Page 119 - KobiEfor_Ocak_2017
P. 119

OTOMOT‹V

                 2017’de 1.5 milyon adet
                   üretime yaklafl›lacak

            Otomotiv endüstrisi 2015 y›l›nda üretimde 1 mil-
          yon 350 bin adeti yakalam›flt›. 2016 y›l›nda üretim-
          de yaklafl›k 1 milyon 450 bin adete ulafl›ld›.
            Sektör ihracatta 2015 y›l›nda 992 bin adette kal-
          m›flt›. 2016 y›l›nda ise yaklafl›k 1 milyon 100 bin
          adet ihracat rakam›na ulaflt› ve adet baz›nda tüm
          zamanlar›n üretim ve ihracat rekoru k›r›lm›fl oldu.
            Sektör üretiminin yüzde 75'ini ihraç ediyor.  ihtimali de mevcut.
            Tahminler sektörün 2017 y›l›nda üretimde 1      2017 y›l›nda sektörün gündeminde öne ç›kan
          milyon 300 bin-1 milyon 400 rakamlar›n› aflaca¤›,  stratejik talepler ise flöyle özetleniyor: Ar-Ge ve ta-
          1.5 milyona do¤ru gidebilece¤i yönünde. Sektö-  sar›m yetkinli¤inin art›r›lmas›. Gelece¤in kritik tek-
          rün 2017 y›l› ihracat hedefi ise 25 milyar dolar.  nolojilerine entegre olma. ‹hracat süreklili¤i sa¤la-
          2017 ihracat›n›n adet baz›nda 2016’y› aflaca¤›na  nabilmesi için yeni ikili anlaflmalar yap›lmas›. Orta-
          kesin gözüyle bak›l›yor. ÖTV ayarlamas›n›n 2017  do¤u’nun en büyük pazar› olan ‹ran’›n çok dikkatle
          pazar›n› ilk üç ayda olumsuz yüzde 20 etkilemesi  izlenmesi. Otomotiv liman› ihtiyac›n›n çözülmesi.


                                                          yeni havaliman›na geçifl ile
                         LOJ‹ST‹K                         ilgili ön haz›rl›klar›n hem alt-
                                                          yap› hem de mevzuat aç›s›n-
                Sektör Türkiye ortalamas›                 dan flekillenmesi, ç›kar›lacak
                         kadar büyür                      ihracat navlun deste¤i prog-
                                                          ram›n›n ihracatç›lara ve do-
            “Lojistik sektörünün hacminin 100 milyar liran›n
                                                          lay›s›yla lojistikçilere etkileri
          üzerinde oldu¤unu de¤erlendiriyoruz. Sektördeki
                                                          gibi konular sektör için ön
          büyüme Türkiye GSYH’s› ile paralellik gösterdi.                               EMRE ELDENER
                                                          planda olacak.
          2011 y›l›ndan bu yana sektörümüzde büyüme izliyo-                           UT‹KAD (Uluslararas›
                                                            Bunlara ek olarak demir-  Tafl›mac›l›k ve Lojistik
          ruz. Ancak 2015 ve 2016 y›llar›nda hedeflenen mik-
                                                          yolu ve özellikle intermodal  Hizmet Üretenleri
          tarlara ulafl›lmas› mümkün olmad›.                                            Derne¤i) Yönetim
                                                          tafl›malarda bir hareketlen-
            Buna ra¤men sektöre dair veriler de umut vaat                               Kurulu Baflkan›
                                                          menin söz konusu olaca¤›n›
          ediyor.  Türkiye’nin hava kargo tafl›ma kapasitesi son
                                                          öngörebiliriz. Önümüzdeki y›l›n ilk çeyre¤inde
          10 y›lda yaklafl›k 4 kat büyüdü. Türk bayrakl› deniz fi-
                                                          Kars-Tiflis-Bakü demiryolu hatt›n›n çal›flmaya bafl-
          losu 10 y›l içerisinde yüzde 60’›n üzerinde artt›.
                                                          lamas›yla özellikle Orta Asya ülkelerine demiryo-
            2017 y›l›nda lojistik sektörünü do¤rudan etkile-
                                                          luyla yap›lan tafl›malarda da art›fl bekliyoruz.
          yecek bir seri mevzuat de¤iflikli¤i bekleniyor.
                                                            2017 y›l›nda Suriye’de meydana gelebilecek bar›-
            Beklenen de¤iflikliklerin bafl›nda sektörümüzü
                                                          fla yönelik birtak›m geliflmeler de Türk lojistik sek-
          yak›ndan ilgilendiren yeni gümrük kanunu tasar›s›-
                                                          törüne do¤rudan olumlu etki yapacakt›r, diye düflü-
          na son halinin verilmesi geliyor. Bunun yan›s›ra lo-
                                                          nüyorum.
          jistik sektörüne yönelik ilk kez verilecek destekler,
                                                            Sektörün sorunlar›n›n bafl›nda Bakanl›klar aras›
                                                          koordinasyonun sa¤lanmas› geliyor. Gümrüklerde
                                                          yaflanan sorunlar da sektörümüzün tüm bileflenle-
                                                          rini ilgilendiriyor. Tek Pencere sistemine tam ola-
                                                          rak geçilememesi, dijitalleflme sürecinin tamamla-
                                                          namamas› ve lojistik süreçlerde global entegrasyo-
                                                          nun sa¤lanamamas› gibi çözülmesini bekledi¤imiz
                                                          sorunlar var.
                                                            Devlet desteklerinin yeterli düzeyde oldu¤unu
                                                          düflünmüyoruz. Sektör olarak devlet teflviklerinden
                                                          bugüne kadar yararlanma flans›m›z olmad›.”
                                                                                    Ocak 2017 KobiEfor 119
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124