Page 47 - KobiEfor Mayıs - Haziran 2025
P. 47
ğunu, İhracatı Geliştirme A.Ş.’nin KOBİ’lere sağladığı temi- geçen yıldan itibaren firmaların rekabet gücünü artıracak ya-
natla çok başarılı olduğunu kaydetti. Karavelioğlu, KOBİ’lerin tırımların desteklenmesine odaklandıklarını ifade etti.
girişimcilik ruhu ve rekabetin gücünün artırılmasının önemi-
nin altını çizerek, “Türkiye ihracatla, ihracat KOBİ’lerle yükse-
lecek” dedi.
Çevresel, Sosyal ve Yönetişim Temelli Yatırımlara
KOBİ’ler Hazır mı? (ESG)
İhracatta Dönüm Noktası: KOBİ’ler İçin
Başarılı Uluslararasılaşma Stratejileri Çevre yatırımları ve dijital dönüşüm rekabet avantajı sağ-
layacak: TÜRMOB (Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşa-
Suriye ile ekonomik ilişkiler canlanacak: İhracatta Dönüm
virler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği) eski Başkanı,
Noktası: KOBİ’ler İçin Başarılı Uluslararasılaşma Stratejileri”
Yeminli Mali Müşavir Nail Sanlı’nın moderatörlüğünü yaptığı
oturumunun moderatörlüğünü Nasıl Bir Ekonomi Gazetesi
“Çevresel, Sosyal ve Yönetişim Temelli Yatırımlara KOBİ’ler
Ankara Temsilcisi Maruf Buzcugil yaptı. Dışişleri Bakanlığı Su-
Hazır mı? (ESG)” başlıklı oturumda, Ticaret Bakanlığı Marka-
riye Masası Genel Müdürü İhsan Mustafa Yurdakul, jeopolitik
laşma ve Tasarım Daire Başkanlığı Responsible Uzmanı Can-
riskler ve yeni pazar fırsatlarına değinerek; diplomatların iş
berk Eyigün, TAYÇED Başkan V. Ömer Benli, Adlera Group
geliştirme alanında da önemli rolü olduğunu söyledi. Türki-
Founder & Chairman Pauline Seyfert konuştu. Oturumda,
ye’nin, Rusya-Ukrayna Savaşı ile Suriye’deki iç gelişmeler
yeşil dönüşüm ve sürdürülebilirliğin önemi ele alındı. AB’nin
başta olmak üzere bölgesel meselelerin çözümünde önemli
Yeşil Mutabakat düzenlemelerinin yanı sıra sürdürülebilirlik
rol üstlendiğini belirten Yurdakul, Suriye’deki iş olanaklarının
temelli uluslararası normların, çevreci yatırımları zorunlu kıl-
merak edildiğini kaydetti: “Suriye ile ticaretimiz geliştirilecek-
dığına işaret edilen oturumda yeşil dönüşümü gerçekleştir-
tir. Suriye 13 yıllık ihtilaftan çıkmış bir ülke. İşleyen bir ekonomi menin ciddi rekabet avantajları sağlayacağı vurgulandı.
ve toplum düzenine kavuşmak için her şeye ihtiyaçları var. İş
adamlarımız deneyimli. İhtilaf öncesi ilişkilerimiz neredeyse
sınırları kaldırma noktasındaydı. Suriye’de yeni yönetimle bir-
likte ticaret imkanları arttı. Özellikle sınır bölgelerimiz Suri-
ye’nin ihtiyaçlarını karşılamada çok iyi konumda. İş
adamlarımıza, KOBİ’lerimize destek olmak adına sahada var-
lığımızı devam ettiriyoruz.”
“Dışa açılmadan önce pazar araştırması şart”: Otokar Ti-
cari Araç İş Geliştirme ve Strateji Direktörü Cenk Evren Küker,
dışa açılım stratejisinde öncelikle iyi bir pazar araştırması ya-
pılması, pazarın büyüme potansiyeli ve üretilen ürünün o pa-
zara uygun olup olmadığının analiz edilmesi gerektiğini KOBİ’lerin Dijitalleşmesi Yol Haritası
anlattı: “Pazar çeşitliliği ekonomik dalgalanmalarda riski azal-
“KOBİ’lerin Dijitalleşmesi Yol Haritası” oturumunun mo-
tacak, pazar araştırması uluslararası başarı oranını yüzde
30’lara çıkarıyor. Cesur olmak ve bununla birlikte uzun vadeli deratörlüğünü ASO Model Fabrika Genel Müdürü Anıl Yılmaz
yaptı. Oturumda ODTÜ BİLTİR Merkezi Başkanı Prof. Dr.
planla yol haritasına sadık kalmak önemli. Türkiye’nin büyük
Hüsnü Dal, LOGO Yazılım Kanal Satış Direktörü Altuğ Özmen,
potansiyeli var. ‘Made in Türkiye’ logolu ürünlerin dünyada
Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü E-İhracat, Dijital
daha fazla yeri olacağına inanıyorum.”
Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdür Yardımcısı Bülent Pazarlama, Davranışsal Kamu Politikaları ve Yeni Nesil Tek-
Tuncer, KOBİ’lerin ihracat istatistikleri hakkında bilgi verdi. nolojiler Dairesi Başkanı Hasan Önal ve Siemens A.Ş. Türkiye
KOBİ’lere yönelik uluslararasılaşma faaliyetlerine değinen Dijital Dönüşüm Projeleri Sorumlu Birim Yöneticisi Yener
Tuncer, Ankara ve İstanbul’da birer kez düzenlenen “ihracat Kaan Tunçbilek konuştu. Oturumda; dünyanın hızlı bir dönü-
akademisi” eğitimlerinin devam edeceğini söyledi. KOSGEB şüm sürecinden geçtiği noktasında birleşen konuşmacılar, di-
Proje Yönetimi Daire Başkanı Faruk Kahvecioğlu, KOBİ’lerin jitalleşmenin bir ihtiyaç değil zorunluluk olduğunu, dijital
dışa açılımında bilgi eksikliği, sınırlı finansman, düşük dene- dönüşümü sağlayamayan işletmelerin yok olma tehlikesiyle
yim ve zayıf iş bağlantısının sorun olarak karşılarına çıktığını, karşı karşıya kalacağını aktardılar.
May s-Haziran 2025 KobiEfor 047