Page 106 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 106

REEL SEKTÖR



          Oluklu mukavva sektörü ilk çeyrekte yüzde 10 büyüdü

                                                          re¤indeki büyüme oran› ise yüzde 6 olarak öngörü-
                                                          lüyor.  2017 y›l› ilk yar› verilerini paylaflan Oluklu
                                                          Mukavva Sanayicileri Derne¤i (OMÜD) Yönetim Ku-
                                                          rulu Baflkan› Mehmet Nuri Göreno¤lu, oluklu mu-
                                                          kavva sektörünün Türkiye ekonomisinin aynas› ko-
                                                          numunda oldu¤unu vurgulayarak, “Her y›l sektörü-
                                                          müz Gayri Safi Milli Has›la’n›n yaklafl›k 1.5 kat› ka-
                                                          dar büyüme gösteriyor. Ne kadar tüketim oluyorsa
                                                          o kadar da ambalaj üretimi art›yor” dedi.
           Mehmet                                           Son 10 y›l içerisinde oluklu mukavva tüketiminin
           Nuri
           Göreno¤lu                                      yüzde 80 oran›nda artt›¤›na iflaret eden Mehmet
                                                          Nuri Göreno¤lu, 2017 y›l›n›n ilk 3 ay›nda Türkiye
                                                          ekonomisinin yüzde 5 büyümesine ra¤men sektör-
                                                          deki büyümenin yüzde 10’u buldu¤una dikkat çekti.
            Türkiye’de son y›llarda modernleflme ile birlikte  Göreno¤lu, “Geçen y›l Türkiye’de kifli bafl› oluklu
          k›rsal kesimden flehirlere artan göç, genifl aile ya-  mukavva tüketimi 25.3 kg’ye ulaflt›. Bu rakam 2000
          p›s›ndan çekirdek aile yap›s›na geçifl ve sosyo-eko-  y›l›nda yaln›zca 11 kg’ydi. Bu da Türkiye’nin yüksek
          nomik-kültürel de¤iflimle birlikte e-ticarete olan  nüfus art›fl›na ra¤men tüketimin iki kattan fazla
          talep, ambalaj sektörüne yarad›. Özellikle online  artt›¤›n› ortaya koyuyor” dedi.
          al›flverifl siparifllerinde en çok tercih edilen amba-  2016 y›l› sonu itibariyle sektörün toplam büyük-
          laj malzemelerinin bafl›nda gelen oluklu mukavva  lü¤ünün 2 milyar dolara ulaflt›¤›n› kaydeden Gö-
          üretimi ilk çeyrekte yüzde 10 ile Gayri Safi Milli Ha-  reno¤lu, 2017 y›l› sonunda ise bu büyüklü¤ün 3 mil-
          s›la’n›n iki kat› büyüme gösterirken, y›l›n ikinci çey-  yar dolar› bulaca¤›n› öngördü.


           Aile flirketleri y›k›c› inovasyon ortam›nda
           ç›k›fl yolunu nas›l bulacak?

             Dünyan›n en büyük profesyo-    l Aile flirketlerinin gelecek
           nel hizmet flirketlerinden biri  kuflak liderleri, 2-3 y›l içerisin-
           olan Deloitte, her y›l haz›rlad›¤›  de kendi faaliyet gösterdikleri
           Gelecek Kuflak Aile fiirketleri  piyasalarda y›k›c› inovasyonun  flak liderlerinin, önceki kuflak-
           Araflt›rmas›’n›n bu y›lki temas›-  gerçekleflece¤ini ve ifl modelle-  lara oranla y›k›c› inovasyon ko-
           n› ‘y›k›c› inovasyon ortam›nda  rini bu yeni ortama göre düzen-  nusunda fark›ndal›klar› daha
           aile flirketlerinde liderlik’ olarak  lemek zorunda kalacaklar›n›  yüksek, konunun önemi ve flir-
           belirledi. Toplam 21 ülkeden   düflündüklerini belirtiyor. Kat›-  ketleri üzerindeki olas› etkileri
           Deloitte aile flirketleri uzmanla-  l›mc›lar›n yaklafl›k üçte biri ise  konusunda daha bilinçliler.
           r›n›n, aktif görev alan 268 aile  piyasaya yeni girecek oyuncular  l Aile flirketlerinin bu konu-
           üyesiyle yüz yüze yapt›¤› röpor-  nedeniyle pazar pay› kaybede-  da en önemli avantaj›n› ise li-
           tajlarla haz›rlanan rapor, dikkat  ceklerini öngörüyor.       derler iki kelime ile özetliyor
           çekici sonuçlar veriyor. Araflt›r-  l Kat›l›mc›lar y›k›c› inovas-  ‘h›zl›’ ve ‘atik’.
           maya kat›lan aile flirketlerinin  yon konusunda zorluklar›n d›fl  l Kat›l›mc›lar ayr›ca flirket
           yüzde 43’ü 200 milyon TL, yüzde  etkilerden çok firman›n kendi  kültürünün mutlaka flirket stra-
           35’i 1 milyar TL ve yüzde 22’si  içinde bar›nd›rd›¤› iç dinamikler  tejisini, flirketin risk alma sevi-
           ise 1 milyar TL üzeri ciro yapan  oldu¤unu belirtiyor. Söz konusu  yesini, firma içi iflbirli¤i ve çe-
           firmalardan olufluyor. Kat›lan  zorluklar›n sadece flirketin    vikli¤ini desteklemesi gerekti-
           firmalar›n yafllar› incelendi¤in-  faaliyet alan›n› ve piyasay› etki-  ¤ini belirtiyorlar.
           de yüzde 14’ünün 100 y›ldan bü-  lemekle kalmay›p ailenin flirket  l Liderler ayr›ca firmalar›n›n
           yük, yüzde 40’›n›n 50 ile 99 y›l  ve aile üyeleri aras›ndaki iliflki-  y›k›c› inovasyon koflullar› ile ba-
           aras›nda, yüzde 41’i ise 20 ile 49  leri önemli derecede de¤ifltire-  fla ç›kabilecek kadar yeterli in-
           y›l aras›nda yer al›yor. Araflt›r-  ce¤ine inan›yor.           san kayna¤› ve yeteneklere sa-
           man›n sonuçlar› ise flöyle:       l Aile flirketlerinin yeni ku-  hip olmad›klar›n› belirtiyorlar.


          106 KobiEfor Eylül 2017
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111