Page 65 - KobiEfor Eylül 2025
P. 65

ÖNEML$ NOTLAR




           Girişimcilik Barometresi 2025: Türkiye, inavasyonda %38,
           AI kullanımında %74 oranına sahip

              EY Girişimcilik Barometresi 2025 sonuçlarına göre  sunda, son 12 ayda kayda değer bir artış gösterdiği,
           Orta, Doğu ve Güneydoğu Avrupa bölgelerindeki giri-  anket katılımcılarının büyük bir bölümünün dijital araç-
           şimciler, dijital dönüşüm ve verimliliğe                     lara olan yatırımlarını artırdığı ve iş
           odaklanıyor, yapay zekâyı benimsiyor;                        süreçlerine bu teknolojileri entegre
           ancak ekonomik belirsizlikler karşı-                         ettiği görülüyor. Araştırmada, Tür-
           sında temkinli hareket etmeyi tercih                         kiye’de AI kullanım oranının %74 ile
           ediyor. EY Girişimcilik Barometresi                          bölge geneli ortalaması olan %61’in
           Araştırması, bölge geneline paralel                          üzerinde yer alması dikkat çekiyor.
           şekilde Türkiye’deki girişimcilerin                          Türkiye’deki girişimciler, yatırım stra-
           önümüzdeki yıl için inovasyon, yapay                         tejilerini şekillendirirken önceliklerini
           zekâ, dijital yatırım ve iş gücü yönetimi                    dijital dönüşüm ve operasyonel ve-
           gibi alanlara stratejik şekilde odaklan-                     rimlilik üzerine kuruyor; ekonomik
           dığını ortaya koyuyor. Türkiye’de stra-                      belirsizliklere karşı öz kaynaklara da-
           teji ve pazarlama inovasyonuna (%49)                         yalı bir finansman modeli benimsiyor.
           yönelik Orta, Doğu ve Güneydoğu Av-                          EY Türkiye Vergi Bölümü Şirket Ortağı
           rupa bölgesine kıyasla (%38) daha                            ve İş Geliştirmeden Sorumlu Sektör-
           güçlü bir eğilim gözlemleniyor. Ancak                        ler Lideri Ateş Konca, “Türkiye’deki
                                                      Ateş Konca
           ürün inovasyonu konusunda bölge ge-                          girişimciler için sürdürülebilir başarı-
           nelinin eğilimi %53 olurken, Türkiye’de                      nın, sadece iyi bir fikirle değil, stratejik
           bu oranın %44 olduğu görülüyor. Bu da Türkiye’deki gi-  hazırlık ve güçlü yapı taşlarıyla mümkün olduğu söyle-
           rişimcilerin yeni ürün veya hizmet geliştirme konusunda  nebilir. Şirketlerin operasyonel verimliliği ve müşteri et-
           daha temkinli davrandığını ortaya koyuyor. Araştırmaya  kileşimini iyileştirmesi için teknolojik altyapılarını
           göre; Türkiye’deki girişimcilerin dijital dönüşüm konu-  güçlendirmesi gerekiyor” dedi.


          Geleceğin meslekleri, yapay zeka ve sürdürülebilirlik odaklı
                                             Dünya Ekonomik Forumu’nun 2025  Forum) raporuna göre Türkiye’de dijital
                                         Future of Jobs raporuna göre önümüz-  erişimin yaygınlaşması, 2025-2030 dö-
                                         deki beş yılda ortaya çıkacak 78 milyon  neminde işgücü piyasasını en fazla
                                         yeni işin büyük kısmı yapay zeka ve sür-  dönüştürecek etmenlerden biri olacak.
                                         dürülebilirlik odaklı olacak. Üniversite  Gilda&Partners Kurucu Ortağı Jilda
                                         tercihlerini yapan gençler, yapay zeka  Bal, “Türkiye’de önümüzdeki beş yıl
                                         ve makine öğrenme uzmanlığı, fintech  içinde iş hayatında ihtiyaç duyulan yet-
                                         mühendisliği, yenilenebilir enerji ve  kinliklerin önemli bir bölümü dönüşe-
                                         çevre mühendisliğinin en hızlı büyüyen  cek ve %44 olan bu oran, %39’luk
                                         meslek grupları arasında yer aldığını  küresel ortalamanın üzerinde seyrede-
                             Jilda Bal
                                         unutmamalı. WEF (World Economic  cek” diye konuştu.
           Stres ve kiloda sınıfta kaldık

               Huawei ve IPSOS’un yürüttüğü 2025 Avrupa Sağlık Araş-  narak bu bilgi-eylem açığını kapatmada kilit bir rol oynaya-
           tırması’na göre Türkiye, teoride sağlıklı yaşamın farkında  bileceğini ve bireylerin kendi sağlıklarını proaktif olarak yö-
           ama günlük alışkanlıklarında sınıfta                       netmelerini sağlayabileceğini vurguluyor.
           kalıyor. Yapılan araştırma, Türki-                         Huawei Türkiye Tüketici Elektroniği Grubu
           ye'de sağlıklı yaşam ilkelerinin teo-                      Marka Pazarlama Direktörü Mustafa Can
           ride bilinmesine rağmen bu                                 Akbaş, “Araştırma, Türkiye'de proaktif sağ-
           bilgilerin günlük hayata tutarlı bir                       lık yönetimi konusunda büyük bir potansiyel
           şekilde aktarılamadığını gösteriyor.                       olduğunu gösteriyor. İnsanlar sağlıklı yaşa-
           Araştırma, akıllı saat gibi giyilebilir                    mak istiyor ancak bu hedefe ulaşmak için
           teknolojilerin, kişiselleştirilmiş, an-                    doğru araçlara ve motivasyona ihtiyaç du-
           laşılır veriler ve pratik tavsiyeler su-                   yuyorlar” açıklamasını yaptı.

                                                                                     Eylül 2025 KobiEfor  65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70