Page 48 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 48
D‹J‹TAL BANKACILIK
TEB, yapay zeka tabanl› fon platformunu bil uygulamam›z üzerinden kolayl›kla takip edebili-
müflterilerinin kullan›m›na açacak yorlar. 2019 y›l›nda müflterilerimizin hayatlar›n› ko-
TEB Bireysel ve Özel Bankac›l›k K›demli Genel laylaflt›racak uygulamalar›m›za devam edece¤iz.
Müdür Yard›mc›s› Gökhan Bunlar›n aras›nda, yapay zeka tabanl› fon platfor-
Mendi, “Türk Ekonomi Ban- mumuzu müflterilerimizin kullan›m›na açmay› dü-
kas› (TEB) olarak 2000’li y›l- flünüyoruz. Uygulamam›z yat›r›m fonu da¤›l›mlar›n›
lar›n bafl›nda dijital bankac›- en uygun flekilde optimize ederek müflterimizin
l›¤a girifl yapan ve bu alanda profiline uygun olarak belirleyecek.”
yat›r›m yapan ilk bankalar- Gökhan Mendi, “Bir benzerini 2019 y›l› içinde his-
dan biriyiz” diyor. Bu öncü- se senedi piyasalar›nda orta ve uzun vadeli birikim-
lüklerini sürekli kendilerini lerini de¤erlendirmek isteyen müflterilerimiz için
Gökhan de kurguluyoruz. Kullan›c›lar›m›z, flu anda CEPTE-
Mendi yenileyerek güçlendirdikleri-
ni, inovatif ürün ve hizmetler- TEB Internet kanal›nda yararland›klar› Finans Ko-
le müflterilerinin hayatlar›n› kolaylaflt›rmaya de- çu’nu bu y›l mobil taraf›nda da kullan›yor olacak.
vam ettiklerini belirten Mendi, “Çünkü TEB olarak Müflterilerimizi bütçelerinin takibini daha kolay ya-
hayat›m›z›n her alan›na nüfuz eden dijitalleflmeyi pabilecekleri, birikimlerini de¤erlendirebilecekleri
hem ça¤›n bir gereklili¤i hem de verimlili¤in ol- yepyeni araçlarla da tan›flt›rmay› planl›yoruz” diyor.
mazsa olmaz› olarak görüyoruz. Dijital dünyada ya-
flanan geliflmeleri yak›ndan takip ediyoruz. Özellik- Türkiye’de bireyler bütçelerini
le 18-34 yafl grubundaki müflterilerimizin dijital rahatlatacak teknolojik önerilere aç›k
hizmetleri, di¤er yafl gruplar›na k›yasla daha aktif ING Grubu’nun insanlar›n mobil cihazlardan fi-
kulland›¤›n› görüyoruz. Hatta gelmekte olan Z ku- nansal yönetim davra-
fla¤›n› da göz önüne ald›¤›m›zda önümüzdeki sü- n›fllar›n› daha iyi an-
reçlerde dijitalleflmenin ve bunun sektöre getirdi¤i lamland›rmak ama-
dijital bankac›l›¤›n hayat›m›zda daha fazla yer kap- c›yla sekiz y›ld›r yürüt-
layaca¤›n›; finans sektöründeki dijitalleflmenin ya- tü¤ü Mobil Bankac›l›k Araflt›rmas›’n›n bu y›lki özel
kalad›¤› ivmelenmenin devam edece¤ini öngörüyo- temas› finansal teknolojiler oldu. ING Grubu tara-
ruz. Bu geliflmelerin tüm ifl kollar› dahil olmak üze- f›ndan IPSOS araflt›rma flirketiyle birlikte online
re bankac›l›k sektöründe de önemli de¤ifliklikler gerçeklefltirilen finansal teknolojiler konulu arafl-
yarataca¤›n› tahmin ediyoruz. Hatta bugün bile tü- t›rman›n sonuçlar› aç›kland›. Türkiye dahil 13 Avru-
keticilerin klasik veya dijital alternatifleri kullan›- pa ülkesi, ABD ve Avustralya olmak üzere 15 ülke-
m›ndaki verilere bakt›¤›m›zda, bu de¤iflimlerin de 14 binden fazla kiflinin kat›l›m›yla yap›lan arafl-
çoktan bafllad›¤›n› görüyoruz” diye konufluyor. t›rmaya göre Türkiye, bireylerin bütçe planlamas›
Mobil bankac›l›k kanal›n› kullanan müflteri say›s›; için bilgisayar programlar›ndan yard›m almaya en
1.28 milyonu aflan TEB’in yat›r›mlar›na bu do¤rultu- olumlu bakan ülkelerin bafl›nda geliyor.
da a¤›rl›k verdi¤ini ve daha kullan›fll› dijital bankac›- Türkiye tavsiyeye aç›k, ancak direksiyonu b›ra-
l›k ifllemleri, müflterilerin kullan›m rahatl›¤› ve gü- k›yor diyemeyiz: ‹nsanlar bilgisayar program› ta-
venli¤i için çal›flmalar›n› sürdürdüklerini aktaran banl› kanallardan harcama al›flkanl›klar›yla ilgili
Mendi, dijital bankac›l›k platformlar› CEPTETEB’in tavsiye almaya olumlu baksalar da araflt›rma so-
kullan›c› say›s›n›n 770 bini buldu¤unu ifade ediyor: nuçlar›, tüm dünyada bireylerin yeni teknolojilere
“Müflterilerimiz basamakl› kampanyalar›m›z› ve adapte olmak için zamana ihtiyaç duydu¤unu ve bu
avantajl› kart kampanyalar›ndan kazand›klar›n› mo- süreçte paralar›n›n kontrolünü ellerinde tutmak is-
tediklerini ortaya koyuyor. Türkiye’de yüzde 65’lik
bir kesim bir bilgisayar program› arac›l›¤›yla har-
cama al›flkanl›klar›n›n analiz edilip, daha iyi bir büt-
çe planlamas› için öneriler almaktan mutluluk du-
yaca¤›n› söylerken; konu bilgisayar›n onlar ad›na
yat›r›m ifllemi yapmas›na geldi¤inde ‘bundan mutlu
olurum’ diyenlerin oran› yüzde 30’a geriliyor. Avru-
pa genelinde de benzer durum söz konusu. Tavsiye
almaktan mutlu olaca¤›n› belirtenlerin oran› yüzde
38 olurken; bilgisayarlar›n onlar ad›na ifllem yap-
mas›n› isteyenlerin oran› yüzde 18’e düflüyor.
En son teknolojilere sahip olma iste¤i ön plan-
da: Araflt›rma sonuçlar›na göre bireyler, bankalar›-
48 KobiEfor Temmuz 2019