Page 96 - KobiEfor_Ekim_2019
P. 96
DOSYA/‹NfiAAT
“F›rt›nal› Havada Dümende Olmak”
Türkiye ‹MSAD’›n Gündem kaç›rmadan yol almak önemlidir.
Buluflmalar›’na kat›lan Koç Holding Esas önceli¤imiz uzun vadeli,
CEO’su Levent Çak›ro¤lu, sürdürülebilir de¤er yaratmakt›r”
“Uzun vadeli hedefleri gözden dedi.
T ürkiye ‹nflaat Malzemesi Sanayicileri Derne¤i mesi üretiminde dünyan›n en büyük 5 ülkesinden bi-
ri oldu¤unu vurgulad›: “Küresel Rekabet Endeksi'nde
(Türkiye ‹MSAD) taraf›ndan düzenlenen ‘Gün-
dem Buluflmalar›’ toplant›s›, ‘F›rt›nal› Havada
ruz. Ama 140 ülkenin tamam›na da ihracat yapabile-
Dümende Olmak’ bafll›¤› alt›nda gerçeklefltirildi. yer alan 140 ülkenin 115'ine ihracat gerçeklefltiriyo-
Türkiye ‹MSAD 2013-2015 Dönemi Yönetim Kurulu cek kapasitemiz var. Almanya, ‹ngiltere, ABD’nin ya-
Baflkan›, 2017-2020 Dönemi Yönetim Kurulu Baflkan n› s›ra Orta Do¤u'da; ‹srail ve Irak en önemli pazarla-
Vekili A. Dündar Yetiflener’in aç›l›fl konuflmas›n› yap- r›m›z. Bu ülkelerle birlikte Çin, Romanya, Fransa, Ye-
t›¤› ‘Gündem Buluflmalar›’nda, T‹M Genel Sekreteri men ve ‹talya; 2018 y›l›nda en çok ihracat yapt›¤›m›z
Prof.Dr. Kerem Alkin ile Türkiye ‹MSAD Ekonomi Da- ilk 10 ülkeyi oluflturuyor. D›fl pazarda ‘Türk Mal›’ in-
n›flman› Dr. Can Fuat Gürlesel, ekonomi ve sektöre flaat malzemelerine çok güveniliyor. Türkiye inflaat
yönelik de¤erlendirmelerini aktard›. Türkiye ‹MSAD malzemeleri sanayicileri olarak Bat›’n›n standartla-
Yönetim Kurulu Baflkan Yard›mc›s› A. Nuri Bulut’un r›yla üretip Do¤u’nun fiyatlar›yla rekabet ediyoruz.
moderatörlü¤ünde gerçekleflen ‘F›rt›nal› Havada Dü- 2018 y›l›nda Türkiye’nin toplam ihracat› içinde inflaat
mende Olmak’ bafll›kl› oturumun konuk konuflmac›- malzemeleri sektörünün pay› yüzde 12.7’ye ulaflt› ve
s› ise Koç Holding CEO’su Levent Çak›ro¤lu oldu. ihracat›m›z 21 milyar dolar seviyesini aflt›.”
“Katmade¤erli üretimden vazgeçmiyoruz”: Tür- Koç Holding CEO’su Levent Çak›ro¤lu, “F›rt›nal›
kiye ‹MSAD Yönetim Kurulu Baflkan Vekili A. Dündar havada güvenle yol alabilmek için öncelikle her hava
Yetiflener, “Eylül bafl›nda aç›klanan 2019 ilk yar›y›l flart›na göre gerekli haz›rl›klar›n zaman›nda yap›l-
büyüme rakamlar›na göre, f›rt›nal› bir havan›n etkisi mas› gerekti¤ine inan›yorum. Hava bozduktan sonra
alt›nda oldu¤umuz ortada. Ancak bugüne kadar ya- haz›rl›k yapmak zor olur, bazen sonuç vermez” dedi.
flad›¤›m›z deneyimlerle, f›rt›nalardan her seferinde Çak›ro¤lu konuflmas›n› flöyle sürdürdü: “Ana strate-
daha da güçlenerek ç›kt›k. Yurt içi pazardaki daral- jimiz sürdürülebilir ve kârl› büyüme. Stratejimizi
may›, yurt d›fl› pazarlarda art›rd›¤›m›z performans›- destekleyen ana tafl›y›c›lar›; teknoloji sahipli¤i, güçlü
m›zla telafi etmeye çal›fl›yoruz. Kaliteli üretim yapma markalar, inovasyon ve giriflimcilik becerisi ve de¤i-
kapasitesine sahip tesislerimiz ve her alanda yetkin flime öncülük edecek kültürün gelifltirilmesi olarak
insan kayna¤›m›z var. Teknolojik devrimin gerekleri- ifade ediyorum. Küresel vizyon deyince, elbette ulus-
ni yap›yoruz ve katmade¤erli üretimden de vazgeç- lararas› pazarlarda büyümeyi ve pazarlar› çeflitlen-
miyoruz” dedi. Yetiflener, Türkiye’nin inflaat malze- dirmeyi hedefliyoruz. Ancak bu Türkiye’de büyüme-
96 KobiEfor Ekim 2019