Page 57 - KobiEfor-Nisan-2021
P. 57
tahsis ediyoruz bu oranı 3’te 1’e çıkarmak istiyoruz. eklenmesiyle uçtan uca bir yatırım platformuna dö-
Amacımız KOBİ paydaşlarımızı da dijitalleştirmek. nüşen TFXTARGET hakkında da açıklamalarda bu-
Bunun için ücretsiz KOBİ paketleri veriyoruz” dedi. lundu. Özdeniz, sektörde bir ilk olan TFXTARGET’ın
güncel ara yüzü ile her seviyeden yatırımcıya, en bü-
Dijitalleşmeyle yeni müşteri kazanılıyor yük marka ve şirketlerin kolaylıkla hissedarı olma
Türkiye Finans’ın Bilgi Sistemleri Departmandaki imkanını sunduklarının, büyük veya küçük ölçekli
insan kaynağının yaklaşık yüzde 65’i dönüşüm pro- fark etmeksizin herkesin kullanabileceği ve yatırım
jelerine odaklı biçimde çalışıyor. Akşam, “Bu da de- yapmayı herkes için kolay hale getiren bir platform
mek oluyor ki Bilgi Sistemleri ekibimizin yarısından olduğunun altını çizdi. Türkiye Finans’ın dijital ya-
fazlası mevcut süreçlerimizi korumak ve geliştirmek tırım platformu olan TFXTARGET ile şubelere ve
yerine; mevcutların yerine koyabileceğimiz yeni sü- internet şubesine bağlı kalmadan, akıllı telefonlar-
reçler oluşturabilmeye odaklandı. Dijital dönüşü- dan hafta içi 5 gün 24 saat boyunca, yabancı para
mün değerine inanmak ve bu yola baş koymak ne- ve kıymetli madenlerin alış ve satış işlemleri uygun
reden bakarsanız bakın bir cesaret gerektirir” diye kurlarla gerçekleştirilebiliyor. Önümüzdeki dönem-
konuştu. de TFXTARGET’a yeni özellikler eklenerek, fonksi-
Dijital alt yapısı kuvvetli ürün ve hizmetler sayesin- yonlarının daha da genişletilmesi hedefleniyor.
de daha önce katılım bankalarıyla çalışmamış yeni
müşteriler kazanarak katılım bankacılığı sektörü- Uzaktan Müşteri Edinimi ile
nün büyümesine öncülük ettiklerini aktaran Akşam, bankacılığın yeri zamanı olmayacak!
uzaktan müşteri ediniminin katılım bankaları arasın- Uzaktan müşteri ediniminin bireyler ve sektör üze-
da da büyük bir heyecan yaratacağını rinde yaratacağı etkileri değerlendiren
ve rekabeti olumlu yönde etkileyerek Özdeniz, bu sürece hazır olduklarını,
sektörün yüzde 15 olan pazar büyük- müşteri edinimi sırasındaki yüz tanıma,
lüğü hedefini destekleyeceğini söyledi. dijital doğrulamalar ve çağrı merkezi
Dijitalleşme vizyonunu bütüncül bir personeli ile görüşme gibi birkaç daki-
yaklaşımla mobil kanalların ötesine kayı geçmeyen adımlarla süreci son de-
taşımayı hedeflediklerinin altını çizen rece güvenli hale getirdiklerini kaydetti.
Murat Akşam sözlerine şöyle devam Müşterilerin şubeye gitme zorunlu-
etti: “Müşterilerimize dokunduğumuz luklarını ortadan kaldırarak bankala-
her noktada, hizmetin yeri zamanı yok rın şube sayılarından bağımsız olarak
diyerek bankacılık deneyimini mü- müşterilere yeri ve zamanı olmadan
kemmelleştirmeyi önceliklendiriyo- erişmelerini sağlayacak bir gelişme
ruz. İster emekli ister profesyonel bir olduğunu paylaşan Özdeniz, gelişme-
yönetici olun yeri geldiğinde evinizde nin aynı zamanda bankalar arasındaki
oturduğunuz yerden hisse senedi alıp rekabeti ciddi şekilde arttıracağını ifa-
satmak, yeri geldiğinde bir beyaz eşya de etti.
bayisinde alışveriş yaparken şubeye gitmeden hızlıca Türkiye Finans’ın dijitalleşen hizmetleri sayesin-
finansman ihtiyacını karşılamak yeri geldiğinde ise de finansal fırsat eşitliği yaratmak adına perakende
şubelerimizde hızlı, güvenli ve kağıtsız süreçlerle iş- bankacılıkta önemli adımlar attıklarını ifade eden
lemlerini tamamlamak olabilir.” Özdeniz, şunları söyledi: “Dijital bankacılık anlayışı
Akşam, 2020 yılında geliştirdikleri yenilikçi ve sayesinde artık finans kurumlarının şube sayıları-
müşteri odaklı yeni fonksiyonlar ile aktif mobil müş- nın kritik önemi geride kaldı. İnternetin çektiği her-
teri sayısını önceki yıla göre yüzde 39, dijital işlem hangi bir yerde, ister denizin ortasında olsun ister
hacimlerini ise yüzde 47 arttırdıklarını belirterek; dağ başındaki bir köyde, akıllı telefona sahip her-
dijitalden müşteri başvuru sayısını üç, müşteri edi- kes yalnızca birkaç dokunuşla ihtiyaç duyduğu tüm
nim sayısını ise iki katına çıkardıklarını dile getirdi. işlemleri kolayca yapabilir hale geldi. Artık birçok
Akşam, uzaktan müşteri edinimi ile başlayan yeni bankacılık işlemi Twitter’da paylaşımları takip et-
dönemle birlikte dijital kanallardan edindikleri yeni mek, Instagram’da fotoğraf beğenmek kadar kolay.
aktif müşteri oranını yüzde 68’den yüzde 80 seviye- Bu durum herkesin finansal hizmetlere erişiminde
lerine çıkarmayı öngördüklerini söyledi. eşit olanaklara sahip olmasını sağladı. Türkiye Fi-
nans olarak bu yeni bankacılık anlayışının ülkemiz-
TFXTARGET’in ürün gamı genişletildi deki temsilcisi olmaktan gurur duyuyoruz.”
Türkiye Finans Perakende Bankacılık Genel Mü- Özdeniz, TFX TARGET’ın toplam kullanıcı sayısı-
dür Yardımcısı M. Necati Özdeniz, geçen yılın ikinci nın 500 bini aştığını, bu sayının daha da artacağını
çeyreğinde hisse senedi ve fon alış-satış işlemlerinin paylaştı.
Nisan 2021 KobiEfor 57