Page 59 - KobiEfor_Mart_2020
P. 59

de dünyadaki global markalar aras›na girmek.    alan güçlü fenomenlerle ku-
          Türkiye’den ç›km›fl bir dünya markas› hedefiyle  rumlara güçlü dijital pazarla-
          ilerliyoruz. Amsterdam’›n merkezinde, Köln ve   ma çal›flmalar› sunuyor. Yasin
          Stuttgart’ta fiziki deneyim ma¤azalar› açaca¤›z.  Çörekci, datas›nda bulunan
          The Medya Ajans, grubumuzun en büyük destekçi-  influencerlarla markalar›n bi-
          si. Tecrübelerimizi di¤er firmalara da aktarmay›  linirli¤ini art›ran ajans›n, he-
          düflünüyoruz. Tamamen yerli ve milli bir firmay›z,  deflemeyi ve stratejilerini,
          öz sermayemizle ilerliyoruz.”                   marka beklentilerini do¤ru
            Lider dijital ajans olma hedefi: ABD’de ticaretin  analiz ederek gerçeklefltirdi¤ini aktar›yor.
          yüzde 30’unun dijital alanda gerçekleflti¤ine ve pa-  “Do¤ru firma, do¤ru ürün, do¤ru ünlü olmal›”:
                                  zar›n h›zla büyüdü¤üne  Yasin Çörekçi markalar›n ünlü kullan›m›na iliflkin
                                  dikkat çeken Çörekci,   ise flu uyar›y› yap›yor: “Do¤ru firma, do¤ru ürün,
                                  Yasin Global Group ve   do¤ru ünlü olmal›. Karfl› taraf›n bu ürünü gerçek-
                                  The Medya Ajans ola-    ten kulland›¤›n› verebilirseniz geri dönüflüm de o
                                  rak dijital pazarlama   kadar baflar›l› oluyor. Marka ile ünlünün hayat›n›n
                                  konusunda iddial› ol-   içiçe geçmesi gerekiyor.”
                                  duklar›n› söylüyor. Çö-   “Dijitalde güçlü olanlar ayakta kalacak”: Yasin
                                  rekci, sektöre güçlü bir  Çörekci, e-ticaret yapmak isteyenlere; belli bir ko-
          girifl yapan ve dijital pazarlama alan›nda önemli bir                nuya odaklanmalar›n›, sat-
          marka olma hedefiyle ilerleyen The Medya’n›n,                       t›klar› ürünün uzman› ol-
          2020 y›l›nda, büyük kurumsal flirketler, bankalar,                   malar›n›, en iyi fiyat› en iyi
          havayolu flirketleri, büyük e-ticaret flirketlerine de                kaliteyi  hedeflemelerini
          hizmet vermeyi hedefledi¤ini paylafl›yor: “The Med-                  öneriyor: “Geleneksel yön-
          ya’n›n 5 kiflilik ekibini 2020 y›l›n›n sonunda 20 kifli-              temleri bir tarafa b›rakma-
          ye ç›karmay› hedefliyoruz. Biz bugün kurulmad›k.                    n›n zaman› geldi de geçiyor.
          Biz e-ticaretin içinden geliyoruz, zaten bu ifli 15 y›l-             Dijitalde güçlü olan firma-
          d›r yap›yoruz, bu alandaki bilgi birikimimizi ve de-                lar, dijitaldeki teknolojiyi
          neyimlerimizi The Medya’ya aktar›yoruz. 8 firmaya                   yakalayanlar ayakta kala-
          hizmet vererek ifle bafllad›k, 2020 y›l› sonunda en  cak. Yenilikleri çok iyi takip etmeliler, sosyal med-
          az 20 müflteriye hizmet sunmay› hedefliyoruz. The  yada sözde de¤il özde müflteriye odaklanmal›lar.”
          Medya Ajans olarak iki y›l içinde, sektörde lider di-  Çörekci, firmalar›n dijital ajans seçiminde dikkat
          jital ajans olmay› hedefliyoruz.”               etmeleri gereken noktalara da de¤iniyor: “Samimi-
            ‹novatif çözüm oda¤›nda dan›flmanl›k: Yasin Çö-  yet, dürüstlük ve tecrübe çok önemli, ayn› dili konu-
          rekci, “The Medya Ajans, fleffaf diyalog prensibiyle  fluyor olmalar› gerekiyor. Biz dijital pazarlamada
          müflteri iliflkilerini                            baflar›l›y›z, müflteri bak›fl aç›s› ve beklentisini çok
          güçlü tutuyor. ‹hti-                            iyi biliyoruz, onlar›n bütçesi kendi bütçemizmifl gibi
          yaç analizi, hedefle-                           davran›yoruz.
          me ve do¤ru strateji                              Ajanslar müflteriyi anlamadan elindeki bütçeyi
          gelifltirme çal›flma-                             harcama derdinde olabiliyor, bence sektörün en
          lar›yla optimum büt-                            büyük problemi bu. Günün sonunda baflar› sat›flt›r.
          çe ile maksimum                                 Müflteriden ald›¤›m›z bütçeyle yap›lan ifller, sat›fla
          fayda sunuyor. Sek-                             dönüflmüyorsa baflar›l› de¤ilizdir. Bugün Sinoz Koz-
          törde deneyimli ekibinden gücünü alan The Medya,  metik’in ayl›k cirolar› dijital pazarlamayla 8-10 mil-
          inovasyon ve teknoloji ça¤›n›n gerektirdi¤i marka  yon TL’lere ulaflt›. ‹ddial›y›z. Müflterilerimize iyi hiz-
          alg› yönetimini hedef kitle ve pazarlama oda¤›nda  met verelim ki sürdürebilir olsun. Örne¤in; geçen
          yürütüyor. The Medya, lider marka referanslar›na  ay hizmet vermeye bafllad›¤›m›z müflterimiz harca-
          sahip ekibiyle baflar›l› çal›flmalara imza at›yor. Diji-  d›¤› 1 birim paraya karfl›l›k 11 birim geri dönüflüm
          tal dünyan›n pazarlama faaliyetlerini uzman kadro-  sa¤lad› ve bizi yeni müflterilere de tavsiye etti. ‹fli-
          sunun deneyimiyle markalar›n bilinirli¤ini art›rmak  mizi severek yap›yo-
          için kullan›yor. The Medya, dijital pazarlama alan›n-  ruz. Bu yönde heye-
          da sektörü analiz ediyor,  güncel çal›flmalarla müfl-  canla bana gelip dijital
          terilerini gelece¤e tafl›yor” diye konufluyor.    pazarlama alan›nda
            Influencer marketingin yeni nesil reklam ajan-  soru soran herkese
          s›; The Medya: Rakiplerinden influencer marketing  yard›mc› olmaya çal›-
          faaliyetleriyle ayr›lan The Medya, datas›nda yer  fl›yorum.”
                                                                                      Mart 2020 KobiEfor 59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64