Page 103 - KobiEfor Kasım 2021
P. 103
Atasay: 3 farklı konseptte franchise veriyor, fiyatlar Çengelköy Börekçisi: Yatırım bütçesi minimum
ç
225.000 dolar ile 1.2 milyon dolar arasında değişiyor. 200.000 TL, maksimum 500.000
Bir mağazanın yatırımı; TL. Proje, pazarlama ve personel
büyüklüğü ve lokasyonu- eğitimi de sunan Çengelköy Bö-
na göre ortalama 3-5 yıl rekçisi, kardan pay almıyor.
arasında geri dönüyor. Bilgi için: https://cengelkoyborekcisi.com/bayi-
Atasay için 225.000 dolar, lik-basvurusu/
Atasay Shop için 500.000
dolar, Atasay Altın Market için 1.2 milyon dolar yatı- Çilek Mobilya: Yatırım bütçesi minimum 150.000TL-
rım bedeli gerekiyor. maksimum 300.000 TL. İlk yatırım için
Bilgi için: https://www.atasay.com/franchising-sistemi (mağaza, depo, demirbaş) 150.000-
300.000 TL işletme sermayesi gerekiyor.
Apaz Grup: Bünyesinde Baydöner, PidebyPide Bilgi için: https://cilek.com/pages/
ve Bursa İshakbey markalarını bulunduran Apaz bayi-olmak
Group; Türk mutfağının yöresel
lezzetlerini sunuyor. Apaz Group, Pidem: Türkiye’nin en büyük yerli restoran zin-
Pandemi sürecinde franchise’la- cirlerinden HD Holding, Türkiye genelinde 50’den
rının cirosundan alınan %5’lik ro- fazla ilde 250 restoranıyla faa-
yalty oranını bu süreçte almıyor. liyet gösteriyor, 3.500’ün üze-
Bursa İshakbey markası içinse %5 rinde çalışanıyla her yıl 30
royalty oranı belirlenmiş. Pideby- milyondan fazla misafir ağırlı-
Pide franchise planında AVM ve yor. Yatırım bedelinin, 500.000
cadde mağazaları olmak üzere iki TL+KDV-600.000 TL+KDV’yi bulduğu ifade ediliyor.
model bulunuyor. İsim hakkı bede- Bilgi için: https://pidem.com.tr/franchise
li bu döneme özel 75.000 TL+KDV.
Bursa İshakbey markasının isim So CHIC: Mücevher sektöründe, Sezgin Group
hakkı bedeli: 150.000 TL+KDV. Toplam yatırım mali- çatısı altında faaliyet
2
yeti lokasyon ve m ’ye göre değişiyor, restoran kuru- gösteren perakende
lum maliyeti proje aşamasında fiyatlandırılıyor. mağazalar zincir mar-
Bilgi için: www.apazgroup.com/new/franchising kası So CHIC franchise
yatırım bütçesi; mini-
CarrefourSA: Türkiye’de 41 ilde, 29 hiper, 367 mum 500.000 TL+KDV-
süper, 215 mini, 30 gurme, 36 bayilik ile toplam- maksimum 1.000.000 TL+KDV.
da 702 market, 11.000 çalışanla günlük ortalama Bilgi için: https://www.sochic.com/franchising
500.000 müşteriye hizmet ve-
ren Avrupa’nın öncü parekende Little Caesars Pizza: Anahtar teslim restora-
zincirlerinden CarrefourSA’nın, nın maliyeti ortalama 800.000
bayilik başvuruları başladı. Sa- TL+KDV. Little Caesars, aday-
bancı Holding ve Carrefour Group gücüne sahip lardan iş planı istiyor, başarı
CarrefourSa’nın açık olan market dönüşümü için bulunan adaylardan 10.000
gerekli ekipman ve inşaat maliyetleri: 100.000- Dolar protokol bedeli alıyor ve
500.000 TL. Yeni market açılışı için gerekli ekipman eğitim aşamasına geçiyor.
2
ve inşaat m maliyetleri; mini format için: 2.500- Bilgi için: https://www.littlecaesars.com.tr/
4.000 TL, süper format için: 2.000-3.000 TL. Banka franchise/franchisee-olma-sureci
teminat mektubu: 300.000-1.000.000 TL arasında.
Bilgi için: https://www.carrefourkatalog.com/ba- Bargello: Parfüm, vücut spreyi, kolonya, ortam
yilik/page/1 ve araç kokuları gibi farklı ürünleri üreten Bar-
gello, 30 ülkede, 350’den fazla sa-
Domino’s Pizza: 85 ülkede 17.000’den fazla resto- tış noktasıyla faaliyet gösteriyor.
ranıyla dünyanın en büyük evlere servis restoran zin- Bargello’nun cadde üstü mağaza ve
cirlerinden Domino’s Pizza, franc- kiosk konsept satış noktaları bulu-
hise bedeli, dükkanların yerine nuyor. Franchise modeliyle büyüyen
2
m ’sine ve diğer koşullara bağlı Bargello’nun yatırım bütçesi mini-
olarak 250.000 TL ile 270.000 TL mum 110.000 TL.
arasında değişim gösteriyor. Bilgi için: https://www.bargello.com.tr/
Bilgi için: https://franchisefirsatlari.dominos.com.tr franchising-s78.html
.DVÜP KobiEfor 103