Page 43 - KobiEfor Mart 2025
P. 43

Taylan Demirci           Ferda Camcı Ataş   Berker Ayvacı    Nisan Güney Martı   Çiğdem Göksungur
             (Marka Yönetmeni)        (Kurucu Ortak)    (Kurucu Ortak)   (Marka Yönetmeni)  (Marka Yönetmeni)

           mamlayıp ardından pozisyonlarına uygun sorumluluklarla ge-  rini dönüştürmesini gerektiren bir süreç. Bu dönüşüm, iş sü-
           lişmelerine ve hızla yeni görevlere hazır hale gelebilmelerini   reçlerinin verimlileştirilmesi, organizasyonel kültürün dijital
           sağlıyoruz. İletişimin içeriden dışarıya doğru yayılması gereken   çağla uyumlu hale getirilmesi ve en önemlisi müşteri dene-
           bir disiplin olduğunun farkındayız. Bu nedenle kurum içinde   yiminin dijital araçlarla zenginleştirilmesi gibi ana başlıkları
           öğrenme süreçlerimizde iki yönlü mentorluk kavramını benim-  kapsamalı. Markalar, dijital dönüşüm stratejilerini sadece
           siyor ve birbirimizden öğrenerek büyümeye devam ediyoruz.”    teknolojik altyapıyı güçlendirmek için değil, aynı zamanda
                                                           şirketin genel vizyonu ve hedefleriyle paralel bir şekilde oluş-
             Yeşil dönüşüme verilen önem                   turmalı.”
             İletişim sektörünün toplumsal değer yaratmak yönünde
           önemli bir misyonu olduğunu düşündüklerini paylaşan Ferda   Ajans seçiminde
           Camcı Ataş, yeşil dönüşümün de iletişim hedeflerinde ön-  KOBİ’lere ve markalara öneriler
           celiklendirdikleri konu başlıkları arasında yer               Ferda Camcı Ataş, KOBİ’lere ve markalara
           aldığını vurguluyor: “Bu noktada farkındalık                çalışacakları ajansı seçerken şunları öneri-
           yaratacak, eğitim ve bilinçlendirme sağlaya-                yor: “Deneyim, dijital yetkinlik, yaratıcı yakla-
           cak kurumsal sosyal sorumluluk projeleri                    şım ve stratejik planlama gibi faktörlere
           geliştiriyor ve markalarımızın fayda odağında               odaklanmalı. Ajansın sektöre özel deneyimi,
           geliştirdikleri inovasyon ve teknolojileri ka-              dijital pazarlama becerileri ve inovatif çözüm-
           muoyu ile paylaşıyor, sektörde örnek oluştu-                ler geliştirme kapasitesi, başarılı bir işbirliği
           racak bir etki yaratmayı hedefliyoruz.”                      için önemli. Ayrıca, ajansın şeffaf iletişim, iş-
                                                                       birliği yeteneği ve bütçeye uygun çözümler
             İletişim kampanyasını başarılı kılan kriterler   sunması, markaların uzun vadeli hedeflerine ulaşmalarını
             Ferda Camcı Ataş, bir iletişim kampanyasının başarısının;   sağlamada kritik bir öneme sahip.”
           yalnızca satış odaklı değil, aynı zamanda marka itibarının
           güçlendirilmesi, hedef kitleyle güçlü bir bağ kurulması ve et-  Hibrit bir döneme adapte olabilmek
           kileşim yaratılması gibi unsurlarla da ölçülmesi gerektiğini   Ferda Camcı Ataş, sektöre ilişkin ise şu değerlendir-
           düşünüyor: “Kampanya süreçlerinde empatik bir yaklaşım   meyi yapıyor: “PR (halkla ilişkiler) sektörü gelecek dö-
           benimsemek, dijital stratejileri etkili kullanmak ve toplumsal   nemde etkileşim ve geri bildirim almaya daha çok
           sorumluluk projelerine odaklanmak başarılı bir kampanyayı   odaklanacak. Dijital PR kampanyaları, sosyal medya ve
           da beraberinde getiriyor. Kampanyaların esnek ve duyarlı ol-  influencer iş birlikleri ile derinlemesine entegre olacak.
           ması, insanların zorlu süreçlerde destek bulmalarını sağla-  Ayrıca, sürdürülebilirlik ve etik iletişim de giderek daha
           ması, markaların uzun vadeli başarısını artıran faktörler   fazla önem kazanacak. Yapay zeka ve otomasyonun rolü
           olduğu kanaatindeyim.”                          artacak, ancak insan faktörü ve strateji geliştirme süreci
                                                           hala kritik olacak. Sektör, bu dönüşümle geleceğe ha-
             “Dijitalleşme, markaların vizyon ve           zırlanacak. Bununla birlikte itibar ve algı yönetimi gibi
             hedefleriyle birlikte oluşturulmalı”           konularda geleneksel medya iletişimi de gücünü de ko-
             Ferda Camcı Ataş, dijitalleşmenin önemine de değiniyor:   rumaya devam edecek. Biz PR şirketleri açısından hibrit
           “Dijitalleşme, yalnızca teknolojiyi benimsemekle sınırlı kal-  bir döneme adapte olabilmek de bu noktada önem ka-
           mamalı; aslında, bu kavram şirketlerin tüm iş yapış şekille-  zanacak.”

                                                                                       Mart 2025  KobiEfor  43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48