Page 82 - KobiEfor Ekim 2020
P. 82
'26<$ à1á$$7
7UNL\H ä06$'
´<HUOL DOJ×V× \HWHUL NDGDU GHæHU J|UP\RUµ
Türkiye İMSAD Yönetim Kurulu Başkanı gücünü yansıtıyor. Dış Ticaret Endeks
Tayfun Küçükoğlu, “Ürünlerimizin raporlarımız da gösteriyor ki ‘
kalitesi ve ihracat performansımız Made in Turkey’ algısı henüz iç pazarda
Türkiye inşaat malzemesi sanayisinin hak ettiği değeri göremiyor” dedi.
andemi sürecinde yerli üretimin öneminin
bir kez daha anlaşıldığını vurgulayan Çevre
Pve Şehircilik Bakanı Murat Kurum’un, inşaat
malzemelerinin yüzde 100 yerli olması için çalışma
başlattıklarını bildirmesinin ardından, Türkiye İM-
SAD (Türkiye İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derne-
ği) konuyla ilgili bir açıklama yaptı.
Yerli ürün konusunda atılacak her adımın, mil-
li ekonomi, inşaat sektörü ve inşaat malzemeleri
sanayisinin gelişimine önemli katkı sağlayacağını
belirten Türkiye İMSAD Yönetim Kurulu Başkanı
Tayfun Küçükoğlu, “Ülkemizdeki inşaatlarda özel-
likle yerli ürünlerin kullanılması gerektiğini, Türkiye ihracatımızın gelişimine de katkı verilmesidir. Ar-
İMSAD olarak her platformda dile getiriyoruz. Ürün- tık mümkün olduğu kadar ihracatın arttığı ithalatın
lerimizin kalitesi ve ihracat performansımız Türkiye azaldığı bir dengeyi kurmaya çalışmalıyız” dedi.
inşaat malzemesi sanayisinin gücünü yansıtıyor. Dış
Ticaret Endeks raporlarımız da gösteriyor ki ‘Made Sektör bölgesine hitap edebilir
in Turkey’ algısı henüz iç pazarda hak ettiği değeri Ar-Ge faaliyetlerinin gelişmesi gerektiğini vur-
göremiyor. İç pazarda da yerli malzemeye duyulan gulayan Tayfun Küçükoğlu, “Halihazırda ithal edilen
güvenin artması gerekiyor. Bunu bir yerli malı se- akıllı malzeme diye de adlandırdığımız katmadeğer-
ferberliği olarak değerlendirebiliriz” diye konuştu. li ürünlerin ülkemizde üretilmesi ithalatımızın azal-
Sadece iç piyasa için değil bölge coğrafyaya masını sağlar. Bugün tüketici teşvik paketi ile sektör
yetecek ölçüde üretim güçlerininin bulunduğunu olarak iç pazara odaklanmamız 2020 ekonomisinin
kaydeden Küçükoğlu, şunları söyledi: “Dolayısıyla büyüme performansı için önemli bir adım ama sür-
Türkiye inşaat malzemeleri sanayisi, bugün ithala- dürülebilir büyüme için dış pazara da odaklanma-
tının 3 misli ihracat yaparak mız gerekiyor. İnşaat malzemesi sektörü, inşaat
ülkemizin gelişimine kritik endüstrisinin sanayi tarafını temsil ediyor ve ülke-
fayda sağlıyor. Hedefimiz, mizin dış ticaretine, istihdam ve büyümesine olan
Covid-19 sonrası 5 yıllık sü- katkısıyla müteahhitlik, mimarlık, gayrimenkul ve
reçte ithalatın 4 misli ihracat teknik müşavirlik sektörlerinden ayrışıyor. Ağırlıklı
seviyesine ulaşmak ve ülke- taşa-toprağa dayalı, kendi maden yataklarımızdan
mize sağladığımız cari fazla- elde edilen madenlerin işlendiği bir sektörden bah-
yı artırmaktır. Çünkü teknik, sediyoruz. Otomotiv de dahil olmak üzere, ülkemize
teknolojik, altyapı ve insan en yüksek katmadeğer, inşaat malzemesi sektörü
kaynağı açısından bu po- tarafından sağlanıyor” diye konuştu.
Tayfun Küçükoğlu
tansiyele sahibiz. Bulundu- İnşaat sektörümüzün dünya çapında rekabet ede-
ğumuz coğrafyada ve tüm kıtalarda ihracat yapma bilirliği bulunduğunu hatırlatan Küçükoğlu, “Dün-
kapasitesine ulaşmış Türkiye inşaat malzemeleri ya ihracat sıralamasında ilk 10 içinde yer alıyoruz.
sektörü, gelişimi ile ülkemiz adına gururlanma- 2019 yılında ihracatı 21.5 milyar dolara ulaşan inşaat
mızı sağlıyor.” İthal edilen ürünlerin tamamına malzemesi sektörü şu anda otomotiv, tekstil ve ha-
yakınının Türkiye’de üretildiğini hatırlatan Küçü- zır giyimden sonra en yüksek ihracat yapan üçüncü
koğlu, “İhtiyacımız; Ar-Ge faaliyetlerimizin daha da sektör konumunda. Türkiye’nin toplam ihracatının
geliştirilmesi, ithal ürün kullanımının daha sınırlı neredeyse üçte birini, inşaat malzemeleri sanayisi
bir alanda kalmasının sağlanması ve aynı zamanda gerçekleştiriyor. İnşaat malzemesi sektörü halen
82 KobiEfor Ekim 2020