Page 87 - KobiEfor_Mart_2018
P. 87

LOJ‹ST‹K



                                                          Arkas’tan simülasyon
                                                          e¤itimleri

                                                            Denizcilikte ulusal
                                                          ve uluslararas› çapta
                                                          yaflanan kazalar, e¤i-
                                                          timin sektör aç›s›ndan
                                                          önemini her geçen
                                                          gün art›r›yor. Bu kap-
          UT‹KAD: “Altyap› çal›flmalar›                    samda, Türkiye’nin en büyük konteyner gemi filosu-
                                                          na sahip Arkas, gemilerinde görev yapan kaptanla-
          süratle yap›lmal›”                              r›n teorik ve pratik e¤itimleri için bir program haya-
                                                          ta geçirdi. Köprüüstü Simülatör Uygulamas› ile kap-
            Uluslararas› Tafl›mac›l›k ve Lojistik Hizmet Üre-
          tenleri Derne¤i (UT‹KAD) Yönetim Kurulu üyeleri ba-  tanlar›n acil durumlara al›flkanl›k kazanabilmeleri,
                                                          seyir ve manevra yeteneklerinin art›r›lmas› hedefle-
          s›n mensuplar› ile bir araya geldi. UT‹KAD Yönetim
                                                          niyor. Uygulama, Arkas’›n güvenlik ve personel e¤i-
          Kurulu Baflkan› Emre Eldener, lojistik sektörünün
                                                          timine yaklafl›m›n› göstermesi aç›s›ndan da önem
          küresel büyüklü¤ünün yaklafl›k 7.5 trilyon dolar ol-
                                                          tafl›yor. Proje Dokuz Eylül Üniversitesi iflbirli¤i ile
          du¤unu belirterek, “2023 y›l›nda küresel lojistik sek-  Nisan 2017’den beri uygulan›yor. fiimdiye kadar
          törünün büyüklü¤ünün 15 trilyon ABD Dolar›’n› afl-
                                                          toplam 102 kaptan ve kaptan aday›n›n de¤erlendiril-
          mas› beklenmektedir. Ülkemizde lojistik sektörü-
                                                          di¤i Köprüüstü Simülatör Uygulamas›, kiflinin kon-
          nün büyüklü¤ü ise 300 milyar TL’ye tekabül etmekte
                                                          santrasyonu da göz önünde bulundurularak her ka-
          olup GSYH’nin yaklafl›k yüzde 12’sini oluflturmakta-
                                                          t›l›mc› için bir gün ayr›larak gerçeklefltiriliyor.
          d›r. Lojistik sektöründeki faaliyetlerin yaklafl›k yüzde
          50’si do¤rudan lojistik firmalar› taraf›ndan, di¤er
          yüzde 50’si sanayi ve ticaret firmalar›n›n kendileri  UPS’nin büyüme h›z› artt›
          taraf›ndan gerçeklefltirilmektedir” diye konufltu.
            Sektöre iliflkin beklentileri de aktaran Eldener,                      UPS, 2017 4. çeyrek
          flunlar› söyledi: “2018 y›l› Yat›r›m Program›’na göre                  gelirlerini aç›klad›. UPS
          88.1 milyar TL kamu yat›r›m› bütçesinin 21.4 milyar                   Baflkan› ve CEO’su David
          TL’lik k›sm›n›n ‘Ulaflt›rma Sektörü’ne ayr›lmas› umut                  Abney; “2017’de yakala-
          verici. Altyap› hizmetlerinin yerine getirilmesi için ka-             m›fl oldu¤umuz son dere-
          mu yat›r›mlar› gereklidir. Ancak ‘Bir Kuflak Bir Yol’ ve               ce yüksek gelir, kazanç
          di¤er tafl›mac›l›k koridoru projelerinden daha büyük  art›fl›, a¤ yat›r›mlar›m›z ve portföy inisiyatiflerimiz-
          paylar›n al›nabilmesi için altyap› hizmetlerinin sürat-  den elde etti¤imiz avantajlar sayesinde hisse bafl›na
          le tamamlanmas› flart. Do¤u-bat› ve kuzey-güney  kazanç hedefimize ulaflt›k. 2017’de kilit kapasite ya-
          hatlar›nda kesintisiz demiryolu hatt›m›z ne yaz›k ki  t›r›mlar›nda önemli geliflim kaydettik. Yakalad›¤›m›z
          mevcut de¤il. Ço¤u liman›m›zda demiryolu ba¤lant›-  ivme, dönüfltürücü eylemlerimiz UPS’nin 2018 ve
          lar›n›n olmamas› ülkemiz üzerinden geçecek transit  sonras›nda büyüyece¤ini gösteriyor. A¤›m›zdaki ya-
          yük trafi¤inin alternatif rotalara kaymas›na sebep  t›r›mlar› h›zland›racak ve insanlar›m›za ek f›rsatlar
          oluyor. Lojistik merkezler modlar aras› yük enteg-  sa¤layacak ciddi kaynaklar› kullan›ma sunaca¤›m›-
          rasyonunu kolaylaflt›r›c› flekilde planlanm›yor.”  z› düflünüyoruz” diye konufltu.


          Al›flan Lojistik ‘Acil Yol Yard›m Arac›’ revize edildi

                                                Lojistik sektöründe sundu¤u hizmetler ve müflterilerinin bek-
                                              lentilerini gerçeklefltirmeye yönelik çözüm odakl› yaklafl›m› ile
                                              faaliyetlerini sürdüren Al›flan Lojistik, öz mal filo departman›n›n
                                              tesis yenileme sürecini tamamlad›. Al›flan Lojistik Operasyonlar
                                              Koordinatörü Erkut Kasapseçkin ve Operasyonlar Direktörü Hü-
                                              seyin Sezgin öncülü¤ünde teknolojik yenilikler esas al›narak ya-
                                              p›lan yat›r›mlar ile filoya ba¤l› kullan›mda olan Acil Yol Yard›m
                                              Arac› revize edildi. Yenileme çal›flmalar› sonucunda Acil Yol Yar-
          d›m Arac›, uzman teknik kadrosu ve içerisinde bulunan lisansl› ekipmanlar ile yolda oluflabilecek ar›zalara
          ve olas› kimyasal risklere karfl› önleyici, kapsaml› müdahale arac› haline geldi.
                                                                                      Mart 2018 KobiEfor 87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92