Page 30 - KobiEfor_Mayıs_2019
P. 30

KAPAK




          edilebilir projelerimiz var, kendi çözümlerimize  mail ile bilgi transferi yap›ld›¤› bilgisini paylaflt›.
          markalar›m›za güvenmemiz laz›m. Do¤ru üretir ve  Dünyada 2019 Ocak ay›nda nüfus yüzde 1.4 artar-
          odakl› flekilde ilerlersek, bunu baflarabilece¤imize  ken mobil kullan›m› yüzde 3.9, internet kullan›m›
          inan›yoruz. Odaklanma; dünyada hiçbir ülkenin   yüzde 9.3, aktif sosyal medya kullan›c›s›n›n yüzde 2
          sonsuz kayna¤› sözkonusu de¤il. Hiçbir ülkenin de  artt›¤›n› paylaflan Sertcan, flunlar› söyledi: “Nüfus-
          her alanda dünya çap›nda markalar› yok. Türki-  tan daha yüksek oranda dijitalleflme oldu¤unu bu
          ye’nin de kaynaklar›n› odakl› kullanmas› durumun-  çal›flma gösteriyor. Yap›lan bir araflt›rma sonucun-
          da yerli ve milli kalk›nma hamlesinin daha baflar›l›  da dijital teknolojilerin operasyonel faydalarda üre-
          olaca¤›n› düflünüyoruz. Yabanc› sermaye; yabanc›  tim verimlili¤i, di¤er faydalarda ise ciro/sat›fl art›r-
          düflmanl›¤› çok yanl›fl. Yabanc› sermayeyi mutlaka  d›¤› görülüyor. Dijital teknoloji kullanma seviyeleri
          çekmeliyiz. Kal›c›, katmade¤eri yüksek yabanc› ser-  yükseliyor, en fazla uygulanma oran›na sahip olan
          mayeyi çekmemiz gerekiyor. Çal›flma; çal›flma, ça-  siber güvenlik, en altta ise yapay zeka ve ak›ll› sis-
          l›flma ve sab›r. Lütfen yar›n sabah kalkt›¤›n›zda ben  temler var. Gelecekte yetiflmifl elemana ihtiyaç du-
          bu ülkenin yerli ve milli kalk›nma hamlesine ben ne  yulacak. Dijital dönüflümde ilk 3 bafll›k öne ç›k›yor;
          sunabilirim, kendi sat›n almalar›mda neyi de¤ifltire-  veri bilimi, veri güvenli¤i ve veri yönetimi. Büyük
          bilirim diye düflünebilirim.”                    veri hayat›m›za girdi. Türkiye, hangi teknolojilere
                                                          odaklanmas› gerekiyor? 108 teknoloji kullan›c›s›,
                                                          110 teknoloji tedarikçisi firman›n kat›ld›¤› de¤er-
                                                          lendirmeye göre; teknoloji firmalar›n›n ve tedarik-
                                                          çilerinin önceli¤i yapay zeka ve ak›ll› sistemler, ro-
                                                          bot ve otomasyon üzerine. Verilerin anlaml› hale
                                                          getirilmesi önemli. Teknoloji tedarikçilerinin karfl›-
                                                          laflt›¤› en büyük zorluk, fark›ndal›k seviyesinin dü-
                                                          flük olmas›, finansman yetersizli¤i. Dijital dönüflüm
                                                          ihtiyac›n›n henüz iflletmeler pek fark›nda de¤il. Ni-
                                                          telikli insan kayna¤› eksikli¤i söz konusu.”
                                                            Sanayi 4.0 sanayi devriminin dördüncü aflamas›-
                                                          n›n siber-fiziksel sistemlerin kullan›lmaya bafllan-
                                                          mas› oldu¤unu aktaran Sertcan, 4. aflaman›n hayata
                                                          geçmesinde belli araflt›rmalar›n sözkonusu oldu¤u-
                 Rekabetçi Yerli Üretim ‹çin
                                                          nu ifade etti: “Genç nüfusun çok fazla olmas› h›zl›
                 Biliflim, Ar-Ge ve ‹novasyon              ilerlenebilece¤ini gösteriyor. Endüstri 4.0 gerçek-
            Rekabetçi Yerli Üretim ‹çin Biliflim, Ar-Ge ve ‹no-  leflse de Japonlar’›n ortaya sürdü¤ü Toplum 5.0 ol-
          vasyon Oturumu’nu T‹M ‹nnosuit Akademi Koordi-  madan sosyal toplum ortaya ç›kmadan bu teknolojik
                                    natörü Dr. Merih Pa-  de¤iflimlere adaptasyon çok zor olacak.” Toplum
                                    sin yönetti. Pasin, re-  5.0’›n felsefesini; “Sanal dünya ile gerçek dünyan›n
                                    kabetçilik deyince ilk  beraber ifller hale getirilmesi. Yafllanan dünya nüfu-
                                    akla gelenin yüksek   suna göre çözümler gelifltirmek. Teknolojiyi (Nesne-
                                    katmade¤erli ürün     lerin ‹nterneti) toplum yarar›na kullanmak. Çevre
                                    üretimi oldu¤unu be-  kirlili¤i ve do¤al afetlere karfl› çözüm yollar› üret-
                                    lirterek, T‹M ‹nnosuit  mek” sözleriyle özetleyen Sertcan, otomasyon tek-
                                    program›n›n katma-    nolojileri kullan›m oranlar›nda ise Kurumsal Kaynak
                                    de¤eri yüksek ürün    Planlama’n›n (ERP) öne ç›kt›¤›n› vurgulad›. Türki-
                                    üretimi için kurum-   ye’nin sanayide dijital dönüflüm yetkinli¤inden de
                 Merih Pasin        sal inovasyon sis-    söz eden Sertcan, veri odakl› kalite kontrol sistemi
                                    temlerinin kurulma-   ve ak›ll› fabrikalar›n önümüzdeki dönem s›k s›k kar-
          s›yla ilgili bir program oldu¤unu söyledi.      fl›laflaca¤›m›z kavramlar oldu¤unu söyledi. Endüstri
            LOGO Yaz›l›m ‹cra Kurulu Üyesi Ak›n Sertcan,  4.0’›n yeterli bulmayan, Toplum 5.0 olmadan sosyal
          “Dijital Dönüflüm ve Yaz›l›m›n Gelece¤i” bafll›kl› su-  toplum ortaya ç›kmadan teknolojiye adaptasyonun
          numunda katmade¤erli çözümler, ürünler ürete-   gerçekleflmesinin zor oldu¤unu kaydeden Sertcan,
          bilmek için öncelikle dijitalleflmenin temelinin  ERP çözümleri ve CRM’e kadar bütünleflik bir dönü-
          oluflmas› gerekti¤ine de¤indi. 2018 y›l›nda yap›lan  flüm çözümlerinin hayat›m›za geçmesinin önemine
          bir araflt›rmadan söz eden Sertcan, dakikada     iflaret etti. Sertcan, yerli yaz›l›m firmas› LOGO Yaz›-
          Whatsup’ta 38 milyon mesaj, Google’da 3.7 milyon  l›m’›n 45 ülkede 1200 çal›flan, 800’den fazla ifl orta¤›
          arama, Youtube’da 4.3 milyon video, 187 milyon e-  ve 8 ofis ile çal›flt›¤›n› anlatt›: “60’tan fazla çözüm

          30 KobiEfor May›s 2019
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35