Page 83 - KobiEfor_Ocak_2019
P. 83

REF‹K ONUR KILIÇER
                                                          Akdeniz Mobilya, Ka¤›t ve Orman Ürünleri
                                                          ‹hracatç›lar› Birli¤i (AKAM‹B)
                                                           “Mobilya ihracat› yüzde 20 artar”


                                                             “2019 y›l› çok çal›flaca¤›-
                                                           m›z bir y›l olacak. Ola¤an
                                                           olmayan zamanlardan geçi-
                                                           yoruz.
                                                             Sektör olarak bu durumu
                                                           büyük f›rsat olarak görüyo-
                                                           ruz.
                                                             Bu ba¤lamda 2019 y›l› ye-
            Mobilya sektörü
                                                           ni ve büyük ifllere do¤ru
            Türk mobilyac›lar› art›k dünyan›n dört bir yan›na
                                                           ad›mlayaca¤›m›z bir y›l olacak. Kabu¤umuzdan
          ma¤aza showroomlar aç›yor. Yaklafl›k 160 ülkeye
                                                           ç›k›p dünya pazar›nda kendimizi gösterece¤imiz,
          ihracat gerçeklefltiriyor. Mobilya ihracat› giderek  yeni pazarlara girece¤imiz bir y›l olaca¤›n› düflü-
          ivme kazan›yor.
                                                           nüyorum.
            Sadece kaliteli ürünleri ile de¤il Türk mobilyac›-
                                                             2019’da ve sonraki y›llarda, Latin Amerika’da-
          lar› tasar›m alan›ndaki ustal›klar›yla da art›k dünya
                                                           ki pay›m›z› artt›rmaya çal›flaca¤›z. fiili, Bolivya,
          mobilya sektöründe yer ediniyor. Dünyada Türk
                                                           Paraguay ve Brezilya AKAM‹B olarak potansiyel
          mobilyas›na olan talep art›yor.                  gördü¤ümüz hedef pazarlar aras›ndad›r. Bunun
            Sadece bireysel talep de¤il, dünya mobilya mar-
                                                           yan›nda ABD, Kanada ve Avustralya’y› da hedef
          kalar› da art›k kendi koleksiyonlar›n› Türkiye'deki
                                                           pazarlar listemize ekledik. 2019 için; çal›flmala-
          kaliteli iflçilik ve malzeme ile üretmek istiyor. Sek-
                                                           r›na bafllad›¤›m›z pazar analizleri ve araflt›rma-
          törün ihracat› olumlu geliflecektir.
                                                           lar›m›zla bu pazarlarda kal›c› olarak tutunmay›
            2019 sektör için bir soluk alma y›l› olabilir.  ve öne ç›karmay› hedefliyoruz.
            Mobilyada uygulanan KDV oran› yüzde 18'den
                                                             2017 y›l›nda yüzde 8.4 oran›nda büyüdük. 2018
          yüzde 8'e indirildi ve bu da sektöre umut verdi.
                                                           y›l›nda ise ortalama sektör ihracat art›fl›m›z yüz-
                                                           de 14 oran›nda. 2019 y›l›nda ise bu oran›n en az
            Savunma ve havac›l›k sektörü
                                                           yüzde 20 olmas› için elimizden geleni yapaca¤›z.
            Havac›l›k sektörü, üçüncü havaliman›yla önem
          kazanacak.                                       Hedefimiz 6 milyar dolar s›n›r›n› yakalay›p geç-
                                                           mektir.”
            Uzun vadede ‹pek Yolu'nun yeniden canland›r›l-
          mas›yla transit geçifl bölgesi olacak olan Türkiye
          önemli bir lojistik üs konumunu kazanacak. Uçak,  Biliflim sektörü
          yak›t gibi havac›l›k ürünlerinin ithalata ba¤›ml› ol-  Teknolojide mey-
          mas›, bu sektörün maliyetlerini artt›rm›flt›r. Son  dana gelen de¤iflim-
          dönemde yap›lan insans›z hava araçlar› ile uzay  lerle birlikte öne ç›-
          araçlar›n›n üretimi ve ihracat›, bu sektörü gelifltire-  kan biliflim teknoloji-
          cektir. Ayr›ca turizmin bir aya¤› olan ulaflt›rma sek-  leri sektörü, 2019 y›-
          törü, havac›l›k sektörünü yolcu tafl›mac›l›¤› aç›s›n-  l›nda geliflmesini h›z-
          dan olumlu etkileyecektir.                      lanarak sürdürecek.
                                                            Yapay zeka ve En-
                                                          düstri 4.0 konusunda
                                                          ilerlemeler sa¤lana-
                                                          cak; örnek “ak›ll›
                                                          Fabrika” uygulama-
                                                          lar›n›n say›s› artacak.
                                                            Teknoloji   ihraç
                                                          eden ülke haline ge-
                                                          lebilmemiz için 2019 y›l›nda Ar-Ge desteklerinin
                                                          art›r›lmas› toplumsal beklentiye dönüflmüfl bulun-
                                                          maktad›r; bu sektöre iliflkin teflvik desteklerde yo-
                                                          ¤unlaflma öngörülmektedir.
                                                                                      Ocak 2019 KobiEfor 83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88