Page 85 - KobiEfor_Ekim_2019
P. 85
Dijital Oyun Tasar›m›, Drone Pilotlu¤u gibi farkl› alan- Kendilerinin nas›l meslekte baflar›l› olduklar›n›,
larda nitelikli insan gücüne ihtiyac›m›z var. 10’a yak›n zorluklar›n› anlatt›r›yoruz” diyor.
program açmay› planl›yoruz. Önümüzdeki dönem Kariyer Merkezi gibi yap›lardaki çal›flmalara yo-
sa¤l›k alan›nda çal›flmalar yürütüyoruz. Hedefimizde; ¤unlaflt›klar›n› belirten Yalç›n, Niflantafl› Üniversitesi
Hukuk, T›p Fakültesi ile D›fl Hekimli¤i Fakültesi yer mezunlar›n›n baz› bölümlerde yüzde 90’›n üzerinde
al›yor. ‹zinler ç›kt›¤›nda e¤itim verebilecek altyap›ya ortalamada ise yüzde 80’inin ifl sahibi oldu¤unu aç›k-
sahibiz. Mezunlar›m›z›n sadece Türkiye’de ifl bulmas› l›yor. Yalç›n önümüzdeki dönem mezunlardan kendi
de¤il yurtd›fl›nda da ifl potansiyeli de¤erlendirilmeli. iflini kuranlara yo¤unlaflarak giriflimcilikteki perfor-
Küreselleflen dünyada art›k her yer çal›flma alan›. ‹n- manslar›n› veri haline getireceklerini anlat›yor.
san›m›z›n dünyan›n her yerinde çal›flacak bilgi ve ile-
tiflim becerileriyle donat›lm›fl olmas› gerekiyor.” Niflantafl› Üniversitesi gelirinin
yüzde 3’ünü Ar-Ge’ye ay›racak
Uluslararas›laflma hedefleniyor fienay Yalç›n, ‘Vak›f Üniversiteleri’nin e¤itim
Niflantafl› Üniversitesi’nin büyüme vizyonunda sektörüne rekabet getirerek kaliteyi yükseltti¤ini
uluslararas›laflma önemli bir yer tutuyor. Sadece ifade ediyor: “Yüksekö¤retimde yenilikçi ve giriflim-
yurtd›fl›na ö¤renci yollaman›n ötesinde yabanc› ö¤- ci e¤itim-ö¤retimin yap›labilmesi için vak›f üniver-
rencilerin kendilerini tercih etmesinin bu noktada siteleri önemli bir misyon üstlenmektedir.” Vak›f
önemli bir kald›raç oldu¤unu paylaflan Yalç›n, flu üniversitelerinin YÖK taraf›ndan s›k› bir denetim-
bilgileri veriyor: “Türkiye genelinde yabanc› ö¤ren- den geçti¤inin de alt›n› çizen Yalç›n, üniversitelerin
ci say›s› 170 bine ulaflt›. Birçok engel vard›, onlar da kendi kaynaklar›n› yaratmas›n›n da sürdürülebilir
kald›r›ld›. Niflantafl› Üniversitesi olarak 2000 ya- nitelikli e¤itimin sa¤lanmas› için önemli bir unsur
banc› ö¤rencimiz var. Gelen ö¤rencilerimizin a¤›r- oldu¤unu dile getiriyor. “Üniversite kendi kaynak-
l›kl› hakim oldu¤u dil ‹ngilizce. Bu nedenle Türkçe lar›n› yaratmal›. Ar-Ge projeleri bunun en önemli
programlar›m›z›n ‹ngilizce’sini dizayn etmemiz yöntemlerinden biri olmal›” diyen Yalç›n, “Üniversi-
önemli. Ayn› program›n hem Türkçe hem ‹ngilizce teler bütçelerinin en az yüzde 1’ini Ar-Ge’ye ay›r-
versiyonunu sunuyoruz. Uluslararas› ö¤rencileri- mak zorundad›r. Türkiye’nin kalk›nmas›nda baflka
mizin yüzde 40’a yak›n› Türkçe ö¤renerek prog- yolu yok. Niflantafl› Üniversitesi olarak k›sa vadede
ramlara devam ediyor. Bu da yabanc› ö¤rencilerin gelirlerin en az yüzde 3’ünü Ar-Ge’ye ay›rmak isti-
ifl hayat›na çabuk at›lmas›n› sa¤l›yor.” yoruz. Ar-Ge temelli çok say›da projemiz var. Bi-
limsel Araflt›rmalar› Destekleme kapsam›nda 14
“Üniversite meslek de¤il, projemiz bulunuyor. Üniversitemiz bursluluk ola-
vizyon kazand›r›r” rak yüksek bir seviyede. Tüm ö¤rencilerimiz ara-
Rektör fienay Yalç›n’›n e¤itim sektöründe dikkat s›nda farkl› oranlarda olmakla birlikte ö¤rencileri-
çeken görüflüne göre; “Üniversite meslek kazan- mizin yüzde 30’u yüzde 100 bursludur.”
d›rmaz, vizyon kazand›r›r.” Yalç›n, bunun nas›l ol-
du¤unu veya olaca¤›n› ise flöyle aç›kl›yor: “Mesle¤e
sahip olabilmek için e¤itim-ö¤retim görmek ve uy- Niflantafl› Üniversitesi
gulama alanlar›ndan nasibini alm›fl olmak gereki- teknopark kuracak
yor. Meslek okullar› vard›r; polislik, askerlik bir
meslektir. Üniversite ise kazand›¤›n›z birikimlerle
Niflantafl› Üniversitesi’nin k›sa ve orta vadeli
nas›l kariyer çizece¤inizi ö¤retir size. Üniversitele-
planlar› aras›nda ‘Teknopark’ da yer al›yor. E¤i-
rin özellikle giriflimci yetifltirilmesinde özel bir mis-
tim ve ö¤retimin uygulama alanlar›n›n önemli ol-
yon üstlenmesi gerekiyor. Yolunu tek bafl›na yürü-
du¤unu hat›rlatan Yalç›n, teknopark›n bir nevi
yebilecek donan›ma sahip ö¤renciler yetifltirilmeli.
ekosistemi olan Teknoloji Transfer Ofisi, Kuluçka
E¤itim-ö¤retim program› içinde iletiflim, tasar›m,
Merkezi, Ar-Ge merkezlerinin oluflturuldu¤unu
özgüven, bilgiye ulaflma ile bilgiden bilgi üretme
ve halkaya teknopark yap›lanmas›n› da eklemek
yetenekleri kazand›r›lmal›.”
istediklerini paylafl›yor. Hem ö¤retim üyelerinin
Üniversiteler için meslek kazand›rman›n asl›nda
özendirilmesi, hem giriflimcilerin yetifltirilmesi
vizyon kazand›rmaktan daha kolay oldu¤unun da
için Teknopark yap›lanmas›n›n önemli oldu¤unu
unutulmamas› gerekti¤inin alt›n› çizen Yalç›n, “Alt-
aktaran fienay Yalç›n, flu noktalara de¤iniyor:
yap› olarak ö¤rencimize ifl hayat›na girmeden uy-
“Türkiye teknopark yap›lanmas›n›n art›s›n› kav-
gulama görme imkan› sunuyoruz. Maslak 1453’ün
rad›. Teknoparklara ciddi kamu ve özel sektör
konumunu düflünürsek ifl dünyas›n›n göbe¤indeyiz.
destekleri var. Bu yap›lanmay› ilgili onaylar› al-
‹fl dünyas› ile irtibat halinde olmak, oradaki profes-
d›ktan sonra hayata geçirece¤iz.”
yonellerin deneyimlerini paylaflmas› çok önemli.
Ekim 2019 KobiEfor 85