Page 73 - KobiEfor_Mart_2019
P. 73
mayan hiçbir iflte yokuz. Baflar› ve verimlili¤in peflin- san kaynaklar› e¤itimi yap›labilir. E¤itim prosesleri-
de koflan çok tutkulu bir ajans›z. Ekibimizdeki sürdü- nin daha dijital olabilmesi için çeflitli testler, ara yüz-
rülebilir hal, müflteri iliflkilerimize de yans›yor. ler, sanal gerçeklik projeleri hayata geçiriyoruz.
Ajanslar insanlardan ibarettir, çok çal›flkan ve çok Özellikle KOB‹’ler insan kaynaklar›na teknik ve gü-
emek veren bir ekibimiz var, tüm projeleri Enüstkat, venlik e¤itimleri için çok fazla para harc›yor, sanal
hep birlikte yapt›, yap›yor. Biz yeni teknolojilerle ha- gerçeklik projeleriyle daha ekonomik, verimli, ak›lda
fl›r neflir bir ajans›z. Gelenekselleflmiflin d›fl›nda, kal›c› çal›flmalar yürütmek mümkün. Bu nedenle
Enüstkat kendi ifl yap›fl süreçlerini yaratan bir ajans. sanal gerçekli¤in yükselifli sanayi taraf›nda olacak.
Herkesin daha önceden gitti¤i patikadan gitmedik, Sanal gerçeklikle paradan tasarruf edilebilir ve pro-
bunun da bir zarar›n› görmedik, kendi proseslerimizi jenin baflar›s› çok artt›r›labilir. Örne¤in; e¤itimi defa-
gelifltiriyoruz. Bu bize, ifli, özenli bir flekilde ele alma larca kez tekrarlayabilirsiniz.”
flans› tan›yor. Sektörde ve müflterilerimizde de ‘bir Kurumsal taraftan gelen 13 y›ll›k tecrübesiyle
Enüstkat’a soral›m’ deniyor. Tasar›mdan yaz›l›ma, müflteri iliflkileri ekibinin bafl›na geçen ve ekibe 9 y›l
içerik gelifltirmeye kadar, dijital mecralarda marka- önce kat›lan Enüstkat Ajans Orta¤› De¤er Dündar Al-
lar›n ihtiyaç duyabilece¤i tüm iletiflim araçlar›n› kul- t›nbayrak, “Sanal gerçeklik konusunda iflin uzmanla-
lanarak 360 derece hizmet sunuyoruz.” r›yla çal›flman›z çok önemli. Sanal dünyadaki hare-
“KOB‹’lerle zihin anlaflmas› yap›yoruz”: Konu ne ketlerle siz, vücut bütünlü¤ü içerisinde olmal›s›n›z.
olursa olsun, teknoloji gelifltirebildiklerini aktaran Sanal dünyada yaflan›lanlar› beyin gerçek olarak al-
Orkun Alt›nbayrak, özellikle sanal gerçeklik projele- g›l›yor, bu nedenle dünya genelinde 12 yafl alt›n›n
rinde KOB‹’ler ve kurumsal firmalarla çal›flt›klar›n› kullan›m›na uygun de¤il” uyar›s›n› yap›yor.
söylüyor: “KOB‹’lerle zihin anlaflmas› yap›yoruz. O De¤er Dündar Alt›nbayrak, Zorlu Enerji Grubu,
zihni güzel anlaflt›rd›¤›n›z za- Alarko Holding, Atakafl fiirketler Grubu, Zurich Si-
man karfl›l›kl› sayg› ile çok gü- gorta gibi birçok kurumsal flirke-
zel ifller ortaya ç›k›yor. 2017, te hizmet verdiklerini belirterek,
Türkiye Ekonomi Bankas›’n›n “Masan›n üstüne dijital yat›r›m
(TEB) 90. y›l›yd›. Bizde TEB’e, plan›n› koyuyoruz. Bizce baflar›,
içerisinde 90 y›ll›k geçmiflini gerçekten ifli yapmaktan, o proje-
bar›nd›ran bir sanal gerçeklik nin çal›flmas›ndan geçiyor. Müflte-
müzesi yapt›k. Normal bir rimizin tatmin hissini 2 ile çarpa-
müze gezer gibi farkl› iflitsel bildiysek baflar›l› olmufluzdur” di-
anlat›m ve görselle karfl›lafl›- yor. YouTube kanallar›nda rap ve
labilen bir projeydi. Bir müfl- hip hop tarz› müzik yapan müzis-
terimizle böyle bir proje örne¤i yenlerle de çal›flt›klar›n› söyle-
paylaflt›¤›m›zda ›fl›k yakan bir yen Alt›nbayrak, “MediaCat Fe-
ajans oluyoruz. Bu projeler KO- lis Ödülleri, The Communicator
B‹’ler için kendini amorti edebi- Awards, Kristal Elma, W3 Alt›n
lecek bir yat›r›ma dönüflüyor. Ör- Örümcek” gibi birçok ödül al-
ne¤in; bir fuarda, sanal gerçeklik d›klar›n› da belirtiyor.
projesiyle KOB‹, stand›na gelen “Dijital yat›r›m plan›n›z› belirleyin”: De¤er Dün-
herkese tüm fabrikas›n› sanal ola- dar Alt›nbayrak, dijital bir ajansla çal›flmak isteyen
rak gezdirebilir, tüm ürünlerini gösterebilir ve bu KOB‹’lere ve markalaflma sürecindekilere ise flunla-
çal›flmay› rahatl›kla dünyan›n her yerine tafl›yabilir. r› öneriyor: “Önce neden bir ajansa ve neye ihtiyaçla-
Sanal gerçeklik uygulamalar›, size, deneyimi istedi- r› oldu¤unu de¤erlendirsinler. Görüfltükleri ajanslar-
¤iniz yerde yaflatabilme özgürlü¤ü sunuyor. Sanal dan gerçek hikayeler dinlemeye dikkat etsinler.
gerçeklik, TV, radyo gibi tek tarafl› de¤il, deneyime Ajansla özellikle do¤ru ve ortak dili paylaflabiliyorlar
kat›labildi¤iniz bir mecra. Örne¤in; T‹M ‹novasyon mu? Çünkü birlikte düflünmeyi baflarabilenler, birlik-
Haftas› etkinli¤inde WAVE (Tutumlu ‹novasyon) ser- te ifl yapabilirler. Bu hizmetler san›ld›¤› gibi çok pa-
gisinin Türkiye’de 360 derece iletiflimini yapt›k. Biz hal› de¤il, korkmas›nlar. Stratejik yaklafl›m›n›n do¤ru
bu alan› sanal gerçeklik platformuna tafl›d›k. Sanal oldu¤una inand›¤›n›z, kreatif özelliklerini iyi buldu¤u-
gerçeklik uzun vadede ifli daha ekonomiklefltiriyor. nuz, referanslar›n› size sunabilen, dan›flmanl›k da
Normalde bulunman›n tehlikeli oldu¤u bir ortama alabilece¤iniz bir ajansla çal›fl›n. Bir markan›n veya
sanal dünyada rahatl›kla gidilebilir. Bir bankan›n bir KOB‹’nin dijital iletiflimi bir web sitesinden ibaret
farkl› flube deneyimini tan›tmak için de bir sanal ger- de¤ildir, bunu 360 derece planlay›p masan›n üzerine
çeklik projesi oluflturduk. Sanal gerçeklik projeleriy- koyabilen, kriz dönemlerinde 7/24 ulafl›labilen bir
le kullan›c›, müflteri deneyimi sa¤lanabilir veya in- ajansla çal›flmal›s›n›z.”
Mart 2019 KobiEfor 73