Page 92 - KobiEfor_Mart_2018
P. 92
HABER
Mitsubishi Electric’ten Türkiye’ye yat›r›m
Mitsubishi Electric, Manisa OSB’de yurtd›fl›na ihracat›n hedeflendi¤i
382.5 milyon TL sermaye ile ev tipi tesisin aç›l›fl törenine Bilim, Sanayi ve
klima fabrikas› yat›r›m› gerçeklefltirdi. Teknoloji Bakan› Dr. Faruk Özlü
Hem Türkiye’ye hem de Türkiye’den kat›ld›.
D ünya genelinde yaklafl›k 138 bin 700 çal›-
flan› ve 37.8 milyar dolar grup sat›fl›yla 43
ülkede faaliyet gösteren Mitsubishi Elec-
tric, ev tipi klimalar›n gelifltirilmesi ve üre-
timi için Manisa’da kurdu¤u yeni fabrikas›-
n›n resmi aç›l›fl›n› Bilim, Sanayi ve Teknoloji Baka-
n› Dr. Faruk Özlü’nün kat›ld›¤› törenle gerçeklefltir- ma sistemleri ile fabrika otomasyon sistemleri
di. Tesis; Mitsubishi Electric’in Avrupa’daki ilk ev ti- alanlar›nda hizmet veriyoruz. Ayr›ca asansör ve yü-
pi klima fabrikas› oldu. Yaklafl›k 382.5 milyon TL rüyen merdiven sistemleri, ulaflt›rma sistemleri,
sermayeyle 60 bin metrekareye yak›n alan üzerin- jeneratör ve transformatör ekipmanlar› ile uydu
de hayata geçirilen fabrikan›n Mart 2021’de sona sistemleri gibi çok say›da ifl kolunda faaliyet göste-
eren mali y›l itibari ile y›ll›k üretim miktar›n›n riyoruz. Öncelikli pazar olarak gördü¤ümüz Türki-
500.000 sete (iç ve d›fl ünite) ulaflmas› ve 400 kifliye ye, yeni ev tipi klima fabrikam›z ile Mitsubishi Elec-
istihdam sa¤lamas› hedefleniyor. tric için önemli bir üretim üssü haline gelmifl oldu”
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakan› Dr. Faruk Özlü, diye konufltu.
Türkiye’nin bundan sonra da tüm sektörleriyle bir- Mitsubishi Electric Corporation Baflkan Yard›m-
likte büyümeye devam edece¤ini belirterek, “Türki- c›s› & Yaflam Alan› ve Dijital Medya Ekipmanlar›
ye ve Japonya’n›n bilim, teknoloji ve sanayi alan›nda Grup Baflkan› Takeshi Sugiyama ise Türkiye ve ya-
daha yo¤un iflbirli¤i gelifltirmeleri büyük önem tafl›- k›n›ndaki Avrupa ülkelerinin klima ve so¤utma sis-
yor. Japonya, Asya Pasifik bölgesindeki en önemli temleri segmentleri için en önemli pazarlar aras›n-
ekonomik ortaklar›m›zdan birisidir. Ticaret hacmi- da yer ald›¤›n›n alt›n› çizdi: “Bu pazarlar, ‘2020 ‹ler-
mizi ülkelerimizin ekonomik büyüklü¤ü ile orant›l› leme ve ‹novasyon’ olarak adland›rd›¤›m›z gelecek
rakamlara ulaflt›rmam›z, yak›n gelecekte ticareti- vizyonumuzu gerçeklefltirmek konusunda flirketi-
mizi aflamal› olarak 5-10 kat›na ç›kartmam›z ortak miz için büyük önem tafl›yor. Bu bölgedeki net sa-
menfaatlerimiz gere¤idir” dedi. t›fllar›m›z, klima ve so¤utma alan›ndaki toplam sa-
Türkiye Yat›r›m Ajans› Baflkan› Arda Ermut ise ya- t›fllar›m›z›n yaklafl›k yüzde 20’sini oluflturuyor. Yeni
t›r›m sürecine iliflkin Ajans olarak Mitsubishi Elec- fabrikam›z bizim için stratejik bir rol üstlenecek.”
tric ile birlikte 2013 y›l›ndan bu yana yak›n çal›flma- Mitsubishi Electric Turkey Klima Sistemleri Üretim
lar yürüttüklerini ve bu sonuca var›ld›¤›n› aktard›. A.fi. Baflkan› Katsu Wada yeni fabrikan›n Avrupa’da
Mitsubishi Electric Corporation Baflkan› ve Mitsubishi Electric’in ev tipi klimalar›n›n üretilece-
CEO’su Masaki Sakuyama ise Mitsubishi Electric’in ¤i ilk fabrika oldu¤unu vurgulayarak markan›n Sa-
potansiyeline ve gücüne inand›¤› Türkiye’de 2012 nayi 4.0’a yan›t› olan e-F@ctory konsepti ile tasarla-
y›l›ndan bu yana kendi yap›lanmas› ile faaliyet gös- nan tesiste yüksek teknolojili çevreye dost ürünler
terdi¤ini hat›rlatarak, “Türkiye’de klima ve so¤ut- üretilece¤ini sözlerine ekledi.
92 KobiEfor Mart 2018