Page 31 - KobiEfor_Mayıs_2019
P. 31
bayra¤›n› kimse tek bafl›na
tafl›yamaz. Bu bir tak›m ça-
l›flmas› gerektiriyor” dedi.
Sakarya, bu noktada olmaz-
sa olmaz›n üniversiteler ol-
du¤unu vurgulad›: “Ulusla-
raras› standartlarda, yerli
ve milli üretim yapan biliflim
flirketlerimiz bulunuyor.
Yerli ve milli üretim yapan
flirketlerimizin yerli ve milli
üretim yapan biliflim flirket-
lerine güvenmesi gerekiyor.
Buna da devlet ve STK’lar›-
m›z›n destek olmas› laz›m.
sunan bu ülkenin yaz›l›m firmas›y›z.” Yerli ve milli teknoloji kulla-
AdColony Gelirden Sorumlu Genel Müdür Yar- narak yaz›l›m üretmemiz gerekiyor. Böylece cari aç›-
d›mc›s› Emre Gönül, Türkiye’de temsilcili¤ini yürüt- ¤a ciddi katk› sa¤lam›fl oluruz. As›l yerli ve milli olan
tükleri LinkedIn’in dünyan›n en büyük profesyonel de¤er olmal›d›r. Yeni süper güç yaz›l›m olmufltur. Ül-
a¤› oldu¤unu söyledi: “Dünyada 700 milyonun üzerin- keler yaz›l›m flirketlerini gelifltirmezlerse onlar› çok
de kullan›c›s› olan, Türkiye’de 8 bini aflk›n kullan›c› zor bir gelecek bekliyor. Var›m›z› yo¤umuzu bu sek-
seviyelerine ulaflm›fl bir mecra. Tüm dünyada firma- töre aktarmam›z gerekir. ‹hracat›m›zda biliflim çok
lar›m›z›n ve sizlerin ifl hayat›n›zdaki sosyal medya a¤› önemli bir rol alacak. Turizm gelirlerimizi katlaya-
olarak benimsenmifl bir mecray›z. Herkes Facebook cak. Yerli ve milli yaz›l›m diyece¤iz.”
kullan›c›s› ama herkes LinkedIn kullan›c›s› de¤il. ‹flle TÜRKSAT Biliflim Müflteri ‹liflkileri Direktörü
ilgili bir baflar›n›z› baflka mecrada paylaflt›¤›n›zda Mustafa Çiçek, TÜRKSAT’›n faaliyet alanlar›n› “Uydu
farkl› oluyor, LinkedIn’de ise ayn› paylafl›m› yapt›¤›- sistemleri, kablo sistemleri, biliflim hizmetleri” ola-
n›zda ifl orta¤›n›z olabilecek insanlar›n sizlere, bilgi- rak 3 ana bafll›kta anlatt› bu alanlarda Ar-Ge ve tek-
nizle, tecrübenizle ilgili yorumlar yazd›¤›n› görebili- noloji faaliyetlerine yo¤un biçimde devam ettiklerini
yorsunuz. LinkedIn kullan›yorsan›z, bulundu¤unuz kaydetti: “Uydu hizmetleri taraf›nda TÜRKSAT Gözle-
ortamdaki herkese kartvizit vermek yerine orada mevi ve Uzay Cisimleri Takip ve Uyar› Sistemi’ni dev-
LinkedIn’den herkese ulaflabiliyor olacaks›n›z. O in- reye ald›k. 2018’de, TÜB‹TAK destekli bir projeydi.
sanla hiç kopmayacak bir dijital imzaya parmak bas- Kablo hizmetlerinde, TÜRKSAT Test ve E¤itim Labo-
m›fl olacaks›n›z. LinkedIn üzerinde kurduklar› ifl ba¤- ratuvar›’n› devreye ald›k. Kablo hizmetlerinde kulla-
lant›lar›yla ifl yapma f›rsat› yakalayan insanlar› gör- n›lan ürünlerin standartlar› belirlendi. Biliflim hiz-
dük. Bütün amac›m›z bunun üzerine kurulu. Normal- metlerinde SatCloud Projesi, Dosya TÜRKSAT Proje-
de kendi profilinizde takip etti¤iniz insanlar kimlerse si, GreenDC projesi ve teknopark faaliyetleri. Hem ki-
LinkedIn’in size önerdi¤i flirket ve kullan›c› sayfalar› flisel hem kurumsal kullan›ma uygun kullan›c›lara
oluyor. LinkedIn’in takip etti¤iniz insanlarla aran›zda uzaktan yönetim imkan›yla bulut depolama sa¤laya-
çok ciddi bilgi ak›fl› sa¤lad›¤›n›, asl›nda dünyan›n ka- ca¤›z. Günümüzde insanlar kendi foto¤raflar›n› ve vi-
p›s›n› açan mecra oldu¤unu söylemek isterim.” deolar›n› kendi saklayam›yor, internet üzerinde sak-
Fastsoft-Faststrateji ‹cra Kurulu Baflkan› Haldun lamaya ihtiyaç duyuyor. KVK Kanunu’nun ç›kmas›yla
Ahmet Sakarya, milli ve yerli üretimin rekabette öne bu ihtiyaçlardan yola ç›karak kullan›c›lara uzaktan
ç›kmas› için biliflim flirketlerinin önemine iflaret etti: yönetim imkan› ile bulut depolama imkan› sa¤laya-
“Bütün dünyada devletin zenginli¤i, sahip oldu¤u flir- ca¤›z. Dosya TÜRKSAT Projesi teknolojik haf›zan›n
ketlerinin büyüklükleri ve karl›l›klar›yla ölçülür. Yer- gerçeklefltirilmesi ve yurtd›fl›ndaki kurumlarla reka-
li üretim yapan flirketlerin sahipli¤i önemlidir. Türki- bet edilmesi için önemli. GreenDC Projesi, bir AB
ye’nin büyümesini sürekli k›lacak bir hikayeye ihtiya- projesidir. 2020 sonuna kadar TÜRKSAT taraf›ndan
c›m›z var. Bunun en önemli göstergesi ekonomik bü- tamamlanacak. Ar-Ge ve inovasyon çal›flmalar›na
yümenin detaylar›nda sakl›d›r. Ülkemizde büyümeye TÜRKSAT yo¤un bir flekilde devam ediyor. ‘E¤er h›zl›
etki eden ithalata dayal› ürünlerin a¤›rl›¤› çok aç›k yürümek istiyorsan tek bafl›na, uza¤a yürümek isti-
gözüküyor, bunu gidermenin önemli yolu yerli ve mil- yorsan hep birlikte’ der bir Türk atasözü. Teknoloji
li üretim vizyonundan geçmektedir. Savunma sanayi- Gelifltirme Bölgeleri ile iflbirliklerini art›rmak için ça-
de yerlileflme konusunda Türkiye’de büyük ad›mlar l›flma bafllatt›k. 250’den fazla firma ekosisteme bafl-
at›ld›.” ASELSAN’›n h›zl› aksiyon alabilme kabiliyetini vurdu, güvenlik soruflturmas›ndan geçirip ekosiste-
takdire de¤er bulan Sakarya, “Yerli ve milli üretim me geçirece¤iz.”
May›s 2019 KobiEfor 31