Page 81 - KobiEfor_Ocak_2020
P. 81
kulland›¤›m›z DMP (Data Management Platform- l›k, yay›nc›l›k, CRM ve dijital teknolojiler alanlar›n-
Veri Yönetimi Platformu) reklamlardaki data- daki faaliyetleriyle öne ç›k›yor. Medya ajans-
y› yönetti¤imiz platform. Dolay›s›yla hem lar›m›z; Skala Medya, Native, Gozone. Sos-
reklam taraf›nda, hem de markan›n web yal medya dinleme, yani takip ve izleme
sitesinde ve mobil uygulamalar›nda yo- (web monitoring) ve kriz yönetimi yapan
¤un bir veri anlamland›rma ve zengin- ajans›m›z Adba. Dijital ve offline a¤›rl›k-
lefltirme yap›yoruz, buna göre ifl sonu- l› kreatif ajanslar›m›z; Co.Brand ve
cu üretmeye çal›fl›yoruz. Kullan›c›y› an- Andbrand. Algoritma, kreatif ve siyasal
lamaya, segmentlere ay›rmaya çal›fl›yo- iletiflim alan›nda hizmet veren ajans›-
ruz ve onu profilliyoruz, böylece o kiflinin m›z. Etkinlik ve prodüksiyon taraf›yla da
davran›fllar›n› anlayabiliyoruz, bizim web si- ilgili geliflmeler de 2020’de netleflecek.”
temize girifl yapt›¤›nda o kifliye özel ekran bile ‹nsan kayna¤›n› kendi yetifltiren ajans:
ç›karabiliyoruz.” Skala Medya, yenilikçi medya ajans› olma iddias›n›
Dijitalde son trendler: Sinan Çilek dijitalde son insan kayna¤›na da tafl›yor. Çilek, kendi bünyelerin-
trendlerden de söz ediyor: “Click to Messenger, de kurduklar› Login Akademi ile kendi insan kay-
Click to WhatsApp. Sosyal medyayla entegre yeni naklar›n› yetifltirdiklerini anlat›yor: “Gençleri he-
sistemler. Öncesinde müflteriye form doldurtup defliyoruz. Genç beyinleri yeni geliflen dünyaya
sonras›nda callcenter ile direkt ulaflmaya çal›fl›l›yor- adapte edebilmeyi, yetkinliklerini buna göre haz›r-
du. fiimdi sosyal medya üzerinden görüflme- layabilmeyi ve asl›nda bugünün dünyas›na gö-
ler do¤rudan yap›labiliyor. Kullan›c› formu re onlara mesleki yeterlilik kazand›rmay›
dolduruyor, gönder tufluna bast›¤›nda di- amaçl›yoruz. ‹htiyac›m›z olan yetkinlik-
lerse hemen Facebook Messenger veya lerde insan yetifltiriyoruz. Anadolu’nun
WhatsApp’tan ba¤lan›yor, önce oradaki her yerinden gençler geliyor. 2018 y›-
robotla yaz›fl›yor, sonras›nda callcen- l›ndan bu yana 10 kifliyi ifle ald›k.” Lo-
terda gerçek bir kifliyle yaz›flma devam gin Akademi’de ilk e¤itimler; medya
ediyor ve görüflme hemen sat›fla dön- planlama ve sat›n alma ile bafllam›fl;
dürülebiliyor. Özellikle 2020’de kullan›- TV, bas›n, aç›k hava vs. Bu e¤itimlerin
lacak yeni model bu. Bir baflka trendse ki- devam etti¤ini aktaran Çilek, 2020 Ocak
flisellefltirilmifl reklamlar ve içerikler. Biz, ar- ay›nda çok fazla uzmanl›k alan› bulunan diji-
t›k neredeyse kifli bazl› çal›fl›r olaca¤›z.” tal ifl alanlar›na yönelik e¤itimlere bafllayacaklar›-
Sektör tecrübesini yeni nesille paylafl›yor: Bilgi n› aç›kl›yor. Grup bünyesindeki yetkin kiflilerin ver-
Üniversitesi Reklamc›l›k Bölümü’nde 2007 y›l›nda di¤i e¤itimler 1-1.5 ay sürüyor. Kat›l›m tamamen
mezuniyetin ard›ndan sektöre ve medya planlama- ücretsiz. E¤itime gelen kifli ve ajans, karfl›l›kl›
ya ilk ad›m› SAM Academy ile atan Çilek’in baflar› memnun kal›nmas› halinde; o kifli ifle al›n›yor. E¤i-
grafi¤inde; McCAnn Erickson’dan GroupM’e, Peop- timlerin duyurusu ajans›n web sitesi ve sosyal
le’a kadar sektörün en önemli ajanslar› var. Zaman medya hesaplar›ndan ayr›ca büyük yay›n gruplar›-
zaman üniversitelerin hem lisans hem yüksek n›n hesaplar›ndan duyuruluyor.
lisans programlar›nda pazarlama dersleri- Markalara öneriler: Sinan Çilek, marka-
ne konuk olarak kat›lan Çilek, IAB Türki- laflma yolundakilere flunlar› öneriyor: “Di-
ye’nin düzenledi¤i Unichallange prog- jital her marka için olmazsa olmaz. Diji-
ram›nda, Bo¤aziçi Üniversitesi’nde talde daha aktif olmak isteyen markalar
mentörlük yap›yor. ölçümlemeye dikkat etmeliler. Kendi
Skala Medya’n›n mottosu; “Reach, dijital alanlar›n›n ve reklam yay›nlar›n›n
Experience and Design (Eriflim, Dene- çok iyi ölçümlenmesi, sonras›nda veri-
yim ve Dizayn). Çilek, ajans›n 2013’te, di- nin anlamland›r›lmas›; müflterileri, po-
jital ekibin ise 2014’te kuruldu¤unu anla- tansiyel müflterileri ve hatta potansiyel
t›yor: “Dijital kreatif, sosyal medya yönetimi, müflterilere benzer hareketlerde bulunan
web monitoring (sosyal medya dinleme), medya müflterileri anlamak için çok önemli. Hangi
planlama ve sat›n alma, halkla iliflkilere, etkinlik ve platformlar›n kullan›laca¤› ve hangi ekiplerle çal›fla-
prodüksiyona kadar müflterilerimize; iletiflimin her ca¤›n›z› iyi belirlemelisiniz. Dijitaldeki içeriklerin
alan›nda 360 derece hizmet verecek yetkin ajanslar oluflturulmas› için önce dijital kreatif bir ajansla ça-
oluflturduk. 2019’da bütün bu ajanslar› Brandcom l›flmaya bafllamal›s›n›z, efl zamanl› olarak dijital
çat›s› alt›nda birlefltirdik. Bugün, Türkiye’nin en bü- medya ajans›n›n da devreye girmesi, bütün ekiplerin
yük ve çok yönlü iletiflim gruplar›ndan biri olan birarada çal›flmas› her anlamda markay› daha avan-
Brandcom; medya planlama, reklam, dijital iletiflim, tajl› k›lar. Özellikle e-ticarette muazzam f›rsatlar
marka ve itibar yönetimi, halkla iliflkiler, dan›flman- var. Türkiye’de e-ticaret h›zla büyüyor.”
Ocak 2020 KobiEfor 81