Page 68 - KobiEfor_Ocak_2017
P. 68
DOSYA/ÜN‹VERS‹TE-SANAY‹ ‹fiB‹RL‹⁄‹
TOBB ETÜ’nün hedefi:
‘Üniversite-Sanayi’ iflbirli¤inde
yüksek düzeyde farkl›laflmak
TOBB ETÜ, 2016 y›l› itibariyle 5.000’den fazla ö¤rencisi,
6 fakültesi, 23 bölümü ve lisansüstü programlar›yla
Prof.Dr. e¤itim-ö¤retime devam ederken yürüttü¤ü Ar-Ge
Adem fiahin
çal›flmalar›yla da yüksek düzeyde farkl›laflma sa¤l›yor.
Sanayinin uluslararas› rekabet gücünün artmas› rafi, Gömülü Sistemler, Robotik, Veri Madencili¤i,
üniversitelerde üretilen bilginin teknolojiye dönü- Makine Ö¤renme, Biyoenformatik. Makine Mühen-
flümünün sa¤lanmas›yla ve sahip olunan araflt›rma disli¤i Bölümü: ‹nsans›z Hava Araçlar›, Üretim Tek-
alt yap›s›n›n teknolojik geliflmelerde kullan›lmas›y- nolojileri ve Sistemleri, Otomotiv, Ak›flkanlar Meka-
la mümkün. TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversi- ni¤i, ‹çten Yanmal› Motorlar ve Yap›sal Optimizasyon.
tesi (TOBB ETÜ) Rektörü Prof.Dr. Adem fiahin, Biyomedikal Mühendisli¤i Bölümü: Nanot›p, Biyo-
“Üniversitemiz; program›, e¤itim yöntemi, sosyal mekanik, Biyomalzemeler, Biyoteknoloji, ‹laç Tafl›n›-
ortam›, ifl dünyas› ile iliflkiler ve Ar-Ge gibi birçok m›, Biyoalg›lay›c›lar, Biyomoleküler Makineler, Biyo-
alanda yüksek düzeyde bir farkl›laflma aray›fl› için- medikal Görüntüleme. Malzeme Bilimi ve Nanotek-
dedir” diyor. TOBB ETÜ’nün temel amac›; multi-di- noloji Mühendisli¤i Bölümü: Uluslararas› çal›flma-
sipliner anlamda mühendislik bölümleri ve endüs- larda rekabet avantaj› sa¤layacak Yüksek Enerji Fizi-
triyel tasar›m bölümü ile Türkiye’nin kendi alanla- ¤i, Proton Geçirgen Zar Yak›t Pilleri, Parçac›k H›zlan-
r›nda en donan›ml› ve önde gelen araflt›rmac›lar›n- d›r›c›lar› ve Uygulamalar›, Optik Biyosensör Tasar›-
dan oluflan güçlü bir akademik kadrosunun çal›fl- m›, ‹nce Film Günefl Pilleri ‹çin Alternatif Malzemeler
malar› sayesinde, vak›f üniversitesi olman›n getir- ve Üretim Teknolojileri. Elektrik-Elektronik Mühen-
di¤i göreceli olarak küçük, fakat dinamik-odakl› ya- disli¤i Bölümü: Baflta savunma sanayisi olmak üze-
p›s› ile her geçen gün geliflmekte olan ‘ifl dünyas› re farkl› sektörlere yönelik Optik Fotonik, Radar Sis-
ile iliflkiler ve Ar-Ge gibi birçok alanda ‘yüksek dü- temleri ve Görüntüleme, Analog ve Dijital Elektronik,
zeyde bir farkl›laflma aray›fl›’n› hedef alarak ö¤re- Süper ‹letken Elektroni¤i, Kablosuz Haberleflme ve
tim faaliyetlerine devam etmek. Uzaktan Alg›lama. Endüstriyel Tasar›m Bölümü: Di-
TOBB ETÜ, 2016 y›l› itibariyle 5.000’den fazla ö¤- siplinler aras› iflbirli¤i anlay›fl› çerçevesinde mühen-
rencisi, 6 fakültesi, 23 bölümü ve lisansüstü prog- dislik alan›ndaki çal›flmalar›n ürüne dönüfltürülmesi
ramlar›yla e¤itim-ö¤retime devam etmekle beraber sürecine katk›da bulunmaktad›r. Bunlar; Deneyim
araflt›rma-gelifltirme çal›flmalar›n› da sürdürüyor. 74 Tasar›m›, Tasar›mda Kullan›c› Araflt›rmalar›, Kav-
araflt›rma ve 37 e¤itim laboratuvar›n›n, 12 sanat ve ramsal ve Bilgisayar Destekli Tasar›m, Fark›ndal›k
endüstriyel tasar›m stüdyosu ile Su Türbini Test ve ‹çin Tasar›m ve Medikal Ürün Gelifltirme ve Endüstri-
Tasar›m Merkezi’nin bir arada bulundu¤u ‘Teknoloji yel Tasar›m›d›r.”
Merkezi’ sayesinde disiplinler aras› çal›flmalar›n ya-
p›lmas›na da olanak sunuyor. fiahin, bu kapsamda Ortak E¤itim Modeli
bölümlerinin gerçeklefltirdi¤i baz› ça- Adem fiahin, TOBB ETÜ’de uygulanan Or-
l›flmalar› flöyle özetliyor: “Bil- tak E¤itim Modeli’nin ise ö¤rencilerin daha
gisayar Mühendisli¤i Bölümü: e¤itimleri s›ras›nda ifl tecrübesi kazanmas›-
Bilgisayarla Görü, Görüntü ‹fl- na neden oldu¤unu belirterek, “Ö¤renci, 5
leme, Bilgi Güvenli¤i & Kriptog- y›ll›k lisans e¤itiminin yaklafl›k 1 y›l› ifllet-
melerde, fabrikalarda, kurumlarda geçir-
mektedir. Sadece TOBB ETÜ’nün uygula-
yabildi¤i bu model, ifl dünyas›-üniversite iliflki-
lerinde yeni bir 盤›r açm›flt›r. TOBB ETÜ’nün Ortak
E¤itim Modeli’ne dahil firma ve kurulufl say›s›
2.300’dür. Ö¤rencilerimizin üçte ikisi daha ortak
e¤itimleri s›ras›nda ifl teklifi almakta, bunlar›n ya-
r›s› mezuniyetleri sonras›nda o iflyerinde çal›flmaya
bafllamaktad›r” diye konufluyor.
68 KobiEfor Ocak 2017