Page 73 - KobiEfor_Ocak_2017
P. 73
mi nitelikli ö¤renciye ulaflmak ad›na yaklafl›k 8 y›l- lafl›mlara aç›k, çok yönlü uluslararas› kalite stan-
l›k bir sürede tüm lisans ö¤rencilerine yüzde 100 dartlar› ile desteklenen bir ö¤renme ve üniversite
burslu e¤itim vermek istiyor. Mehmet Durman, ortam› sunmay› hedefliyoruz.”
“Sektörümüzde farkl›l›k yaratmak istiyoruz. Farkl›- Sanayi üniversite iflbirli¤i konusuna özel dikkat
l›¤›n yolu da nitelikli ö¤renciden geçiyor. Bu bir çeken Mehmet Durman, flu noktalara de¤iniyor:
stratejik yaklafl›m. 8 y›l sonra önemli bir farkl›lafl- “Sanayi ile iflbirli¤i dendi¤inde hep ortak projeler ve
ma yarataca¤›m›za inan›yorum” diyor. ortak araflt›rmalar alg›lan›yor. Oysa sanayi ve üni-
versite iflbirli¤inin geliflti¤i ülkeler incelendi¤inde
Tekmer, TTO ve Teknopark flunu görüyoruz; iki yap› aras›ndaki esas birliktelik
Sanayi ile kurumsal nitelikte yak›n iliflkiler kuran e¤itimde sa¤lan›yor. Türkiye’de en temel nokta es
Beykoz Üniversitesi, lojistik alan›ndaki a¤›rl›¤›n› ko- geçiliyor. Bunun için de ö¤rencinin alaca¤› e¤itimin
rumakla birlikte yeni programlarda güçlü bir iflbirli- niteli¤ine odaklanmak laz›m. Gerekli e¤itimi alan
¤i oluflturmak istiyor. Uygulama a¤›rl›kl› e¤itimin ol- ö¤renci zaten mezun olduktan sonra sanayici için
mazsa olmaz bir yöntem oldu¤unun alt›n› çizen gerekli olan araflt›rmay› da projeyi de rahat yürüte-
Mehmet Durman, ancak staj yap›s›n›n bu hedef için bilecek yap›da olabiliyor. Beykoz Üniversitesi olarak
yeterli bir yöntem olmayaca¤›na inan›yor. Bunun için bu alandaki eksikli¤i gidermeye odaklanaca¤›z.”
donan›m konusuna da a¤›rl›k vereceklerini belirten Programlar›n tasar›m›nda ifl dünyas› ile sa¤lanan
Durman, “KOSGEB ile ilk aflamada TEKMER olufltu- kurumsal iliflkilere ihtiyaç duyuldu¤unu belirten
raca¤›z. Ard›ndan Teknoloji Transfer Ofisi’ni hayata Durman, di¤er önemli bir noktan›n da staj sistemi
geçirece¤iz. Son olarak da kampüs alan›m›zda Tek- oldu¤unu belirtiyor. Durman, görüfllerini flöyle akta-
nopark kurmak istiyoruz. Gerek ö¤renci gerek aka- r›yor: “Gerçek anlamda staj ö¤renmenin önemli bir
demisyenlerimizin sektörler ile iç içe olmas›n›n alt- yoludur. Staj› müfredata yerlefltirdik. Ve s›k› bir de-
yap›s›n› oluflturaca¤›z” diye konufluyor. netim ve kontrol mekanizmas› oluflturduk. Meslek
yüksekokullar›m›zda 3+1 modelini kullanaca¤›z. Ö¤-
E¤itimin içeri¤i sanayi ile renci 3 sömestr üniversitede olacak 1 sömestr ise
ortak belirleniyor iflyerinde. Sadece s›navlar için okula gelecek. Lisans
Mehmet Durman, Lojistik Meslek Yüksekokulu e¤itimlerinde ise 7+1 modelini, yüksekokul lisans
olarak bugüne kadar lojistik alan›nda Türkiye’nin program›nda ise 6+2 modelini kullanaca¤›z. Staj
alan›ndaki tüm kurum ve kurulufllar›yla iflbirli¤i yü- Koordinasyon ve Yönetim Birimi bu noktada ö¤renci-
rütmüfl kurum olarak Üniversite olduktan sonra da nin takibini etkin bir flekilde yürütecek.”
yine ayn› stratejiyle ‘sanayi iflbirli¤ine’ a¤›rl›k vere-
ceklerini duyuruyor. Durman, flunlar› söylüyor: “Uy-
gulamal› e¤itime önem verece¤imiz Üniversitemiz’-
de ö¤rencilerimizin sadece bilmek için de¤il, uygula-
mak için ö¤renmeleri gerekti¤ine inan›yoruz. Bu
do¤rultuda, önlisans, lisans ve lisansüstü program-
lar›m›z için gelifltirdi¤imiz e¤itim modelleri ve yakla-
fl›mlar› ile ö¤rencilerimize uygulama a¤›rl›kl›, bilgi
ve becerilerini gelifltirebilecekleri, çok disiplinli yak-
Ocak 2017 KobiEfor 73