Page 87 - KobiEfor_Mart_2018
P. 87
LOJ‹ST‹K
Arkas’tan simülasyon
e¤itimleri
Denizcilikte ulusal
ve uluslararas› çapta
yaflanan kazalar, e¤i-
timin sektör aç›s›ndan
önemini her geçen
gün art›r›yor. Bu kap-
UT‹KAD: “Altyap› çal›flmalar› samda, Türkiye’nin en büyük konteyner gemi filosu-
na sahip Arkas, gemilerinde görev yapan kaptanla-
süratle yap›lmal›” r›n teorik ve pratik e¤itimleri için bir program haya-
ta geçirdi. Köprüüstü Simülatör Uygulamas› ile kap-
Uluslararas› Tafl›mac›l›k ve Lojistik Hizmet Üre-
tenleri Derne¤i (UT‹KAD) Yönetim Kurulu üyeleri ba- tanlar›n acil durumlara al›flkanl›k kazanabilmeleri,
seyir ve manevra yeteneklerinin art›r›lmas› hedefle-
s›n mensuplar› ile bir araya geldi. UT‹KAD Yönetim
niyor. Uygulama, Arkas’›n güvenlik ve personel e¤i-
Kurulu Baflkan› Emre Eldener, lojistik sektörünün
timine yaklafl›m›n› göstermesi aç›s›ndan da önem
küresel büyüklü¤ünün yaklafl›k 7.5 trilyon dolar ol-
tafl›yor. Proje Dokuz Eylül Üniversitesi iflbirli¤i ile
du¤unu belirterek, “2023 y›l›nda küresel lojistik sek- Nisan 2017’den beri uygulan›yor. fiimdiye kadar
törünün büyüklü¤ünün 15 trilyon ABD Dolar›’n› afl-
toplam 102 kaptan ve kaptan aday›n›n de¤erlendiril-
mas› beklenmektedir. Ülkemizde lojistik sektörü-
di¤i Köprüüstü Simülatör Uygulamas›, kiflinin kon-
nün büyüklü¤ü ise 300 milyar TL’ye tekabül etmekte
santrasyonu da göz önünde bulundurularak her ka-
olup GSYH’nin yaklafl›k yüzde 12’sini oluflturmakta-
t›l›mc› için bir gün ayr›larak gerçeklefltiriliyor.
d›r. Lojistik sektöründeki faaliyetlerin yaklafl›k yüzde
50’si do¤rudan lojistik firmalar› taraf›ndan, di¤er
yüzde 50’si sanayi ve ticaret firmalar›n›n kendileri UPS’nin büyüme h›z› artt›
taraf›ndan gerçeklefltirilmektedir” diye konufltu.
Sektöre iliflkin beklentileri de aktaran Eldener, UPS, 2017 4. çeyrek
flunlar› söyledi: “2018 y›l› Yat›r›m Program›’na göre gelirlerini aç›klad›. UPS
88.1 milyar TL kamu yat›r›m› bütçesinin 21.4 milyar Baflkan› ve CEO’su David
TL’lik k›sm›n›n ‘Ulaflt›rma Sektörü’ne ayr›lmas› umut Abney; “2017’de yakala-
verici. Altyap› hizmetlerinin yerine getirilmesi için ka- m›fl oldu¤umuz son dere-
mu yat›r›mlar› gereklidir. Ancak ‘Bir Kuflak Bir Yol’ ve ce yüksek gelir, kazanç
di¤er tafl›mac›l›k koridoru projelerinden daha büyük art›fl›, a¤ yat›r›mlar›m›z ve portföy inisiyatiflerimiz-
paylar›n al›nabilmesi için altyap› hizmetlerinin sürat- den elde etti¤imiz avantajlar sayesinde hisse bafl›na
le tamamlanmas› flart. Do¤u-bat› ve kuzey-güney kazanç hedefimize ulaflt›k. 2017’de kilit kapasite ya-
hatlar›nda kesintisiz demiryolu hatt›m›z ne yaz›k ki t›r›mlar›nda önemli geliflim kaydettik. Yakalad›¤›m›z
mevcut de¤il. Ço¤u liman›m›zda demiryolu ba¤lant›- ivme, dönüfltürücü eylemlerimiz UPS’nin 2018 ve
lar›n›n olmamas› ülkemiz üzerinden geçecek transit sonras›nda büyüyece¤ini gösteriyor. A¤›m›zdaki ya-
yük trafi¤inin alternatif rotalara kaymas›na sebep t›r›mlar› h›zland›racak ve insanlar›m›za ek f›rsatlar
oluyor. Lojistik merkezler modlar aras› yük enteg- sa¤layacak ciddi kaynaklar› kullan›ma sunaca¤›m›-
rasyonunu kolaylaflt›r›c› flekilde planlanm›yor.” z› düflünüyoruz” diye konufltu.
Al›flan Lojistik ‘Acil Yol Yard›m Arac›’ revize edildi
Lojistik sektöründe sundu¤u hizmetler ve müflterilerinin bek-
lentilerini gerçeklefltirmeye yönelik çözüm odakl› yaklafl›m› ile
faaliyetlerini sürdüren Al›flan Lojistik, öz mal filo departman›n›n
tesis yenileme sürecini tamamlad›. Al›flan Lojistik Operasyonlar
Koordinatörü Erkut Kasapseçkin ve Operasyonlar Direktörü Hü-
seyin Sezgin öncülü¤ünde teknolojik yenilikler esas al›narak ya-
p›lan yat›r›mlar ile filoya ba¤l› kullan›mda olan Acil Yol Yard›m
Arac› revize edildi. Yenileme çal›flmalar› sonucunda Acil Yol Yar-
d›m Arac›, uzman teknik kadrosu ve içerisinde bulunan lisansl› ekipmanlar ile yolda oluflabilecek ar›zalara
ve olas› kimyasal risklere karfl› önleyici, kapsaml› müdahale arac› haline geldi.
Mart 2018 KobiEfor 87