Page 46 - KobiEfor Mayıs - Haziran 2025
P. 46

KAPAK



                                                           teşekkür eden Kuleyin, KobiEfor ve TOSYÖV iş birliğiyle hayata
                                                           geçirdikleri Yalçın Sönmez Girişimcilik Ödülleri’ni vereceklerini
                                                           açıkladı: “Türkiye inovatif girişimcilik ekosisteminin oluşma-
                                                           sında, OSB’lerin tüzel kişiliklerini kazanmasında ve 4562 Sayısı
                                                           OSB’ler Kanunu’nun çıkarılmasında büyük emekleri ve katkısı
                                                           olan, Kocaeli Alikahya Organize Sanayi Bölgesi (Kocaeli Ali-
                                                           kahya OSB) Yönetim Kurulu Başkanı, KobiEfor Onursal Baş-
                                                           kanı ve 2 dönem TOSYÖV Yönetim Kurulu Başkanlığı yapmış,
                                                           çok sevgili Dostum olan rahmetli Yalçın Sönmez adına ve anı-
                                                           sına hayata geçirdiğimiz Yalçın Sönmez Girişimcilik Ödülleri’ni
                                                           bugün burada veriyoruz. Dr. Nurdan Sönmez’in geliştirdiği bu
                                             Nezih Kuleyin
                                                           projeyi KobiEfor ve TOSYÖV iş birliğiyle hayata geçirdik. Yalçın
           “Mottomuz: Girişimcinin Gücü”                   Sönmez Girişimcilik Ödülleri kapsamında; kadın girişimci,
             TOSYÖV Yönetim Kurulu Başkanı Nezih Kuleyin, açılış ko-  genç girişimci ve geleceğin genç girişimcilerine; her birine 75
           nuşmasında; Vakfın kuruluş süreci ve amacı hakkında bilgi  bin TL ödül verelim dedik. 3 kategoride toplamda 225 bin TL
           verdi. TOSYÖV’ün KÜSGET; KOSGEB ve KGF’nin (Kredi Garanti  ödül veriyoruz.”
           Fonu) kuruluşlarında öncü olduğunu, ‘Girişim’ sözcüğünün
           marka hakkının TOSYÖV’de bulunduğunu anlatan Kuleyin, fi-
           nansmana erişim, dijital dönüşümde geride kalma riski, glo-
           bal tedarik zincirlerindeki kırılganlıklar, insan kaynağı
           teminindeki güçlükler, uluslararası pazarlarda yer kapma
           mücadelesi, gümrük savaşları gibi KOBİ’lerin gelişiminin
           önündeki temel sorunlara ve uluslararası dinamiklere de-
           ğindi. Daha önce 19 KOBİ Zirvesi’ni İstanbul’da gerçekleştir-
           diklerini, bu yıl bir sanayi ve yüksek teknoloji kenti olan
           Ankara’da gerçekleştirdiklerini aktaran Kuleyin, bu yılki zir-
           veye ilk kez uluslararası hüviyet de kazandırdıklarını söyledi.
           TOSYÖV’ün mottosunun “Girişimcinin Gücü” olduğunu anım-
                                                                                         Kutlu Karavelioğlu
           satan Kuleyin, KOBİ’lerin uluslararasılaşmasında bir yol ha-
                                                                                        sı”
                                                                                       a
           ritası oluşturmayı ve yeni darboğazlara karşı önlem almayı   “KOBİ’ler ekonominin omurgası”
           hedefledikleri Zirve’de; uluslararasılaşmayı, dijital dönüşümü,  TİM (Türkiye İhracatçılar Meclisi) Başkan Vekili ve MAİB
                                                                                                       İ
           KOBİ’lerin teknik eksikliklerini ve ihtiyaçlarını ele alacaklarını  (Makine İhracatçıları Birliği) Yönetim Kurulu Başkanı Kutlu
           kaydetti: “Ulusal deneyimlerimizi uluslararası perspektiflerle  Karavelioğlu, TOSYÖV’ün öncü bir vakıf olduğunu belirterek,
           birleştirerek, KOBİ’lerimizin rekabet gücünü artırmak, yeni-  “Hep ikonik bulmuşumdur. TİM; TOBB gibi deve dişi kurumlar,
           likçi üretim yapısını teşvik etmek ve daha sürdürülebilir bir  Vakfın Üyeleri. STK’larda bu muazzam bir güç. Ve etik mese-
           ekonomik yapı inşa etmek zorundayız. Bunun için KOBİ’lerin  lesinde akredite olabilmek, hep çağının ve emsallerinin öte-
           çok yönlü bir eylem planını harekete geçirmeleri gerekmek-  sinde bir kuruluş olması ve yönetilmesi. TOSYÖV’den
           tedir. Risk analizlerini doğru yapabilmeli, alacak yönetimleri  esinleniyoruz. TOSYÖV’ün önceki zirvelerde birçok meseleyi
           konusunda alternatif çözümler üretebilmeli, alternatif pazar-  yıllar öncesinden ele aldığını görüyoruz. Vizyonerliğinden esin-
           lar yaratabilmelidirler. KOBİ Zirvesi bu konularda yapacakla-  lenmeliyiz” diye konuştu. Karavelioğlu, istihdamın %70’ini, ih-
           rının yol haritasını bulacakları bir platform olacak. Dünya  racatın %35’ini sağlayan KOBİ’lerin ekonominin omurgası
           ticaretinde ‘Ben de varım’ demek, artık uluslararasılaşma, di-  olduğunu vurguladı: “Türkiye’deki 3.7 milyon KOBİ, ülkedeki
           jital dönüşüm, sürdürülebilirlik ve yeşil mutabakat gibi kritik  toplam girişimlerin %99.7’sini oluşturuyor. Mal ihraç eden KO-
           kavramlara sahip olmakla mümkün. Bu kavramları bir an  Bİ’lerin sayısı 110 binin üzerinde, ihracatları 87 milyar dolara
           önce hayata geçirmeliyiz. Bu konuda KOBİ’lerimizin esnekli-  ulaştı. KOBİ’ler dış ticaret fazlası veren net ihracatçılar. KO-
           ğine, yenilikçiliğine ve dinamizmine güveniyoruz. Bunu başar-  Bİ’lerin yarıdan fazlası düşük teknoloji üretimi yapıyor. KO-
           mak için kamu, sivil toplum ve özel sektör el birliğiyle hızlı ve  Bİ’lerin %1.5’unun yüksek teknolojili ürünler üretmesi kaygı
           sonuç odaklı hareket etmeliyiz. Biz 20. KOBİ Zirvesi’nde KO-  verici değil, cesaret vericidir. Temel sıkıntımız; imkan ve kabi-
           Bİ’lerin bu kavramlar kendi şirketlerinde uygulanırken dikkat  liyetlerinin önünde KOBİ’lerin farkındalıklarıdır.”
           etmeleri gereken önemli noktaları yakalayabilecekleri bir içe-  Ticaret savaşlarına değinerek, korumacı önlemlerin KO-
           rik geliştirmeye çalıştık. Örneğin; yapay zekayı kullanarak  Bİ’lerin önemini artıracağını söyleyen Karavelioğlu, şunları
           uluslararası büyük bir e-ticaret platformu olmayı başarmış  ifade etti: “İş dünyasına yönelik derneklerimizin rakip ülkeler-
           şirketten tutun, dünya çapında bir sanayi devi olmuş şirketlere  deki derneklerin imkanlarına kavuşması lazım. Endüstri çok
           kadar deneyimleri katılımcılarımıza aktaracağız.”   önemli bir dönüşümde. Olanların KOBİ’lerce anlamlandırıla-
             Zirve’ye evsahipliği yapan KOSGEB’e, destekleyen TUR-  bilmesi çatı kuruluşlar vasıtasıyla olur.” Karavelioğlu, TİM’in
           MOB’a ve kurumsal sponsorları LOGO, MAİB ve KobiEfor’a  27 sektörde 67 birlikte yetkinliklerini dünyada ortaya koydu-
           046 KobiEfor May s-Haziran 2025
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51