Page 57 - KobiEfor-Nisan-2021
P. 57

tahsis ediyoruz bu oranı 3’te 1’e çıkarmak istiyoruz.   eklenmesiyle uçtan uca bir yatırım platformuna dö-
               Amacımız KOBİ paydaşlarımızı da dijitalleştirmek.   nüşen TFXTARGET hakkında da açıklamalarda bu-
               Bunun için ücretsiz KOBİ paketleri veriyoruz” dedi.   lundu. Özdeniz, sektörde bir ilk olan TFXTARGET’ın
                                                                güncel ara yüzü ile her seviyeden yatırımcıya, en bü-
                  Dijitalleşmeyle yeni müşteri kazanılıyor      yük marka ve şirketlerin kolaylıkla hissedarı olma
                  Türkiye Finans’ın Bilgi Sistemleri Departmandaki   imkanını sunduklarının, büyük  veya  küçük ölçekli
               insan kaynağının yaklaşık yüzde 65’i dönüşüm pro-  fark etmeksizin herkesin kullanabileceği ve yatırım
               jelerine odaklı biçimde çalışıyor. Akşam, “Bu da de-  yapmayı herkes için kolay hale getiren bir platform
               mek oluyor ki Bilgi Sistemleri ekibimizin yarısından   olduğunun altını çizdi. Türkiye Finans’ın dijital ya-
               fazlası mevcut süreçlerimizi korumak ve geliştirmek   tırım platformu olan TFXTARGET ile şubelere ve
               yerine; mevcutların yerine koyabileceğimiz yeni sü-  internet şubesine bağlı kalmadan, akıllı telefonlar-
               reçler oluşturabilmeye odaklandı. Dijital dönüşü-  dan hafta içi 5 gün 24 saat boyunca, yabancı para
               mün değerine inanmak ve bu yola baş koymak ne-   ve kıymetli madenlerin alış ve satış işlemleri uygun
               reden bakarsanız bakın bir cesaret gerektirir” diye   kurlarla gerçekleştirilebiliyor. Önümüzdeki dönem-
               konuştu.                                         de TFXTARGET’a yeni özellikler eklenerek, fonksi-
                  Dijital alt yapısı kuvvetli ürün ve hizmetler sayesin-  yonlarının daha da genişletilmesi hedefleniyor.
               de daha önce katılım bankalarıyla çalışmamış yeni
               müşteriler kazanarak katılım bankacılığı sektörü-  Uzaktan Müşteri Edinimi ile
               nün büyümesine öncülük ettiklerini aktaran Akşam,   bankacılığın yeri zamanı olmayacak!
               uzaktan müşteri ediniminin katılım bankaları arasın-  Uzaktan müşteri ediniminin bireyler ve sektör üze-
               da da büyük bir heyecan yaratacağını                        rinde yaratacağı etkileri değerlendiren
               ve rekabeti olumlu yönde etkileyerek                        Özdeniz, bu sürece hazır olduklarını,
               sektörün yüzde 15 olan pazar büyük-                         müşteri edinimi sırasındaki yüz tanıma,
               lüğü hedefini destekleyeceğini söyledi.                      dijital doğrulamalar ve çağrı merkezi
                  Dijitalleşme vizyonunu bütüncül bir                      personeli ile görüşme gibi birkaç daki-
               yaklaşımla mobil kanalların ötesine                         kayı geçmeyen adımlarla süreci son de-
               taşımayı hedeflediklerinin altını çizen                      rece güvenli hale getirdiklerini kaydetti.
               Murat Akşam sözlerine şöyle devam                              Müşterilerin şubeye gitme zorunlu-
               etti: “Müşterilerimize dokunduğumuz                         luklarını ortadan kaldırarak bankala-
               her noktada, hizmetin yeri zamanı yok                       rın şube sayılarından bağımsız olarak
               diyerek bankacılık deneyimini mü-                           müşterilere yeri ve zamanı olmadan
               kemmelleştirmeyi   önceliklendiriyo-                        erişmelerini sağlayacak bir  gelişme
               ruz. İster emekli ister profesyonel bir                     olduğunu paylaşan Özdeniz, gelişme-
               yönetici olun yeri geldiğinde evinizde                      nin aynı zamanda bankalar arasındaki
               oturduğunuz yerden hisse senedi alıp                        rekabeti ciddi şekilde arttıracağını ifa-
               satmak, yeri geldiğinde bir beyaz eşya                      de etti.
               bayisinde alışveriş yaparken şubeye gitmeden hızlıca   Türkiye Finans’ın dijitalleşen hizmetleri sayesin-
               finansman ihtiyacını karşılamak yeri geldiğinde ise   de finansal fırsat eşitliği yaratmak adına perakende
               şubelerimizde hızlı, güvenli ve kağıtsız süreçlerle iş-  bankacılıkta önemli adımlar attıklarını ifade eden
               lemlerini tamamlamak olabilir.”                  Özdeniz, şunları söyledi: “Dijital bankacılık anlayışı
                  Akşam, 2020 yılında geliştirdikleri yenilikçi ve   sayesinde artık finans kurumlarının şube sayıları-
               müşteri odaklı yeni fonksiyonlar ile aktif mobil müş-  nın kritik önemi geride kaldı. İnternetin çektiği her-
               teri sayısını önceki yıla göre yüzde 39, dijital işlem   hangi bir yerde, ister denizin ortasında olsun ister
               hacimlerini ise yüzde 47 arttırdıklarını belirterek;   dağ başındaki bir köyde, akıllı telefona sahip her-
               dijitalden müşteri başvuru sayısını üç, müşteri edi-  kes yalnızca birkaç dokunuşla ihtiyaç duyduğu tüm
               nim sayısını ise iki katına çıkardıklarını dile getirdi.   işlemleri kolayca yapabilir hale geldi. Artık birçok
               Akşam, uzaktan müşteri edinimi ile başlayan yeni   bankacılık işlemi Twitter’da paylaşımları takip et-
               dönemle birlikte dijital kanallardan edindikleri yeni   mek, Instagram’da fotoğraf beğenmek kadar kolay.
               aktif müşteri oranını yüzde 68’den yüzde 80 seviye-  Bu durum herkesin finansal hizmetlere erişiminde
               lerine çıkarmayı öngördüklerini söyledi.         eşit olanaklara sahip olmasını sağladı. Türkiye Fi-
                                                                nans olarak bu yeni bankacılık anlayışının ülkemiz-
                  TFXTARGET’in ürün gamı genişletildi           deki temsilcisi olmaktan gurur duyuyoruz.”
                  Türkiye Finans Perakende Bankacılık Genel Mü-   Özdeniz, TFX TARGET’ın toplam kullanıcı sayısı-
               dür Yardımcısı M. Necati Özdeniz, geçen yılın ikinci   nın 500 bini aştığını, bu sayının daha da artacağını
               çeyreğinde hisse senedi ve fon alış-satış işlemlerinin   paylaştı.

                                                                                           Nisan 2021 KobiEfor 57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62