Page 106 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 106
REEL SEKTÖR
Oluklu mukavva sektörü ilk çeyrekte yüzde 10 büyüdü
re¤indeki büyüme oran› ise yüzde 6 olarak öngörü-
lüyor. 2017 y›l› ilk yar› verilerini paylaflan Oluklu
Mukavva Sanayicileri Derne¤i (OMÜD) Yönetim Ku-
rulu Baflkan› Mehmet Nuri Göreno¤lu, oluklu mu-
kavva sektörünün Türkiye ekonomisinin aynas› ko-
numunda oldu¤unu vurgulayarak, “Her y›l sektörü-
müz Gayri Safi Milli Has›la’n›n yaklafl›k 1.5 kat› ka-
dar büyüme gösteriyor. Ne kadar tüketim oluyorsa
o kadar da ambalaj üretimi art›yor” dedi.
Mehmet Son 10 y›l içerisinde oluklu mukavva tüketiminin
Nuri
Göreno¤lu yüzde 80 oran›nda artt›¤›na iflaret eden Mehmet
Nuri Göreno¤lu, 2017 y›l›n›n ilk 3 ay›nda Türkiye
ekonomisinin yüzde 5 büyümesine ra¤men sektör-
deki büyümenin yüzde 10’u buldu¤una dikkat çekti.
Türkiye’de son y›llarda modernleflme ile birlikte Göreno¤lu, “Geçen y›l Türkiye’de kifli bafl› oluklu
k›rsal kesimden flehirlere artan göç, genifl aile ya- mukavva tüketimi 25.3 kg’ye ulaflt›. Bu rakam 2000
p›s›ndan çekirdek aile yap›s›na geçifl ve sosyo-eko- y›l›nda yaln›zca 11 kg’ydi. Bu da Türkiye’nin yüksek
nomik-kültürel de¤iflimle birlikte e-ticarete olan nüfus art›fl›na ra¤men tüketimin iki kattan fazla
talep, ambalaj sektörüne yarad›. Özellikle online artt›¤›n› ortaya koyuyor” dedi.
al›flverifl siparifllerinde en çok tercih edilen amba- 2016 y›l› sonu itibariyle sektörün toplam büyük-
laj malzemelerinin bafl›nda gelen oluklu mukavva lü¤ünün 2 milyar dolara ulaflt›¤›n› kaydeden Gö-
üretimi ilk çeyrekte yüzde 10 ile Gayri Safi Milli Ha- reno¤lu, 2017 y›l› sonunda ise bu büyüklü¤ün 3 mil-
s›la’n›n iki kat› büyüme gösterirken, y›l›n ikinci çey- yar dolar› bulaca¤›n› öngördü.
Aile flirketleri y›k›c› inovasyon ortam›nda
ç›k›fl yolunu nas›l bulacak?
Dünyan›n en büyük profesyo- l Aile flirketlerinin gelecek
nel hizmet flirketlerinden biri kuflak liderleri, 2-3 y›l içerisin-
olan Deloitte, her y›l haz›rlad›¤› de kendi faaliyet gösterdikleri
Gelecek Kuflak Aile fiirketleri piyasalarda y›k›c› inovasyonun flak liderlerinin, önceki kuflak-
Araflt›rmas›’n›n bu y›lki temas›- gerçekleflece¤ini ve ifl modelle- lara oranla y›k›c› inovasyon ko-
n› ‘y›k›c› inovasyon ortam›nda rini bu yeni ortama göre düzen- nusunda fark›ndal›klar› daha
aile flirketlerinde liderlik’ olarak lemek zorunda kalacaklar›n› yüksek, konunun önemi ve flir-
belirledi. Toplam 21 ülkeden düflündüklerini belirtiyor. Kat›- ketleri üzerindeki olas› etkileri
Deloitte aile flirketleri uzmanla- l›mc›lar›n yaklafl›k üçte biri ise konusunda daha bilinçliler.
r›n›n, aktif görev alan 268 aile piyasaya yeni girecek oyuncular l Aile flirketlerinin bu konu-
üyesiyle yüz yüze yapt›¤› röpor- nedeniyle pazar pay› kaybede- da en önemli avantaj›n› ise li-
tajlarla haz›rlanan rapor, dikkat ceklerini öngörüyor. derler iki kelime ile özetliyor
çekici sonuçlar veriyor. Araflt›r- l Kat›l›mc›lar y›k›c› inovas- ‘h›zl›’ ve ‘atik’.
maya kat›lan aile flirketlerinin yon konusunda zorluklar›n d›fl l Kat›l›mc›lar ayr›ca flirket
yüzde 43’ü 200 milyon TL, yüzde etkilerden çok firman›n kendi kültürünün mutlaka flirket stra-
35’i 1 milyar TL ve yüzde 22’si içinde bar›nd›rd›¤› iç dinamikler tejisini, flirketin risk alma sevi-
ise 1 milyar TL üzeri ciro yapan oldu¤unu belirtiyor. Söz konusu yesini, firma içi iflbirli¤i ve çe-
firmalardan olufluyor. Kat›lan zorluklar›n sadece flirketin vikli¤ini desteklemesi gerekti-
firmalar›n yafllar› incelendi¤in- faaliyet alan›n› ve piyasay› etki- ¤ini belirtiyorlar.
de yüzde 14’ünün 100 y›ldan bü- lemekle kalmay›p ailenin flirket l Liderler ayr›ca firmalar›n›n
yük, yüzde 40’›n›n 50 ile 99 y›l ve aile üyeleri aras›ndaki iliflki- y›k›c› inovasyon koflullar› ile ba-
aras›nda, yüzde 41’i ise 20 ile 49 leri önemli derecede de¤ifltire- fla ç›kabilecek kadar yeterli in-
y›l aras›nda yer al›yor. Araflt›r- ce¤ine inan›yor. san kayna¤› ve yeteneklere sa-
man›n sonuçlar› ise flöyle: l Aile flirketlerinin yeni ku- hip olmad›klar›n› belirtiyorlar.
106 KobiEfor Eylül 2017