Page 89 - KobiEfor_Ekim_2019
P. 89
larla da çal›flmak istiyoruz.” güven, samimiyet, anlay›fl ve bilgi kavramlar›n›n
“‹letiflim uzun solukludur”: Yapt›klar› iflin sade- öne ç›kt›¤›n› anlat›yor: “Müflteri, halka iliflkiler
ce bülten yaz›p medyaya servis etmekten ibaret ol- ajans›n›n avucuna markas›n› teslim ediyor. Siz ona
mad›¤›n› ifade eden Coflkun, “Halkla iliflkiler faali- bebe¤iniz gibi bakmak ve onu büyütmek zorundas›-
yetleri genifl kapsaml› bir bütün. ‹letiflim; uzun so- n›z. Çünkü halkla iliflkiler ajans›, markan›n itibar
luklu, müflteriyle el ele ve kol kola yap›lacak bir ifl. yönetimini sa¤l›yor.”
Verdi¤imiz hizmetin geri dönüflünün al›nabilmesi, “Samimi ve güven yaratan iletiflim dili kullan›-
iflin baflar›s› ve verimlili¤i için bir müflteriyle mini- r›z”: Halkla iliflkiler
mum 6 ay veya daha uzun sürelerde çal›flmam›z ge- sektörünün Türki-
rekir. ‹flbirli¤inin uzun soluklu olmas› marka de¤eri ye’deki serüveninin
aç›s›ndan çok önemli.” yaklafl›k 60 y›l oldu¤u-
nu belirten Coflkun,
TNC ‹letiflim Dan›flmanl›¤›, sektörün yeni yeni iv-
her zaman iflinin bafl›nda ve peflinde me kazand›¤›n› düflü-
Nurhayat Coflkun, butik bir iletiflim ajans› olduk- nüyor. Geleneksel
lar›n› aktar›yor ve baflar›s›n›n s›rr›n› veriyor: “‹flin halkla iliflkiler anlay›-
mutfa¤›nda olmazsan›z baflar›l› olma flans›n›z yok- fl›n›n de¤iflti¤ine de
tur. Hizmet verdi¤imiz markalar›m›z›n toplant›lar›n- de¤inen Coflkun, diji-
da ekibimle birlikte mutlaka ben de yer al›yorum. talleflme ve özellikle
Haftada bir kez markalar›m›zla bir araya gelip de- sosyal medyan›n sek-
¤erlendirmeler yap›yoruz, ekip arkadafllar›m ve ben töre yeni f›rsatlar ve ifl
mutlaka haftal›k ziyaretlerimizi yapar, ifl plan›m›z› modelleri getirdi¤ini
güncelleriz. Haftan›n 7 günü 24 saat telefonlar›m›z ifade ediyor: “Biz gü-
aç›k olur, bize her zaman ulaflmalar› mümkün. Kriz ven yaratmaya yönelik
anlar›nda hemen müdahale edebilmek ve zaman ifller yap›yoruz. Mot-
kayb›n› önlemek amac›yla müflterilerimiz ve iflimizle tomuz; ‘Samimi ve güven yaratan iletiflim dili kulla-
ilgili verilerimiz her zaman yan›m›zdad›r. Her zaman n›r›z.’ Markalar, sosyal medyay› samimi bir flekilde
iflimizin bafl›nda ve peflindeyiz. Bizim önceli¤imiz; güven yaratmak için kullanmal›. Biz dijital bir ajans
iletiflim. Her konunun iletiflimle çözülebilece¤ine de¤iliz ama sosyal medyada da fark yaratan proje-
inan›yoruz, yüz yüze temas› çok önemsiyoruz.” ler üretiyoruz.”
Sunduklar› hizmetin kalitesi ve ajans›n güvenirli- “Kral müflteridir”: Her zaman “Kral müflteridir”
li¤inin göstergesi olmas› aç›s›ndan müflterilerinin fliar›na inand›¤›n› paylaflan Coflkun, halkla iliflkiler-
olumlu geri dönüfllerinin ve referanslar›n›n çok de- den, sosyal medya ajans›na, reklam ajans›ndan di-
¤erli oldu¤unu kaydeden Coflkun, networkleri ve jital ajansa, medya planlama ve sat›n alma ajans›na
referanslar› yoluyla yeni müflterilere ulaflt›klar›n› kadar her ajans›n birbirlerinin uzmanl›k alanlar›na
aktar›yor. sayg› duyarak, koordineli çal›flmas›n›n önemine
Çal›flma prensiplerinden de söz eden Coflkun, iflaret ediyor. Coflkun, yürütülen kampanyan›n ba-
müflteriyi çok iyi tan›man›n önemine de iflaret edi- flar›s›n›n ölçütünün ise müflteri memnuniyeti ve
yor: “Baflar› müflteriyi, ürününü, hizmet skalas›n› olumlu geri dönüfller oldu¤unu söylüyor.
çok iyi tan›maktan geçiyor. Müflterilerimizin ürün
ve hizmetlerine inanmak ve deneyimlemifl olmak KOB‹’lere öneriler
zorunday›z. Biz ‘mifl’ gibi davranamay›z. Örne¤in; “Marka bir vaattir”: Nurhayat Coflkun, markay›;
çal›flt›¤›m›z Katar Havayollar› ile seyahat ettik. “Marka, bir ürün ve hizmetin akl›m›zda beliren hali-
TEGV’in (Türk E¤itim Gönüllüleri Vakf›) e¤itim bi- dir. Marka bir vaattir ve sürdürülebilir olmal›d›r”
rimlerini ziyaret ettik. Deneyimlemedi¤imiz ve iç- sözleriyle tan›ml›yor ve markalaflma sürecindeki
sellefltiremedi¤imiz ifli yapamay›z.” KOB‹’lere flunlar› öneriyor: “Kurumun itibar yöneti-
Coflkun’un müflterilerinde güven tesis eden bir mi için mutlaka bir halkla iliflkiler ajans› ile çal›fls›n-
baflka baflar› s›rr› da flu: “Yapabileceklerimizi net bir lar. El ele kol kola çal›flabilece¤iniz, sektörde dene-
biçimde söyleriz. Müflterilerimizi baz› konularda yimli, nitelikli, çok yönlü, bilgi sahibi, inovatif, dijital
oyalamay›z. Bu bizim çal›flma biçimimizde yok.” dünyaya hakim, fark yaratabilen, kaliteli hizmet ve-
“Halkla iliflkiler: güven, samimiyet, anlay›fl ve ren ve di¤er ajanslar›n›zla uyumlu çal›flabilecek
bilgi demek”: Halkla ‹liflkiler El Kitab›’ndaki “Bir halkla iliflkiler ajanslar›n› tercih etmelisiniz. Yapt›k-
giriflim ancak anlay›fl ve sempatiyle pazarlan›r bu- lar› projeler, referanslar› ve müflteri portföylerine
nun için de halkla iliflkilere ihtiyaç vard›r” sözüne bakarak seçti¤iniz ajans›n size sundu¤u iletiflim yol
inand›¤›n› dile getiren Coflkun, halkla iliflkilerde; plan› uygulanabilir olmal›.”
Ekim 2019 KobiEfor 89