Page 30 - KobiEfor_Mayıs_2019
P. 30
KAPAK
edilebilir projelerimiz var, kendi çözümlerimize mail ile bilgi transferi yap›ld›¤› bilgisini paylaflt›.
markalar›m›za güvenmemiz laz›m. Do¤ru üretir ve Dünyada 2019 Ocak ay›nda nüfus yüzde 1.4 artar-
odakl› flekilde ilerlersek, bunu baflarabilece¤imize ken mobil kullan›m› yüzde 3.9, internet kullan›m›
inan›yoruz. Odaklanma; dünyada hiçbir ülkenin yüzde 9.3, aktif sosyal medya kullan›c›s›n›n yüzde 2
sonsuz kayna¤› sözkonusu de¤il. Hiçbir ülkenin de artt›¤›n› paylaflan Sertcan, flunlar› söyledi: “Nüfus-
her alanda dünya çap›nda markalar› yok. Türki- tan daha yüksek oranda dijitalleflme oldu¤unu bu
ye’nin de kaynaklar›n› odakl› kullanmas› durumun- çal›flma gösteriyor. Yap›lan bir araflt›rma sonucun-
da yerli ve milli kalk›nma hamlesinin daha baflar›l› da dijital teknolojilerin operasyonel faydalarda üre-
olaca¤›n› düflünüyoruz. Yabanc› sermaye; yabanc› tim verimlili¤i, di¤er faydalarda ise ciro/sat›fl art›r-
düflmanl›¤› çok yanl›fl. Yabanc› sermayeyi mutlaka d›¤› görülüyor. Dijital teknoloji kullanma seviyeleri
çekmeliyiz. Kal›c›, katmade¤eri yüksek yabanc› ser- yükseliyor, en fazla uygulanma oran›na sahip olan
mayeyi çekmemiz gerekiyor. Çal›flma; çal›flma, ça- siber güvenlik, en altta ise yapay zeka ve ak›ll› sis-
l›flma ve sab›r. Lütfen yar›n sabah kalkt›¤›n›zda ben temler var. Gelecekte yetiflmifl elemana ihtiyaç du-
bu ülkenin yerli ve milli kalk›nma hamlesine ben ne yulacak. Dijital dönüflümde ilk 3 bafll›k öne ç›k›yor;
sunabilirim, kendi sat›n almalar›mda neyi de¤ifltire- veri bilimi, veri güvenli¤i ve veri yönetimi. Büyük
bilirim diye düflünebilirim.” veri hayat›m›za girdi. Türkiye, hangi teknolojilere
odaklanmas› gerekiyor? 108 teknoloji kullan›c›s›,
110 teknoloji tedarikçisi firman›n kat›ld›¤› de¤er-
lendirmeye göre; teknoloji firmalar›n›n ve tedarik-
çilerinin önceli¤i yapay zeka ve ak›ll› sistemler, ro-
bot ve otomasyon üzerine. Verilerin anlaml› hale
getirilmesi önemli. Teknoloji tedarikçilerinin karfl›-
laflt›¤› en büyük zorluk, fark›ndal›k seviyesinin dü-
flük olmas›, finansman yetersizli¤i. Dijital dönüflüm
ihtiyac›n›n henüz iflletmeler pek fark›nda de¤il. Ni-
telikli insan kayna¤› eksikli¤i söz konusu.”
Sanayi 4.0 sanayi devriminin dördüncü aflamas›-
n›n siber-fiziksel sistemlerin kullan›lmaya bafllan-
mas› oldu¤unu aktaran Sertcan, 4. aflaman›n hayata
geçmesinde belli araflt›rmalar›n sözkonusu oldu¤u-
Rekabetçi Yerli Üretim ‹çin
nu ifade etti: “Genç nüfusun çok fazla olmas› h›zl›
Biliflim, Ar-Ge ve ‹novasyon ilerlenebilece¤ini gösteriyor. Endüstri 4.0 gerçek-
Rekabetçi Yerli Üretim ‹çin Biliflim, Ar-Ge ve ‹no- leflse de Japonlar’›n ortaya sürdü¤ü Toplum 5.0 ol-
vasyon Oturumu’nu T‹M ‹nnosuit Akademi Koordi- madan sosyal toplum ortaya ç›kmadan bu teknolojik
natörü Dr. Merih Pa- de¤iflimlere adaptasyon çok zor olacak.” Toplum
sin yönetti. Pasin, re- 5.0’›n felsefesini; “Sanal dünya ile gerçek dünyan›n
kabetçilik deyince ilk beraber ifller hale getirilmesi. Yafllanan dünya nüfu-
akla gelenin yüksek suna göre çözümler gelifltirmek. Teknolojiyi (Nesne-
katmade¤erli ürün lerin ‹nterneti) toplum yarar›na kullanmak. Çevre
üretimi oldu¤unu be- kirlili¤i ve do¤al afetlere karfl› çözüm yollar› üret-
lirterek, T‹M ‹nnosuit mek” sözleriyle özetleyen Sertcan, otomasyon tek-
program›n›n katma- nolojileri kullan›m oranlar›nda ise Kurumsal Kaynak
de¤eri yüksek ürün Planlama’n›n (ERP) öne ç›kt›¤›n› vurgulad›. Türki-
üretimi için kurum- ye’nin sanayide dijital dönüflüm yetkinli¤inden de
Merih Pasin sal inovasyon sis- söz eden Sertcan, veri odakl› kalite kontrol sistemi
temlerinin kurulma- ve ak›ll› fabrikalar›n önümüzdeki dönem s›k s›k kar-
s›yla ilgili bir program oldu¤unu söyledi. fl›laflaca¤›m›z kavramlar oldu¤unu söyledi. Endüstri
LOGO Yaz›l›m ‹cra Kurulu Üyesi Ak›n Sertcan, 4.0’›n yeterli bulmayan, Toplum 5.0 olmadan sosyal
“Dijital Dönüflüm ve Yaz›l›m›n Gelece¤i” bafll›kl› su- toplum ortaya ç›kmadan teknolojiye adaptasyonun
numunda katmade¤erli çözümler, ürünler ürete- gerçekleflmesinin zor oldu¤unu kaydeden Sertcan,
bilmek için öncelikle dijitalleflmenin temelinin ERP çözümleri ve CRM’e kadar bütünleflik bir dönü-
oluflmas› gerekti¤ine de¤indi. 2018 y›l›nda yap›lan flüm çözümlerinin hayat›m›za geçmesinin önemine
bir araflt›rmadan söz eden Sertcan, dakikada iflaret etti. Sertcan, yerli yaz›l›m firmas› LOGO Yaz›-
Whatsup’ta 38 milyon mesaj, Google’da 3.7 milyon l›m’›n 45 ülkede 1200 çal›flan, 800’den fazla ifl orta¤›
arama, Youtube’da 4.3 milyon video, 187 milyon e- ve 8 ofis ile çal›flt›¤›n› anlatt›: “60’tan fazla çözüm
30 KobiEfor May›s 2019