Page 46 - KobiEfor Mayıs - Haziran 2025
P. 46
KAPAK
teşekkür eden Kuleyin, KobiEfor ve TOSYÖV iş birliğiyle hayata
geçirdikleri Yalçın Sönmez Girişimcilik Ödülleri’ni vereceklerini
açıkladı: “Türkiye inovatif girişimcilik ekosisteminin oluşma-
sında, OSB’lerin tüzel kişiliklerini kazanmasında ve 4562 Sayısı
OSB’ler Kanunu’nun çıkarılmasında büyük emekleri ve katkısı
olan, Kocaeli Alikahya Organize Sanayi Bölgesi (Kocaeli Ali-
kahya OSB) Yönetim Kurulu Başkanı, KobiEfor Onursal Baş-
kanı ve 2 dönem TOSYÖV Yönetim Kurulu Başkanlığı yapmış,
çok sevgili Dostum olan rahmetli Yalçın Sönmez adına ve anı-
sına hayata geçirdiğimiz Yalçın Sönmez Girişimcilik Ödülleri’ni
bugün burada veriyoruz. Dr. Nurdan Sönmez’in geliştirdiği bu
Nezih Kuleyin
projeyi KobiEfor ve TOSYÖV iş birliğiyle hayata geçirdik. Yalçın
“Mottomuz: Girişimcinin Gücü” Sönmez Girişimcilik Ödülleri kapsamında; kadın girişimci,
TOSYÖV Yönetim Kurulu Başkanı Nezih Kuleyin, açılış ko- genç girişimci ve geleceğin genç girişimcilerine; her birine 75
nuşmasında; Vakfın kuruluş süreci ve amacı hakkında bilgi bin TL ödül verelim dedik. 3 kategoride toplamda 225 bin TL
verdi. TOSYÖV’ün KÜSGET; KOSGEB ve KGF’nin (Kredi Garanti ödül veriyoruz.”
Fonu) kuruluşlarında öncü olduğunu, ‘Girişim’ sözcüğünün
marka hakkının TOSYÖV’de bulunduğunu anlatan Kuleyin, fi-
nansmana erişim, dijital dönüşümde geride kalma riski, glo-
bal tedarik zincirlerindeki kırılganlıklar, insan kaynağı
teminindeki güçlükler, uluslararası pazarlarda yer kapma
mücadelesi, gümrük savaşları gibi KOBİ’lerin gelişiminin
önündeki temel sorunlara ve uluslararası dinamiklere de-
ğindi. Daha önce 19 KOBİ Zirvesi’ni İstanbul’da gerçekleştir-
diklerini, bu yıl bir sanayi ve yüksek teknoloji kenti olan
Ankara’da gerçekleştirdiklerini aktaran Kuleyin, bu yılki zir-
veye ilk kez uluslararası hüviyet de kazandırdıklarını söyledi.
TOSYÖV’ün mottosunun “Girişimcinin Gücü” olduğunu anım-
Kutlu Karavelioğlu
satan Kuleyin, KOBİ’lerin uluslararasılaşmasında bir yol ha-
sı”
a
ritası oluşturmayı ve yeni darboğazlara karşı önlem almayı “KOBİ’ler ekonominin omurgası”
hedefledikleri Zirve’de; uluslararasılaşmayı, dijital dönüşümü, TİM (Türkiye İhracatçılar Meclisi) Başkan Vekili ve MAİB
İ
KOBİ’lerin teknik eksikliklerini ve ihtiyaçlarını ele alacaklarını (Makine İhracatçıları Birliği) Yönetim Kurulu Başkanı Kutlu
kaydetti: “Ulusal deneyimlerimizi uluslararası perspektiflerle Karavelioğlu, TOSYÖV’ün öncü bir vakıf olduğunu belirterek,
birleştirerek, KOBİ’lerimizin rekabet gücünü artırmak, yeni- “Hep ikonik bulmuşumdur. TİM; TOBB gibi deve dişi kurumlar,
likçi üretim yapısını teşvik etmek ve daha sürdürülebilir bir Vakfın Üyeleri. STK’larda bu muazzam bir güç. Ve etik mese-
ekonomik yapı inşa etmek zorundayız. Bunun için KOBİ’lerin lesinde akredite olabilmek, hep çağının ve emsallerinin öte-
çok yönlü bir eylem planını harekete geçirmeleri gerekmek- sinde bir kuruluş olması ve yönetilmesi. TOSYÖV’den
tedir. Risk analizlerini doğru yapabilmeli, alacak yönetimleri esinleniyoruz. TOSYÖV’ün önceki zirvelerde birçok meseleyi
konusunda alternatif çözümler üretebilmeli, alternatif pazar- yıllar öncesinden ele aldığını görüyoruz. Vizyonerliğinden esin-
lar yaratabilmelidirler. KOBİ Zirvesi bu konularda yapacakla- lenmeliyiz” diye konuştu. Karavelioğlu, istihdamın %70’ini, ih-
rının yol haritasını bulacakları bir platform olacak. Dünya racatın %35’ini sağlayan KOBİ’lerin ekonominin omurgası
ticaretinde ‘Ben de varım’ demek, artık uluslararasılaşma, di- olduğunu vurguladı: “Türkiye’deki 3.7 milyon KOBİ, ülkedeki
jital dönüşüm, sürdürülebilirlik ve yeşil mutabakat gibi kritik toplam girişimlerin %99.7’sini oluşturuyor. Mal ihraç eden KO-
kavramlara sahip olmakla mümkün. Bu kavramları bir an Bİ’lerin sayısı 110 binin üzerinde, ihracatları 87 milyar dolara
önce hayata geçirmeliyiz. Bu konuda KOBİ’lerimizin esnekli- ulaştı. KOBİ’ler dış ticaret fazlası veren net ihracatçılar. KO-
ğine, yenilikçiliğine ve dinamizmine güveniyoruz. Bunu başar- Bİ’lerin yarıdan fazlası düşük teknoloji üretimi yapıyor. KO-
mak için kamu, sivil toplum ve özel sektör el birliğiyle hızlı ve Bİ’lerin %1.5’unun yüksek teknolojili ürünler üretmesi kaygı
sonuç odaklı hareket etmeliyiz. Biz 20. KOBİ Zirvesi’nde KO- verici değil, cesaret vericidir. Temel sıkıntımız; imkan ve kabi-
Bİ’lerin bu kavramlar kendi şirketlerinde uygulanırken dikkat liyetlerinin önünde KOBİ’lerin farkındalıklarıdır.”
etmeleri gereken önemli noktaları yakalayabilecekleri bir içe- Ticaret savaşlarına değinerek, korumacı önlemlerin KO-
rik geliştirmeye çalıştık. Örneğin; yapay zekayı kullanarak Bİ’lerin önemini artıracağını söyleyen Karavelioğlu, şunları
uluslararası büyük bir e-ticaret platformu olmayı başarmış ifade etti: “İş dünyasına yönelik derneklerimizin rakip ülkeler-
şirketten tutun, dünya çapında bir sanayi devi olmuş şirketlere deki derneklerin imkanlarına kavuşması lazım. Endüstri çok
kadar deneyimleri katılımcılarımıza aktaracağız.” önemli bir dönüşümde. Olanların KOBİ’lerce anlamlandırıla-
Zirve’ye evsahipliği yapan KOSGEB’e, destekleyen TUR- bilmesi çatı kuruluşlar vasıtasıyla olur.” Karavelioğlu, TİM’in
MOB’a ve kurumsal sponsorları LOGO, MAİB ve KobiEfor’a 27 sektörde 67 birlikte yetkinliklerini dünyada ortaya koydu-
046 KobiEfor May s-Haziran 2025