Page 82 - KobiEfor Ekim 2020
P. 82

'26<$   à1á$$7



                                       7UNL\H ä06$'


          ´<HUOL DOJ×V× \HWHUL NDGDU GHæHU J|UP\RUµ



         Türkiye İMSAD Yönetim Kurulu Başkanı  gücünü yansıtıyor. Dış Ticaret Endeks
         Tayfun Küçükoğlu, “Ürünlerimizin                 raporlarımız da gösteriyor ki ‘
         kalitesi ve ihracat performansımız               Made in Turkey’ algısı henüz iç pazarda
         Türkiye inşaat malzemesi sanayisinin             hak ettiği değeri göremiyor” dedi.


              andemi sürecinde yerli üretimin öneminin
              bir kez daha anlaşıldığını vurgulayan Çevre
         Pve Şehircilik Bakanı Murat Kurum’un, inşaat
         malzemelerinin yüzde 100 yerli olması için çalışma
         başlattıklarını bildirmesinin ardından, Türkiye İM-
         SAD (Türkiye İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derne-
         ği) konuyla ilgili bir açıklama yaptı.
            Yerli ürün konusunda atılacak her adımın, mil-
         li ekonomi, inşaat sektörü ve inşaat malzemeleri
         sanayisinin gelişimine önemli katkı sağlayacağını
         belirten Türkiye İMSAD Yönetim Kurulu Başkanı
         Tayfun Küçükoğlu, “Ülkemizdeki inşaatlarda özel-
         likle yerli ürünlerin kullanılması gerektiğini, Türkiye   ihracatımızın gelişimine de katkı verilmesidir. Ar-
         İMSAD olarak her platformda dile getiriyoruz. Ürün-  tık mümkün olduğu kadar ihracatın arttığı ithalatın
         lerimizin kalitesi ve ihracat performansımız Türkiye   azaldığı bir dengeyi kurmaya çalışmalıyız” dedi.
         inşaat malzemesi sanayisinin gücünü yansıtıyor. Dış
         Ticaret Endeks raporlarımız da gösteriyor ki ‘Made   Sektör bölgesine hitap edebilir
         in Turkey’ algısı henüz iç pazarda hak ettiği değeri   Ar-Ge faaliyetlerinin gelişmesi gerektiğini vur-
         göremiyor. İç pazarda da yerli malzemeye duyulan   gulayan Tayfun Küçükoğlu, “Halihazırda ithal edilen
         güvenin artması gerekiyor. Bunu bir yerli malı se-  akıllı malzeme diye de adlandırdığımız katmadeğer-
         ferberliği olarak değerlendirebiliriz” diye konuştu.  li ürünlerin ülkemizde üretilmesi ithalatımızın azal-
            Sadece iç piyasa için değil bölge coğrafyaya   masını sağlar. Bugün tüketici teşvik paketi ile sektör
         yetecek ölçüde üretim güçlerininin bulunduğunu   olarak iç pazara odaklanmamız 2020 ekonomisinin
         kaydeden Küçükoğlu, şunları söyledi: “Dolayısıyla   büyüme performansı için önemli bir adım ama sür-
         Türkiye inşaat malzemeleri sanayisi, bugün ithala-  dürülebilir büyüme için dış pazara da odaklanma-
                             tının 3 misli ihracat yaparak   mız gerekiyor. İnşaat malzemesi sektörü, inşaat
                             ülkemizin gelişimine kritik   endüstrisinin sanayi tarafını temsil ediyor ve ülke-
                             fayda sağlıyor. Hedefimiz,    mizin dış ticaretine, istihdam ve büyümesine olan
                             Covid-19 sonrası 5 yıllık sü-  katkısıyla müteahhitlik, mimarlık, gayrimenkul ve
                             reçte ithalatın 4 misli ihracat   teknik müşavirlik sektörlerinden ayrışıyor. Ağırlıklı
                             seviyesine ulaşmak ve ülke-  taşa-toprağa dayalı, kendi maden yataklarımızdan
                             mize sağladığımız cari fazla-  elde edilen madenlerin işlendiği bir sektörden bah-
                             yı artırmaktır. Çünkü teknik,   sediyoruz. Otomotiv de dahil olmak üzere, ülkemize
                             teknolojik, altyapı ve insan   en yüksek katmadeğer, inşaat malzemesi sektörü
                             kaynağı açısından bu po-     tarafından sağlanıyor” diye konuştu.
            Tayfun Küçükoğlu
                             tansiyele sahibiz. Bulundu-    İnşaat sektörümüzün dünya çapında rekabet ede-
         ğumuz coğrafyada ve tüm kıtalarda ihracat yapma   bilirliği bulunduğunu hatırlatan Küçükoğlu, “Dün-
         kapasitesine ulaşmış Türkiye inşaat malzemeleri   ya ihracat sıralamasında ilk 10 içinde yer alıyoruz.
         sektörü, gelişimi ile ülkemiz adına gururlanma-  2019 yılında ihracatı 21.5 milyar dolara ulaşan inşaat
         mızı sağlıyor.” İthal edilen ürünlerin tamamına   malzemesi sektörü şu anda otomotiv, tekstil ve ha-
         yakınının Türkiye’de üretildiğini hatırlatan Küçü-  zır giyimden sonra en yüksek ihracat yapan üçüncü
         koğlu, “İhtiyacımız; Ar-Ge faaliyetlerimizin daha da   sektör konumunda. Türkiye’nin toplam ihracatının
         geliştirilmesi, ithal ürün kullanımının daha sınırlı   neredeyse üçte birini, inşaat malzemeleri sanayisi
         bir alanda kalmasının sağlanması ve aynı zamanda   gerçekleştiriyor. İnşaat malzemesi sektörü halen

         82 KobiEfor Ekim 2020
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87