Page 47 - KobiEfor Mayıs - Haziran 2025
P. 47

ğunu, İhracatı Geliştirme A.Ş.’nin KOBİ’lere sağladığı temi-  geçen yıldan itibaren firmaların rekabet gücünü artıracak ya-
           natla çok başarılı olduğunu kaydetti. Karavelioğlu, KOBİ’lerin   tırımların desteklenmesine odaklandıklarını ifade etti.
           girişimcilik ruhu ve rekabetin gücünün artırılmasının önemi-
           nin altını çizerek, “Türkiye ihracatla, ihracat KOBİ’lerle yükse-
           lecek” dedi.














                                                           Çevresel, Sosyal ve Yönetişim Temelli Yatırımlara
                                                           KOBİ’ler Hazır mı? (ESG)
           İhracatta Dönüm Noktası: KOBİ’ler İçin
           Başarılı Uluslararasılaşma Stratejileri           Çevre yatırımları ve dijital dönüşüm rekabet avantajı sağ-
                                                           layacak: TÜRMOB (Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşa-
              Suriye ile ekonomik ilişkiler canlanacak: İhracatta Dönüm
                                                           virler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği) eski Başkanı,
           Noktası: KOBİ’ler İçin Başarılı Uluslararasılaşma Stratejileri”
                                                           Yeminli Mali Müşavir Nail Sanlı’nın moderatörlüğünü yaptığı
           oturumunun moderatörlüğünü Nasıl Bir Ekonomi Gazetesi
                                                           “Çevresel, Sosyal ve Yönetişim Temelli Yatırımlara KOBİ’ler
           Ankara Temsilcisi Maruf Buzcugil yaptı. Dışişleri Bakanlığı Su-
                                                           Hazır mı? (ESG)” başlıklı oturumda, Ticaret Bakanlığı Marka-
           riye Masası Genel Müdürü İhsan Mustafa Yurdakul, jeopolitik
                                                           laşma ve Tasarım Daire Başkanlığı Responsible Uzmanı Can-
           riskler ve yeni pazar fırsatlarına değinerek; diplomatların iş
                                                           berk Eyigün, TAYÇED Başkan V. Ömer Benli, Adlera Group
           geliştirme alanında da önemli rolü olduğunu söyledi. Türki-
                                                           Founder & Chairman Pauline Seyfert konuştu. Oturumda,
           ye’nin, Rusya-Ukrayna Savaşı ile Suriye’deki iç gelişmeler
                                                           yeşil dönüşüm ve sürdürülebilirliğin önemi ele alındı. AB’nin
           başta olmak üzere bölgesel meselelerin çözümünde önemli
                                                           Yeşil Mutabakat düzenlemelerinin yanı sıra sürdürülebilirlik
           rol üstlendiğini belirten Yurdakul, Suriye’deki iş olanaklarının
                                                           temelli uluslararası normların, çevreci yatırımları zorunlu kıl-
           merak edildiğini kaydetti: “Suriye ile ticaretimiz geliştirilecek-
                                                           dığına işaret edilen oturumda yeşil dönüşümü gerçekleştir-
           tir. Suriye 13 yıllık ihtilaftan çıkmış bir ülke. İşleyen bir ekonomi   menin ciddi rekabet avantajları sağlayacağı vurgulandı.
           ve toplum düzenine kavuşmak için her şeye ihtiyaçları var. İş
           adamlarımız deneyimli. İhtilaf öncesi ilişkilerimiz neredeyse
           sınırları kaldırma noktasındaydı. Suriye’de yeni yönetimle bir-
           likte ticaret imkanları arttı. Özellikle sınır bölgelerimiz Suri-
           ye’nin ihtiyaçlarını karşılamada çok iyi konumda. İş
           adamlarımıza, KOBİ’lerimize destek olmak adına sahada var-
           lığımızı devam ettiriyoruz.”
              “Dışa açılmadan önce pazar araştırması şart”: Otokar Ti-
           cari Araç İş Geliştirme ve Strateji Direktörü Cenk Evren Küker,
           dışa açılım stratejisinde öncelikle iyi bir pazar araştırması ya-
           pılması, pazarın büyüme potansiyeli ve üretilen ürünün o pa-
           zara uygun olup olmadığının analiz edilmesi gerektiğini   KOBİ’lerin Dijitalleşmesi Yol Haritası
           anlattı: “Pazar çeşitliliği ekonomik dalgalanmalarda riski azal-
                                                             “KOBİ’lerin Dijitalleşmesi Yol Haritası” oturumunun mo-
           tacak, pazar araştırması uluslararası başarı oranını yüzde
           30’lara çıkarıyor. Cesur olmak ve bununla birlikte uzun vadeli   deratörlüğünü ASO Model Fabrika Genel Müdürü Anıl Yılmaz
                                                           yaptı. Oturumda ODTÜ BİLTİR Merkezi Başkanı Prof. Dr.
           planla yol haritasına sadık kalmak önemli. Türkiye’nin büyük
                                                           Hüsnü Dal, LOGO Yazılım Kanal Satış Direktörü Altuğ Özmen,
           potansiyeli var. ‘Made in Türkiye’ logolu ürünlerin dünyada
                                                           Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü E-İhracat, Dijital
           daha fazla yeri olacağına inanıyorum.”
              Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdür Yardımcısı Bülent   Pazarlama, Davranışsal Kamu Politikaları ve Yeni Nesil Tek-
           Tuncer, KOBİ’lerin ihracat istatistikleri hakkında bilgi verdi.   nolojiler Dairesi Başkanı Hasan Önal ve Siemens A.Ş. Türkiye
           KOBİ’lere yönelik uluslararasılaşma faaliyetlerine değinen   Dijital Dönüşüm Projeleri Sorumlu Birim Yöneticisi Yener
           Tuncer, Ankara ve İstanbul’da birer kez düzenlenen “ihracat   Kaan Tunçbilek konuştu. Oturumda; dünyanın hızlı bir dönü-
           akademisi” eğitimlerinin devam edeceğini söyledi. KOSGEB   şüm sürecinden geçtiği noktasında birleşen konuşmacılar, di-
           Proje Yönetimi Daire Başkanı Faruk Kahvecioğlu, KOBİ’lerin   jitalleşmenin bir ihtiyaç değil zorunluluk olduğunu, dijital
           dışa açılımında bilgi eksikliği, sınırlı finansman, düşük dene-  dönüşümü sağlayamayan işletmelerin yok olma tehlikesiyle
           yim ve zayıf iş bağlantısının sorun olarak karşılarına çıktığını,   karşı karşıya kalacağını aktardılar.
                                                                                May s-Haziran 2025 KobiEfor  047
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52