Page 89 - KobiEfor_Ekim_2019
P. 89

larla da çal›flmak istiyoruz.”                   güven, samimiyet, anlay›fl ve bilgi kavramlar›n›n
            “‹letiflim uzun solukludur”: Yapt›klar› iflin sade-  öne ç›kt›¤›n› anlat›yor: “Müflteri, halka iliflkiler
          ce bülten yaz›p medyaya servis etmekten ibaret ol-  ajans›n›n avucuna markas›n› teslim ediyor. Siz ona
          mad›¤›n› ifade eden Coflkun, “Halkla iliflkiler faali-  bebe¤iniz gibi bakmak ve onu büyütmek zorundas›-
          yetleri genifl kapsaml› bir bütün. ‹letiflim; uzun so-  n›z. Çünkü halkla iliflkiler ajans›, markan›n itibar
          luklu, müflteriyle el ele ve kol kola yap›lacak bir ifl.  yönetimini sa¤l›yor.”
          Verdi¤imiz hizmetin geri dönüflünün al›nabilmesi,  “Samimi ve güven yaratan iletiflim dili kullan›-
          iflin baflar›s› ve verimlili¤i için bir müflteriyle mini-  r›z”:  Halkla iliflkiler
          mum 6 ay veya daha uzun sürelerde çal›flmam›z ge-  sektörünün  Türki-
          rekir. ‹flbirli¤inin uzun soluklu olmas› marka de¤eri  ye’deki serüveninin
          aç›s›ndan çok önemli.”                          yaklafl›k 60 y›l oldu¤u-
                                                          nu belirten Coflkun,
            TNC ‹letiflim Dan›flmanl›¤›,                    sektörün yeni yeni iv-
            her zaman iflinin bafl›nda ve peflinde           me kazand›¤›n› düflü-
            Nurhayat Coflkun, butik bir iletiflim ajans› olduk-  nüyor.  Geleneksel
          lar›n› aktar›yor ve baflar›s›n›n s›rr›n› veriyor: “‹flin  halkla iliflkiler anlay›-
          mutfa¤›nda olmazsan›z baflar›l› olma flans›n›z yok-  fl›n›n de¤iflti¤ine de
          tur. Hizmet verdi¤imiz markalar›m›z›n toplant›lar›n-  de¤inen Coflkun, diji-
          da ekibimle birlikte mutlaka ben de yer al›yorum.  talleflme ve özellikle
          Haftada bir kez markalar›m›zla bir araya gelip de-  sosyal medyan›n sek-
          ¤erlendirmeler yap›yoruz, ekip arkadafllar›m ve ben  töre yeni f›rsatlar ve ifl
          mutlaka haftal›k ziyaretlerimizi yapar, ifl plan›m›z›  modelleri getirdi¤ini
          güncelleriz. Haftan›n 7 günü 24 saat telefonlar›m›z  ifade ediyor: “Biz gü-
          aç›k olur, bize her zaman ulaflmalar› mümkün. Kriz  ven yaratmaya yönelik
          anlar›nda hemen müdahale edebilmek ve zaman     ifller yap›yoruz. Mot-
          kayb›n› önlemek amac›yla müflterilerimiz ve iflimizle  tomuz; ‘Samimi ve güven yaratan iletiflim dili kulla-
          ilgili verilerimiz her zaman yan›m›zdad›r. Her zaman  n›r›z.’ Markalar, sosyal medyay› samimi bir flekilde
          iflimizin bafl›nda ve peflindeyiz. Bizim önceli¤imiz;  güven yaratmak için kullanmal›. Biz dijital bir ajans
          iletiflim. Her konunun iletiflimle çözülebilece¤ine  de¤iliz ama sosyal medyada da fark yaratan proje-
          inan›yoruz, yüz yüze temas› çok önemsiyoruz.”   ler üretiyoruz.”
            Sunduklar› hizmetin kalitesi ve ajans›n güvenirli-  “Kral müflteridir”: Her zaman “Kral müflteridir”
          li¤inin göstergesi olmas› aç›s›ndan müflterilerinin  fliar›na inand›¤›n› paylaflan Coflkun, halkla iliflkiler-
          olumlu geri dönüfllerinin ve referanslar›n›n çok de-  den, sosyal medya ajans›na, reklam ajans›ndan di-
          ¤erli oldu¤unu kaydeden Coflkun, networkleri ve  jital ajansa, medya planlama ve sat›n alma ajans›na
          referanslar› yoluyla yeni müflterilere ulaflt›klar›n›  kadar her ajans›n birbirlerinin uzmanl›k alanlar›na
          aktar›yor.                                      sayg› duyarak, koordineli çal›flmas›n›n önemine
            Çal›flma prensiplerinden de söz eden Coflkun,   iflaret ediyor. Coflkun, yürütülen kampanyan›n ba-
          müflteriyi çok iyi tan›man›n önemine de iflaret edi-  flar›s›n›n ölçütünün ise müflteri memnuniyeti ve
          yor: “Baflar› müflteriyi, ürününü, hizmet skalas›n›  olumlu geri dönüfller oldu¤unu söylüyor.
          çok iyi tan›maktan geçiyor. Müflterilerimizin ürün
          ve hizmetlerine inanmak ve deneyimlemifl olmak     KOB‹’lere öneriler
          zorunday›z. Biz ‘mifl’ gibi davranamay›z. Örne¤in;  “Marka bir vaattir”: Nurhayat Coflkun, markay›;
          çal›flt›¤›m›z Katar Havayollar› ile seyahat ettik.  “Marka, bir ürün ve hizmetin akl›m›zda beliren hali-
          TEGV’in (Türk E¤itim Gönüllüleri Vakf›) e¤itim bi-  dir. Marka bir vaattir ve sürdürülebilir olmal›d›r”
          rimlerini ziyaret ettik. Deneyimlemedi¤imiz ve iç-  sözleriyle tan›ml›yor ve markalaflma sürecindeki
          sellefltiremedi¤imiz ifli yapamay›z.”             KOB‹’lere flunlar› öneriyor: “Kurumun itibar yöneti-
            Coflkun’un müflterilerinde güven tesis eden bir  mi için mutlaka bir halkla iliflkiler ajans› ile çal›fls›n-
          baflka baflar› s›rr› da flu: “Yapabileceklerimizi net bir  lar. El ele kol kola çal›flabilece¤iniz, sektörde dene-
          biçimde söyleriz. Müflterilerimizi baz› konularda  yimli, nitelikli, çok yönlü, bilgi sahibi, inovatif, dijital
          oyalamay›z. Bu bizim çal›flma biçimimizde yok.”   dünyaya hakim, fark yaratabilen, kaliteli hizmet ve-
            “Halkla iliflkiler: güven, samimiyet, anlay›fl ve  ren ve di¤er ajanslar›n›zla uyumlu çal›flabilecek
          bilgi demek”:  Halkla ‹liflkiler El Kitab›’ndaki “Bir  halkla iliflkiler ajanslar›n› tercih etmelisiniz. Yapt›k-
          giriflim ancak anlay›fl ve sempatiyle pazarlan›r bu-  lar› projeler, referanslar› ve müflteri portföylerine
          nun için de halkla iliflkilere ihtiyaç vard›r” sözüne  bakarak seçti¤iniz ajans›n size sundu¤u iletiflim yol
          inand›¤›n› dile getiren Coflkun, halkla iliflkilerde;  plan› uygulanabilir olmal›.”
                                                                                      Ekim 2019 KobiEfor 89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94