur ve ortaya ç›kar›r›z.
                         yer almay› hedefliyoruz. H›zl› büyü-  2. Yapt›¤›m›z reklam› televizyon ve gazeteleri süs-
                         yoruz, her y›l yüzde 25 büyüyen   lemek için de¤il; daha çok mal›, daha çok kifliye, da-
                         bir ajans›z. Konkurlara kat›l›yoruz  ha s›k satmak için yapar›z.
                         ve bu konuda iddial›y›z. Tamamen    3. Bazen brief yetersizdir, bazen bütçeler düflük-
                         referansla büyüdük. Hep do¤ru     türler, bazen rekabet serttir; her fleye ra¤men bizden
                         buldu¤umuz, inand›¤›m›z iflleri    beklenen tek fleyin baflar› oldu¤unu bilerek çal›fl›r›z.
                             yapt›k. Aç›k, net, ölçülebilir  4. Samimiyet ve anlaml› bir hedef bizi paradan
                               hedefler koyduk. 16 tane de  çok daha fazla motive eder. ‹fl denilen s›k›c› fleyin
                              ödülümüz var.”               kayna¤›nda mutluluk üretmek yatt›¤›na tüm kalbi-
                                Her sektörden bir firmay-  mizle inan›r›z.
                              la çal›flmay› ilke edinen Ala-  5. Ne söyleyece¤imiz kadar nas›l söyleyece¤imizi
                             addin Adworks, büyük, kü-     de önemseriz. Yarat›c›l›¤›m›z› süslü püslü tasar›mlar
                             çük ayr›m› yapmadan rekla-    ve laf oyunlar› yapman›n ötesinde özgün ifl fikirleri
                             ma, iletiflime ihtiyac› olan her  gelifltirmek için kullan›r›z.
                            müflteriye hizmet veriyor. Bir    6. Ne hedef kitle, ne tüketici, ne izleyici, ne kate-
                            dönem Özbekistan ve Kazakis-   gori, ne segment, ne de iletiflimi eski bilgilerle yöne-
                            tan’da müflterilerine hizmet su-  temeyiz. Tam da bu yüzden de¤iflimi yönetiriz.
                           nan Alaaddin’in uzun vadede       7. Türkiye’yi asla ‹stanbul’un küçük bir kesimin-
                           hedefi; Balkanlar, Orta Do¤u ve  den ibaret saymay›z. Sahip oldu¤umuz diplomalar›-
                           Orta Asya ülkelerinde de müflte-  m›z kadar; flehir flehir, mahalle mahalle sayd›¤›m›z
                           rilere hizmet sunmak.
                                                           bakkallar, semt semt dolafl›p sohbet etti¤imiz tüke-
                                                           ticilerden edindi¤imiz tecrübelere çok güveniriz.
            KOB‹’lerle yar›flmak güçtür
                                                             8. Akl›m›z› ve alg›lar›m›z› dünyaya kapatmay›z.
            KOB‹’lerin reklam ajanslar›ndan çok daha h›zl› bü-  Yenilikleri takip eder, ajans›m›z› dünya reklamc›l›¤›-
          yüdü¤ünü aktaran ‹smail Bölükbafl›; gelece¤in en  n›n bir parças› olarak görürüz.
          önemli sektörünün pazarlama ve iletiflim oldu¤unu   9. Fikirlerin verimli iflbirli¤inin oldu¤u ortamlarda
          kaydediyor. Bölükbafl›, iletiflim ajanslar›n› seçerken  büyüyüp serpildi¤ine inan›r›z, yaratt›¤›m›z her rek-
          KOB‹’lere flu önerilerde bulunuyor: “Önce ajans›n  lamda en az bizim kadar reklamverenlerimizin de
          yapt›¤› ifllere baks›nlar. O ajansta en az yar›m gün  pay› olmas›n› isteriz.
          geçirsinler. Referans›n yan›s›ra kan uyuflmas›, dil ve  10. Hizmet iliflkisinin tek sa¤lam temeli karfl›l›kl›
          ten uyumu gerekiyor. Ajans›n KOB‹’lerin hangi flart-  güven ve sayg›d›r. Do¤ruluk ve dürüstlü¤ü ajans›m›-
          larda o bütçeyi kazand›¤›n› anlamas›, KOB‹’nin de  z›n temeli ve itici gücü olarak kabul ederiz.
          ajans›n tecrübesine teslim olmas› gerekiyor. KOB‹
                                                                                      Ekim 2011 KobiEfor 63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68