Page 85 - KobiEfor_Ekim_2019
P. 85

Dijital Oyun Tasar›m›, Drone Pilotlu¤u gibi farkl› alan-  Kendilerinin nas›l meslekte baflar›l› olduklar›n›,
          larda nitelikli insan gücüne ihtiyac›m›z var. 10’a yak›n  zorluklar›n› anlatt›r›yoruz” diyor.
          program açmay› planl›yoruz. Önümüzdeki dönem      Kariyer Merkezi gibi yap›lardaki çal›flmalara yo-
          sa¤l›k alan›nda çal›flmalar yürütüyoruz. Hedefimizde;  ¤unlaflt›klar›n› belirten Yalç›n, Niflantafl› Üniversitesi
          Hukuk, T›p Fakültesi ile D›fl Hekimli¤i Fakültesi yer  mezunlar›n›n baz› bölümlerde yüzde 90’›n üzerinde
          al›yor. ‹zinler ç›kt›¤›nda e¤itim verebilecek altyap›ya  ortalamada ise yüzde 80’inin ifl sahibi oldu¤unu aç›k-
          sahibiz. Mezunlar›m›z›n sadece Türkiye’de ifl bulmas›  l›yor. Yalç›n önümüzdeki dönem mezunlardan kendi
          de¤il yurtd›fl›nda da ifl potansiyeli de¤erlendirilmeli.  iflini kuranlara yo¤unlaflarak giriflimcilikteki perfor-
          Küreselleflen dünyada art›k her yer çal›flma alan›. ‹n-  manslar›n› veri haline getireceklerini anlat›yor.
          san›m›z›n dünyan›n her yerinde çal›flacak bilgi ve ile-
          tiflim becerileriyle donat›lm›fl olmas› gerekiyor.”  Niflantafl› Üniversitesi gelirinin
                                                            yüzde 3’ünü Ar-Ge’ye ay›racak
            Uluslararas›laflma hedefleniyor                  fienay Yalç›n, ‘Vak›f Üniversiteleri’nin e¤itim
            Niflantafl› Üniversitesi’nin büyüme vizyonunda  sektörüne rekabet getirerek kaliteyi yükseltti¤ini
          uluslararas›laflma önemli bir yer tutuyor. Sadece  ifade ediyor: “Yüksekö¤retimde yenilikçi ve giriflim-
          yurtd›fl›na ö¤renci yollaman›n ötesinde yabanc› ö¤-  ci e¤itim-ö¤retimin yap›labilmesi için vak›f üniver-
          rencilerin kendilerini tercih etmesinin bu noktada  siteleri önemli bir misyon üstlenmektedir.” Vak›f
          önemli bir kald›raç oldu¤unu paylaflan Yalç›n, flu  üniversitelerinin YÖK taraf›ndan s›k› bir denetim-
          bilgileri veriyor: “Türkiye genelinde yabanc› ö¤ren-  den geçti¤inin de alt›n› çizen Yalç›n, üniversitelerin
          ci say›s› 170 bine ulaflt›. Birçok engel vard›, onlar da  kendi kaynaklar›n› yaratmas›n›n da sürdürülebilir
          kald›r›ld›. Niflantafl› Üniversitesi olarak 2000 ya-  nitelikli e¤itimin sa¤lanmas› için önemli bir unsur
          banc› ö¤rencimiz var. Gelen ö¤rencilerimizin a¤›r-  oldu¤unu dile getiriyor. “Üniversite kendi kaynak-
          l›kl› hakim oldu¤u dil ‹ngilizce. Bu nedenle Türkçe  lar›n› yaratmal›. Ar-Ge projeleri bunun en önemli
          programlar›m›z›n ‹ngilizce’sini dizayn etmemiz  yöntemlerinden biri olmal›” diyen Yalç›n, “Üniversi-
          önemli. Ayn› program›n hem Türkçe hem ‹ngilizce  teler bütçelerinin en az yüzde 1’ini Ar-Ge’ye ay›r-
          versiyonunu sunuyoruz. Uluslararas› ö¤rencileri-  mak zorundad›r. Türkiye’nin kalk›nmas›nda baflka
          mizin yüzde 40’a yak›n› Türkçe ö¤renerek prog-  yolu yok. Niflantafl› Üniversitesi olarak k›sa vadede
          ramlara devam ediyor. Bu da yabanc› ö¤rencilerin  gelirlerin en az yüzde 3’ünü Ar-Ge’ye ay›rmak isti-
          ifl hayat›na çabuk at›lmas›n› sa¤l›yor.”         yoruz. Ar-Ge temelli çok say›da projemiz var. Bi-
                                                          limsel Araflt›rmalar› Destekleme kapsam›nda 14
            “Üniversite meslek de¤il,                     projemiz bulunuyor. Üniversitemiz bursluluk ola-
            vizyon kazand›r›r”                            rak yüksek bir seviyede. Tüm ö¤rencilerimiz ara-
            Rektör fienay Yalç›n’›n e¤itim sektöründe dikkat  s›nda farkl› oranlarda olmakla birlikte ö¤rencileri-
          çeken görüflüne göre; “Üniversite meslek kazan-  mizin yüzde 30’u yüzde 100 bursludur.”
          d›rmaz, vizyon kazand›r›r.” Yalç›n, bunun nas›l ol-
          du¤unu veya olaca¤›n› ise flöyle aç›kl›yor: “Mesle¤e
          sahip olabilmek için e¤itim-ö¤retim görmek ve uy-       Niflantafl› Üniversitesi
          gulama alanlar›ndan nasibini alm›fl olmak gereki-          teknopark kuracak
          yor. Meslek okullar› vard›r; polislik, askerlik bir
          meslektir. Üniversite ise kazand›¤›n›z birikimlerle
                                                             Niflantafl› Üniversitesi’nin k›sa ve orta vadeli
          nas›l kariyer çizece¤inizi ö¤retir size. Üniversitele-
                                                           planlar› aras›nda ‘Teknopark’ da yer al›yor. E¤i-
          rin özellikle giriflimci yetifltirilmesinde özel bir mis-
                                                           tim ve ö¤retimin uygulama alanlar›n›n önemli ol-
          yon üstlenmesi gerekiyor. Yolunu tek bafl›na yürü-
                                                           du¤unu hat›rlatan Yalç›n, teknopark›n bir nevi
          yebilecek donan›ma sahip ö¤renciler yetifltirilmeli.
                                                           ekosistemi olan Teknoloji Transfer Ofisi, Kuluçka
          E¤itim-ö¤retim program› içinde iletiflim, tasar›m,
                                                           Merkezi, Ar-Ge merkezlerinin oluflturuldu¤unu
          özgüven, bilgiye ulaflma ile bilgiden bilgi üretme
                                                           ve halkaya teknopark yap›lanmas›n› da eklemek
          yetenekleri kazand›r›lmal›.”
                                                           istediklerini paylafl›yor. Hem ö¤retim üyelerinin
            Üniversiteler için meslek kazand›rman›n asl›nda
                                                           özendirilmesi, hem giriflimcilerin yetifltirilmesi
          vizyon kazand›rmaktan daha kolay oldu¤unun da
                                                           için Teknopark yap›lanmas›n›n önemli oldu¤unu
          unutulmamas› gerekti¤inin alt›n› çizen Yalç›n, “Alt-
                                                           aktaran fienay Yalç›n, flu noktalara de¤iniyor:
          yap› olarak ö¤rencimize ifl hayat›na girmeden uy-
                                                           “Türkiye teknopark yap›lanmas›n›n art›s›n› kav-
          gulama görme imkan› sunuyoruz. Maslak 1453’ün
                                                           rad›.  Teknoparklara ciddi kamu ve özel sektör
          konumunu düflünürsek ifl dünyas›n›n göbe¤indeyiz.
                                                           destekleri var. Bu yap›lanmay› ilgili onaylar› al-
          ‹fl dünyas› ile irtibat halinde olmak, oradaki profes-
                                                           d›ktan sonra hayata geçirece¤iz.”
          yonellerin deneyimlerini paylaflmas› çok önemli.
                                                                                      Ekim 2019 KobiEfor 85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90